Koronavirus v ČR

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět

Mám nebo měl jsem potvrzený Covid

Ano
96
39%
Ne
151
61%
 
Celkem hlasů: 247
Uživatelský avatar
Piston
Příspěvky: 312
Registrován: 13.08.2016 21:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Slezsko

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Piston »

Vypnout wi-fi v obchodních domech by asi nepomohlo. Je tam světlo, sucho a teplo, takže se tam zevluje lépe než někde na chodníku. Navíc je tam co ukrást.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od cipis »

Marty:
1. Hladina alkoholu, řvaní, hádání se, debatování ... otevřená pusa, výrazně vyšší rychlost kapének ...

Nelze absolutně srovnávat sportovní akce a divadla/kina. V divadle x hodin v klidu sedíš a naprosto v pohodě dýcháš přes roušku/respirátor. Na sportu ani omylem, viz. hospody, byť se zakáže občerstvení, tak stejně řveš ...

2. Přednášky v sále jsou podle mne dávno překonané, jde jen o disciplínu studentů, že u toho přenosu na notesu vydrží a ne, že budou dělat všechno možné. Ale to je stejný problém s morálkou jako u home office.
Na praktická cvičení roušky/respirátory a mohlo by to jít.

Ale je to všechno o disciplíně, tu jaksi nenahradí tuna opatření.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od cipis »

S tím zákazem výpovědi, aby se rodiče nemuseli bát, že přijdou o práci ... To je takové diskutabilní, protože když nebudou rodiče makat, tak se může také stát to, že nebude pak práce vůbec, protože ta firma krachne, protože v ní nebyl nikdo, kdo by makal. Takže hrozba ztráty práce je tu obecně.
Naopak bych spíše udělal výjimky z výpovědních lhůt či zrušil omezení na dobu určitou, aby se mohlo operativně nabírat a propouštět podle potřeby těch zástupů za osoby na OČR a nemocenské.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Ulfhednar »

Proforma - rýma s teplotami souvisí jen minimálně. Asi jako COVID. Je to vir jako každý jiný a většina lidí si jí pořídí z rukou. Pravděpodobnost, že v září budeet mít rýmu nebo COVID je plusmínus stejná. A u dětí prostě pro COVID typická není.

Opatření pro školy, co navrhujete primárně dají zabrat starým kantorům a sekundárně ekonomice. Jednak obrovské sumy na OČR, za druhé lidi chybějící v práci. Firmy ani stát nemají na to, platit lidem plný plat s tím, že jsou doma. V prvním stupni máte cca půl milonu dětí. Půl milionu OČR a půl milionu lidí chybějících v práci. S poloprázdnou školou snáze uděláte hygienická opatření, abyste ve škole udržela co nejdéle malé děti, které by musely být doma na OČR a zároveň pro ně nemá distanční výuka smysl.

Kantoři druhého stupně by ve škole mohli pomáhat prvostupňákům (plus staré kantory poslat domů). Distanční výuka zabere méně času (nejsou tam některé výchovy třeba), učitelé nemají dozory, suplovací pohotovosti, doúčka apod. Mohou tak částečně pomáhat kantorům z prvního stupně, aby se naředily děti ve třídách a společných prostorách. Manželka učí první stupeň a pro ně je opravdu hlavní problém v tom, že těch dětí je ve třídě moc a nedají se uhlídat. Když jich bude v celém areálu školy polovina, půjde to dělat efektivněji (ne dokonale, ale lépe).

Jinak Vaše opatření na straně škol smysl jistě mají a leckde se v nějaké míře uplatňují.

Měření teploty extra moc smysl nemá. Děti jsou většinou bez teplot. U nás ve škole aktuálně koronáč celkem vesele řádí, zavřené už čtyři třídy na vyšším stupni. Většina dětí už na testy (potom, co jde třída do karantény) ani nechodí, nic jim není, v karanténě jsou, a tak je to z pohledu rodičů i dětí zbytečné a spíš riskantní. Ostatně hygiena je tam ani neposílá. Co vím, tak většina dětí nemá příznaky vůbec žádné, nebo je někdy bolí hlava. Aspoň u nás je to častější, než rýma a je to u nich vůbec nejčastější příznak.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od proforma »

@Cipis: Ano, to si uvedomuju, ze je to dvousecne. Nikdy neni nic idealni. Ale jestlize tu mame cca 400-500 tis. deti 6-10 let, je ten prinos ditete doma asi vetsi. Nehlede na to, ze 2/3 deti maji 2 rodice, kteri se na OCR mohou stridat, takze dopady na zamestnavatele by nemusely byt az tak devastujici (pokud nepracuji oba ve stejne firme), proste se to statisticky rozlozi. A navic: jestli bude rodic na OCR, nebo to sam chytne nekde v praci nebo na poste a bude na neschopence, pro zamestnavatele to vyjde nastejno - bude mu chybet pracovnik. Neni v tom zadny podstatny rozdil.

Pro vsechny zamestnavatele to bude tezke obdobi, s tim se neda nic delat. Tedy krome toho snazit se maximalne omezit sireni viru ve spolecnosti...
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Martysedlak »

Cipis: souhlas já do hospody nechodím, jelikož mě to nebaví, tak to neřeším, jen jsem nemohl pochopit proč zrovna tato hodina ne v 8 jak už to tu bylo a ne proč 11. U nás se stihnou nacamrat i do té 8,10, pak si koupí flašku, lahváče a řvou, prskají na sebe venku.

Věřím tomu že různá opatření mají nějaký efekt, ale je důležitá autorita, která řekne od tohoto datumu platí toto opatrní ..... protože má tento efekt .... bude to trvat...... atd. To se zatím neděje. Prostě mám dojem náhodných výstřelů, bez kocepce. Snad se to teď zlepší.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od devlop »

proforma: a to co píšeš o škole by jsi aplikovala na první i druhý stupeň ZŠ? Ono totiž třeťáčka nemůžeš pustit jen tak samotného domů v 13h, když oba rodiče pracují třeba do 17h a nemá ho tak kdo vyzvednout (navíc jsou případy, kdy bydlí "na vesnici" a do školy ve městě denně dojíždí mamataxi). Tzn. první stupeň by se stejně družil pospolu v družině, takže kratší vyučování postrádá smysl.

Po zkušenostech z jara: školácí nemají sebekázeň, pokud jsou v domácím prostředí. Dohodnutá online výuka v daný čas, byla povětšinou ze strany žáků bojkotována, na MS Teams nebo Skype se prostě nepřipojili. Odůvodnili to tak že "ono se to nějak nechtělo připojit, nefunguje", "mám starý počítač, seká se to". Bojkot také ze strany rodičů - např. škola v září musela řešit stížnost jednoho rodiče, jehož synek během lockdownu na jaře nevypracoval jediný zadaný úkol z žádného předmětu. Byl tedy neklasifikován, což papínek, místní podnikatel neunesl. Školu pak navštívila inspekční komise, která si vyžádála veškerou komunikaci učitel-žák, zápisy úkolů v Bakalářích atd. a bude vyhodnocovat, zda NEPOCHYBILA ŠKOLA. Přístup komise na motivy výslechu Gestapa.

Pokud bude nařízena online výuka, spousta majitelů děti (nechci říkat rodiče) to psychicky neunesou, protože učit se s dětmi doma, denně sledovat úkoly na Bakalářích a nutit děti do učení, místo vysedávání u telefonu, TV nebo PC, je mimo jejich schopnosti.

Nářky rodičů na to, že by kantoři během distanční výuky něměli pobírat plat, protože sedí doma na prdeli a s dětma se musí učit rodiče, už ingoruji :)
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od proforma »

Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26 Opatření pro školy, co navrhujete primárně dají zabrat starým kantorům a sekundárně ekonomice.
Jestli budou dalsi desetitisice nemocnych a zahlcene spitaly, to da ekonomice zabrat mene?
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26 Firmy ani stát nemají na to, platit lidem plný plat s tím, že jsou doma.
Firmam by to musel refundovat stat. A ma to rozhodne vetsi smysl nez 5 tis. duchodcum, slevy ve vlacich a dalsi vyhazovani penez oknem, ktere se deje prubezne.
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26V prvním stupni máte cca půl milonu dětí. Půl milionu OČR a půl milionu lidí chybějících v práci.
Ale to by platilo jaksi pouze pri uplnem zavreni skol, ze ktereho jste mne narkl vyse :-) Jinak to bude rozlozeno v case. A jestlize by byla plne realizovana tato pomerne striktni opatreni, spolu s dalsimi v oblasti dospelych (napr.
- podpora firmam, ve kterych je to mozne, aby v maximalni mire davali home office;
- rousky ted uz vsude, ne jen ve vybranych okresech;
- POVINNOST desinfikovat si ruce pri vstupu do jakekoli cizi budovy (urady, obchody, restaurace... - jeste jsem nevidela nikoho, kdo by to delal, i kdyz vsude u vstupu desinfekce museji byt)
- atd., ucinnych a ne moc omezujicich opatreni by se asi dalo vymyslet jeste vice),
pak verim, ze by tech lidi chybejicich v praci mohlo byt mene, nez je krizovy scenar.
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26S poloprázdnou školou snáze uděláte hygienická opatření, abyste ve škole udržela co nejdéle malé děti, které by musely být doma na OČR a zároveň pro ně nemá distanční výuka smysl.
A kdyz rozdelite tridu na polovinu, aby deti byly dale od sebe, kdo vam je bude ucit? Mate dvojnasobny pocet ucitelu? Nebo stavajici dostanou dvojnasobne uvazky (ted odhlizim od zakoniku prace :-))? Protoze pokud vim, na 1. stupen je jina aprobace nez na 2., nehlede na to, ze ucitele 2. stupne, i kdyby nemeli deti ve skole, budou vytizeni distancni vyukou...
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26Kantoři druhého stupně by ve škole mohli pomáhat prvostupňákům (plus staré kantory poslat domů).
Nemohli, viz vyse.
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26Distanční výuka zabere méně času (nejsou tam některé výchovy třeba), učitelé nemají dozory, suplovací pohotovosti, doúčka apod.
Tak to se tedy hodne pletete, distancni vyuka zabere podstatne vice casu nez prezencni. Asi jste nikdy neucil, co? :-) Tak si jen zkuste zmerit, jak dlouho Vam trva zodpovezeni dotazu face to face a jak dlouho treba na stejnou otazku napsat mail. Priprava vyukovych materialu pro distancni vyuku je take hodne narocna, musite prakticky vsechno delat znovu, protoze zejmena zkuseni kantori uz uci z hlavy nebo maji svoje overene poznamky. Ale prevest to vsechno do nejakych videi, Moodlu, sestavit elektronicke testy apod., komunikace s rodici, kteri maji s necim problem..., to zabere takoveho casu, ze budete rad, kdyz si stihnete dat veceri. Distancni vyuka totiz neni jenom videokonference...
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26Mohou tak částečně pomáhat kantorům z prvního stupně, aby se naředily děti ve třídách a společných prostorách.
Nemohou, viz vyse.
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26Manželka učí první stupeň a pro ně je opravdu hlavní problém v tom, že těch dětí je ve třídě moc a nedají se uhlídat. Když jich bude v celém areálu školy polovina, půjde to dělat efektivněji (ne dokonale, ale lépe).
Tomu verim. Ale kdyz budou prubezne kazdy tyden nejake tridy v karantene :-), ono to nebude tak hrozne a vyresi se to samo...
Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26Měření teploty extra moc smysl nemá. Děti jsou většinou bez teplot.
No vidite, a ja treba mam zkusenosti zase s detmi, ktere maji 38 C i pri ryme. Proste horeckove typy s dobrou imunitou. Rychle vyskoci (klidne behem hodiny) a pak zase behem 1-2 dni spadne. Deti jsou ruzne :-) Ale mereni teploty je jednim z mala objektivnich a prukaznych opatreni, ktera lze udelat. Je Pepickovi dostatecne spatne na to, aby sel do skoly, nebo jeste ne? Ma 37 C? Upaluj domu...
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od proforma »

devlop píše: 23.09.2020 10:32 proforma: a to co píšeš o škole by jsi aplikovala na první i druhý stupeň ZŠ? Ono totiž třeťáčka nemůžeš pustit jen tak samotného domů v 13h, když oba rodiče pracují třeba do 17h a nemá ho tak kdo vyzvednout (navíc jsou případy, kdy bydlí "na vesnici" a do školy ve městě denně dojíždí mamataxi). Tzn. první stupeň by se stejně družil pospolu v družině, takže kratší vyučování postrádá smysl.
Tretaka? Tj. 8-9lete dite? Proc bych ho nemohla pustit jen tak samotneho domu? V tomhle veku uz ma byt dost samostatne na to, aby doslo (dojelo autobusem) domu, ohralo si obed, pustilo nejakou videohru a od 15-17 hod. delalo ukoly. Jestli jsou dnesni deti rozmazlenejsi, tak to holt dnesni rodice museji skousnout, co si vychovali, to maji...
devlop píše: 23.09.2020 10:32... a bude vyhodnocovat, zda NEPOCHYBILA ŠKOLA. Přístup komise na motivy výslechu Gestapa.
Jo, to je fakt na hlavu postaveny...
devlop píše: 23.09.2020 10:32Pokud bude nařízena online výuka, spousta majitelů děti (nechci říkat rodiče) to psychicky neunesou, protože učit se s dětmi doma, denně sledovat úkoly na Bakalářích a nutit děti do učení, místo vysedávání u telefonu, TV nebo PC, je mimo jejich schopnosti.
A proto musi byt distancni vyuka kvalitni, coz je hodne narocne na jeji pripravu. Ale nemelo by byt ukolem rodice suplovat skolu. Mel by dohlednout, aby dite plnilo ukoly, aby se pripojilo, kdyz ma, atd., ale nemel by vysvetlovat reakci kyseliny sirove se zinkem...

Na druhou stranu: existuji skoly, ktere maji distancni vyuku uz zvladnutou perfektne, treba ta ZS+SS u Jablunkova, kterou jsem zminovala. Jinde to jsou ruzna gymnazia, odborne skoly apod. Co brani MSMT, aby od nich jejich system koupilo (jimi uz vypracovane didakticke materialy, vyukova videa, testy apod.) a poskytlo je ostatnim skolam stejneho typu? Proc se na tisicich mistech ma vymyslet tisickrat to same? U kazdeho typu skoly, rocniku a predmetu lze jiste vybrat nejlepsi vytvorene materialy a systemy a ty by sly pouzivat masivne. Zakoupenim licence by MSMT odmenilo takove progresivni skoly a ostatnim skolam a rodicum by usnadnilo praci. To by byly sakra dobre investovane penize.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od devlop »

Přílohy
Screenshot_21.jpg
Naposledy upravil(a) devlop dne 23.09.2020 11:23, celkem upraveno 2 x.
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Martysedlak »

Proformo, myslím že Devlop narážel na to že v tu dobu se děti domů nedostanou, ne z hlediska toho že jsou nesamostatné, ale z důvodu dostupnosti hromadné dopravy do odlehlých malých vsí v době okolo 13 hod. Mnohdy první spoje zpět jsou nastaveny až po 15 h 16 hod spolu s pracujícím lidem.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od PeFi »

Ulfhednar píše: 23.09.2020 10:26 Distanční výuka zabere méně času (nejsou tam některé výchovy třeba), ...
To by byla pravda, kdyby distanční výuka byla dlouhodobě odladěná a ne improvizovaná, kdyby vybavení dokonale fungovalo, kdyby všichni zúčastnění uměli psát všema deseti, kdyby rozlišení kamer a obrazovek bylo spíš 4k než Full HD, kdyby každý měl k dispozici kvalitní tablet a uměl s ním pracovat, protože kreslit na tabletu je docela challenge, kdyby každý měl k dispozici scaner a ne foťák, kdyby učitel měl k sobě asistenta, který by ovládal techniku a sledoval dotazy na chatu, protože buď se soustředíš na výklad, nebo na ovládání techniky.

Pokud máš delší telekonference, kde se jede bez webkamer, tak mají i dospělí účastníci problém udržet pozornost. Zvládnout řídit obraz tak, aby tam na střídačku byl obraz z powerpointu, obraz z webkamery, obraz z tabletu/tabule a k tomu ještě hlídat zapnutí/vypnutí mikrofonu, a neztratit myšlenku, když něco vysvětluješ, je úkol pro talentovaného schizofrenika, ale ty máš k dispozici v mnoha případech "úču" před důchodem.

Navíc když školíš dospělé (a u dětí to nebude jinak) tak je musíš zabavit a udržet jejich pozornost, což je bez zpětné vazby, kteoru máš při osobním kontaktu, zatraceně těžké, protože nepoznáš kdy je ztrácíš a nemůžeš korigovat svůj přednes, jakmiel vidíš zamlžené pohledy.

cipis: Přednášky jsou sice překonané, ale nahradit je není úplně jednoduché a vyžaduje to změnit přístup nejen na straně škol (MOOK) ale i i studentů (vnitřní motivace).
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Ulfhednar »

Proforma - sranda je v tom, že Vy u Vašich opatření automaticky přepokládáte, že zaberou na 100% a u opatřeních ostatních, že nezaberou vůbec. Což je naivní a sebestředné. Už jen to, že chcete hnát do školy děti, které tam být nemusí.

O učení si troufnu říct, že vím podstatně vice než Vy. Já sice přednáším na škole jen externě, ale moje žena učí celý život, její sestra dtto, tchyně apod. Jsem prostě z učitelské rodiny a dá se říci, že většina kamarádů jsou učitelé. Až mě to někdy leze krkem. Už jen proto, že nakonec všechny jejich debaty skončí u školy, místo třeba u AR pušek :D

Za podobně mimořádného stavu klidně můžou mít nižší ročníky i kantoři s jinou aprobací. Pro nižší ročník je lepší, když mu odečítání nebo násobilku ve třídě vykládá matikář z vyššího ročníku, než když má mít online výuku. Ta u těch prcků prostě nefunguje.Tečka.

Online výuka zcela jednoznačně zabere méně času, než kompletní úvazek ve škole. Méně hodin, nula dozory, nula suply, nula sezení na doúčkách, hledání bačkůrek, řešení počůraných záchodů a prokopnutých dveří... Nemusím o tom teoretizovat, vím to empiricky, z první ruky.

Mám někdy trochu pocit, že jste bezdětná neučitelka a vysvětlujete rodičům a kantorům, jak je to s dětmi a s výukou a jak byste to dělala Vy, kdybyste děti měla a učila.

PeFi - proto je zřejmé, že online výuka u malých dětí nefunguje. 4k kamery pro výuku nepotřebujete ani náhodou, už proto, že většina dětí na to nekouká na 4k monitoru, bez tabletů se obejdete, nehledě k tomu, že tablet stojí pár šupů.
Až si někdy říkám, jak mohl takový Gauss zvládnou základy matiky bez 4k přenosů a Eukleidés položit základy geometrie bez tabletu.

Nic to nemění na faktu, že pro odučení 4 hodin online potřebujete celkově méně času, než strávíte jako kantor na plný úvazek ve škole. Vyzkoušeno. Opakovaně, dlouhodobě.

Trochu mi přijde, že až ad absurdum hledáte důvody, proč to nejde, místo abyste hledali jak to udělat, aby to šlo.
Kde je vůle, je i cesta. Na 4k kamerách vzdělání nestojí.
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od PeFi »

Však já netvrdím, že potřebuješ 4k vybavení. Ale plnohodnotně nahradit tabuli a papír distanční formou, tak to není tak jednoduché, jak si představuješ.

Už jen když máš pracovat s ručně psanými podklady, které nejsou originály, ale černobílé kopie na kvalitní kopírce, tak je to mnohem méně komfortní (tj. pomalejší), než když máš k dispozici originál. Totéž když jde o barevné kopie vzniklé procesem - skener - barevná tiskárna.
A co rodiče posílají do školy často není sken ze skeneru, ale fotka z foťáku v mobilu. S tím se pracuje dost mizerně.

Jsi z učitelské rodiny a proto víš o výuce víc než kdokoliv jiný. No sebevědomí ti fakt nechybí.

Já si vyzkoušel učit skupinky o velikostech pod 10 lidí, pod 30 lidí, pod 200 lidí a i kontaktní výuka pro každou z techto velikostí se musí chystat jinak, aby dobře fungovala. Tuším, že u distanční formy to bude podobné, stejně jako telekonference v malé skupince je něco úplně jiného, než telekonference pro 50+. Ne pro účastníka, ale pro toho kdo to organizuje a řídí.

Odflákat distanční výuku neopochybně lze mnohem efektivněji, než kontaktní. Ale dělat to tak, aby to mělo trochu slušnou úroveň je dost náročné jak na přípravu, tak na post-processing.

Bohužel fláká se i kontaktní výuka, takže ve výsledku mnozí z nás nepoznají exponenciálu, ani když se na ni dívaji ...
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Ulfhednar »

Devlop - tak možná by bylo poctivé, pro přehled relevantní k našemu koutu světa, nedávat tam očekávaná čísla pro Latinskou Ameriku (proč zrovna jí?), ale globální:
covid_pricina_global.png
Kde už to ale nevypadá tak dramaticky. Navíc to bude asi dost věcí metodiky určení příčiny úmrtí.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Ulfhednar »

PeFi: já si nemusím představovat JAK se nahrazuje prezenční studium studiem distančním.
Já to znám z první ruky.

Nemyslím si, že vím o učení všechno, ale přecijenom si myslím, že od Profomy vysvětlování, jak si myslí že to chodí, pro mě není plně přínosné. Jaksi v tom jsem.

Mimochodem většina škol a tříd (jak jistě víte) je dnes vybavena interaktivnimi tabulemi jako Smart Board apod. a výstupy se žáčkům stejně valí elektronicky. Rozdíl je jen v tom, že prezenčně na to koukají přes projektor a distančně přes svůj počítač. Učební materiály a podklady jsou z velké části hotové ve formě DUM a jsou ke stažení. Takže příprava na online výuku je pro většinu učitelů stejná, jako na prezenční. Horší je jen ta zpětná vazba a absence dobře mířeného hodu křídou na hnípajícího žáčka. :)
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od PeFi »

Kdysi jsem byl ve škole (vysoké), kde se nakoupilo pár interaktivních tabulí, pár nadšenců si to tehdy vyzkoušelo a tím to taky skončilo - ti, kdo si to tehdy zkusili, tak konstatovali, že to nemá přidanou hodnotu a jde o vyhozené prachy a další se proto nepořizovaly. Jestli jsou ty tehdy pořízené tabule kompatibilní s windows 10 ví bůh :lol:

Na základní škole, kde je synovec, buď interaktivní tabule nemají, nebo je neumí obsluhovat.

Hnusná elitiářská škola (to jsou slova jiného ředitele jiné školy, která je rovněž na kraji trnem v oku), kde je druhý synovec, s realizací distanční výuky problém nemá, ale to bude souviset s tím, že se jedná o jednu ze tří nejlepších škol v kraji a ředitel tam má samé nadšence. To ale není celorepublikový standard.
----
Právě ta chybějící zpětná vazba je dost zásadní problém.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Ulfhednar »

PeFi - je to už OT. Interaktivek se u nás prodalo už hodně přes milion (takže penetrace bude vysoká) a sWin10 kompatibilní jsou. Používají se na školách zcela běžně. Jestli jsou s nimi někde zásadní problémy, bude problém spíše v kombinaci neschopný kantor+ajťák.
Nicméně tabule vem čert - psal jsem hlavně o tom, že podklady pro digitální online výuku, testy, cvičení apod. jsou už dávno hotové, je jich na výběr a schopnější kantoři je rutinně používají. Nemusí si nově a pracně dělat podklady pro digitální výuku. Už dávno je mají.

Ano, zpětná vazba chybí. A chybí hlavně u malých dětí. Z tohoto důvodu jsem proto, udělat maximum, aby nižší stupeň výuku pokud možno nepřerušil. Pro ně je kontakt s kantorem důlěžitější, než pro velké. Nemluvě o ekonomice - viz OČR.

Vy asi také neučíte, že? ;)

Za mě konec k online výuce. V SZ jsem diskuzi otevřen.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od proforma »

@Ulfhednar: Myslete si o mne, co chcete, to je Vase pravo a ja Vam ho rozhodne nehodlam upirat. Ale troufam si rict, ze mam rozhodne vic zkusenosti s vyukou nez Vy. Ucila jsem na zakladce na 2. stupni. Ucila jsem v malotridce - deti 6.-8. trida v jedne tride. Ucila jsem na VS. Dost pravidelne skolim ruzne skupiny lidi - od 10 osob po 150 v poslucharne, od teenageru po managery. Distancni vyuku (krome prezencni) pouzivam poslednich cca 8 let. Ucila jsem ucitele delat materialy pro distancni vyuku. A krome toho jeste delam par jinych veci, ktere jsou mym hlavnim oborem. Ale uznavam, ze proti Vasi zene, tchyni, svagrove a kamaradce kamaradky jsem naprosty bridil...

Edit: sorry za OT, uz koncim :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4245
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Koronavirus v ČR

Příspěvek od Lyster »

Když dojdou zdravotníci, s pacienty pomohou obyčejní lidé, nastínil Prymula
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prym ... omaci_brzy
Odpovědět