![Ďábel :devil](./images/smilies/Skypesmilies/smile_devil.gif)
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
S tím začínali..."ICE Tender"
Ale je to 8 let starý top model s tomu odpovídající cenovkou. Repase motoru a převodovky třeba u S-classe bude v podobné cenové relaci, když se k tomu připočte servis za 8 let, tak možná i více.Strelec45 píše: ↑22.12.2021 16:47 Hmmm, na půl, možná čtvrtině životnosti spalováku... baterka fuč.![]()
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
A Tesla snad ano?
Chyba je v tom, že se pokoušíte srovnávat dvoulitrovnou naftu co má kolik, 150 kW? S Teslou, co má něco přes 500 kW. Za kolik dá ten ropák 0-100? Taky za 3,2? Asi těžko že...srovnávat prosím srovnatelné. A cena baterií v čase stále klesá, do Leafa se dá prý koupit repas za 60k.Ulfhednar píše: ↑24.12.2021 14:13 Felicii nemam už 20 let. Kde dělám chybu? Záruka na baterii je u EV do osmi let, nebo 160 tkm. Nissan Leaf, nebo Ionic tou dobou už budou mít ještě mizernější parametry, než za mlada.Tou dobou ještě spousta spalováků nemusí řešit ani rozvody. EA288 rozvody za 210 tkm, nebo deset let. Cena 7-10 tisíc. Tou dobou už můžete mít za sebou nemalou část životnosti DRUHÉ baterie v ceně 250 - 600 000 Kč. Někde za 300 tkm už můžete začít uvažovat o třetí baterii a jste v tom za půl mega až milion. Do konce životnosti rozvodů vám stále zbývá 100 tkm. Uz se může blížit konec životnosti turba a DPF (ale při dobré údržbě a chování před sebou mohou klidně mít ještě 100-120 tkm), což je nějakých 60 -75 000 tisíc.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.