Krásný článek od Dr. Koukolíka na téma kde se berou nadaní lidé a jakou mají šanci uspět v našem komerčně deformovaném světě:
http://technet.idnes.cz/proc-jsou-vedci ... 9_veda_mla
Otevírá téma, jak moc je dnešní (ale potažmo jakákoli) doba hostilní ke skutečně nadaným lidem, a jestli můžou ostatní lidské lidské vlastnosti (často negativní) takových osob bez úhony projít hostilním prostředím kariérou motivovaných průměrných až podprůměrných lidí. I u nás jsem kdesi četl článek na téma, jak úspěchu dosahují hloupí, ale bezskrupulózní jedinci na úkor těch tvořivých.
A ještě jeden pěkný příspěvek téhož autora na téma proč lidé podporují systémy, které jim škodí, dnes nad míru aktuální:
http://technet.idnes.cz/jak-si-zamilova ... 4_veda_mla
Kde se bere lidská tvořivost ?
-
- VIP
- Příspěvky: 810
- Registrován: 24.08.2012 22:16
Re: Kde se bere lidská tvořivost ?
Nevím, do jakého vlákna nejlépe vložit...
V aktuálním vydání časopisu Echo vyšel velký článek o hloupnutí lidstva
https://www.echo24.cz/a/SvgPV/esej-mate ... e-hloupnou
(Je to jen ukázka, malá část celého článku.)
Od konce 19. století až do šedesátých let 20. století podle měření stále docházelo k růstu průměrné inteligence IQ. Naposledy IQ rostlo u lidí narozených v šedesátých letech 20. století. V následujících sedmdesátých letech došlo ke stagnaci a od osmdeátých let k soustavnému poklesu. V současné době je pokles IQ asi 14 bodu oproti šedesátým letům 20. století.
V článku dávají pokles inteligence IQ do souvislosti s růstem automatizace a změnami ve školství. Pro inteligenci je důležitá paměť a v současném školství se opouští memorování, které cvičí paměť.
V aktuálním vydání časopisu Echo vyšel velký článek o hloupnutí lidstva
https://www.echo24.cz/a/SvgPV/esej-mate ... e-hloupnou
(Je to jen ukázka, malá část celého článku.)
Od konce 19. století až do šedesátých let 20. století podle měření stále docházelo k růstu průměrné inteligence IQ. Naposledy IQ rostlo u lidí narozených v šedesátých letech 20. století. V následujících sedmdesátých letech došlo ke stagnaci a od osmdeátých let k soustavnému poklesu. V současné době je pokles IQ asi 14 bodu oproti šedesátým letům 20. století.
V článku dávají pokles inteligence IQ do souvislosti s růstem automatizace a změnami ve školství. Pro inteligenci je důležitá paměť a v současném školství se opouští memorování, které cvičí paměť.