Taky si myslim, ze vse pod euro7 (ktere jste nemame) prakticky zmizi kvuli zdaneni/ME/STK/cokolivcosebudehodit. Pokud se lide proti tomu nevzbouri. Rekl bych, ze taky bude u nas snaha to nejak presvejkovat.
Mozna dokud budou povolene spalovaky v nakladacich, autobusech, traktorech, apod., tak bude renesance aut splnujicich prislusne podminky, takze mozna nastal cas si rozsirit ridicak o kategorie C,D, T . Nebo budeme jezdit v nejakych okapotovanych "motorkach/trikolkach" typu Aixam.
Resenim pro par vyvolenych budou veteranske znacky a uprava na levne palivo (repkovy olej z Kauflandu na sobe mit spotrebni dan asi nebude, ale pravda common railu to asi moc neprospeje).
Jinak presne kvuli moznosti veteranskych znacek si opecovavam a drzim staryho forestera a k tomu i felicii
Lid se proti tomu nevzbouri. Zapadni evrope je to fuk. A vychodni untermensch je pod rozlisovaci schopnost automobilek. Krom toho vetsinova populace planuje tak do vecere, vyjimecne do vikendu.
Uz nam do medialniho prostoru pustili sondicku v podobe osobnich co2 povolenek. Sdilena auta jako sluzba jsou uz vpodstate hotova vec. Ted uz jen tu digitalni menu, chytre domacnosti, socialni kredit a maj nas.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
At o tom premyslim jakkoliv, nevychazi mi dve veci:
- jestli to je zapadni evrope fuk, tak jednak si myslim, ze jim to uplne fuk nebude, zkuste nekdo rict "tak a zitra v 5 vracite klice od auta a jezdite jen sdilenkou". Kdo jim nataha ty draty prenosove soustavy? Kdo zaplati ty elektromobily? Mensi mnozstvi aut s vyssim najezdem navic nevyresi mnozstvi odebrane el. energie, tu je nutne vyrobit a prenest.
- druha vec je, ze ten sen s elektronakladaky povede ke zdrazeni dopravy, to se rozlije uplne vsude....
- a treti vec je kde se vezmou suroviny na vyrobu toho obrovskeho mnozstvi elektroaut, a hlavne baterek, ktere i vychodni pepik s dvacetiletym autem bude muset pravidelne menit ? Spousta tech surovin je velmi vzacne dostupnych, v Rusku nebo Africe je celkem solidni zasoba cele rady dulezitych veci.
Porad mi to vychazi, ze ten plan elektromobility by se mel v nejakem okamziku zhroutit. Ale mozna jen neco nevidim ...
máš pravdu, jenže na ideologii jsou argumenty krátké...
má zkušenost se západními evropany, hlavně němci a belgičany je taková. že zelená transformace a elektromobilita je nutnost a dobrá věc. že budou muset jezdit sockou, nebo na kole pro ně neni důležitý. do tich 62, než půjdou na důchod ke středozemnímu moři to zkousnou
kamiony zatím nikdo nezakazuje pokud mi něco neuniklo.
sdílenku budeš schopnej řídit tak, aby to vyšlo. To je jen problém řízení systému, což je dětská slavnost.
nedostatek energie přece vyřešní energiewende ne?
jinak je k popukání, jak se tohle téma začalo v médiích přetřásat teď, když je hotovo. V bruseli se nová legislativa vaří dýl jak tři roky. nikoho to nezajímalo. Když se téma nakouslo, bylo zahráno do autu "to nemůžou, to nejde", "to je daleko". Lid se radši baví debilníma seriálama. Sklidíme co jsme zaseli.
Jediné individuální opatření co mi napadlo je, koupit nové euro6 auto a to provozovat 15+ let. tím buď překlenu dobu, kdy trh padne na hubu, protože nebude technologický průlom, nebo dobu než se zavede nová technologie, která udělá masovou emobilitu reálnou. V nejhorším případě oddálím to (protože nové, možná hybridní) auto přijde na mušku zdanění a znepříjemnění provozování jako poslední.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
hybridní toyotě věřim, že dá 15 let jak nic. problém bude ale asi už u modelů 24+. budou tam ERG ventily, a začnou se užívat ekopájky, takže pájené spoje budou hodně křehké...
otázka za zlatýho bludištáka je, kde vzít 800 litrů aby mi to nezlomilo vaz při refinancu hypotéky za 5 let...
dneska je ještě furt hybridní corolla za cenu benzínový meh octávky a hybridní yaris cross za cenu scaly. příští rok tojka zdraží, odhadem tak o 15%-20%
i tojka bude s úrokem k 10% a budou rušit bezúročnou půjčku při 75% akontaci. akorát sem mluvil s prodejcem
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.