Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Mám 2kusy Aro M461,heč.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
A slyšíš to chroupání?
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To mě by stačilo jedno Aro, ale v celku, kompletnícolek píše:Mám 2kusy Aro M461,heč.
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
A nechybí ti tam "na"? Jako že Aro na dva kusy? Voni bejvaj hrozně sežraný rzí a hlavně korodujou.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já :DRafael píše:... Ale kdo z nás je ještě má?
Kdo ještě dokáže ten svůj dopravní prostředek nastartovat roztlačením, klikou a tak?
A který bude ještě v takových případech fungovat bez te blbé elektroniky a tak? ...
Tedy roztlačením/roztažením nebo puštěním z kopce, kliku to nemá - jednak zavazí chadiče a druhak nevím jestli by to šlo klikou vůbec přetočit, natož nastartovat. Nejsložitější elektronika (kromě vysílaček samozřejmě) je bimetalový přerušovač směrovek a digitální hodinky na palubce :))
Ale to "samovyproštění" klikou je spíš iluze než cokoli jinýho, kdysi jsem to zkoušel na škodovce a moc to nefungovalo. U aktuálního automobilu použiju redukci a naviják :D
Jinak, kdyby bylo moc zle, tak nastartovat roztažením jde naprostá většina autombbilů (pomiňme EMP, to budeme mít úplně jiný starosti neš startovat fábii). Je nutno to dělat s citem a je (malé) riziko skočení rozvodů, ale dá se to.
---
Kačer žije a má se (v rámci možností) docela snesitelně, akorát nějak nemám k těm hospodskejm kecům moc co psát :/
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Co se si vybavuju, tak tyhle auta co měli ještě kliku spolehlivostí moc neoplývali. Takže jde o to, jestli by vlastnictví takového auta mělo vůbec nějaký přínos, nebo by to byl spíš zdroj problémů.
Auto v současnosti nejde nastartovat na špatnou baterku. A nebo je tam něco špatně a nepomohla by ani ona klika.
Pokud se chci připravit na tuto eventualitu, tak je spíš lepší si nějak ošéfovat jak startovat když mi zdechne baterka.
Auto v současnosti nejde nastartovat na špatnou baterku. A nebo je tam něco špatně a nepomohla by ani ona klika.
Pokud se chci připravit na tuto eventualitu, tak je spíš lepší si nějak ošéfovat jak startovat když mi zdechne baterka.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To si vybavuješ blbě.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak hoď nějaké příklady.
Já co si vybavuju tak klika končila asi tak Škodou 1000. Déle nejspíš tato možnost byla přítomná u vozů východního bloku.
Já co si vybavuju tak klika končila asi tak Škodou 1000. Déle nejspíš tato možnost byla přítomná u vozů východního bloku.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Škoda 120 se samodomo úpravou matice na motoru a dírou v zadním čele kapoty byla s klikou nastartovatelná. Ale jezdit v tom dnes se rovná čirému zoufalství.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
JJ. Stará Dacia 1300 měla kliku taky.dracekvo píše:Déle nejspíš tato možnost byla přítomná u vozů východního bloku.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
No, já to vůbec nemyslel na nějaké každodenní ježdění. Jen jako takovou zálohu která by nezabírala místo, mohla stát někde v kůlně, v koutě zahrady apod.
Pro případ nouze, sněhové kalamity, poruchy běžného dopravovadla ze samoty u lesa a tak.
(Blbé Berlingo co máme má problém i na mokré trávě natož ve sněhu. A nasadit mu na kola sněhové řetězy si tam v tom omezeném prostoru, navíc plném zmrazků, vůbec nedokážu představit. Alternativní nastartování taky ne. A když by náhodou kuny přehryzaly nějaké důležité vodiče už vůbec ne. Vždyť do toho motorového prostoru není skoro vůbec vidět a vše je nepřístupné. Osobně mám problém i s výměnou hlavních žárovek. A to jsou údajně Berlinga v tom směru ještě dobře...).
*
Takže mě velmi mrzí, že jsem se zbavil celkem zachovalého Moskviče 407 se spoustou náhradních dílů po otci.
S ním bych se určitě skoro v každém případě dostal blíž k civilizaci.
*
Ještě trochu OT k těm vysmívaným starým autům.
Jeli jsme kdysi s plně obsazeným a naloženým Trabantem. Na Silvestra, se zastávkami a nákupy.
Baterka úplně mrtvá, ale řidič po nás žádné tlačení nechtěl a ani nás nenechal vysednout. Zvládnul to sám. A žádný kulturista to nebyl!
*
Proto a nejen proto, bych staré stroje a výrobky vůbec nezavrhoval. A vzal bych si z toho směru různá poučení.....
Pro případ nouze, sněhové kalamity, poruchy běžného dopravovadla ze samoty u lesa a tak.
(Blbé Berlingo co máme má problém i na mokré trávě natož ve sněhu. A nasadit mu na kola sněhové řetězy si tam v tom omezeném prostoru, navíc plném zmrazků, vůbec nedokážu představit. Alternativní nastartování taky ne. A když by náhodou kuny přehryzaly nějaké důležité vodiče už vůbec ne. Vždyť do toho motorového prostoru není skoro vůbec vidět a vše je nepřístupné. Osobně mám problém i s výměnou hlavních žárovek. A to jsou údajně Berlinga v tom směru ještě dobře...).
*
Takže mě velmi mrzí, že jsem se zbavil celkem zachovalého Moskviče 407 se spoustou náhradních dílů po otci.
S ním bych se určitě skoro v každém případě dostal blíž k civilizaci.
*
Ještě trochu OT k těm vysmívaným starým autům.
Jeli jsme kdysi s plně obsazeným a naloženým Trabantem. Na Silvestra, se zastávkami a nákupy.
Baterka úplně mrtvá, ale řidič po nás žádné tlačení nechtěl a ani nás nenechal vysednout. Zvládnul to sám. A žádný kulturista to nebyl!
*
Proto a nejen proto, bych staré stroje a výrobky vůbec nezavrhoval. A vzal bych si z toho směru různá poučení.....
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
mahindra roxor
problém je, že v Evropě nejde sehnat
problém je, že v Evropě nejde sehnat
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Dráčku,co vidíš nespolehlivého na rozdělovači,cívce a karburátoru?Kola mají duše,opravíš na silnici.Samozřejmě v dnešní době pohodlných lemplů,co si neumí nic opravit to nemá cenu.A ano,bavíme se o veteránech,tolik opěvovaný elektromobil to není.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já sem tu o elektromobilu nic nepsal...
Začínal jsem jezdit Škodou 105, potom Škoda Rapid. Dále pokračoval Golf 2 1.6, Mitsubishi Galant, Škoda Favorit, Subaru Legacy a nyní už mám třetí Subaru.
Mezitím se nám v rodině objevilo i Fiat Uno 1.5i, Peugeot 206 1.4.
Věci ohledně škodovek si pamatuju docela živě. Člověk si tam sice udělal vše sám, vše bylo jednoduché snadno diagnostikovatelné. Člověk si vystačil se základníma klíčema, měrkama a kladivem.
Jenže střední doba mezi poruchama byla tak žalostná, že se v tom člověk rejpal téměř neustále. A bez patříčných ND to člověk stejně neudržel v chodu. Stačí se podívat co se všechno vozilo za zadníma sedačkama, aby se člověk nemusel bát vyjet.
Favorit o dost lepší jak staré škodovky, ale tak se tam hodně často něco kazilo.
Golf 2, Peugeot - jednobodové vstříkování. Takový jakoby karburátor řízený počítačem. Lepší jak fávo, ale nějaké závady byly a blbě se hledalo co tam vlastně zlobí.
Kdežto na 4 bodový vstřik u fiata, mitsubishi a subaru. Jediné co se mi u sůba stalo, že odešel snímač klikového hřídele. Jednoduchá diagnostika svépomocí a výměna během minutky.
A to ty auta mají oproti škodovkám nalítáno o dost víc.
Takže raději budu jezdit autem které je spolehlivé, než nějakým veteránem u kterého si člověk není jistý, kdy se zase něco pokazí.
A to vůbec nemluvím o bezpečnosti, jízdních vlastnostech, spotřebě, výkonu.
Za mě co by mělo smysl si držet, tak jedině nějaký smysluplný jednoduchý joungtimer, ale opravdového veterána fakt ne. Ta klika člověka nezachrání. To si raději budu držet vždy jednu baterku v rezervě. Pokud jí koupím nezalitou, tak jí můžu skladovat jak dlouho chci.
Začínal jsem jezdit Škodou 105, potom Škoda Rapid. Dále pokračoval Golf 2 1.6, Mitsubishi Galant, Škoda Favorit, Subaru Legacy a nyní už mám třetí Subaru.
Mezitím se nám v rodině objevilo i Fiat Uno 1.5i, Peugeot 206 1.4.
Věci ohledně škodovek si pamatuju docela živě. Člověk si tam sice udělal vše sám, vše bylo jednoduché snadno diagnostikovatelné. Člověk si vystačil se základníma klíčema, měrkama a kladivem.
Jenže střední doba mezi poruchama byla tak žalostná, že se v tom člověk rejpal téměř neustále. A bez patříčných ND to člověk stejně neudržel v chodu. Stačí se podívat co se všechno vozilo za zadníma sedačkama, aby se člověk nemusel bát vyjet.
Favorit o dost lepší jak staré škodovky, ale tak se tam hodně často něco kazilo.
Golf 2, Peugeot - jednobodové vstříkování. Takový jakoby karburátor řízený počítačem. Lepší jak fávo, ale nějaké závady byly a blbě se hledalo co tam vlastně zlobí.
Kdežto na 4 bodový vstřik u fiata, mitsubishi a subaru. Jediné co se mi u sůba stalo, že odešel snímač klikového hřídele. Jednoduchá diagnostika svépomocí a výměna během minutky.
A to ty auta mají oproti škodovkám nalítáno o dost víc.
Takže raději budu jezdit autem které je spolehlivé, než nějakým veteránem u kterého si člověk není jistý, kdy se zase něco pokazí.
A to vůbec nemluvím o bezpečnosti, jízdních vlastnostech, spotřebě, výkonu.
Za mě co by mělo smysl si držet, tak jedině nějaký smysluplný jednoduchý joungtimer, ale opravdového veterána fakt ne. Ta klika člověka nezachrání. To si raději budu držet vždy jednu baterku v rezervě. Pokud jí koupím nezalitou, tak jí můžu skladovat jak dlouho chci.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne 04.02.2020 13:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já Ti netvrdím,že v tom máme dneska jezdit,taky v emce nejezdím každý den,ale netvrdím že jsou veteráni nespolehliví.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jo, ale já nevím proč by si někdo měl držet třeba stodvácu doma jen pro případ nějakéh průseru.
A stejně když k tomu nebude mít člověk vztah, tak se pak zjistí, že to ani nenastartuje, až to bude potřebovat.
Lepší službu udělá jakékoliv rozumně udržované novější auto. Prostě ta spolehlivost tam nebyla. Já jsem s těmahle autama vyrůstal a moc dobře si pamatuju jak se v tom furt každej vrtal. Málokdo měl štěstí, že jen tankoval a jezdil.
Pokud máš veterána doma jako koníčka tak prosím.
A stejně když k tomu nebude mít člověk vztah, tak se pak zjistí, že to ani nenastartuje, až to bude potřebovat.
Lepší službu udělá jakékoliv rozumně udržované novější auto. Prostě ta spolehlivost tam nebyla. Já jsem s těmahle autama vyrůstal a moc dobře si pamatuju jak se v tom furt každej vrtal. Málokdo měl štěstí, že jen tankoval a jezdil.
Pokud máš veterána doma jako koníčka tak prosím.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
No, tak o Š120 apod. jsem to zrovna nemyslel. Něco takového bych si doma nedržel ani náhodou.
Myslel jsem auta typu, no bylo jich možná víc, ale osobní zkušenosti mám jen s Moskvičem 407.
To byl "tank" v civilní verzi.
Myslel jsem auta typu, no bylo jich možná víc, ale osobní zkušenosti mám jen s Moskvičem 407.
To byl "tank" v civilní verzi.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Máte tu někdo zkušenosti s automatickýma převodovkama? Mám na mysli zejména cenu jejich oprav.
Jsou zásadní rozdíly v ceně oprav automatů u asijských/evropských/amerických aut? Záleží i na velikosti (SUV/malé osobní) nebo je cena oprav vzhledem ke složitosti podobná?
Po ekonomickém rozpadu asi málokdo bude mít chuť dát za opravu 50k.
Jsou zásadní rozdíly v ceně oprav automatů u asijských/evropských/amerických aut? Záleží i na velikosti (SUV/malé osobní) nebo je cena oprav vzhledem ke složitosti podobná?
Po ekonomickém rozpadu asi málokdo bude mít chuť dát za opravu 50k.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.