Kdyby lidi co o tom rozhodují měli technické myšlení a používali mozek, tak by síť s elektromobilama byla nejstabilnější sítí na světě, protože by nasazením inteligentních nabíječek šlo regulovat zatížení sítě tak, aby bylo vždy na nejlepší míře účinnosti.
Jenže to by se musel někdo namáhat zapojit mozek. Nařídit standard domácího nabíjení a datovou komunikaci, kterou by distributor řídil vzdáleně. Např. není slunce, tak se auto nabíjí minimálním proudem. Vyjde slunce, tak auto začne nabíjet více. Solární elektřina bude spotřebovávána lokálně a nebude nutné řešit přetoky.
Naopak z neznámého důvodu stoupne lokálně zatížení. Distributor využije auto na pokrytí špičky. Tuto službu pak zákazníkovy vyfakturuje drobným odečtem z ceny při fakturaci dodané elektřiny. (protože korekce sítě bateriemi je výdělečnej bussines jak svině
https://technika.denikplus.cz/elektroni ... olaru.html )
Jenže když se podíváme na dnešní situaci. Není tu ani náznak nějakého standardu inteligentního řízení zatížení sítě (tupé HDO je tu už několik desítek let). Každej výrobce automobilu si hraje na svém písečku a kromě rozhodnutí, že v EU bude nabíjecí standard CCS žádný pokrok.
ERU a ČEZ akorát hází byrokratické klacky pod nohy malým výrobcům elektřiny a nikdo s tím nic nedělá.
Elektřiny máme nadbitek a pokryla by nabíjení nekolika desítek tisíc aut. Někdo to spočítal, ale už se mi to nechce hledat.
Dále se nabízí otázka, jestli má cenu silovou elektřinu distribuovat pomocí střídavého produ. DC proud s příchodem nových moderních DC-DC měničů bude možná účinnější a nebude nutné budovat megatransformátory.