Palivo do motorových vozidel
- Terminated Account
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 19.08.2011 9:42
Palivo do motorových vozidel
Rozumí někdo tomu, jak je to s biosložkami u motorových paliv? Dají se taková paliva dlouhodobě skladovat? Jak dlouho? Dá se někde koupit palivo (benzín, nafta) bez biosložek?
Re: Palivo do motorových vozidel
už se to částečně řešilo tady:
http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.ph ... 1&start=20
Problém je, že dneska se normálně k naftě bez bio složky jen tak nedostaneš ....
A použít dlouhodobě skladované palivo (víc jak půl roku-rok) do moderního motoru, by pro něj mohlo mít dost fatální následky ...
http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.ph ... 1&start=20
Problém je, že dneska se normálně k naftě bez bio složky jen tak nedostaneš ....
A použít dlouhodobě skladované palivo (víc jak půl roku-rok) do moderního motoru, by pro něj mohlo mít dost fatální následky ...
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
Osobně nevidím problém v dlouhodobém uložení paliva, jsou to prakticky uhlovodíky a v zemi vydržely miliony let.
A se skladováním benzínu po dobu deseti let mám čirou náhodou zkušenosti.
Benzín byl uložený v železném kanystru po dobu nejméně 10 let.
Z kanystru po otevření uniklo větší množství plynů, skoro jako bych otvíral ještě ne zcela prázdnou láhev od šlehačky.
Váhový úbytek bohužel nedokážu posoudit, ale vzhledem k tlaku v kanystru, to nemohlo být významné množství.
Za dobu skladování kanystr celý zkorodoval.
Abych pokus dovedl k dokonalosti, náhodou jsem ho přes celé léto zapomněl vedle garáže.
Takže na kanystr pražilo sluníčko nejméně měsíc.
Nedávno jsem posekal zahradu a našel ho, přenesl a při opakované manipulaci se v něm vytvořily díry.
Přesto uvnitř kanystru nebyla žádná rez.
Obsah jsem přelil do řady lahví od okurek, kanystr teče a nic lepšího v danou chvíli bohužel nebylo po ruce.
Zápach, stejně jako barva, odpovídaly normálnímu benzínu, tekutina byla čirá, obvyklé benzínové konzistence.
Hořlavost se nijak nezměnila, alespoň jak to dokážu posoudit.
Vzal jsem ho raději přes sítko, ale zbytečně, žádné nečistoty.
Přidal líh, protože ten váže vodu, olej v obvyklé konzistenci a použil ho.
Chod motoru sekačky byl kupodivu lepší, než na Natural, který se do ní obvykle lije.
Hodně starý benzín v PA době bych raději znovu destiloval, ale po této zkušenosti bych se nebál ani padesát let starého benzínu, který by byl uskladněný v chladné garáži nebo sklepě.
Poznamenám, že takový benzín by asi dokázal odpálit lambda sondy, ale v PA, kdy bude po celém světě jezdit možná jen 10 000 aut, ten katalyzátor asi nebude to nejdůležitější.
Ad biosložky, jedná se vesměs o ethanol, což jsou zase uhlovodíky a třeba taková 40-ti letá skotská určitě nebude špatná. Jeden uhlovodík těžko "rozežere" druhý uhlovodík, kdyby to tak bylo, dal by se asfalt rozpouštět na benzín.
Jak říkám, v PA to při nějakém podezření maximálně znovu destilovat a i do čtyřtaktu přidat trochu oleje.
A motory?
Různé motory fungují na technický benzín, letecký petrolej, dřevo-líh, ředidlo, ricinový olej, rostlinný olej, vyjetý rostlinný olej, ruskou vodku, dřevoplyn, LPG, CNG, Biobutanol.... a hromadu dalších.... Řada lidí má své vlastní recepty na namíchání toho nejlepšího koktejlu.
A se skladováním benzínu po dobu deseti let mám čirou náhodou zkušenosti.
Benzín byl uložený v železném kanystru po dobu nejméně 10 let.
Z kanystru po otevření uniklo větší množství plynů, skoro jako bych otvíral ještě ne zcela prázdnou láhev od šlehačky.
Váhový úbytek bohužel nedokážu posoudit, ale vzhledem k tlaku v kanystru, to nemohlo být významné množství.
Za dobu skladování kanystr celý zkorodoval.
Abych pokus dovedl k dokonalosti, náhodou jsem ho přes celé léto zapomněl vedle garáže.
Takže na kanystr pražilo sluníčko nejméně měsíc.
Nedávno jsem posekal zahradu a našel ho, přenesl a při opakované manipulaci se v něm vytvořily díry.
Přesto uvnitř kanystru nebyla žádná rez.
Obsah jsem přelil do řady lahví od okurek, kanystr teče a nic lepšího v danou chvíli bohužel nebylo po ruce.
Zápach, stejně jako barva, odpovídaly normálnímu benzínu, tekutina byla čirá, obvyklé benzínové konzistence.
Hořlavost se nijak nezměnila, alespoň jak to dokážu posoudit.
Vzal jsem ho raději přes sítko, ale zbytečně, žádné nečistoty.
Přidal líh, protože ten váže vodu, olej v obvyklé konzistenci a použil ho.
Chod motoru sekačky byl kupodivu lepší, než na Natural, který se do ní obvykle lije.
Hodně starý benzín v PA době bych raději znovu destiloval, ale po této zkušenosti bych se nebál ani padesát let starého benzínu, který by byl uskladněný v chladné garáži nebo sklepě.
Poznamenám, že takový benzín by asi dokázal odpálit lambda sondy, ale v PA, kdy bude po celém světě jezdit možná jen 10 000 aut, ten katalyzátor asi nebude to nejdůležitější.
Ad biosložky, jedná se vesměs o ethanol, což jsou zase uhlovodíky a třeba taková 40-ti letá skotská určitě nebude špatná. Jeden uhlovodík těžko "rozežere" druhý uhlovodík, kdyby to tak bylo, dal by se asfalt rozpouštět na benzín.
Jak říkám, v PA to při nějakém podezření maximálně znovu destilovat a i do čtyřtaktu přidat trochu oleje.
A motory?
Různé motory fungují na technický benzín, letecký petrolej, dřevo-líh, ředidlo, ricinový olej, rostlinný olej, vyjetý rostlinný olej, ruskou vodku, dřevoplyn, LPG, CNG, Biobutanol.... a hromadu dalších.... Řada lidí má své vlastní recepty na namíchání toho nejlepšího koktejlu.
Naposledy upravil(a) GloryToSunTsu dne 03.11.2011 15:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Palivo do motorových vozidel
jj, benzínek
benzín jsem ale neměl na mysli - psal jsem o naftě, která podle některých zhoustne (oddělí se uhlovodíky od vody) a utvoří se v ní hrudky - jakoby parafínové ... sám ale přímou zkušenost nemám
benzín jsem ale neměl na mysli - psal jsem o naftě, která podle některých zhoustne (oddělí se uhlovodíky od vody) a utvoří se v ní hrudky - jakoby parafínové ... sám ale přímou zkušenost nemám
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
S naftou jsem zkušenost neudělal, ale jak říkám, asi bych to promíchal a znova destiloval.
A destilát nalil do nádrže, nejlépe pokud by se to dalo ještě s něčím smíchat.
Možná by jí vůbec stačilo jen rozehřát (ne vařit!!! to vyprchají uhlovodíky s nižším bodem varu).
Krakovat ropu není úplně snadné, ale ta destilace až tak tragická není.
Destilováním dřeva získáš i nějaký ten dřevo-líh, který můžeš asi použít na rozředění těch hrudek a pak to znovu destilovat.
Nebo to nejprve přes sítko oddělit, hrudky rozředit dřevo-lihem, znovu to smíchat a destilovat.
K výsledku přidat trochu oleje a lihu.
Moc bych to nečuchal, ale T-72 to nejspíš spapá
http://www.minibike.hustej.net/forum/vi ... .php?t=760
http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol
A destilát nalil do nádrže, nejlépe pokud by se to dalo ještě s něčím smíchat.
Možná by jí vůbec stačilo jen rozehřát (ne vařit!!! to vyprchají uhlovodíky s nižším bodem varu).
Krakovat ropu není úplně snadné, ale ta destilace až tak tragická není.
Destilováním dřeva získáš i nějaký ten dřevo-líh, který můžeš asi použít na rozředění těch hrudek a pak to znovu destilovat.
Nebo to nejprve přes sítko oddělit, hrudky rozředit dřevo-lihem, znovu to smíchat a destilovat.
K výsledku přidat trochu oleje a lihu.
Moc bych to nečuchal, ale T-72 to nejspíš spapá
http://www.minibike.hustej.net/forum/vi ... .php?t=760
http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol
Naposledy upravil(a) GloryToSunTsu dne 03.11.2011 15:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Palivo do motorových vozidel
T72 zřejmě bez problémů, ale mám obavu, že moje discovery III by semnou asi už nemluvila .....
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
Ale mluvila, prostě bys vyndal sejtko na saze a udělal si přepínání.
Start z lepšího paliva, po rozehřátí motoru bys přepnul na větší sajrajt a před vypnutím motoru bys zase motor pročistil lepší směsí. Takhle to řeší ti, co jezdí na rostlinný olej!
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=85&t=23059
http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
Navíc (a ono se o tom až tolik nemluví) kvalita nafty v USA/Rusku/Africe a na Arabském poloostrově je úplně jiná, než v Evropě. My tu máme hodně "jemnou" naftu oproti tomu, co tam lijí oni. Tvůj Američan se tedy spokojí i s málem. Dokonce si naši blbové odvezli do Afgánu myslím Dinga, nepoužili filtry a ředící látky nebo co a pak se hrozně divili, že to na tu Americkou sračku nechce jet http://www.lidovky.cz/ln-problem-jmenem ... ranici_mel http://technet.idnes.cz/tec_reportaze.a ... ortaze_rja
A ten svůj raketoplán můžeš v PA klidně přestavět i na dřevoplyn.
Jasně že nepojede JEN na dřevoplyn, jako zážehový motor, ale třeba ušetříš 2/3 paliva.
http://www.youtube.com/watch?v=ilIENTm5muo
Jinak by bylo dobré projet a zdokumentovat tohle:
http://www.builditsolar.com/Projects/Bi ... tm#Methane
Start z lepšího paliva, po rozehřátí motoru bys přepnul na větší sajrajt a před vypnutím motoru bys zase motor pročistil lepší směsí. Takhle to řeší ti, co jezdí na rostlinný olej!
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=85&t=23059
http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
Navíc (a ono se o tom až tolik nemluví) kvalita nafty v USA/Rusku/Africe a na Arabském poloostrově je úplně jiná, než v Evropě. My tu máme hodně "jemnou" naftu oproti tomu, co tam lijí oni. Tvůj Američan se tedy spokojí i s málem. Dokonce si naši blbové odvezli do Afgánu myslím Dinga, nepoužili filtry a ředící látky nebo co a pak se hrozně divili, že to na tu Americkou sračku nechce jet http://www.lidovky.cz/ln-problem-jmenem ... ranici_mel http://technet.idnes.cz/tec_reportaze.a ... ortaze_rja
A ten svůj raketoplán můžeš v PA klidně přestavět i na dřevoplyn.
Jasně že nepojede JEN na dřevoplyn, jako zážehový motor, ale třeba ušetříš 2/3 paliva.
http://www.youtube.com/watch?v=ilIENTm5muo
Jinak by bylo dobré projet a zdokumentovat tohle:
http://www.builditsolar.com/Projects/Bi ... tm#Methane
Re: Palivo do motorových vozidel
Ten můj "američan" je především "ANGLIČAN"
(Kdybych si pořizoval američana, tak jedině V8 benzínek )
Ale něco na tom, co píšeš asi bude - kluci co jezdili afriku, vlastně taky vždycky dojeli .... kouřilo jim to, měnili fitr, ale jeli ..... a kvalita nafty bývala dost rozdílná ....
(Kdybych si pořizoval američana, tak jedině V8 benzínek )
Ale něco na tom, co píšeš asi bude - kluci co jezdili afriku, vlastně taky vždycky dojeli .... kouřilo jim to, měnili fitr, ale jeli ..... a kvalita nafty bývala dost rozdílná ....
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
Já myslel, že máš tonhle Discovery no
http://www.nejvic.info/wp-content/uploa ... n4.png.jpg
Discovery na něm je napsané
Nic divného mi na tom nepřišlo, třeba máš větší rodinu a potřeboval jsi pořádné rodinné vozítko.
http://www.nejvic.info/wp-content/uploa ... n4.png.jpg
Discovery na něm je napsané
Nic divného mi na tom nepřišlo, třeba máš větší rodinu a potřeboval jsi pořádné rodinné vozítko.
Re: Palivo do motorových vozidel
Bohužel jen tuhle
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
Pěkný, skoro tak pěkný, jako moje Subaru
Ale v PA to bude dřevoplynové Subaru
Mňo, jestli nějak brzy neseženu nějaký kšeft, brzo z něj bude PA Subaru i bez té A
Ale v PA to bude dřevoplynové Subaru
Mňo, jestli nějak brzy neseženu nějaký kšeft, brzo z něj bude PA Subaru i bez té A
Re: Palivo do motorových vozidel
To Glory:
Můžeš přesněji specifikovat, v jakém modelu auta s Plejádami ve znaku jezdíš?
Můžeš přesněji specifikovat, v jakém modelu auta s Plejádami ve znaku jezdíš?
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Palivo do motorových vozidel
V lesníkovi 97-2001
Re: Palivo do motorových vozidel
Vidím, že na rozpadu se Lanďáků a Subaráků také dost sešlo . Forester 2004 .
Re: Čištění a konzervace zbraní
Sice je to OT ale když tak založte nové vlákno, myslím že najde své uplatnění
Zajímavý článek... aneb na co se dá v PA době alternativně jezdit
http://www.agat.sk/domain/agat/files/au ... jezdit.pdf
dovolil jsem si přesunout z "Čištění a konzervace zbraní" - pepe
Zajímavý článek... aneb na co se dá v PA době alternativně jezdit
http://www.agat.sk/domain/agat/files/au ... jezdit.pdf
dovolil jsem si přesunout z "Čištění a konzervace zbraní" - pepe
Re: Čištění a konzervace zbraní
Díky to je dobré vědět. Původně jsem si myslel že trafo olej najde užití spíše jako víceúčelové mazadlo, ale tohle je dobrá zpráva.Takže začnu naskladňovat. Přeci jen pro neinformovaného zloděje to nemá hodnotu
Re: Palivo do motorových vozidel
Některé typy trafoolejů, kondenzátorové oleje a jiné dlouhoživotostní oleje (některé hydraulické) obhovaly v určitém období výroby kromě jiného jako stabilizátory i polychlorované bifenyly. Dnes je snaha bifenyly nepoužívat, jenže tyhle oleje ještě někde mohou být užity v provozu a nevědomky se k nim (posléze jako k vyřazeným) můžete dostat. Pozor na ně! Už samotné potřísnění rukou takovými chemikáliemi škodí. Když to proženete nafťákem a pak si toho, třeba jen během otevírání brány, něco málo nainhalujete, pak rakovině zdar. A chraň nás Pán Bůh muset za takovým autem jet v koloně. To už je bezpečnější čuchat spálený olej původem ze smažených hranolků z Mekáče.
2 Mrak:
Vidím na střeše toho auta magnetku od síbíčka - jakou značku radiostanice v tom máš instalovanou?
2 Mrak:
Vidím na střeše toho auta magnetku od síbíčka - jakou značku radiostanice v tom máš instalovanou?
Re: Palivo do motorových vozidel
Jeden muj znamy, cily kseftman, kdesi kdysi vyhandloval od vojaku nekolik barelu 'vyjeteho' oleje z vrtulniku jez nasledne pouzival jako palivo do naftovych motoru, ktere vlastnil. Pry to docela fungovalo
Re: Palivo do motorových vozidel
S benzínem je to v současné době už horší než s naftou. Podíl biosložek se zvyšuje u obou a zvyšovat bude. Benzín po 3 měsících je prakticky nepoužitelný zakalený, v palivové soustavě se vysráží krystalky biosložky, která zabraní volnému průtoku paliva. Pro stroj je nejhorší pokud stojí připraven v garáži místo aby pravidelně pracoval. Ano motor jde nastartovat, ale je schopen jed na volnoběh nebo sytič. Při zatížení zhasne. Z dlouhodobého hlediska je skladování paliva problém. A mám pocit že to je i záměr.
Re: Palivo do motorových vozidel
No s tím benzínem nevím. Jako bioslozka je líh, ten max váže vodu. Mám dlouhodobě uložený benzin a je používan
v režimu FIFO. Po cca deseti měsících je stále čirý. Pokud úplně naplníš kanystr a zabrániš pronikání vlhkosti, bez
problémů vydrží rok - odzkoušeno.
V tvém připadě to spíš vypadá na nějaký nekvalitní znečištěný benzín už od začátku. Byl od normální pumpy?
v režimu FIFO. Po cca deseti měsících je stále čirý. Pokud úplně naplníš kanystr a zabrániš pronikání vlhkosti, bez
problémů vydrží rok - odzkoušeno.
V tvém připadě to spíš vypadá na nějaký nekvalitní znečištěný benzín už od začátku. Byl od normální pumpy?