Palivo do motorových vozidel

Vše o tomto tématu - teorie, praxe, konkrétní projekty i produkty. Osvětlení, topidla, vařiče a související.
Uživatelský avatar
OlaffLudwig
Příspěvky: 87
Registrován: 30.08.2013 22:32
Pohlaví: muž
Bydliště: zatim Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od OlaffLudwig »

Co se tyce skladovani dieselu tak jsem nasel toto info:

http://www.dobrapumpa.cz/cs/dotazy-z-pr ... vani-nafty

Jak se zda, tak opravdu plati, ze pokud neni bioslozka, tak skladovani ve tme, chladu a suchu a bez pristupu vzduchu je ok i na delsi casove intervaly, teoreticky FIFO kazdych 5 let by mohlo byt ok.

Pomerne dost se to rozebira na foru serveru oleje.cz.

Tady je odkaz na konkretni topic, kde resi kvalitu ciste nafty:
http://www.oleje.cz/forum/nafta-bez-bio ... t5165.html

PS: snad nevadi odkaz na jine forum
Algernon
Příspěvky: 19
Registrován: 29.06.2017 19:01

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Algernon »

Zdravím,

tady sice nejsou žádné „záruční doby“, ale mohlo by to něco o životnosti paliv napovědět (doporučená doba použitelnosti paliv):
https://www.ceproas.cz/public/files/use ... 0paliv.pdf

A ještě normy na benzín…
http://www.petroleum.cz/vyrobky/benzin- ... davky.aspx
http://armexoil.cz/wp-content/uploads/2 ... N-228-.pdf

Snad to pomůže.
Uživatelský avatar
El Carlos
Komerční
Příspěvky: 21
Registrován: 20.07.2017 22:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od El Carlos »

Někde jsem četl vyjádření mluvčího ze Shell ČR, že jejich paliva mají datum expirace někde kolem 3 měsíců. Pro delší skladování používají nádrže ze kterých se odsaje vzduch.
Co všechno jsme již lyofilizovali - http://1url.cz/@lyofilizace
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

to sou fšechno žvásty pro vofce. Usem tu psal že benzín se neskazí. Ani nafta bez bureších biosraček se neskazí. V dohledný době budu testovat palivo, kerý leží v kanystrech asi 20 let. Dam pak vědět. S nejvěčí pravděpodobností hořet bude :mrgreen:
JOBU
Příspěvky: 1822
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od JOBU »

Neskazí? Mal by si vidieť vzorku z nádrže 5 rokov garážovaného auta..ani poriadne horieť nechcel.Jedným slovom šťanky.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

kecy v kleci, uš sem to tu někde psal, že sem bezproblémů v křoviňáku spálil namixovanej benzín s volejem kerej byl v kanystru snad 10 let možná i víc, už si to nepamatuju. Teď před 14 dněma sem zase vyjel benzín z nádrže u Sobola, kerej tam byl 3 roky (jezdim výhradně na plyn a studenejma startama se vypotřebovala sotva půlka nádrže).
Latino72
Příspěvky: 2
Registrován: 13.04.2016 19:18

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Latino72 »

Moje 69tka Gaz v pohodě jezdila na benzín ze sudu,kterej evidentne nikdo 30 let neotevrel. Byl takovej zdravě cervenej,
(myslím ten benzin,sud byl zdravě rezatej) Jen hůř chytal za tepla a v terénu se zakuckal (Gazik)
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Hohepa »

Už to tu i někdo před lety psal. Benzín se nekazí. Benzín je z ropy a ta se také nekazí už pár tisíc let.
Ropa je směs mnoha různých složek a benzín není nic jiného než ,lidově řečeno , část těchto složek z ropy oddělena destilací v podstatě bez změny jejich chemického složení. Tak proč by se měl kazit.
Co se kazí jsou přidávaná aditiva, která upravují výsledné vlastnosti prodávaného paliva, tak že to při dlouhodobém opakuji dlouhodobém používání může poškodit motor. Vyježdění sudu ( 200 l ) motoru asi neublíží, však je to cca pět tankování.

V principu třeba podobně, jako probíraná problematika 16 ventilů & LPG .

Nebo co já vím tak například ukládání karbonu. Kolega dostal vyřazenou sekačku od souseda. Začala zlobit tak koupil novou. Kolaga je rozebral a zjistil že je totálně zasraná karbonem. Tak ji složil , že to nemá cenu opravovat a až přestane jet úplně tak ji dá na šroťák. Lil do ní palivo co dával do služebního auta tedy Shell V-Power (+olej).
Když mu takhle už bez kuckání sekala druhou sezónu, tak ji ze zvědavosti podruhé rozebral a motor byl čistý jak z výroby. Po karbonu ani stopa.

To mi připomnělo.
Nejproblematičtější je mix do dvoutaktů. Snad tady nikdo nehodlá rozporovat, že benzín pomalu rozkládá přimíchaný olej a směs postupně ztrácí schopnost mazat a může dojít k zadření motoru
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

Hohepo, to s tim nekazivim benzínem sem psal před lety já. A paradoxně sem dával právě příklat s tim dvoutaktnim křoviňákem. Kupodivu, ani ten starej mix ten motor nezadřel a přitom křoviňák točí nesmyslný votáčky. Volej v mixu se jevil furt mazavej i mezi prstama.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Hohepa »

Když sem byl před lety v servisní dílně Mountfildu a kecal jsem tam s technikem , tak nejčastější kolaps těhlech zahradních dvoutaktů byl právě "zadření" . Typicky ten motor byl celohliníkovej a válec měl zevnitř jen nějakou povrchovku - nitridování či co. Žádná ocelová vložka a tedy neopravitelný. Měl jich tam v regálu snad deset.
Ono se to nezadře hned ale postupně se ta povrchovka odírá a odírá...
S kvalitním MIXem ten motor natočí 10× tolik motohodin než s mizerným.
Ale to platí o všech mazivech.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

dvoutakt bez mazání zadřeš zachvíli, já s tim sekal celý léto než sem těch plus mínus 10 litrů nespotřeboval. Pointa sdělení ale byla f tom, že benzín pakliže je v uzavřený nádobě se neskazí.
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Foxy »

Hohepa píše:Typicky ten motor byl celohliníkovej a válec měl zevnitř jen nějakou povrchovku - nitridování či co. Žádná ocelová vložka a tedy neopravitelný.

Známý z mechanické dílny do takle vydřeného válce od malé šikovné elektrocentrálky zavrtal ocelovou vložku, fakt nejednoduchá práce. Běhalo to krásně, ale moc si s tím nepomohl, urval se mu čep klikovky. Dobře navržená kurvítka...
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od viktor »

hm tak na hlinikove valce se nanese vrstva niklu s kremikem tv z NICASIL. Je to v podstate neznicitelny pokud se to udela dobře. Prpblem drivejsich vlozek z litiny bl prave tepelny prechod z vlozky na hlinik a potom to bylo tezky a drahy..
kazi se benzin a ne bioložka .. :D můžete se o tom hadat ale to je asi tak vse co nadelate.
natural 95 je smes vice slozek , proste je to mix. Tak v tom to mixu jsou i slozky které nemaji ukoncene retezce a tak dochazi k polimerizaci. Tu podporuje teplo, svetlo UV. takze benzin v cire pet na slunci po mesici u z ma v sobe zpolimerizovany borel. v plechovem kanistru ve sklepe ne, tam vydrzi roky...
biosložka je lih a ta nic nedela. V 100 benzinu je méně neukonecench retezcu, proste dela to také ale méně.
Mix muzes mit namichanej jak dlooho chces je to v pohode. Co hrozi, je to ze si to sedne. takze před pouzitim dobře rozmíchat... tak to by asi tak bylo vse.
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Uživatelský avatar
Patrol
Příspěvky: 1175
Registrován: 24.08.2015 14:38

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Patrol »

Tak já můžu z osobní zkušenosti, i od servisáků zahradního nářadí potvrdit, že ty dnešní benzíny obsahujou něco, co žere olej rychleji, než jak to bejvalo. Celý roky jsem měl u motorovky takovej ten dvojitej kanystr a do něj jsem lil vždy jen namíchanej benzín s olejem, takže se nejde splést. Když došel namíchal jsem zase plnej a dokud nedošel bral jsem jen z něj. Dělám to tak asi 20let a nikdy nebyl problém, i když jsem třeba půl roku nic neřezal. Tohle už si dnes netroufnu. Míchám si už vždycky jen tak abych to co nejdříve spotřeboval a před nalitím do nádrže s tím zatřepu, aby se promíchal sedlej olej.
Měl jsem letos od zimy(od února) namíchanejch cca 5l. V květnu jsem potřeboval pořezat nějaký padlý kmeny a najednou mi přestala startovat pila.Tak jsem si půjčil od kámoše jinou, abych to dořezal a u druhý nádrže taky chcípla. :head
Drahá zkušenost, zkurvil jsem dvě pily. Servisáci měli taky v opravně plný regály zadřenejch motorů, protože prej se loni něco změnilo v zákoně o přimíchávání sraček do benzínu, a tak prej dnešní benzín sežere olej a zadře motor už cca za 3-4měsíce. Kupuju jen kvalitní Stihl olej a stejně ho radši dávám trochu víc(i když to pak víc čmudí), a taky do benzínu občas kápnu takovej drahej přídavek(nějaký aditiva), kterej způsobuje, že je benzín trvanlivější a trochu líp jede. Jmenuje se to "Pro-long". Koupil jsem toho flašku před lety, ale dává se toho jen kapka, tak ještě mám asi půl flašky. Sorry za reklamu, ale řekl bych, že to je trochu poznat i na zvuku chodu motoru, tak proto dávám k dispozici.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od viktor »

nekdy po roce 2000 byla zmena vyroby jedne se slozek naturalu.. ta zpusobuje to ze v benzinu který je vystaven teplu, svetlu a UW dochazi k polymeraziaci a vznika takova debilni " guma " v benzinu co ti zalepi trysky atd...
takze problém není olej ani biosložka ale tohle... proste jak mas prusvitnej kanystr coz je napr krovinak ale i ten co uvadis , většinou bejva cervenej a je blbe kz nej videt tak ti tam vzniknou za par mesicu takovy " kulicky " .."gumy " a ty ti pricpu trysky atd.. pak to nemá vykon nebo to bezi na moc chudou smes a proste to pridres... proste kombinovanej kanystr benzin / olej ( je supr mam ho taky ) v nem 5 litru co je na 1/2 roku a pecenej na slunci dva tri mesice a mas zadelano na problém ...
reseni je celkem proste.. bud používej jako ja na tyhle věci vervu 100 nebo jiny 100 oktan ( nebo 98 oktan ) který ma jiné slozeni a muzes mit mix namichanej třeba 5 let a bude to porad OK a nebo plechovej kanystr a ne na teplo.
jinak to delaj všechny naturaly 95 protože jsou všechny z jedne nadrze, jako ONO tak Shell Power, jen barvy se občas lisi a teoreticky nejaka aditiva, ale rozdil je jen v cene, v nicem jinem.
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

viktore, ta "guma" nevzniká v kanystru. Ta vzniká v gumovejch hadičkách benzínovýho vedení. A vzniká tak, že babišovo sračky rozežíraj ty gumový hadičky. Nedávno sem měnil jednu hadičku v letadle a byla sežraná dost nechutně. Budu muset vyměnit všechny.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od viktor »

OK vis co udelej pokus, vem tam litr naturalu, nalej ho do ciste cire PETky a prdni ho na mesic na slunce, ted je slunce celkem dost a tak to nebude problém. No a za mesic si pokecame na téma "guma" hadicky a spol.. OK ?
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Chorche »

myslim že to rozežere i tu petflašku, nicméně nejsem tak vodvážnej abych dával petflašku s benzínem na slunce :)
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od viktor »

nesežere, benzin v pet nic neudela, jen bys videl kde je problém. :D
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Uživatelský avatar
Patrol
Příspěvky: 1175
Registrován: 24.08.2015 14:38

Re: Palivo do motorových vozidel

Příspěvek od Patrol »

To Viktor:
Tak ten 5l kanystr jsem od února do května měl v garáži, kde je poměrně chladno,určitě není průhlednej, byl zavřenej a v garáži je tma.
Dle info techniků ze servisu je prostě v benzínu nějaká složka, která způsobuje degradaci oleje a ten pak nemaže. Problém je, že jí tam je teď asi víc, než bejvalo, takže benzín a olej je třeba skladovat zvlášť a namíchat si jen to, co v nejbližší době spotřebujete.
Já už si to vyzkoušel, ale klidně můj pokus zopakuj. Namíchej si benzín s olejem, nech to v kanystru tak půl roku a pak zkus, jestli s tím zadřeš motorovku. :D
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Odpovědět