Palivo do motorových vozidel
Re: Palivo do motorových vozidel
Někde jsem tu už psal o skladování nafty, nechce se mi to hledat tak zopakuju: skladovatelnost nafty s biosložkou prodejci uvádí na 3 měsíce. Čistá nafta bez biosložky se dá skladovat i pět let. U nás se dá i dnes koupit čistá nafta bez biosložky, označuje se jako arktická nafta třídy 2, do té se zatím biosložka nepřidává. Tato nafta se dá koupit na některých terminálech rafinerií i na některých pumpách v zimním období, je určena pro speciální použití v armádě, u hasičů, pro záložní zdroje a podobně. Skladované naftě nedělá dobře vysoká teplota a kolísání teploty a údajně má na její trvanlivost vliv i přítomnost kovů, takže v plastovém kanystru by jí mělo být o něco líp než v plechovém.
Re: Palivo do motorových vozidel
Nevim kde ho vzali, mám servis na motory HONDA a je to děs s čím chodí poslední dobou to je v 90 případech právě benzínem, normálně zvětrá. a vysráží se tam ten sajrajt.Wagoneer píše:No s tím benzínem nevím. Jako bioslozka je líh, ten max váže vodu. Mám dlouhodobě uložený benzin a je používan
v režimu FIFO. Po cca deseti měsících je stále čirý. Pokud úplně naplníš kanystr a zabrániš pronikání vlhkosti, bez
problémů vydrží rok - odzkoušeno.
V tvém připadě to spíš vypadá na nějaký nekvalitní znečištěný benzín už od začátku. Byl od normální pumpy?
Re: Palivo do motorových vozidel
K tý naftě, možná je to jenom reklama, ale KM-PRONA tvrdí že jejich nafta je bez biosložky, zatim sem nezkoušel, tak nevim, naše vozidlo bere i čistej rostlinnej olej, takže sem to zatim nepotřeboval. Ale vedu to v patrnosti, kdybych potřeboval dlouhodobě odstavit auto, nebo tak něco....
Jejich fórum
Jejich fórum
Re: Palivo do motorových vozidel
Z hlediska uchovávání nafty mi přišel zajímavý tento článek.
http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologi ... -bioslozky
http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologi ... -bioslozky
Není nad to mít možnost volby...Společnost Čepro, která provozuje síť čerpacích stanice EuroOil, oznámila, že od poloviny února najdou řidiči na všech jejích 192 čerpačkách i čistou naftu bez biosložky – Optimal Diesel. Mezi hlavní přednosti Optimal Diesel patří právě menší zanášení vstřikovacích trysek při spalování motoru, dlouhodobá skladovatelnost, menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti a nižší pěnivost při tankování.
Re: Palivo do motorových vozidel
1/obecne plati ze podil bioslozek je v zimnich mesicich mensi nez v letnich, a to zejmena z duvodu ze v zime obvykle neroste repka
2/takzvana arkticka nafta (zimni nafta) prave pro jeji zimni vlastnosti obsahuje snizeny podil bioslozky
a tento podil je mensi cim mensi je teplota pro kterou je tato nafta garantovna.
Tzn. Arkticka nafta tridy 2 do -35st C (prodava napr OMV) je bez bioslozek.
Takze pokud by si nekdo rad ulozil dlohodobe zasoby nafty, prave ted je ta nejvhodnejsi chvile.
protoze v lete se obvykle arkticka nafta neda koupit
3/co se tyce benzinu ted je take nejlepsi doba na nakup benzinu Verva 100 ktera v neobsahuje bioslozky,
(pozor verva 100 diesel obsahuje 6%bioslozek = nekupovat)
2/takzvana arkticka nafta (zimni nafta) prave pro jeji zimni vlastnosti obsahuje snizeny podil bioslozky
a tento podil je mensi cim mensi je teplota pro kterou je tato nafta garantovna.
Tzn. Arkticka nafta tridy 2 do -35st C (prodava napr OMV) je bez bioslozek.
Takze pokud by si nekdo rad ulozil dlohodobe zasoby nafty, prave ted je ta nejvhodnejsi chvile.
protoze v lete se obvykle arkticka nafta neda koupit
3/co se tyce benzinu ted je take nejlepsi doba na nakup benzinu Verva 100 ktera v neobsahuje bioslozky,
(pozor verva 100 diesel obsahuje 6%bioslozek = nekupovat)
Re: Palivo do motorových vozidel
Okrem možnosti skladovanie paliva je ešte aj možnosť jeho výroby. Napríklad suroviny na výrobu bionafty vedia vydržať každé zvlášť takmer neobmedzene dlho. /prírodný tuk-olej, hydroxid sodný a etanol/
V prípade núdze zarobiť a jazdiť.
Benzínové autá zase vedia jazdiť na lieh-ethanol, či liehový mix Benzín-ethanol E85. Takže by som radšej auto upravil na toto palivo, a v núdzi potom vytiahnuť pálenicu a ejhá šupsá likérka drak
V prípade núdze zarobiť a jazdiť.
Benzínové autá zase vedia jazdiť na lieh-ethanol, či liehový mix Benzín-ethanol E85. Takže by som radšej auto upravil na toto palivo, a v núdzi potom vytiahnuť pálenicu a ejhá šupsá likérka drak
Re: Palivo do motorových vozidel
Takže kto z vás má naftáka a plánuje skladovať na dlhšiu dobu niekoľko kanistrov alebo súdok nafty, tak nech tú čistú naftu kúpi
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 12.01.2011 23:10
Re: Palivo do motorových vozidel
Pokud to tu neni, tak urcite jsou odkazy kde ukazuji krok za krokem (nadoby, aditiva, cerpadla..) jak cca do 2roku skladovat phm pro PA casy, samozrejme pokud potrebujete zivit techniku (napr. farma) tak uz je to drazsi spas v tech nutnych objemech na infrastrukturu. Cili nejen z tohoto duvodu me prijde silene dnes do techto veci cpat penize (potazmo terenaku apod.), radeji se pripravovat na amisharnu, tj. co neutahne tazne zvirectvo tak proste neexistuje, nemam, neni a nebude..
Na druhou stranu pravda take je, ze lide, kteri to jsou/budou schopni dnes pokryt at uz diky fin. zazemi ci zrucnosti, budou mit velkou vyhodu, ono jet stale na vysokou efektivitu/paku z fosilu a jeji mechanizace i po PA "udalosti" jeste par let velice znasobi sance na rozjeti neceho vice sobestacneho (dlouhodobe), nemluve naskok casovy pred konkurenci.
ps jsou i alt. WVO/SVO a biodieslu, kde se da na relativne malem meritku (stovky litru/necelou tunu na jednu varku-smenu) v mikrorafinerii vyrabet, respektive premenovat biomasu na phm do *soucasnych motoru na prof. bazi, s tim ze je to hodne uzavreny okruh, tj. skoro uplna recyklace metanolu a glycerinu pri te vyrobe, +nejaky alkalac (katal.) a kyselina se "dlouhodobe" skladovat da, dale mit skladem media do okruhu cisticky, a chem. testery ci jejich nahrazky, takze clovek neni zavisly na nakupu vstupu z chemicek a musi si samozrejme hlavne zaprve pestovat nejakou tu olejnatku sam, coz je pruserove pro vycerpani pudy. Ale to uz je opravdu spis pro stredni podniky (velkostatky) a nejaky silnejsi rozpocet (odhadem tak 1-2M min. za stredne mensi rafinerku) plus agrotech. pro sklizen. Nerikam ze uplne ten stejny rafinacni/recyklo postup nejde kutit doma jako maly chemik, je to spis blbost v malem meritku - lepsi cas vyuzit zaprazenim dobytcete, mozna si to obhajit (sam pro sebe) jako phm pro generator, pak uz to za tu strapac mozna stoji..
* u agro/generatoru; u osobaku spis pred 2007 (ci jeste drive) pred zavedenim diesel castic filtru, problemovy primej vstrik nedelaji zamerne uz jen nejaci americti mastodonti co berou b20-b100% v pohode (chevy duramax?).., samozrejme u vsech modernejsich 20let mladsich - nutnost 2nadrzoveho systemu s predehrevem a mikronovu filtraci (tj. startovat a zhasinat na chem diesel)..
odpichnout se da treba zde: http://www.youtube.com/user/UtahBiodiesel http://www.utahbiodieselsupply.com
co lze predelat v Evrope dokonce i novejsi sdi/hdi (vetsinou podle typu-vyrobce vstrikovani, reaktory, praxe, prisl. shopy): http://www.vegetableoildiesel.co.uk/for ... ?tid=35829
=> jen z tohoto miniprehledu je jasne, ze toto cesta asi neni, podobne dnes lze vse sice predelat na elektriku a 5-10let z lithiovek dostanete, ale pujde koupit potom nekdy nove?, kdo vam opravi hitek frek. menic/nabijecku?
-> proste amisharna toto zcela obchazi, pokud porodite hribe ci telebycka, mate postroj a seno tak..
ps proto asi hodne lidi migrovalo na smer bioplynky, pac to je vyrazne jednodusi proces..
Na druhou stranu pravda take je, ze lide, kteri to jsou/budou schopni dnes pokryt at uz diky fin. zazemi ci zrucnosti, budou mit velkou vyhodu, ono jet stale na vysokou efektivitu/paku z fosilu a jeji mechanizace i po PA "udalosti" jeste par let velice znasobi sance na rozjeti neceho vice sobestacneho (dlouhodobe), nemluve naskok casovy pred konkurenci.
ps jsou i alt. WVO/SVO a biodieslu, kde se da na relativne malem meritku (stovky litru/necelou tunu na jednu varku-smenu) v mikrorafinerii vyrabet, respektive premenovat biomasu na phm do *soucasnych motoru na prof. bazi, s tim ze je to hodne uzavreny okruh, tj. skoro uplna recyklace metanolu a glycerinu pri te vyrobe, +nejaky alkalac (katal.) a kyselina se "dlouhodobe" skladovat da, dale mit skladem media do okruhu cisticky, a chem. testery ci jejich nahrazky, takze clovek neni zavisly na nakupu vstupu z chemicek a musi si samozrejme hlavne zaprve pestovat nejakou tu olejnatku sam, coz je pruserove pro vycerpani pudy. Ale to uz je opravdu spis pro stredni podniky (velkostatky) a nejaky silnejsi rozpocet (odhadem tak 1-2M min. za stredne mensi rafinerku) plus agrotech. pro sklizen. Nerikam ze uplne ten stejny rafinacni/recyklo postup nejde kutit doma jako maly chemik, je to spis blbost v malem meritku - lepsi cas vyuzit zaprazenim dobytcete, mozna si to obhajit (sam pro sebe) jako phm pro generator, pak uz to za tu strapac mozna stoji..
* u agro/generatoru; u osobaku spis pred 2007 (ci jeste drive) pred zavedenim diesel castic filtru, problemovy primej vstrik nedelaji zamerne uz jen nejaci americti mastodonti co berou b20-b100% v pohode (chevy duramax?).., samozrejme u vsech modernejsich 20let mladsich - nutnost 2nadrzoveho systemu s predehrevem a mikronovu filtraci (tj. startovat a zhasinat na chem diesel)..
odpichnout se da treba zde: http://www.youtube.com/user/UtahBiodiesel http://www.utahbiodieselsupply.com
co lze predelat v Evrope dokonce i novejsi sdi/hdi (vetsinou podle typu-vyrobce vstrikovani, reaktory, praxe, prisl. shopy): http://www.vegetableoildiesel.co.uk/for ... ?tid=35829
=> jen z tohoto miniprehledu je jasne, ze toto cesta asi neni, podobne dnes lze vse sice predelat na elektriku a 5-10let z lithiovek dostanete, ale pujde koupit potom nekdy nove?, kdo vam opravi hitek frek. menic/nabijecku?
-> proste amisharna toto zcela obchazi, pokud porodite hribe ci telebycka, mate postroj a seno tak..
ps proto asi hodne lidi migrovalo na smer bioplynky, pac to je vyrazne jednodusi proces..
Re: Palivo do motorových vozidel
To je úplná kravina co píšeš, možná hoax kterej si někde čet. V mym evakuačnim vozidle mam neustále nalitou plnou nádrž dolejvám z dlouhodobě uloženejch kanystrů, s autem jezdim jenom na offroadový akce, který sou tak 3-4 do roka, jinak stojí v garáži a chytá na první škrtnutí a tahá bez problémů. Pak mam letadlo, naposledy sem tankoval někdy v říjnu plnou nádrž 90 litrů, ale přes zimu prakticky nelítal (tak 3 hodiny celkem) protože bylo buď hnusně nebo nebyl čas, teďka sem byl 2x a éro chytá v pohodě a tahá úplně stejně jak loni Dokonce se ani nevysrážela voda dole.Photonic píše:S benzínem je to v současné době už horší než s naftou. Benzín po 3 měsících je prakticky nepoužitelný zakalený, v palivové soustavě se vysráží krystalky biosložky, která zabraní volnému průtoku paliva.
Re: Palivo do motorových vozidel
Do benzinu se přidává líh a ten jen vstřebává vodu. Zakaluje se nafta.
Re: Palivo do motorových vozidel
Ahoj! Na internetu lze najít spustu návodů i oskenovaných knih na téma dřevoplynu, zkoumal to někdo? Irwing
Re: Palivo do motorových vozidel
Dobrý den.
Jsem tady nováčkem.
Chci se zeptat, jestli někdo z Vás uvažoval o výrobě paliva z plastů destilací ?
Myslím si, že v případě ,,rozpadu,, se nemůžu spoléhat na dostupnost standartních paliv.
Plastů je všude dost a bude.
Připojuji pár odkazů. Snad budou ještě fungovat.
celá domácí stanice v kontajneru
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=UHK ... =endscreen
destilátor po domácku z plechovky
http://www.youtube.com/watch?v=0AbgA49p ... re=related
další domácí stanice. Je dobře vidět hořlavost vyvíjeného plynu.
http://www.youtube.com/watch?v=SmvMO8OZ ... =fvwp&NR=1
plechovka na grilu přímo napojená na motor
http://www.youtube.com/watch?v=BbKSSr9y ... re=related
Probublávání skrz vodu
http://www.youtube.com/watch?v=2xfXjD6m ... re=related
číňan s výrobníkem velikosti stolu
jsou vidět i teploty v destilační nádobě
http://www.youtube.com/watch?v=DA2qz08H ... re=related
obří rotační destilátor a další zařízení
http://www.youtube.com/watch?v=6wAwmvd8 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vapxvy4K ... creen&NR=1
Hořák na plast
http://www.youtube.com/watch?v=qQIiVbAfq70
http://www.wasteplastictechnology.blogspot.cz/
http://www.google.com/patents/US20100199894
Pyrolýzy
http://www.gbpyrolysis.com/dokumenty/gb ... rizace.pdf
http://www1.vsb.cz/ke/vyuka/FRVS/CD_Bio ... rolyza.pdf
http://oei.fme.vutbr.cz/konfer/biomasa/Staf.pdf
firmy zabývající se reciklací plastu na olej
http://www.petrecycling.cz/thermofuel_detail_ger.htm
http://www.gbpyrolysis.com
trocha teorie
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid ... df/073.pdf
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid ... df/082.pdf
hesla do googlu a youtube
pyrolýza
pyrolýza plastů
pyrolysis
krakování
plastic to oil
https://www.google.cz/search?q=pyrol%C3 ... 14&bih=948
http://www.youtube.com/results?search_q ... oil&page=1
Ještě bych rád řekl, že tahle věc není moc v česku rozšířená a pokud budete hledat, třeba na netu, tak zkuste napsat hesla pro vyhledávání anglicky, čínsky nebo rusky (pomocí překladače).
Co vy na to ?
Jsem tady nováčkem.
Chci se zeptat, jestli někdo z Vás uvažoval o výrobě paliva z plastů destilací ?
Myslím si, že v případě ,,rozpadu,, se nemůžu spoléhat na dostupnost standartních paliv.
Plastů je všude dost a bude.
Připojuji pár odkazů. Snad budou ještě fungovat.
celá domácí stanice v kontajneru
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=UHK ... =endscreen
destilátor po domácku z plechovky
http://www.youtube.com/watch?v=0AbgA49p ... re=related
další domácí stanice. Je dobře vidět hořlavost vyvíjeného plynu.
http://www.youtube.com/watch?v=SmvMO8OZ ... =fvwp&NR=1
plechovka na grilu přímo napojená na motor
http://www.youtube.com/watch?v=BbKSSr9y ... re=related
Probublávání skrz vodu
http://www.youtube.com/watch?v=2xfXjD6m ... re=related
číňan s výrobníkem velikosti stolu
jsou vidět i teploty v destilační nádobě
http://www.youtube.com/watch?v=DA2qz08H ... re=related
obří rotační destilátor a další zařízení
http://www.youtube.com/watch?v=6wAwmvd8 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vapxvy4K ... creen&NR=1
Hořák na plast
http://www.youtube.com/watch?v=qQIiVbAfq70
http://www.wasteplastictechnology.blogspot.cz/
http://www.google.com/patents/US20100199894
Pyrolýzy
http://www.gbpyrolysis.com/dokumenty/gb ... rizace.pdf
http://www1.vsb.cz/ke/vyuka/FRVS/CD_Bio ... rolyza.pdf
http://oei.fme.vutbr.cz/konfer/biomasa/Staf.pdf
firmy zabývající se reciklací plastu na olej
http://www.petrecycling.cz/thermofuel_detail_ger.htm
http://www.gbpyrolysis.com
trocha teorie
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid ... df/073.pdf
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid ... df/082.pdf
hesla do googlu a youtube
pyrolýza
pyrolýza plastů
pyrolysis
krakování
plastic to oil
https://www.google.cz/search?q=pyrol%C3 ... 14&bih=948
http://www.youtube.com/results?search_q ... oil&page=1
Ještě bych rád řekl, že tahle věc není moc v česku rozšířená a pokud budete hledat, třeba na netu, tak zkuste napsat hesla pro vyhledávání anglicky, čínsky nebo rusky (pomocí překladače).
Co vy na to ?
Re: Palivo do motorových vozidel
Krakováním se u nás běžně vyrábí benzín, stejně jako za Hitlera u Osvětimi, měl tam svoji megatovárnu BASF a naháněli tam lidi z přilehlých koncentráků. Nebo aspoň se u nás tak jěště nedávno vyráběl - proto náš benzín ve srovnání s německým/rakouským je takový divný a když odstavíte na delší dobu motorku, tak máte co čistit (udělá se z toho - ale jenom v karburátoru, nehořlavý sliz - žeby za to mohl hliník?).
Re: Palivo do motorových vozidel
jako nápad to neni špatný, ale otázkou je finální produkt kterej má sloužit k rozhejbání motoru. Věřim tomu, že starej dýzl na to pojede, ten pojede na všechno včetně toho vyjetýho oleje, stačí ho trochu přefiltrovat. Ale modernější motory už na to nepojedou, respektive se jim zaserou minimálně vstříky.
Re: Palivo do motorových vozidel
bacile, za nekvalitu benzínu u nás může především biosložka. Ta rozpouští gumový hadičky, proto možná ten sliz. Ale jinak benzín dobře uskladněnej funguje normálně i po 5 letech (vyzkoušeno, už sem to psal v jiným tématu).
Re: Palivo do motorových vozidel
To já mám taky, 25letej benzín v pohodě jel, jenže byl v Fe plechu, ne v hliníku. Ty babišsračky teda tam musí přidávat už pěkně dlouho, nebo v nadměrném množství, než okolní země, protože se to dělo i v 90. letech, jak to bylo dřív, nemohu sloužit.
Re: Palivo do motorových vozidel
no jestli to neni psíš tim že v karbci ti ten benzín prostě vyprchá a zbyde ti tam jenom sračka...
Já třeba přez zimu nechávam benzín v sekačce normálně, na jaře jenom povolim vypoušták na karbci a necham tam natýct "čerstvej" benzín z nádrže a normálně to nastartuje. Ta biosložka je primárně svinstvo pro hadičky a těsnění. Ty to rozežere nebo zatvrdne. No a druhotně na sebe ten líh navazuje vodu pakliže k ní má přístup.
Já třeba přez zimu nechávam benzín v sekačce normálně, na jaře jenom povolim vypoušták na karbci a necham tam natýct "čerstvej" benzín z nádrže a normálně to nastartuje. Ta biosložka je primárně svinstvo pro hadičky a těsnění. Ty to rozežere nebo zatvrdne. No a druhotně na sebe ten líh navazuje vodu pakliže k ní má přístup.
Re: Palivo do motorových vozidel
Já mám dírku nad škrtící klapkou, kam stříknu 10ml benzínu a chytne to na první škrk. Jinak se musí řešit přilepené válečky v čerpadle, tohle je spolehlivě utrhne.
Re: Palivo do motorových vozidel
Výroba benzínu z vody a "bytového plynu" (coto je? zemní plyn? svítiplyn?). Návod na zhotovení malého zařízení pro domácí výrobu 100% kompatibilního benzínu.
http://bankknig.org/knigi/236387-benzin ... -sami.html
stahuje se to kliknutím ne na "stáhnout teď vysokou rychlostí", ale na modrý text turbobit.net.
EDIT: je to metan
EDIT: někdo má problémy s azbukvama v názvu: http://uloz.to/xYFMe9QT/benzin-pdf
http://bankknig.org/knigi/236387-benzin ... -sami.html
stahuje se to kliknutím ne na "stáhnout teď vysokou rychlostí", ale na modrý text turbobit.net.
EDIT: je to metan
EDIT: někdo má problémy s azbukvama v názvu: http://uloz.to/xYFMe9QT/benzin-pdf
Naposledy upravil(a) bacil dne 14.04.2014 16:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Palivo do motorových vozidel
Počítám, že to bude variace na téma, nicméně v domácích podmínkách mi to příjde jako sci-fi:
http://www.technologyreview.com/news/41 ... -gasoline/
http://www.technologyreview.com/news/41 ... -gasoline/