Baterie

Vše, co obsahuje alespoň kousek drátku a nevejde se do jiné sekce...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4262
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Baterie

Příspěvek od Lyster »

Tak po cca roce a čtvrt, přiznám se, že jsem na to úpllně zapomněl a po pravdě, se mi do toho vůbec nechtělo, tak mám zas dneska nabíjecí den... viz fotky na minulé stránce z 8-2022.

A musím říct, že jak jsem se toho bál, tak jedno veliké překvapení. Nejvíc jsem se samozřejmě strachoval, že všechny Li-on, jak 18650 tak 26550 a hlavně ty Čínské z Aliexpressu budou na nule, nebo nefuknčí... jaké velké překvapení, že žádné z těch Aliexpressu, nebyly po tom roce a čtrt s kapacitou pod 70% a to většina měla nad 80% a některé i nad 90%. Vážně jako klobouk dolů. A nejhůře dopadly beterie které jsem kupil v ČR a měly být značkové, napříkad jako Fenix, Klarus, Manker, tam sice jeden jako jediný byl na 0% paradoxně jen Fenix který byl nejdrašží. Ostatní značky i když vlastním jen po jednom kuse, většinou byly koupeny spolu se svítilnou. viz první fotka měly kapacitu mezi 15- 40%.

Druhá fotka jsou ty baterie z Aliexpressu, je to Hlavně značka LiitoKala a Soshine... tak nebyly žádná, a že jich mám něco kolem 25ks, nebyly pod 70% ani jedna... a to jak 18650 tak 26550 li-on.

Takže opravdu veliké překvápko, ušetřilo mi to mnoho práce, protože ostatní jsem dobyl na cca 85% kapacity a zase uložil zpět, teď už dobíjím jen ty 4 "propadlíky" viz ta první fotka. A už mě čekají jen AA a AAA a to většinou Panasonic Eneloop. ale to budu mít do večera hotové... takže za mě spokojenost a ani jedna Li-on a zatím ani žádná AA a AAA baterie (jsem asi v polovině nabíjení.) nebyla zatím vadná, což tedy taky palec nahoru... snad to tak vydrží, už mě čekají dobít poslední kusy AAA baterií, C a D.
Přílohy
Nabíjení 1.jpg
Nabíjení 2.jpg
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1633
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Baterie

Příspěvek od Grunt »

JOBU píše: 11.09.2021 22:26 Lepšie je zmerať kapacitu batérie ako riešiť vnútorné odpory. Batériu/ článok je potrebné vybiť (na jej menovité minimum, nie totálne) a naplno nabiť, potom pripojiť na záťaž,a zmerať čas, za aký sa vybije (opäť na jej menovité minimum, nie totálne).
Ještě bych se vrátil rád k měření kapacity (a vnitřního odporu). Nevěděl jsem cca před třema rokama o čem to moc JOBU mluví. Na co bych testoval kapacitu olověné baterie? Ale ono to není nic moc, měřit kapacitu u olověných baterií. Opravdu jsou ohebné jako proutek. A to je celý jejich problém. Úplně něco jiného je to ovšem u Li-Ion článků či aku-packů. No a ač to lze měřit (asi) analogově jen s pomocí papíru a tužky, člověk vždy narazí na problém s přesností.

Jenže to jsem ještě netušil, že Číňani víceméně celý tento problém vyřešili pomocí relativně jednoduchého obvodu prodávaného na desce:
Obrázek
Borec testuje, doporučuju aspoň shlédnout. V podstatě to dělá vše co JOBU popisoval a jako bonus to vypíše i celkem přesný interní odpor v miliohmech. No a celé to vlastně omezuje jen schopnost uchladit ten polovodič. Za těch 600 něco korun je to opravdu spoustu muziky za pár šlupek.
Odpovědět