Nevím jak ostatní piloti, ale mě se podařilo vypozorovat několik možná zajímavých faktů.
Za tu dobu co mám drona, tak jsem absolvoval několik letů v různých lokacích.
Vždy vše samozřejmě v souladu s legislativou a Úřadem pro civilní letectví.
Třeba pokud jsem létal v místě, kde se nacházela alespoň nějaká obydlí (nejednalo se o žádnou hustou zástavbu), tak se tam většinou vyskytl jedinec, který měl potřebu to řešit, ačkoli jsem vůbec nelítali nad jeho domem a neměl o něj nejmenší zájem.
Když jsem si ho pak vygooglil, tak se jednalo o podnikatele kolem 50 let a pokaždé vystupoval poměrně agresivně a vyhrožoval sestřelením
Možná je tento typ lidí více háklivý z důvodů nějaké paranoi a ostatní ovce to prostě nevnímají jako ohrožení a proto to neřeší, nevím.
Ale toto mi každopádně pomohlo odhalit jednak pro mě potencionální nebezpečí v daném místě a dále stanovit parametry pro bezpečný průzkum.
Potížista se vždy objevil v okruhu 100-200m při letové výšce 50-100m.
Pokud byl dron ve výšce 150m a výš ve vzdálenosti 500m od pilota, tak pak už nikdo nic neregistroval a neměl nejmenší ponětí o "ohnisku".
Z toho vyplývá, že je nutné velice obezřetně volit startovací pozici a vracet se nejlépe v maximální povolené výšce, tedy v 300m nebo alespoň 200m a po přistání okamžitě opustit danou pozici s tím, že pozorovaná oblast je vzdálena cca těch 500-1000m.
Dále lidé vůbec nemají odhad výšky, protože většinou tipují méně, než v jaké výšce se dron skutečně nachází, ale to platí pro výše zmiňovaný rozsah 50-100m (většinou odhadují tak o 20m méně).
Každopádně si myslím, že Spark by na tom mohl být díky své velikosti a asi i menšímu hluku o něco lépe než větší Phantom, tím pádem by mohl nepozorovaně létat v menších výškách s lepším "krytím" pilota.
A jaké jsou vaše zkušenosti?
![Nápad :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)