SOUMRAK ZÁPADU
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 10.10.2020 16:59
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Kde v opacnem smeru ? Nektere veci stat nesmi pustit z rukou. Viz treba priserny vysledek privatizace prava v podobe soukromnych vymahacu, v nakem hnuti mysli nazvanych "soudni"exekutori... Nebo podobne neco v podobe umozneni mereni rychlosti obecnymi policiemi, kde jdou pokuty do mistniho rozpoctu...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Tady nejde o blahobyt. Tady jde o to jestli deti za dve generace budou mluvit cesky. Jen silna spolecnost si udrzi svoji kulturu, svuj jazyk, svoje zvyky. Hraje se o hodne a tenhle boj nesmime prohrat. Zapad ma porad velmi dobrou sanci minimalne uhajit pozice.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
To jsem nezaregistroval, ale fyzikálně to nemožné není, jen je potřeba "startovací" baterka. V zásadě jde o to, že celé auto bude jedna velké tepelné čerpadlo, které vyrobí 3x víc energie, než kolik samo spotřebuje. Když se spočítají současné ideální účinnosti, tak to možné je. Prakticky ale by to jezdilo jenom v létě nebo v africe, nebo by musely být různé plyny ve výměnících podle okolní teploty (víc výměníků).
Vychladím okolní vzduch výkonem 100 kW, zahřeju výkonem 30 kW, těch 70 kW tepla
nekonec i těch 30 by tam nějak mohlo jít) mám do stirlingova motoru, ten mi točí kolama s již použitelným výkonem.
Oteplování planety NULA, ochlazování NULA, všechno odebrané teplo se zase vrátí jinudy (tření...)
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Auto "na vzduch" je ještě větší kravina jak elektromobily. Navíc od slavného očekávánéno "masového nástupu na trh", co měl nastat nejpozději v roce 2016 nastalo akorát velký kulový.
Ono něco jiného je teorie, kde to vypadá pěkně a něco jiného je praxe, kdy to nefunguje.
Ono něco jiného je teorie, kde to vypadá pěkně a něco jiného je praxe, kdy to nefunguje.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Sice presne nevim o co jde, ale podle me by to neslo. Odporuje to druhymu termodynamickymu zakonu. Ve finale energiiji ve startovaci baterce promrhas na hratky s teplotou a jen mala cast se ji dostane na kola. Pak se stroj zastavi.bacil píše: ↑21.11.2020 14:42
To jsem nezaregistroval, ale fyzikálně to nemožné není, jen je potřeba "startovací" baterka. V zásadě jde o to, že celé auto bude jedna velké tepelné čerpadlo, které vyrobí 3x víc energie, než kolik samo spotřebuje....
....Oteplování planety NULA, ochlazování NULA, všechno odebrané teplo se zase vrátí jinudy (tření...)
Naposledy upravil(a) tom384 dne 21.11.2020 15:02, celkem upraveno 1 x.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jediné co se chytlo a bylo vyzkoušené praxí, bylo auto na dřevoplyn
Se divím, že to ještě někoho v EU nenapadlo. Beztak máme po kůrovci tolik dřeva, že ho nikdo nechce.
Se divím, že to ještě někoho v EU nenapadlo. Beztak máme po kůrovci tolik dřeva, že ho nikdo nechce.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
K tomu autu na vzduch - tohle mi vypadlo z Googlu na první pokus, našlo by se to i z jiných let:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... aktual_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... aktual_fdv
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Njn. Jinak básní se o tom už cca dvacet let, ale jaksi skutek utek...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Problém je, že na benzínu, LPG, elektřině, vodíku se stát a jiní dobře napakují, protože tyto suroviny si jentak v domácím prostředí neopatříš v dostatečném množství. Kdežto dřevo si někde sebereš, nařežeš, usušíš, podrtíš a můžeš to mít jako palivo třeba pro tatrovku. Dokonce jsem viděl i černobílou fotku, na které měla motorka kotel na dřevoplyn. (na youtube k nalezení pod heslem wood gas)
Státu nevyhovuje nezávislý občan, protože závislý občan je vydíratelný občan. Proto se nepodporuje decentralizace, ale naopak centralizace. Centralizace finančních prostředků (každý má účet v bance), pohonných hmot, energetických zdrojů, vodních zdrojů, tepelných zdrojů, různé finanční podpory kdekomu apod.
Pokud by někde vznikla skupina občanů odpojených od státního matrixu, mohlo by jim dojít, že tu unii a stát vlastně k ničemu nepotřebují, to po čase probouzí autonomistické/separatistické tendence a tedy je to silně nežádoucí.
Státu nevyhovuje nezávislý občan, protože závislý občan je vydíratelný občan. Proto se nepodporuje decentralizace, ale naopak centralizace. Centralizace finančních prostředků (každý má účet v bance), pohonných hmot, energetických zdrojů, vodních zdrojů, tepelných zdrojů, různé finanční podpory kdekomu apod.
Pokud by někde vznikla skupina občanů odpojených od státního matrixu, mohlo by jim dojít, že tu unii a stát vlastně k ničemu nepotřebují, to po čase probouzí autonomistické/separatistické tendence a tedy je to silně nežádoucí.
F-35 je neviditelne letadlo a proto ho cinske, ruske a iranske radary nemohou videt. Kdo tvrdi opak, je dezolat.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Auto na dřevoplyn, by jistě nesplnilo emise, plus složitost a časová náročnost přípravy na jízdu = téměř nulová využitelnost v praxi. Za války se prosadil pouze jako důsledek absolutního nedostatku benzínu v prostředí kde sice byla auta, ale poměrně málo.
Ten postovaný článek na auta na vzduch je z roku 2009, kolik jich jezdí? Podle mě to byl pokus jak vytáhnout peníze z potenciálních investorů na tom veletrhu.
K snižování emisí CO2, je to postavené na hlavu u relativně malých pohonných jednotek je tento systém nemilosrdný. Do loňského roku, kdy začala platit norma stage V se neřešili emise u motoru nad 560 kW. Teď se neřeší u jednotek stacionárních.
I když, jsou vidět koncepty traktorů na bioplyn, elektriku atd. Tak jsou to relativně malé jednotky do 200 koní určené na práci okolo farmy. Větší stroje jedou mnohdy i večer než 16 hod denně (v sezoně). Pro alternativní zdroje energie docela oříšek doplňování, dobíjení na poli, na stavbě.
Elektostroje by se měli prosadit bez dopingu vlád. Nevím nějak mi uniká smysl si pořídit elektoauto v kategorii malého vozu za cenu limuzíny. Možná to za deset roků bude jinak. Ale teď to smysl nedává.
Možná co by dávalo smysl je transport solárně získané elektriky z míst kde svítí slunce celý rok a nic neroste - sahara. Ale zde je veliké bezpečnostní riziko, mnohonásobně větší než dovoz ruského plynu.
Ten postovaný článek na auta na vzduch je z roku 2009, kolik jich jezdí? Podle mě to byl pokus jak vytáhnout peníze z potenciálních investorů na tom veletrhu.
K snižování emisí CO2, je to postavené na hlavu u relativně malých pohonných jednotek je tento systém nemilosrdný. Do loňského roku, kdy začala platit norma stage V se neřešili emise u motoru nad 560 kW. Teď se neřeší u jednotek stacionárních.
I když, jsou vidět koncepty traktorů na bioplyn, elektriku atd. Tak jsou to relativně malé jednotky do 200 koní určené na práci okolo farmy. Větší stroje jedou mnohdy i večer než 16 hod denně (v sezoně). Pro alternativní zdroje energie docela oříšek doplňování, dobíjení na poli, na stavbě.
Elektostroje by se měli prosadit bez dopingu vlád. Nevím nějak mi uniká smysl si pořídit elektoauto v kategorii malého vozu za cenu limuzíny. Možná to za deset roků bude jinak. Ale teď to smysl nedává.
Možná co by dávalo smysl je transport solárně získané elektriky z míst kde svítí slunce celý rok a nic neroste - sahara. Ale zde je veliké bezpečnostní riziko, mnohonásobně větší než dovoz ruského plynu.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Transport na obrovké vzdálenosti je velký problém. Vše sežerou ztráty ve vedení, tam už ani VVN nepomáhá.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Přenost takového kvanta energie mezi kontinenty současnou technologií metalických vodičů je nereálný. Však na tento problém naráželi už při prvních elektrifikacích měst, byl doslova boj mezi Edisonem a Teslou, kdy Edison nechtěl ustoupit ze svého záměru na přenos energie stejnosměrným proudem, což bylo v praxi těžko realizovatelné (tady mi to trochu připomíná současný stav, kdyby měl tehdy Edison za sebou Uršulu von lejnovou se svým týmem evropských komisařů a miliard dotací na podporu stejnosměrného proudu, mohlo to dopadnou hodně špatně, v zásuvce plus a mínus a rozžhavené kabely kvůli ztrátám...) Pak přišel Tesla a ten dostal nápad, přenášet střídavinu o vysokém napětí, protože tento způsob má mnohem menší ztráty. Z jeho nápadu žijeme dodnes. Že Tesla zemřel neuznán a v chudobě, přičemž Edison naopak na výsluní, to už je tak nějak běžné v lidském pokolení.
Ba co více, už tehdy Tesla věděl, že přenos energie po drátech jednou dozná limitů. Začal laborovat s přenosem energie na dálku (a to se psal rok 1891), jistě znáte pokusy s Teslovou cívkou, neboli Teslovým transformátorem. Do všeho mu ale hodili vidle a prachy docházely. Já jsem si jen tak pro srandu teslův transformátor zbastlil (v malém provedení), je to zajímavé, držet v ruce 230V zářivku, nijak nezapojenou a přitom svítící Kdyby se toto během těch téměř 130 let dotáhlo a vykoumalo, mohli jsme být někde úplně jinde (a tím nemyslím dnešní bezdrátové dobíjení mobilů). Ale možná taky ne, Tesla byl hodně velký podivín a jeho téměř paranormální zážitky, kdy se mu zjevovaly v podstatě hotové plány vynálezů už hraničily s teorií o kontaktech s mimozemskou civilizací.
Sorry za mírné OT, zrovna totiž čtu dvě knihy o Teslově životě a jeho vynálezech, tak jsem nadšen
Ba co více, už tehdy Tesla věděl, že přenos energie po drátech jednou dozná limitů. Začal laborovat s přenosem energie na dálku (a to se psal rok 1891), jistě znáte pokusy s Teslovou cívkou, neboli Teslovým transformátorem. Do všeho mu ale hodili vidle a prachy docházely. Já jsem si jen tak pro srandu teslův transformátor zbastlil (v malém provedení), je to zajímavé, držet v ruce 230V zářivku, nijak nezapojenou a přitom svítící Kdyby se toto během těch téměř 130 let dotáhlo a vykoumalo, mohli jsme být někde úplně jinde (a tím nemyslím dnešní bezdrátové dobíjení mobilů). Ale možná taky ne, Tesla byl hodně velký podivín a jeho téměř paranormální zážitky, kdy se mu zjevovaly v podstatě hotové plány vynálezů už hraničily s teorií o kontaktech s mimozemskou civilizací.
Sorry za mírné OT, zrovna totiž čtu dvě knihy o Teslově životě a jeho vynálezech, tak jsem nadšen
Naposledy upravil(a) devlop dne 23.11.2020 12:56, celkem upraveno 1 x.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jsme trochu OT, ale pro single přenos na opravdu velké vzdálenosti je stejnosměrný proud vhodnější než střídavý.
Blíže o problematice třeba zde (česky): https://oenergetice.cz/technologie/hvdc ... ke-energie
Má to ale několik háčků. Především se to hodí opravdu jen na dlouhé vzdálenosti, kde se zaplatí drahá "usměrňovárna" a "střídárna" na každém konci (měnírny). A hlavně nelze dělat jednoduše "odbočky" z vedení - vždy tam musí stát poměrně nákladná měnírna, místo prostýho trafa u AC.
Ale u vedení na velmi dlouhé vzdálenosti to (prý) vychází celkově levněji jak klasické AC VVN.
Klasický AC přenos je vhodný v "civilizaci" při relativně krátkých trasách (desítky, max stovky km) a hodně "odbočkách" na vedení. Proto (a taky pro tehdejší neexistenci rozumných usměňovačů apů.) se také prosadil v začátcích elektrizace.
Blíže o problematice třeba zde (česky): https://oenergetice.cz/technologie/hvdc ... ke-energie
Má to ale několik háčků. Především se to hodí opravdu jen na dlouhé vzdálenosti, kde se zaplatí drahá "usměrňovárna" a "střídárna" na každém konci (měnírny). A hlavně nelze dělat jednoduše "odbočky" z vedení - vždy tam musí stát poměrně nákladná měnírna, místo prostýho trafa u AC.
Ale u vedení na velmi dlouhé vzdálenosti to (prý) vychází celkově levněji jak klasické AC VVN.
Klasický AC přenos je vhodný v "civilizaci" při relativně krátkých trasách (desítky, max stovky km) a hodně "odbočkách" na vedení. Proto (a taky pro tehdejší neexistenci rozumných usměňovačů apů.) se také prosadil v začátcích elektrizace.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jestli časem i ty velké trafačky nevytlačí spínané zdroje. Však v domácnostech už na klasické trafo člověk nenarazí. Všude jsou pouze spínané zdroje.
Když se kouknu po moderní domácnosti, tak ta snad střídavý proud ani nepotřebuje. Vše má v sobě invertory a tam naopak dochází ke ztrátám, protože se z AC dělá DC. Kdyby šlo do baráku rovnou DC, tak to vše bude pracovat s vyšší účinností.
DC přenos pokud vím mají v číně.
Ale ot už jsme silně OT. Jeslti by nechtělo ohledně diskuzí o tomto a elektromobilech založit vlastní vlákno věnující se kapacitě našeho vedení.
Když se kouknu po moderní domácnosti, tak ta snad střídavý proud ani nepotřebuje. Vše má v sobě invertory a tam naopak dochází ke ztrátám, protože se z AC dělá DC. Kdyby šlo do baráku rovnou DC, tak to vše bude pracovat s vyšší účinností.
DC přenos pokud vím mají v číně.
Ale ot už jsme silně OT. Jeslti by nechtělo ohledně diskuzí o tomto a elektromobilech založit vlastní vlákno věnující se kapacitě našeho vedení.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jen doplním, že základním prvkem spínaného zdroje, je, mimo vysokofrekvenčního střídače, i klasický transformátor. (Vysokofrekvenční, pochopitelně... )
Rozvodem DC v baráku by sis moc nepomohl, kvůli průřezu vodičů rozvodu by muselo být napětí stejně vysoké jako u AC a pořád bys musel mít na obyč elektroniku úplně stejné "nabíječky". Jen by nemusely mít usměrňovač na vstupu střídače.
A snad poslední poznámka - něco jiného je mít spínaný zdroj o výkonu do jednotek či desítek W, a něco jiného je měnírna pro MW... Proto klasický "místní" AC VVN a VN rozvod s "trafačkama" na odbočkách dlouho nic nepřekoná.
Rozvodem DC v baráku by sis moc nepomohl, kvůli průřezu vodičů rozvodu by muselo být napětí stejně vysoké jako u AC a pořád bys musel mít na obyč elektroniku úplně stejné "nabíječky". Jen by nemusely mít usměrňovač na vstupu střídače.
A snad poslední poznámka - něco jiného je mít spínaný zdroj o výkonu do jednotek či desítek W, a něco jiného je měnírna pro MW... Proto klasický "místní" AC VVN a VN rozvod s "trafačkama" na odbočkách dlouho nic nepřekoná.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
První aerolinky oznámily plán převážet jen očkované. Bude to běžné, říká jejich šéf
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prvn ... ika-130951
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prvn ... ika-130951
Doklad o očkování při mezistátních letech bude nutnost pro všechny cestující, řekl šéf největší australské letecké společnosti. Qantas je tak první aerolinkou na světě, která takový plán veřejně oznámila, podle ředitele Alana Joyce ale nebude poslední.
„Podle toho, jak se bavím se svými kolegy z jiných aerolinií z celého světa, myslím si, že to bude běžná věc,“ řekl podle BBC Joyce ve vysílání australské televize Nine Network. Bez bližších podrobností dodal, že „očkovací pas“ od cestujících za hranice bude Qantas požadovat před nástupem do letadel, jakmile budou vakcíny běžně dostupné.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Na sídlo Merkelové zaútočili autem. Viní ji ze smrti dětí a starých lidí
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_jhr
Nadpis jak z akčního filmu přitom to odnesl jsem trochu plot a autu nic není, ale až vážně jednou v Němcích rupnou saze, budou se dít věci...
Ale pozornost si asi udělal, což byl asi záměr, podle toho nápisu na autě.
PS: tomu policajtovi který to auto hlídá (přímí přenos) musí být asi fakt zima... ten z toho činu to odnesl asi nejvic.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_jhr
Nadpis jak z akčního filmu přitom to odnesl jsem trochu plot a autu nic není, ale až vážně jednou v Němcích rupnou saze, budou se dít věci...
Ale pozornost si asi udělal, což byl asi záměr, podle toho nápisu na autě.
PS: tomu policajtovi který to auto hlídá (přímí přenos) musí být asi fakt zima... ten z toho činu to odnesl asi nejvic.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Hodim jednu pozitivni udalost. Schopnost Zapadu tj. USA potazmo NATO odrazit utok ICBM roste.
https://www.armadninoviny.cz/torpedobor ... aketu.html
Zajimal by me nazor rozpadliku jestli by byli pro rozmisteni Aegis Ashore se střelami SM-3 Block IIA na nasem uzemi?
https://www.armadninoviny.cz/torpedobor ... aketu.html
Zajimal by me nazor rozpadliku jestli by byli pro rozmisteni Aegis Ashore se střelami SM-3 Block IIA na nasem uzemi?
Re: SOUMRAK ZÁPADU
řeknu to asi tak Tome - můj názor je, že ten, kdo by v dnešní době použil mezikontinetnální balistickou raketu jako první, jsou právě USA Mít na svém území Aegis Ashore se střelami SM-3 Block IIA je jako stát se dobrovolně důvodným cílem k útoku. Já nechci mít z České republiky usáckou střelnici. Pokládat NATO potažmo USA za nějakého ochranného psa Evropy před útokem zlého Ruska je..... no raději to psát nebudu