Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Viktore, než na Rozpad budeš plácat další příspěvky, zkus vždy deset minut počkat a zamyslet se, zda to má smysl. Tvůj příspěvek o Trabantu je naprostý chujismus a rozhodně se nejedná o Bug Out car - nejlepší vůz.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
no, podařilo se mi sehnat Jimnyho předchozí generace, ale z posledních serií (09/2018), najeto 4800
oproti mému starému Jimnymu řada "kurvítek" navíc
- tlačítkové 4x4 místo páky
- digitální ukazatele paliva/otáček místo analogových
- klima, ESP, ABS (nic z toho jsem na starém neměl)
- ventilky se sledováním tlaku (starý Jimny měl normální bez elektroniky) - musí se používat origo (drahé), jinak to hlásí chyby
jako pozitivní shledávám vyhřívané přední sedačky, redesign hlavových opěrek zadních sedadel a přesunutí táhla otevírajícího haubnu z kaslíku na klasické místo pod volantem
---------
teď je plán dát tomu řádnou protikorozní ochranu (zatím nemá stopy po korozi) + pár drobných úprav (ochranné plechy na podvozek atd...)...a bude to snad kára aspoň na 20 let
oproti mému starému Jimnymu řada "kurvítek" navíc
- tlačítkové 4x4 místo páky
- digitální ukazatele paliva/otáček místo analogových
- klima, ESP, ABS (nic z toho jsem na starém neměl)
- ventilky se sledováním tlaku (starý Jimny měl normální bez elektroniky) - musí se používat origo (drahé), jinak to hlásí chyby
jako pozitivní shledávám vyhřívané přední sedačky, redesign hlavových opěrek zadních sedadel a přesunutí táhla otevírajícího haubnu z kaslíku na klasické místo pod volantem
---------
teď je plán dát tomu řádnou protikorozní ochranu (zatím nemá stopy po korozi) + pár drobných úprav (ochranné plechy na podvozek atd...)...a bude to snad kára aspoň na 20 let
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Na podvozek použij Dinitrol, "ML" - do úzkých dutin, "1000" - do dveří a větších dutin a na spodek "4942".
Vše stříkat UBS pistolí, před použitím ohřát kartuše v horké vodě, spreje nebrat.
Beru tady https://www.colorshop.cz/ochrana-karose ... 2-1l-i850/ ale platbu dej raději dobírkou
Pokud bys chtěl konzultaci, napiš SZ.
Vše stříkat UBS pistolí, před použitím ohřát kartuše v horké vodě, spreje nebrat.
Beru tady https://www.colorshop.cz/ochrana-karose ... 2-1l-i850/ ale platbu dej raději dobírkou
Pokud bys chtěl konzultaci, napiš SZ.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
goleme napsal bych ti to, ale Fabimu by se to nelibilo... Fabik ma pravdu, byla to chujovina, ne v tom ze by Trabi byl spatny rozpadovy vuz..podle me je to supr rozpadovy vuz ale v tom ze je proste nedostupny..a tak je to proste nesmysl.
viktor
ps : to risknu trabi byl ve skutecnosti dost "plechovej" podvozek Trabika byl pomerne silneho plechu kde nosnou cast podvozku tvorily prahy. Prahy se pak vpredu , ( nekde pred nohama posadky ) spojily zas dilem ze silneho plechu kteremu se rikala " vlastovka " K vlastovce byl 2 x 3 ks srouby pripevnen tvz pomocny ram na kterem byl jak motor vcetne prevodovky, spodni zavesy kol, pricne listove pero, rizeni atd.. kdysi Kral pouzil celu tuhle jednotku a dal ji dozadu se zablokovanym rizenim pro junior buggy nebo jak se to jmenovalo.. v tlacnem usporadani.. Trabi dokazal uspesne zreznout a pak se zacal ve "vlastovce" lamat. plastove duroplastove dily byl na zakladni plechovou konstrukci prilepeny a prisroubovany.
Protoze zakladem karoserie byl ram tvoreny prahy lze u trabiho uriznout prakticky veskerou zbylou kasli a porad to funguje,
proste i kdyz byl Trabi ve sve dobe a i ted vrade pripadu tercem posmechu faktem zustava ze dal zaklad konstrukci modernich automobilu napr Golf a pod.. a ty se v podstate pouzivaji dodnes... nakonec ti co vi tak vi jak vzniknul Golf .........
jizdni vlastnosti Trabiho netreba nejak zvlast uvadet, staci treba takovy losi test ))))) a treba Trabi vz Mercerdes A ))) Skoda Superb atd....
viktor
ps : to risknu trabi byl ve skutecnosti dost "plechovej" podvozek Trabika byl pomerne silneho plechu kde nosnou cast podvozku tvorily prahy. Prahy se pak vpredu , ( nekde pred nohama posadky ) spojily zas dilem ze silneho plechu kteremu se rikala " vlastovka " K vlastovce byl 2 x 3 ks srouby pripevnen tvz pomocny ram na kterem byl jak motor vcetne prevodovky, spodni zavesy kol, pricne listove pero, rizeni atd.. kdysi Kral pouzil celu tuhle jednotku a dal ji dozadu se zablokovanym rizenim pro junior buggy nebo jak se to jmenovalo.. v tlacnem usporadani.. Trabi dokazal uspesne zreznout a pak se zacal ve "vlastovce" lamat. plastove duroplastove dily byl na zakladni plechovou konstrukci prilepeny a prisroubovany.
Protoze zakladem karoserie byl ram tvoreny prahy lze u trabiho uriznout prakticky veskerou zbylou kasli a porad to funguje,
proste i kdyz byl Trabi ve sve dobe a i ted vrade pripadu tercem posmechu faktem zustava ze dal zaklad konstrukci modernich automobilu napr Golf a pod.. a ty se v podstate pouzivaji dodnes... nakonec ti co vi tak vi jak vzniknul Golf .........
jizdni vlastnosti Trabiho netreba nejak zvlast uvadet, staci treba takovy losi test ))))) a treba Trabi vz Mercerdes A ))) Skoda Superb atd....
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Az na zahrade narazim na ropu, tohle budu chtit
https://www.garaz.cz/clanek/kupte-si-ma ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/kupte-si-ma ... .seznam.cz
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Neblbni, víš co tě bude stát přezout to na zimní?
- DanBlack
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Divil by ses, ale jeden pás na bobíka (CAT) stojí míň jak 10tisíc... To je levnější než pořádný ATčka. (gumy potřebuješ čtyři, pásy stačí dva )
Jinak lepčí než RipSaw je Sherpa.
Jinak lepčí než RipSaw je Sherpa.
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Šerp je pomalej, tohle utíká jak ostřelená sviň. Taky bych se nechal zlákat. ALE kde s tím jezdit, že.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Přemýšlím o nějakým malým 4x4 typu Rav4, Pajero, Samuraj, Jimny, se kterým budu moct jezdit i normálně a který uveze z města 3-4 lidi s edc, žádné stěhování tunové palety nákladu na autě typu hilux / raptor.
S čím potřebuju poradit: Rád bych si na to pak dal přední ochranný rám, se kterým se nebudu bát toho, že projetí křovím nebo vytlačením malé překážky na silnici se autu rozbije čumák.
Jenomže to se pro silniční homologovaný provoz už nějaký pátek nedovoluje. Neexistuje náhodou nějaká výjimka zápisu do TP, kdybych byl osvč a měl to auto jako výjezdní vozidlo? Něco typu rybář, lesník, plynař, elektrikář, bezpečák či tak něco? Nebo kdybych měl takové auto pro práci na pozemku (koupit kousek pole s lesem)?
Proč to řeším: Kdybych se chtěl rychle dostat z města lesem někam do pryč se zlomenou rukou / horečkou / brečícíma dětma, tak asi nebudu mít chuť zrovna z garáže / ze stodoly tahat nějaký dvacetikilový rám a montovat ho nebo se objednávat do servisu. A pokud s tím budu příležitostně chtít jezdit i po silnici, tak poslední, co potřebuju, je jít sedět za to, že mi do cesty skočil chodec.
S čím potřebuju poradit: Rád bych si na to pak dal přední ochranný rám, se kterým se nebudu bát toho, že projetí křovím nebo vytlačením malé překážky na silnici se autu rozbije čumák.
Jenomže to se pro silniční homologovaný provoz už nějaký pátek nedovoluje. Neexistuje náhodou nějaká výjimka zápisu do TP, kdybych byl osvč a měl to auto jako výjezdní vozidlo? Něco typu rybář, lesník, plynař, elektrikář, bezpečák či tak něco? Nebo kdybych měl takové auto pro práci na pozemku (koupit kousek pole s lesem)?
Proč to řeším: Kdybych se chtěl rychle dostat z města lesem někam do pryč se zlomenou rukou / horečkou / brečícíma dětma, tak asi nebudu mít chuť zrovna z garáže / ze stodoly tahat nějaký dvacetikilový rám a montovat ho nebo se objednávat do servisu. A pokud s tím budu příležitostně chtít jezdit i po silnici, tak poslední, co potřebuju, je jít sedět za to, že mi do cesty skočil chodec.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Neexistuje. Jsou 2 možnosti. První je koupit auto s rámem na papíry před jeho vyřazením a provést přestavbu. Druhá možnost je domluvit se s originálním servisem té konkrétní značky, třeba právě Toyoty, zda ti tam namontuji v rámci servisu rámy. Povolení už nedělá STK, ale konkrétní výrobce. Zápis do technicaku je potom jen administrativní záležitost. Není věcí PČR.
Udělám co musím
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Kdyz jsem videla tech asi 20 novych policejnoch aut s ramy pro vytlacovani stihanych aut ze silnice, tak by snad ram na terenaku nemel byt nejakym neprekonatelnym problemem, ne?
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Znovu. Montáž a schvalování typově přísluší výrobci vozidla. Musí ty rámy zapsat do velkyho technicaku. Vlastně obdoba tažného zařízení. A do malého to z velkého jenom přepíše Obecní úřad
Udělám co musím
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Všechno hezký, ale přední ochranný rámy zakazuje nějaký evropský nařízení tuším z roku 97, s odůvodněním že ovlivňjí deformační zóny a nejsou pedestrian friendly a žádný slušný euroobčan je nepotřebuje. Takže Def r.v. 96 rám mít může, ten samej Def z 98 už ne - to že jej spousta lidí má a většina i nějakým způsobem zapsaný v tp je druhá věc. Nařízení se týká jen kategorií M1 a N1. Policie a podobný složky maj samozřejmě výjimku.
Nejjednodušší máš asi dovézt něco co ten rám při přihlašování mít bude
Nejjednodušší máš asi dovézt něco co ten rám při přihlašování mít bude
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
A k čemu vlastně to lešení vpředu chceš ? Většinou to je při nárazu jen k zlosti, páč se to na pididržíčcích ( od schváleného výrobce) deformuje (oproti trubkám rámu) a rozbíjí to další věci, které, vzhledem k výšce ofroudu, by zasaženy nebyly. Pokud chceš něco funkčního, tak tedy sundat přední nárazník, navařit Učko místo výztuhy nárazníku na slušné držáky ( ale menší než je rám vozu ) a dát nárazník zpět. Pak pokud chceš něco "odsunout" přijdeš jen o ten nárazník a to v době útěku ti bude asi jedno. Další věc je, jestli budeš mít auto, které je schopno něco "odsunout" ... Jimmy, no sotva. Lepší by pak byl silnější naviják a uhnout to směrem k sobě a pryč ze silnice. Když budeš mít volnou kladku, zezadu Jimniho připoutáš, tak reálně můžeš odtáhnout podstatně větší auto. Nebo aspoň kurtu a zkusit opakovaným trhem uhnout.
Na "odsunování" tak náklaďák nebo SCOTa. Nebo Hlídku, ta měla ještě ocelový nárazníky.
Na "odsunování" tak náklaďák nebo SCOTa. Nebo Hlídku, ta měla ještě ocelový nárazníky.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
A nebo překážku procouvat. Naprostá většina aut vzadu nic důležitého nemá a pokud je tam koule tím líp. Na ni jde dát držák na kola a použít ho jako ochranné beranidlo.
Snad jsem nenapsal úplnou blbost a kdyžtak mne opravte.
Přeji hezký den a jsem s pozdravem. M.
Snad jsem nenapsal úplnou blbost a kdyžtak mne opravte.
Přeji hezký den a jsem s pozdravem. M.
Koukej tak, aby jsi viděl.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Tady asi není obecně známá terminlogie z offroad fór, takže pro ostatní: Hlídka = Nissan Patrol Y60. Ale i přesto, že měl plechový nárazníky, tak se vyměňovaly za "pevnostňáky" stejně často, jako u jiných offroadů, buďto za osvědčený ARB: nebo si to dělaly záchranné složky na míru, např: atp...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Potvrzuji, dnešní schválené rámy jsou jen na ozdobu. Některé mají dokonce plastové upevňovací šrouby, aby se při nárazu ustřhli. Spousta majitelů to ani netuší, že jim ty trubky jsou úplně k ničemu (třeba na dusteru), je to pouze estetický doplněk.
Když s tím do něčeho najedeš, tak buď upadne a ty ho přejedeš a tím si zničíš auto a nebo si ho zapíchneš do chladiče
Na STK po tom docela jdou, takže nemáš šanci si udělat něco doma, nebo něco kupovanýho upravovat.
Takže jedině koupit něco, kde už zapsaný je a zkontrolovat si, jestli má správnou homologaci.
Níže obrázky uchycení rámu na duster, asi si domyslíš sám co se stane v případě nárazu ...
Když s tím do něčeho najedeš, tak buď upadne a ty ho přejedeš a tím si zničíš auto a nebo si ho zapíchneš do chladiče
Na STK po tom docela jdou, takže nemáš šanci si udělat něco doma, nebo něco kupovanýho upravovat.
Takže jedině koupit něco, kde už zapsaný je a zkontrolovat si, jestli má správnou homologaci.
Níže obrázky uchycení rámu na duster, asi si domyslíš sám co se stane v případě nárazu ...
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Rám jsem si dělal,na STK ho sundávám i s nárazníkem.Na silnici jsem problém s Pčr nikdy neměl.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Problém by byl, kdyby jsi s ním způsobil nehodu.
Pojišťováci hledají i mnohem menší drobnosti a věř mi, že platit někomu léčebné výlohy a trvalé doživotní následky se může pohybovat v řádech milionů.
Sám jsem také měl samodomo rám, který opravdu fungoval, ale právě možnost této situace mne donutila ho uložit do "depozitu"
Pojišťováci hledají i mnohem menší drobnosti a věř mi, že platit někomu léčebné výlohy a trvalé doživotní následky se může pohybovat v řádech milionů.
Sám jsem také měl samodomo rám, který opravdu fungoval, ale právě možnost této situace mne donutila ho uložit do "depozitu"
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
rám vpředu je jen kurvítko navíc
pokud není chycený na žebřinovém rámu vozu, je to o ničem, jen to hnije a překáží...
ok...nějaký smysl to má na Pražském parkovišti
v terénu je mnohem smysluplnější nahradit originál nárazník pevnostním nárazníkem podobného tvaru = nejsou problémy na STK, vydrží to víc a nevypadá to jak negerská chujovina
pokud není chycený na žebřinovém rámu vozu, je to o ničem, jen to hnije a překáží...
ok...nějaký smysl to má na Pražském parkovišti
v terénu je mnohem smysluplnější nahradit originál nárazník pevnostním nárazníkem podobného tvaru = nejsou problémy na STK, vydrží to víc a nevypadá to jak negerská chujovina
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...