Není to až tak úplně hra (spíš mod, přesněji TC), ale vzhledem k tomu že jsem to tu ještě neviděl, tak doporučím:
Ashes:2063 + Ashes: Afterglow
Pokuď máte rádi staré střílečky (tzv. boomer shootery alias Doom, Duke, nevímco) a zároveň různé postapo hry typu Fallout a Stalker pak to asi ani nejde nezkusit:
Jde o modifikaci hry Doom, k provozu budete potřebovat
GzDoom a pokud nechcete nic moc řešit tak zrovna doporučuju stáhnout
Ashes: Stand Alone Version který obsahuje obě epizody, plus navíc vše co budete potřebovat ke spuštění (jak engine, tak WADy), takže stačí akorát rozbalit a spustit a rovnou hrát. Pokud dovedete ovládat staré střílečky typu Doom, tak asi není co vysvětlovat akorát pár doporučení:
- Ovládání je víceméně standardní, akorát nezapomeňte že hra má navíc ještě jakýsi nůž či bajonet a lampičku bez které uvidíte v temných zákoutích úplné prd a je vcelku stěžejní pro hru. Určitě nezapomeňte nabindovat na nějaké klávesy.
- V pokročilých nastaveních doporučuju zapnout Sector mode: Doom – emulace osvětlení z originálního Dooma, takže pěkně temné a ponuré pro navození skvělé atmosféry. Pixely v podobě textur jsou doufám samozřejmost.
- Pokud hrajete na sluchátkách, rozhodně nezapomeňte zapnout v nastaveních zvuku HRTF, tzn. emulaci prostorového zvuku do sterea. Znovu pro zpestření atmosféry.
Minimální požadavky jsou karta schopná rozjet OpenGL 3.3 a vyšší, hardcore hráči můžou zkusit zapnout originální softwarový renderovač z Dooma (
idTech1) a mohou se to pokusit rozjet na domácím topinkovači. Dle mého názoru to rozjede asi úplně každý kdo je schopen si přečíst toto fórum. Pokud by přecejen někdo problém měl, neváhejte mě kontaktovat SZ. O enginu něco málo vím, rád poradím.
No a ke hře samotné: Ashes: 2063 jsem znal už dřív (moc mě neoslovilo popravdě), druhá epizoda Ashes: Afterglow vyšla minulý rok, takže vcelku nová a dle mého názoru i lepší a důvod proč to zkusit. Začal bych spíš nevýhodama:
- Absolutně vůbec nemusím emulaci RPGčka a RPG prvky, tedy městečko plné interaktivních NPC a psanými texty jako způsob komunikace. Je to taky místo kam jsem se dostal v první epizodě a pak to vypnul a dál už to nezkoumal. Bohužel je to herní trend a i když s tím nesouhlasím, máte-li to podobně jako já, doporučuju prostě tiše protrpět (přeskočit se úplně nedá) a prokousat se tím.
- Motorku a obrovské lokace, obzvláště pak ve starém enginu kde prostě moc nevyniknou žádné detaily taky moc nemusím. Znovu jde prostě o herní trend. Bohužel.
- Grafika ač hodnotím povedeně je v podobě sprajtů, takže pokud jste zvyklí na voxely neřku-li zrovna modely tak můžete být zklamaní, ale je to prostě daň za prostředky na vývoj.
Vše ostatní je naprosto pecka se skvělou atmosférou. A ještě menší upozornění: lokace v Afterglow jsou obrovské takže třeba první hub sranda na pár hodin určitě je (v případě plnění hledání tajných místností na 100% určitě i víc). Nezalekněte se. Obzvláště musím vypíchnout hudbu, kde se mi autor přesně trefil do chuti, takže pokud se líbí i vám určitě autora zasponzorujte ať ví že to dělá dobře.
Asi popřeju úspěšný lov na šroťáku.