Expedice 2015
Expedice 2015
Ja uz jsem se rozhodnul - muj BOC bude Toyota Hilux. Zanovani se da poridit za pul milionu, nova za 800k. A pokud Perun dopusti, tak v roce 2015 pojedu po zemi autem az do malajsie
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
hezkýýýý ....
Mohl bys pak udělat cestovní deník? A on-line popisovat, jak a kudy cesta vede?
Občas to tak dělají lidi třeba z Landrover fora ... a je to většinou úžasný čtení (a pokoukání) ...
Jinak abych nebyl úplně OT, Toyky mají opravdu pověst držáků a nezmarů ... jen ten pickup je na běžnou jízdu škoda.
To se týká pickupů obecně, při běžném ježdění .... pokud není zatížená zadní náprava, (prázný nákladový prostor), je to hodně znát na komfortu jízdy ....
(já se svýma dojebanýma zádama, blahořečím vynálezci vzduchového odpružení )
Mohl bys pak udělat cestovní deník? A on-line popisovat, jak a kudy cesta vede?
Občas to tak dělají lidi třeba z Landrover fora ... a je to většinou úžasný čtení (a pokoukání) ...
Jinak abych nebyl úplně OT, Toyky mají opravdu pověst držáků a nezmarů ... jen ten pickup je na běžnou jízdu škoda.
To se týká pickupů obecně, při běžném ježdění .... pokud není zatížená zadní náprava, (prázný nákladový prostor), je to hodně znát na komfortu jízdy ....
(já se svýma dojebanýma zádama, blahořečím vynálezci vzduchového odpružení )
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Denik je samozrejmosti Trasa jiz byla zvolena: cesko - slovensko - ukrajina - rusko - kazachstan - kyrgyzstan - cina - laos - thajsko - malajsie.
Pokud by se vsak behem nasledujicich dvou let nejak uklidnila sitauce v afghanistanu a iranu, tak se pojede jizni trasa tzn. cesko - slovensko - madarsko - rumunsko - bulharsko - turecko - iran - afghanistan - pakistan - indie - bangladesh ci nepal+bhutan - barma - thajsko - malajsie.
K topicu: cisteho pick-upu se taky bojim, proto volim doublecab upravu. Pri nejhorsim se ty dve pridavna sedadla zahazi materialem. A moznost vezt pod strechou dalsi dva tri pasazery tak neni k zahozeni. Jen mne mrzi, ze toyota nenabizi moznosti zakladni vybavy a nejsilnejsiho motoru. Pokud chce clovek doublecab trilitr, tak si k tomu musi vzit tu nejvyssi vybavu.
Pokud by se vsak behem nasledujicich dvou let nejak uklidnila sitauce v afghanistanu a iranu, tak se pojede jizni trasa tzn. cesko - slovensko - madarsko - rumunsko - bulharsko - turecko - iran - afghanistan - pakistan - indie - bangladesh ci nepal+bhutan - barma - thajsko - malajsie.
K topicu: cisteho pick-upu se taky bojim, proto volim doublecab upravu. Pri nejhorsim se ty dve pridavna sedadla zahazi materialem. A moznost vezt pod strechou dalsi dva tri pasazery tak neni k zahozeni. Jen mne mrzi, ze toyota nenabizi moznosti zakladni vybavy a nejsilnejsiho motoru. Pokud chce clovek doublecab trilitr, tak si k tomu musi vzit tu nejvyssi vybavu.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Je to tedy OT: ale pres Pako a Afg nejezdi v zadnem pripade. Nebo bude republika zase platit spoustu penez za vykupne (v lepsim pripade).
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Takové auto bude v Afganistanu asi hodně žádané. Pod kameny už Tě nikdo nenajde a auto se hezky ztratí. Proč chceš takhle riskovat?
A bych nebyl OT:
Statistika spolehlivosti motorů: Japonci na špici, Němci u dna
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sta ... mci-u-dna/
Vyhrávají atmosférické a na benzin. Časté závady turba a vstřiků u nafty. Jo když se musí plnit emisní normy EU? Nejhůř dopadlo z německých Audi.
A bych nebyl OT:
Statistika spolehlivosti motorů: Japonci na špici, Němci u dna
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sta ... mci-u-dna/
Vyhrávají atmosférické a na benzin. Časté závady turba a vstřiků u nafty. Jo když se musí plnit emisní normy EU? Nejhůř dopadlo z německých Audi.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Jimmy ... Zaloz na tu tvoji cestu spesl vlakno .....
Jsem z toho uplne hotovej .... Tyvolenakole, ja bych jel hned, kdybych mohl ....
Popisuj pripravy, upravy auta, vybaveni, plan cesty ..... Vsechno vsechno .....
Ta toyka se mozna da poridit nejak lip treba v nemecku, nebo tak .... Projed si mobile.de , obcas byvali pro nemcoury jine motorizace/vybavy
Kazdopadne zavist obrovska - ale v dobrym, samozrejme.
Jinak k te spolehlivosti - potesil me LandRover a Jaguar ....... Hura
Jsem z toho uplne hotovej .... Tyvolenakole, ja bych jel hned, kdybych mohl ....
Popisuj pripravy, upravy auta, vybaveni, plan cesty ..... Vsechno vsechno .....
Ta toyka se mozna da poridit nejak lip treba v nemecku, nebo tak .... Projed si mobile.de , obcas byvali pro nemcoury jine motorizace/vybavy
Kazdopadne zavist obrovska - ale v dobrym, samozrejme.
Jinak k te spolehlivosti - potesil me LandRover a Jaguar ....... Hura
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Jimmy ale poriadne to doma ešte prevetraj, ako SA58 potme to asi nezložíš ale dúfam, že poruchy sa vyhnú a držím palce, pred koncom slovenska daj vedieť, pár rozpadlíkov ťa na hraniciach Eu určite privíta aj odprevadí do divokých končín kde si treba dávať pozor SLováka ešte na ukrajine stretneš bežne, aj ďalej a teraz sa už dávajú na cesty všelijaké bandy - JAWAsti, Trabantisti, V3sky a pod history určite foto denník, poprípade zanechaj odkaz na divokom východe ala rozpad, na fotke poteší.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Ještě k tomu Iránu - je to v zásadě bezpečná a přátelská země. Tam hrozí jen velmi malé riziko (pokud se dobře předem dohodneš s úřady).
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Známý co jel z Indie na Enfieldu do ČR ale myslím tvrdil, že je v Iránu problém sehnat palivo, cizinci na něj snad potřebují nějaké "stravenky" boco.... Jo a jel i přes Pakoš, prej v pohodě, akorát na jedný hranici nafásli policajta kterýho ssebou vezli skrz celou zemi, údajně dohlížel aby tam ty motorky nestřelili.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Mrak: Jedine, co je zatim zname, je trasa. S pravdepodobnosti hranicici s jistotou to bude 'severni' varianta. Druha vec, ktera je zatim vicemene jista je auto. Treti vec, ktera je nastopro jista je ta, ze at uz ve finale skoncim s jakymkoliv autem, tak rozhodne na nej prijde navijak a rozhodne snorchl. Vse ostatni je prozatmi ve hvezdach
EBE: Pokud se to nakonec uskutecni, tak muzeme naplanovat nejake stretnutie A co se auta tyce, tak nejake zatezove testy to rozhodne bude chtit. Urcite se budu muset naucit vymenit zakladni dily (z hlavy mne tak napada palivovej filtr, zhaveni apod.), provest nejake ad hoc opravy apod.
EBE: Pokud se to nakonec uskutecni, tak muzeme naplanovat nejake stretnutie A co se auta tyce, tak nejake zatezove testy to rozhodne bude chtit. Urcite se budu muset naucit vymenit zakladni dily (z hlavy mne tak napada palivovej filtr, zhaveni apod.), provest nejake ad hoc opravy apod.
Re: Expedice 2015
Přidávám se k Mrakovi, bude to hodně zajímavé.
Osobně se chystám dávat do hromady V3S a ARO 240, možná se pak taky k něčemu rozhoupu........
Osobně se chystám dávat do hromady V3S a ARO 240, možná se pak taky k něčemu rozhoupu........
Re: Expedice 2015
JimmyJazz:
Do číny jako řidič nemůžeš nebo si musíš zaplat svého číňana, který to odřídí za tebe (ještě by byla možnost udělat si činský řidičský průkaz).
Takže
Do číny jako řidič nemůžeš nebo si musíš zaplat svého číňana, který to odřídí za tebe (ještě by byla možnost udělat si činský řidičský průkaz).
Takže
nebude. Jediná možná bezpečná cesta je tedy ...-Irán-Pákistán-Indie-...S pravdepodobnosti hranicici s jistotou to bude 'severni' varianta
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice 2015
Jedina bezpecna cesta pres Pakistan... Chlape uz to nehul, nema to na tebe dobry vliv.
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 22.12.2011 12:08
Re: Expedice 2015
Jedním slovem závist. Pokud mohu přesto poradit, měl bych k prostudování pár webů:
- jakýkoliv web nebo video na youtube na téma Mongol Rallye. Nejedou tam sice do malaysie, ale jen do Ulanbaataru, což je polovina cesty. Spoooousta inspirace.
- před lety jela kamarádka Loret kolem světa. Zkušenosti dala na web http://www.cestakolemsveta.com , je tam spouuuusta info i z malaysie, hlavně příprava (očkování, kontakty, zvyklosti...). Hlavně to očkování doporučuju prostudovat, příprava trvá rok !!!
- jakýkoliv web nebo video na youtube na téma Mongol Rallye. Nejedou tam sice do malaysie, ale jen do Ulanbaataru, což je polovina cesty. Spoooousta inspirace.
- před lety jela kamarádka Loret kolem světa. Zkušenosti dala na web http://www.cestakolemsveta.com , je tam spouuuusta info i z malaysie, hlavně příprava (očkování, kontakty, zvyklosti...). Hlavně to očkování doporučuju prostudovat, příprava trvá rok !!!
Re: Expedice 2015
Fabulous:
dle cestovatelů je průjezd v pohodě. Pákistán je "bezpečný" v nížinách, tedy když se jede kolem moře do Indie. Pokud si zajede do hor asi udělá radost novému majiteli auta.
může mít kratší průjezd Pakistánem, když projede Tadžigistánem+Afgánistánem a to je už s bezpečností úplně jinde. Jak někdo nahoře psal, auto se místním vždy hodí.
P.S. Jinak o Rusku také občas čtu jak je tam nebezpečno a realita je jinde. To samé Brazílie atd. Vždy jde o volbu kudy se přes daný stát pojede.
dle cestovatelů je průjezd v pohodě. Pákistán je "bezpečný" v nížinách, tedy když se jede kolem moře do Indie. Pokud si zajede do hor asi udělá radost novému majiteli auta.
může mít kratší průjezd Pakistánem, když projede Tadžigistánem+Afgánistánem a to je už s bezpečností úplně jinde. Jak někdo nahoře psal, auto se místním vždy hodí.
P.S. Jinak o Rusku také občas čtu jak je tam nebezpečno a realita je jinde. To samé Brazílie atd. Vždy jde o volbu kudy se přes daný stát pojede.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Určitě přemýšlej o oplechování spodku, (kdyžtak ti dám tip na lidi co to dělali na mý D3), taky výsuvnej (šuplíkovky) systém v kufru je fajn .... všechno je po ruce, nic nepřekáží ... (taky poradím)JimmyJazz píše:Mrak: Jedine, co je zatim zname, je trasa. S pravdepodobnosti hranicici s jistotou to bude 'severni' varianta. Druha vec, ktera je zatim vicemene jista je auto. Treti vec, ktera je nastopro jista je ta, ze at uz ve finale skoncim s jakymkoliv autem, tak rozhodne na nej prijde navijak a rozhodne snorchl. Vse ostatni je prozatmi ve hvezdach
EBE: Pokud se to nakonec uskutecni, tak muzeme naplanovat nejake stretnutie A co se auta tyce, tak nejake zatezove testy to rozhodne bude chtit. Urcite se budu muset naucit vymenit zakladni dily (z hlavy mne tak napada palivovej filtr, zhaveni apod.), provest nejake ad hoc opravy apod.
Pouvažuj o střešním stanu ....
Naviják - mě dobře sloužil i čínskej comeup na 9T
šnorchl je samozřejmost
zvaž i pevnostní nárazník - aspoň vpředu - věř mi, že to oceníš
určitě si kup nájezdový plechy, hi-lift, vysílačku, lana kladky atd atd ..... ježiš mě napadá věcí ...
Re: Expedice 2015
biskup: muzes trochu rozvest informaci, ze v cine nesmim ridit?
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
šuplíkovej systém v pickapu jsem ještě neviděl,ale mohlo by to bejt zajímavý řešeníMRAK píše:Určitě přemýšlej o oplechování spodku, (kdyžtak ti dám tip na lidi co to dělali na mý D3), taky výsuvnej (šuplíkovky) systém v kufru je fajn .... všechno je po ruce, nic nepřekáží ... (taky poradím)
Pouvažuj o střešním stanu ....
Naviják - mě dobře sloužil i čínskej comeup na 9T
šnorchl je samozřejmost
zvaž i pevnostní nárazník - aspoň vpředu - věř mi, že to oceníš
určitě si kup nájezdový plechy, hi-lift, vysílačku, lana kladky atd atd ..... ježiš mě napadá věcí ...
Naviják 9T pokud znamená tuny tak uplně zbytečně velkej protože s pevnostíním nárazníkem budeš mít hmotnost na přední nápravě cca přes 120 kg a to je moc!předpokládám,že MRAK má DV9000 ,který je na 4 tuny a to uplně stačí pak uš je DV12000 na 5tun, syntetický lano ušetří 8 kilo ALE ocelový lano vydrží hrubší zacházení. Pevnostní nárazník je na dlouhou diskuzi páč kvůli hmotnosti je více řešení a do zadu bych stopro něco taky dal jelikož pick up má dlouhej zadní převis. vyproštovací plechy zaberou akorát místo a je lepší je mít a Hi-Lift pokud na něj nebudeš mít upravený auto tak je ti k h...u to znamená upravit přední zadní nárazník a pevnostní práhy. Doporučuji baterii Optima dá se sehnat uš od 5000 žlutá.Tohle je debata na celý odpoledne dnes uš se úpravou offroadů zabývá hodně firem je to jen o penězích. Já co se úprav týče doporučím offroadcentrum Karlovy Vary
Pár hiluxů uš upravovali http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=3&t=33040 klidně se ptej na co potřebuješ
Re: Expedice 2015
Jsi si opravdu jistej tím hiluxem?
Časem si chci taky nějaký offra koupit, ale pickupy jsou dobré jen pro myslivce na vození střelenejch kanců a na dřevo.
Na expedici bych chtěl jedině kombíka (nebo jak se tomu u offroadu říká).
Jak už mrak psal. Jde tam udělat ležení, šuplíkovej systém, do dveří kuchyňka. Vždyť do hiluxe si dáš sotva svůj bágl. O čem by se dalo uvažovat je tak verze s hardtopem, ale stejně je to k ničemu mít oddělené dva nevelké prostory.
Střešního stanu bych se vyvaroval. Žvláště do takovejch zemí. Pokud se bude něco dít, tak než se dostaneš ze stanu do auta, už bude většinou pozdě. Když spíš v autě, tak jen hupsneš za volant a jedeš.
Časem si chci taky nějaký offra koupit, ale pickupy jsou dobré jen pro myslivce na vození střelenejch kanců a na dřevo.
Na expedici bych chtěl jedině kombíka (nebo jak se tomu u offroadu říká).
Jak už mrak psal. Jde tam udělat ležení, šuplíkovej systém, do dveří kuchyňka. Vždyť do hiluxe si dáš sotva svůj bágl. O čem by se dalo uvažovat je tak verze s hardtopem, ale stejně je to k ničemu mít oddělené dva nevelké prostory.
Střešního stanu bych se vyvaroval. Žvláště do takovejch zemí. Pokud se bude něco dít, tak než se dostaneš ze stanu do auta, už bude většinou pozdě. Když spíš v autě, tak jen hupsneš za volant a jedeš.
Re: Expedice 2015
srejby: Nechci rejt, ale prosím tě - uš = už, dávej na to trochu bacha...