Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Jezdím automatama (klasika hydroměnič) už nějaký pátek. Jedno auto má najeto 350 tis a druhé 300 tis.
Obecně se dá říci, že to jsou spolehlivé přístroje a hlavně blbuvzdorné.
To, že se automaty sypou je jen taková česká pověra. Však na tom jezdí celé spojené státy už nějaké desetiletí.
Jen je potřeba pravidelně měnit olej a nevěřit některém výrobcům, že nápň je celoživotní.
Zrovna o víkendu jsem v jednom automatu měnil olej. Investice 1200 Kč + trocha práce.
Oni automaty se většinou vysypou právě s důvodu, že tam nikdo olej neměnil a pak ho v dobré víře někdo vymění. Novej olej uvolní všechny usazeniny a dojde k zacpání různých ventilů a kanálků.

Samozřejmě můžou existovat nepovedené převodovky, kde je vyšší šance, že dojde k problému. Ale to se před koupí nechá ověřit v recenzích.
Při koupi se převodovka taky nechá vyzkoušet. Olej musí být čístý, červený a nesmí páchnout spáleninou. Převodovka musí řadit plynule ve všech režimech, bez nějakých rázů a kopání.
Samozřejmě někdy kopne, ale to jen v případě, že jí provedu něco nečekáného. Třeba, že jí během řazení uberu plyn.

Divím se, že je takový zvyk řešit cenu oprav automatů, ale už se nikdo nebojí dvouhmotnostní spojky, kde je jistota, že mě taková investice bude čekat.

O převodovkách DSG a dalších toho moc nevím. Jediné co vím, že s DSG se pěkně blbě parkuje. Nic nic a najedou auto vyrazí nečekaně vpřed. Hydroměnič je krásně předvídatelný. Nechá se s ním např couvat s vozíkem pomaleji než krokem, aniž by člověk trápil nějakou spojku.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

Nejen včasné výměny oleje jsou pro automatku důležité, neméně je to dodržení specifikace a typu oleje. Když to přeženu, tak manuální převodovka bude fungovat se vším, co je alespoń trochu mastný, maximálně můžou blbnout synchrony. Ale u automatu se volbou nevhodného typu oleje můžou snadno spálit lamely/pásy (či prostě jen nadměrně opotřebovávat). Například hodně amerik bylo tady v čechách zkurveno tím, že se do automatu dal sice "nějakej" olej do automatu, ale s odlišnou specifikací.

Pokud má automatka správný a čistý olej, vydrží neskutečně moc. Pokud však někdo sral na údržbu a lil tam co mu přišlo pod ruku, tak to nerozdejchá ani taková AW4, o které se traduje, že je to nejvíc "buletproof" převodovka...

Co se týče ceny oprav (což u automatky znamená většinou výměna opotřebených či spálených lamel/pásů), tak tam je to spíš v závislosti na značce a cenách jejich dílů. U Toyoty, Mercedesu, BMW ap. se člověk prohne vždy, u např. Jeepa si nechá dovézt za (relativně) pakatel sadu na repasi a buďto si to může vyměnit sám nebo to dá někomu, kdo to umí...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4506
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

jestli někdo honíte "malý ale šikovný" tak se objevil tenhle inzerát:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzu ... oFrom=list
kdybych už sám neměl, tak do toho bych asi šel...
imho je to klasicky Paur - Slaný
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Jason »

Automaty mam poslednich 10 let a uz nikdy nic jinyho. Staci pravidelny servis a pri nakupu trosku vyzkouset a je to cajk.. neni se ceho bat
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
pekoz
Příspěvky: 251
Registrován: 04.07.2012 8:27

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od pekoz »

Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4506
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

no původní cena byla cca 470000,-
teď jestli bude reálně dostupný jako N1 koncem roku 2021, odhaduju cenu cca 650000,-
což mi zas přijde na dvoumístného cvrčka dost
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

K čemu N1?
Dražší STK, je to náklaďák, takže nemůžeš úplně všude ( stejně jako s dodávkou, kde jsou zákazový značky pro náklaďáky bez tonáže, nebo levý pruh třeba... ). A při současné situaci, kdy jsou a hlavně budou všude kamery velkého bratra, co umí rozeznávat RZ, tak se nedoplatíš. :roll: Převezeš jen právě 2 lidi, to radši vyndat "přebytečnou" zadní sedačku. A určitě by se našla další negativa stejného kindrauta v N1. :head
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Proba
Příspěvky: 169
Registrován: 22.01.2020 19:47

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Proba »

Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4506
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

Strelec45: co by dělal Jimny v levém pruhu?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Proba: Zas......... EU! :head
Serža: ve městě, třeba snad normálně, ne?
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4506
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

ve městě to bude souběžná jízda = zákaz dodávek v levém pruhu nehrozí
nebo kde ve městě tento zákaz platí?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
cipis
Příspěvky: 4842
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od cipis »

Ve městě to platí pro náklaďáky nad 3,5 tuny, navíc pokud se otáčejí, odbočují, objíždí překážku, předjíždí, tak mohou i do toho vlevo.
Pro Jimmiho a všechno do 3,5t nic takového není.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Woody Crafty »

dracekvo píše: 08.09.2020 7:34 Jezdím automatama (klasika hydroměnič) už nějaký pátek. Jedno auto má najeto 350 tis a druhé 300 tis.
Obecně se dá říci, že to jsou spolehlivé přístroje a hlavně blbuvzdorné.
To, že se automaty sypou je jen taková česká pověra. Však na tom jezdí celé spojené státy už nějaké desetiletí.
Jen je potřeba pravidelně měnit olej a nevěřit některém výrobcům, že nápň je celoživotní.
Zrovna o víkendu jsem v jednom automatu měnil olej. Investice 1200 Kč + trocha práce.
Oni automaty se většinou vysypou právě s důvodu, že tam nikdo olej neměnil a pak ho v dobré víře někdo vymění. Novej olej uvolní všechny usazeniny a dojde k zacpání různých ventilů.
...
Divím se, že je takový zvyk řešit cenu oprav automatů, ale už se nikdo nebojí dvouhmotnostní spojky, kde je jistota, že mě taková investice bude čekat.
No právě když člověk ví že ho časem čeká turbo, vstřiky, nedejbože dvouhmota, tak z opravy převodovky za 50 000 už by se šel oběsit.
A DSG zásadně neberu.

Viděl jsem inzeráty typu japonec nebo korejec suzuki/mitsu/subaru apod. s dodatkem "trochu blbne automat" nebo "automat neřadí zpátečku" nebo "automat neřadí 4 stupeň". A podezřele dobrá cena. Bohužel často je to jediné co se v daném modelu v automatu dá sehnat. Proto jsem se ptal na opravy a jejich ceny.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Tak třeba subaru má automaty poměrně spolehlivé. A v inzerátech jich je více než dost, aby si člověk vybral funkční kousek. U sůba bych se spíš zaměřil na spotřebu motorového oleje a rez.
Ostatní vozy neznám, tak neporadím.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Serža, cipis: No třeba u nás na okruhu je značka nákladní automobily NAD 3,5 t. Ale ještě před pár měsíci tam byla jen zákaz vjezdu pro NA ( tedy pro všechny bez rozdílu hmotnosti ). Možná to někde po republice ještě je. Se změnou v zákoně, kdy správci silnic, nebo jak se to jmenuje, museli označit tou dopravní značkou, kterou obec chce. ;)
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

WoodyCrafty - "mokré" šestistupňové DSG je v pohodě. To pro motory nad 250 Nm. Problém je se sedmikvaltem a suchými spojkami.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Foxy »

Ach jo.
Vůbec netuším, co je to "mokré DSG". Ale kdybych čul rozpad, kejvnu hajnýmu na jeho starýho Dustera, co mi ho už jednou nabízel. Zvenčí je sice správně lesácky omlácený, ale naprosto nerozrezlý a vypadá i spolehlivý. Koneckonců i ta Mazda Premacy, co jsem jí před 5. lety koupil jako vrak za 2000 a znovu vzkřísil do života, by v případě nouze dokázala hodně; je dost vysoká, aby si na polních cestách neodřela bříško (odzkoušeno). No a ta má stará dobrá Š1203 (5Q, 1500) taky vykoná své. Navíc stráví cokoliv, od lihobenzínu až po směs nafty a technického benzinu. Na to, že je jí přes 30 roků, je stále nečekaně spolehlivá.
Auto je pro mne přibližovadlo, co mne dopraví od někud někam tak, aby na mne cestou pokud možno nepršelo. Víc mi netřeba.
Tož tak asi.
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
cipis
Příspěvky: 4842
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od cipis »

Ale tak toto se vi, to nikdo nerozporoval. Dokud nebudou dodatkove tabulky u zakazu vjezdu nakladnim automobilum, tak to bude platit i pro tuny firemnich fabek, oktavek a vsemu tomu. Teoreticky, prakticky to postihne tak akorat multikaru, u ktere je to "nakladni" videt.
S tim levym pruhem ses seknul ...
Strelec45 píše: 13.09.2020 22:58 Serža, cipis: No třeba u nás na okruhu je značka nákladní automobily NAD 3,5 t. Ale ještě před pár měsíci tam byla jen zákaz vjezdu pro NA ( tedy pro všechny bez rozdílu hmotnosti ). Možná to někde po republice ještě je. Se změnou v zákoně, kdy správci silnic, nebo jak se to jmenuje, museli označit tou dopravní značkou, kterou obec chce. ;)
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Ještě jednou. Nevím jak u vás, ale tady BYLY značky, že v L pruhu nemá co dělat nákladní automobil (bez udání hmotnosti), novela zákona dala za úkol upravit podle měst buď nechat, nebo nad 3,5. TEĎ už to tam všude je, že nad 3,5 t ale nebylo a je možné, že někde to bez té dodatkové tabulky je. Nic víc, nic míň.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
cipis
Příspěvky: 4842
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od cipis »

No dyť říkám, že ses s tím levým pruhem seknul a teď to potvrzuješ. Mluvil jsi o levém pruhu, nikoliv o vaší místní úpravě pro levý pruh. Napsal jsi to tam tak, že všichni pochopili, že tvrdíš, že do levého pruhu nesmí náklaďák obecně, ale v zákoně je náklaďák nad 3,5 tuny v obci. Takže ty vaše dodatkové tabulky, resp. celá značka ve městě pro levý pruh jsou nadbytečné.
A jestli jsi mluvil o značkách s/bez dodatkové cedulky 3,5t mimo obec, tak ti pak nekoresponduje ta odpověď na jimmiho v levém pruhu ve městě, jak jsi sám napsal.
Tak se nehádej :hand
Odpovědět