Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
sunny-x
Příspěvky: 154
Registrován: 18.10.2015 21:53
Pohlaví: muž
Bydliště: Beskydy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od sunny-x »

Jen pro Vaše info: Kolega na babetě minulý rok "oslavil" 100 000 km. Je to ten starý typ, né ta "nová". Jezdí na ní do práce, 5 km do kopce a 15 km rovinka a zpět (každý den tudíž 40 km - i v zimě). Jen bych doplnil, že jediné co je na ní původní je ložisko v předním kole. Vše ostatní je opravované nebo vyměměné a nedá na ni dopustit, on je strojař.
Když střílí konzument Kolalokovy limonády, netřeba volat lékaře.
krvfx
VIP
Příspěvky: 1617
Registrován: 15.08.2013 9:25
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od krvfx »

Asi záleží na hmotnosti jezdce:) Mě by neuvezly ani dvě babety v tandemu:) I fichtl po rovině měl co dělat. Kopce za jedna jsem ale vyjel, pokud jsem byl dostatečně rozjetý.

Mě by se asi moc líbila elektrická čtyřkolka. Zkrátka něco, co není omezené na jízdu po cestě. Opravdový terénní automobil je taky super, ale mám pocit, že čtyřkolka se díky rozměrům a hmotnosti dostane na více míst (třeba se pletu). Elektrická proto, že benzín eventuelně dojde taky a pro PA využití počítám max. s jednorázovým přesunem. Další teoretická výhoda by byla, že se dá dobít ze solární/vodní elektrárničky. To by ovšem platilo pouze v případě, že by se jednalo o absolutně spolehlivý stroj a ne čínský bastl stavěný na nízkou cenu.

Jak jsem tak přemýšlel, kudy a kam bych se potřeboval dostat, pokud bych se měl trochu vyhýbat hlavním tahům, tak mi z toho vychází nejlépe tradiční dopravní prostředek - tažné zvíře dle vkusu každého soudruha a nějaký dvoukolák vhodného provedení. Ale mulu si kvůli tomu do garáže kupovat nebudu:)
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

KTM dělá pěkný elektrický krosky motorky
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

baterka v lepšim případě po pár letech zdechne a máš po fichtlu... Dokud neni zdroj elektriky vyřešenej něčim co vydrží aspoň 30 let, tak je elektropohon jen pro frikulíny...
krvfx
VIP
Příspěvky: 1617
Registrován: 15.08.2013 9:25
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od krvfx »

Na moje pojezdy po okolí by baterka stačila. Životnost olověné baterky je cca 20000 km. Náklady včetně baterie vychází asi 50 Kč na 100 km. Je fakt, že ta baterka do pár let zdechne, ale to taky dřív můžou dojít benzín/nafta. Tyhle čísla neplatí pro KTM, ale pro čínský skútr. Našel jsem i elektrickou čtyřkolku, akorát stojí skoro dvakrát tolik, co luxusní benzínová od Journeyman...
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

olověný baterky sou strašně těžký poměrem k výkonu. Navíc ti nestačí 12V, ale ideálně aspoň 48. Proto se to neska řeší lionkama. Ale posereš jednou nabíjení a baterka v hajzlu. A hlavně kapacita do pár let spadne na pár procent i když to nebudeš používat. Lepší vyrábět vlastní palivo vhodný ke spalování v motoru.
mhi
Příspěvky: 449
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od mhi »

Chorche píše:babeta ti pojede jen po rovině. Do kopce musíš šlapat, je to vozidlo xmíchu :) Je spousta jinejch fichtlů kerý jedou výrazně líp. Krom toho vyladit dvoutakt aby jel je neskutečnej voprus a pakárna. Za mladejch let sme fichtly víc vopravovali a štelovali než jezdili.
Babetta se mnou vyjede i 24% kopec bez jednoho slapnuti (je tam znacka, nemeril jsem to sam). Pravda je, ze skoro nic nevazim.

Mam Babett nekolik a vsechny jsem kupoval jako "nepojizdne" nebo "neuveze me to" (a skutecne, ani se mnou to nejelo, do otacek se tomu nechtelo, jenom to v lepsim pripade vrcelo). Problem byl vzdy v tom, ze to dotycny neumel opravit.

Treba Simson jede urcite mnohem lip, ale je taky mnohem slozitejsi. Pionyr je fajn, ale s kladivky se na nej neda moc spolehnout, prevodovka taky neni uplne nenachylna na chyby. Nemuzu si pomoct, ale Babetta (hlavne 207ka) mi svoji jednoduchosti prijde jako rozumna volba i trosku dal nez jen "na ryby".
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

řeknu ti to takle, když sem v roce 1991 poprvý jel do Řecka a na místě si pučil Hondu XR50 byl sem v jiříkově vidění :) Měl sem do tý doby zkušenosti jen fichtlama, babetama, simsonama, staďákama z týdle kubatůry (měl sem i 250ky a jezdil i na 350, ale to nepočítam). Ta honda byla prostě někde úplně jinde. Jak výkonem tak chovánim. Takže glorifikace babety mi příde úsměvná :)
mhi
Příspěvky: 449
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od mhi »

XR50 je pokud vim 4takt, z uplne jine doby nez byly Fichtlove/Babetty/Simsoni. Opravit to na poli za pomoci plocheho sroubovaku, par klicu a kladiva asi taky nepujde ;-).

Nechci vyznit jako jeden vyucujici na vejsce, ktery mne po mem povidani o modernich vozidlovych systemech zacal presvedcovat o tom, ze "Wartas" je neprekonatelne auto a to nejlepsi co se dalo kdy koupit. Wartasem bych rozhodne jezdit nechtel, zase na druhou stranu v dnesnim aute je i na vymenu baterky casto potrebna diagnostika a kdyz se elektronika postavi na zadni, tak v nejake krizove situaci s tim proste nikdo nehne. A to u toho Wartburga asi nehrozi. Tedy, ja takove auto nikdy nemel, ale dokazu si predstavit, ze na tom asi nic moc sloziteho nebude. Takovy vetsi Fichtl s dvema koly navic ;-). Umi si nekdo predstavit takovouto prasarnu s nejakym modernim priblizovadlem? https://www.youtube.com/watch?v=JP4mRyOpQv4

Z recka mam taky vtipne historky, jak jsme museli mazat v pujcenych autech co 30km pamet zavad (byla to nefungujici lambda), aby to auto nejelo porad v nouzaku.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

tu hondu vopravíš stejně jak toho fichtla nebo babetu. Ale spíš jí vopravovat nebudeš muset vůbec... na rozdíl vot těch vostatních menovanejch...
Já sem taky příznivcem starejch aut (mimo jiný mam 4runnera z 1988), ale taky sem soudnej a neglorifikuju věci kerý za to nestojej... Rozhodně bych si do soudnýho dne vzal tu tojotu než varťase (mimochodem měl sem někdy v 90. roce trabanta a naladit u toho motor byl 2x takovej voprus jak u fichtlu). No a pokud de o EMP, tak ti to votpálí cífku stejně u varťase jak u tý tojoty... To bys musel mít starej dýzl bez elektriky... Ale až bude aktuální EMP v takovym rosahu že to bude pálit cífky u aut, tak už stejně nebudem naživu (případně nebudem chtít bejt naživu...)
mhi
Příspěvky: 449
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od mhi »

No mame asi podobny nazor. XR50ku neznam, ale vetsina modernejsich spalovacich motoru co jsem videl proste k jednoduchosti tech starych srotu z Povazske Bystrice nemely. Minimalne kdyz to je 4T, tak tam je hromada dilu, ktera se proti 2T rada pos*re.

Babetta muze lezet dvacet let v kulne, a presto myslim, ze ji velice rychle za minimum nakladu a nastroju rozchodim. Navic nemusi na STK, nemusim resit povinne ruceni (kdyz na ni nebudu chtit jezdit), proste si nekde v koute hnije, dokud ji "neaktivuju" :). Neslouzi = nic po mne nechce. V tom je myslim jeji krasa (vlastne krasa vsech starych mopedu)
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

Chorche píše:řeknu ti to takle, když sem v roce 1991 poprvý jel do Řecka a na místě si pučil Hondu XR50 byl sem v jiříkově vidění :) Měl sem do tý doby zkušenosti jen fichtlama, babetama, simsonama, staďákama z týdle kubatůry (měl sem i 250ky a jezdil i na 350, ale to nepočítam). Ta honda byla prostě někde úplně jinde. Jak výkonem tak chovánim. Takže glorifikace babety mi příde úsměvná :)
tak podle Guatemalský armády je Babeta stroj do nejtěžšího terénu, jaký nemají ani nejlepší motokrosoví jezdci (expedice Tatra kolem světa - březen 1988)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

gvatemalská armáda nejspíš dosud jezdí na voslech...
JOBU
Příspěvky: 1796
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JOBU »

A neriešili oni náhodou inú babetu ? https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_973 :)
mhi
Příspěvky: 449
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od mhi »

Chorche: otazka z jineho ne-Jawarskeho soudku, pokud omezime vyber priblizovadla na neco opravdu jednoducheho, jednostopeho, do 50ccm. Co by byly prvni tri volby? Pominme elektroniku, vlastne by mi vubec nevadila, i kdyz to muze byt zdroj mnoha problemu. (i Babettu jsem "elektronizoval" vic nez je mozna zdravo https://www.youtube.com/watch?v=88dVUCwOvas )

Zrovna dneska jsem jel za nejakou slecnou na Vespe a dostal jsem chut' si ji koupit (tu Vespu). To je spis takova designova vec a ze mam blizko k technice talianu (kvuli diagnostice http://obdtester.com/ficom-eculist/vespa ). No ale treba me to prejde a najdu si neco jineho "na hrani".
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Rookie81 »

tady něco ohledně legislativy motokol, elektrokol a mopedů - http://www.motokola.cz/htmls/legislativa.htm

Podle mě má babeta nebo moped vyrobený do r. 2001 výhodu v tom, že nemusí mít spz. Stačí "kartička" a pojištění. Žádné starosti s stk. To samé motorové kolo, ale přídavný motorek se mi moc nelíbí, má slabý výkon a řve jak hladná kráva. Hodně záleží taky na přenosu síly na kolo, jestli je třecí - přítlačným gumovým válečkem, nebo řetězem - lepší, ale těžší a složitější, musí se přeplést kolo.
Do dnešní doby na pojížďky do práce, po městě nebo na nákup bych volil elektrokolo, nejsou žádné starosti s benzínem a olejem, nesmrdí, je tiché, dojezd pár km stačí.
Nebo potom už 125ccm skútr, musí být sice stk, ale stačí řp B, uveze 2 osoby a náklad, má slušný výkon, malou spotřebu, trochu chrání řidiče před větrem.
"rozpadlické" využití 50ccm motocyklu jsem zažil v praxi jako malý kluk, auto jsme neměli, jen malý motocykl pionýr, jezdili jsme na něm s otcem do sadu, do prostoru tvaru U mezi nádrží a sedlem se dal pytel jablek, za motorku se připojila lehká kára a jelo se. Nic jiného nebylo.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

mhi, jesli máš rači taloše, tak nejlepší skušenosti mam se skůtrem gillera runner. Jede to jak píchlý prase i jako 50ka, nechá se dát věčí válec a pak je to fak bestiální svině :) Najezdil sem s tim i celkem dost v kamenitym terénu. Do bahna to ale samozřejmě neni. Nicméně pokud bych měl neska kupovat nějakýho fichtla, tak bych šel jednoznačně do yamahy TW, ideálně 2kilo, ale ty se blbě scháněj, takže 125ku.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

když 125, tak KTM 125 EXC :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
mhi
Příspěvky: 449
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od mhi »

No jo Gilera ... to ale nema 'dusi' (myslim si). To uz i Piaggio vypada lip.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

gilera a piaggio je jedna firma jestli se nepletu a duši to fakt má (na to sem i já háklivej, vozidla bez duše neberu). Svez se na tej gileře, jestli máš možnost a pochopíš :-D
No a to TWčko sem dával jako tip proto, že je to blbuvzdornej dopravdní prostředek, kerej zvládne uřídit i malý dítě (je to malý a lechký) a přitom to projede dost (i bahno a písek). KTM je vostrá kroska, na tom se netrénovanej člověk zláme. Nehledě na to, že to dělá kravál, kerej je slyšet široko daleko.
Odpovědět