Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Teď je připravený 3x větší balík. A na jeden rok, ne na tři.
A ano, za dotaci e-Tron nekoupite (tak to ani není strukturované), ale kouzlo je v tom, že na něj přispějí i chudáci, co jsou rádi, že jakžtakž opravují svoji jedničkovou Fabii.
Celá zlodějina s EV povede jen k zastarávání vozového parku.
A ano, za dotaci e-Tron nekoupite (tak to ani není strukturované), ale kouzlo je v tom, že na něj přispějí i chudáci, co jsou rádi, že jakžtakž opravují svoji jedničkovou Fabii.
Celá zlodějina s EV povede jen k zastarávání vozového parku.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Chudákům a nízkopříjmovým nebo střední třídě by se prostřednictvím daní, poměrně vzato utrhovalo od huby vždy nejvíc. A pořád. Tak to vždy bylo, je a bude. A ti to hodně na životní úrovni poznaji.
Horší je, že se ty peníze použijí na takové nesmysly, jako DOTACE pro lidi kteří to vůbec nepotřebuji a jen ve smyslu podpory a dotování opičáren aby ti správní byli in a vzorem pro tupé a neekologické a nezelené masy kteří si takové šaškárny nemůžou dovolit.
A ještě horší je, že mnozí z těch nejvíce postižených to ještě schvalují nebo dokonce i podporují.
Horší je, že se ty peníze použijí na takové nesmysly, jako DOTACE pro lidi kteří to vůbec nepotřebuji a jen ve smyslu podpory a dotování opičáren aby ti správní byli in a vzorem pro tupé a neekologické a nezelené masy kteří si takové šaškárny nemůžou dovolit.
A ještě horší je, že mnozí z těch nejvíce postižených to ještě schvalují nebo dokonce i podporují.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Myslim, že nejen k zastaravani vozoveho parku, ale k omezení osobní mobility mnoha desitek procent lidi ze spodní casti "potravinove pyramidy". Drtivě to dopadne na venkov, kde je běžné a nutné mit v rodině nekolik aut, protoze hromadna doprava je na zlomku spojů, co za bolševika.
Paradoxně zelena demagogie povede k destrukci venkova a dalsimu rustu mestskych ghett.
Paradoxně zelena demagogie povede k destrukci venkova a dalsimu rustu mestskych ghett.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Přesně. Elektromobilita bude likvidace venkova. Tam je pořád primárním dopravním prostředkem stará nenáročná atmosfericka jednotka. Cesky venkov stojí na Fabiích, Feliciich, starých Golfech a Polech apod. A sice se kavárenští greténi mohou pošklebovat vidlákům, ale až se Máňa nedostane do kravina a Ferda k traktorům, odserou to oni. Ferda s Máňou hlad mít nebudou.
Odpálí to i spoustu chalupářů, kteří udržují venkov a konečně starých lidí na vsi. Pro ně je ta Felicie nebi ojetý Getz nepostradatelný.
V tlačení EV vidím primárně nikoliv absenci znalosti fyzikálních zákonů, ale hlavně nesmírnou aroganci a opovrhování chudšími lidmi. Spousta lidí si myslí, že auto není potřeba, že večer do klubu, na koncert nebo recitační maraton textů Václava Havla mohou jet elektroekobusem. Jenže takto venkov nefunguje.
Odpálí to i spoustu chalupářů, kteří udržují venkov a konečně starých lidí na vsi. Pro ně je ta Felicie nebi ojetý Getz nepostradatelný.
V tlačení EV vidím primárně nikoliv absenci znalosti fyzikálních zákonů, ale hlavně nesmírnou aroganci a opovrhování chudšími lidmi. Spousta lidí si myslí, že auto není potřeba, že večer do klubu, na koncert nebo recitační maraton textů Václava Havla mohou jet elektroekobusem. Jenže takto venkov nefunguje.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
jeden by i řekl, pokud přijmeme rudozelenou utopii jako cíl směřování, že to je v plánu. Máli fungovat EM a CO2 utopie, musí být vše (nabíječky, sdílená auta, stabilizace rozvodné sítě) optimálně řízené. Nějaký elektromobil připojený 50 let starým kabelem v horní dolní je nebezpečný pro společnost a co je nebezpečné je ilegální a tudíž zakázané. Nedejbože 100 let starý barák s 300m2 podlahové plochy, který chce někdo vytopit. Jednak je to v rozporu s prvním postulátem socialismu, všichní musejí být stejní, chtít stejné věci a mít stejné ho*no, druhak je nutné tyhle proměnné v rámci stabilního systému zrušit.
utopickou budoucnost pro spodních 90% vidím jako:
unifikované bydlení ve státních bytech
sdílené EM autonomní kapsle
kontrola systému nad vším, od splachovadla po kreditokilometry
nějaký rok dva zpět se nějakej meloun v EP nechal slyšet, že je třeba aby lidé žili ve velkých aglomeracích a za zdmi těchto měst byla "divočina"
problém vidím ve vybudování téhle infrastruktury, to jde vpodstatě jen na zelené louce, nebo zabetonováním starého světa, jako to bylo v Demolition manovi. Reálně to vidím tak, že si zlikvidujeme půl průmyslu, aby lidi zchudli natolik, že půjdou do ulic, zvojí si nějakýho diktátora co tu uklidí, ale zbytek světa (čína, indie) budou technologicky pár dekád před náma a z evropy bude kontinent 3. světa
edit: abych nezněj jako nějakej pomatenej prorok, co se vyvíjí pár let o pár stolů vedle + vidím do systému řízení a mám představu co je třeba, aby byl tenhle systém stabilní: tipněte si, čím budou jezdit
a) elity
b) pozůstatek střední třídy
c) ti ostatní
utopickou budoucnost pro spodních 90% vidím jako:
unifikované bydlení ve státních bytech
sdílené EM autonomní kapsle
kontrola systému nad vším, od splachovadla po kreditokilometry
nějaký rok dva zpět se nějakej meloun v EP nechal slyšet, že je třeba aby lidé žili ve velkých aglomeracích a za zdmi těchto měst byla "divočina"
problém vidím ve vybudování téhle infrastruktury, to jde vpodstatě jen na zelené louce, nebo zabetonováním starého světa, jako to bylo v Demolition manovi. Reálně to vidím tak, že si zlikvidujeme půl průmyslu, aby lidi zchudli natolik, že půjdou do ulic, zvojí si nějakýho diktátora co tu uklidí, ale zbytek světa (čína, indie) budou technologicky pár dekád před náma a z evropy bude kontinent 3. světa
edit: abych nezněj jako nějakej pomatenej prorok, co se vyvíjí pár let o pár stolů vedle + vidím do systému řízení a mám představu co je třeba, aby byl tenhle systém stabilní: tipněte si, čím budou jezdit
a) elity
b) pozůstatek střední třídy
c) ti ostatní
Naposledy upravil(a) vratnikp dne 11.01.2022 8:52, celkem upraveno 2 x.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ten balík peněz je na tři roky, do roku 25.
Ulice nestraš, že je to na rok, jinak velký souhlas z příspěvkem výše.
https://fdrive.cz/clanky/dotace-na-elek ... rtuji-8319
Elektrické autíčko do každé rodiny znamená:
1) že může být vypsaná nějaká jiná dotace (po vzoru Německa) - nevím.
2) dotace je zlo!
Křiví trh zvyšuje cenu výrobku. Filozofická otázka: jaká by byla cena EV, kdyby nebyla v okolních zemích dotovaná? Já si myslím: Kurva nižší nižší!! Jinak by byl prodej blízký nule. Nárůst cen u dotovaných věcí, je lehce vypozorovatelný (zateplovací akce, kotlíkové dotace, dešťovka, zemědělství).
3) agresivní podpora EV, povede k zbližování cen spalovacích vozů a EV. Mám obavu, že automobilky jdou zvýšení cen spalovaků, tím se skrytě dotují EV.
4) zavádění EV přinese omezení mobility hlavně na venkově, souhlas Ulfe.
To jsou věci co mě na EV neskutečně sere, ne technika, ale ten hnus okolo.
Ulice nestraš, že je to na rok, jinak velký souhlas z příspěvkem výše.
https://fdrive.cz/clanky/dotace-na-elek ... rtuji-8319
Elektrické autíčko do každé rodiny znamená:
1) že může být vypsaná nějaká jiná dotace (po vzoru Německa) - nevím.
2) dotace je zlo!
Křiví trh zvyšuje cenu výrobku. Filozofická otázka: jaká by byla cena EV, kdyby nebyla v okolních zemích dotovaná? Já si myslím: Kurva nižší nižší!! Jinak by byl prodej blízký nule. Nárůst cen u dotovaných věcí, je lehce vypozorovatelný (zateplovací akce, kotlíkové dotace, dešťovka, zemědělství).
3) agresivní podpora EV, povede k zbližování cen spalovacích vozů a EV. Mám obavu, že automobilky jdou zvýšení cen spalovaků, tím se skrytě dotují EV.
4) zavádění EV přinese omezení mobility hlavně na venkově, souhlas Ulfe.
To jsou věci co mě na EV neskutečně sere, ne technika, ale ten hnus okolo.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
EM nemůže být vyrobený levnějš, než teď. Musela by se masivně inovovat těžba a zpracování nově (oproti spalovákům) kritických surovin a i tak by to šlo dolů max. o 10%. Jak říkají mí němečtí kolegové, EM jezdí na dotace a daňové úlevy (otázka na co budou jezdit, až dojte k transformaci společnosti a tyhle motivační penězovody nebudou třeba).
Proto se jde cestou opačnou a na spalováky se kladou takové požadavky a daně, aby se cena vyrovnala. Tedy lowend kompakt za 700 tis s bezpečností na úrovni favoritu (renault zoe), rodinný vůz střední třídy za lidových 1,25 mega. Argumentem pokrokářů je, že to zlevní s masovou výrobou - nezlevní, naopak systém/EU/stát vezme dotace a zatíží "tankování" spotřební daní, aby vyrovnal díru v rozpočtu.
Proto se jde cestou opačnou a na spalováky se kladou takové požadavky a daně, aby se cena vyrovnala. Tedy lowend kompakt za 700 tis s bezpečností na úrovni favoritu (renault zoe), rodinný vůz střední třídy za lidových 1,25 mega. Argumentem pokrokářů je, že to zlevní s masovou výrobou - nezlevní, naopak systém/EU/stát vezme dotace a zatíží "tankování" spotřební daní, aby vyrovnal díru v rozpočtu.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Baterky už lepší nebudou! Maximálně tak o desítky procent. Víc není možné vzhledem k bezpečnosti.
"Mors certa hora incerta"
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jasně výrobně nejsou levnější. Ale bez dotací by se EV hromadila na dvoře automobilek, jelikož by je nikdo nekupoval. Tudíž a) skladové vozy dy se rozprodali za cenu nižší než výrobní a b) zastavila výroba pro ztrátovost. A tím by nastal konec EV. I ta Tesla by měla problémy jelikož si hodně pomohla prodejem emisních povolenek.
Takže cesta je konec spalovaků a tím pádem si nepůjde vybírat.
První vlaštovka:
https://m.autorevue.cz/stellantis-se-zb ... icke-verze
Takže cesta je konec spalovaků a tím pádem si nepůjde vybírat.
První vlaštovka:
https://m.autorevue.cz/stellantis-se-zb ... icke-verze
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Může se stát, že tady bude jezdit hodně spalovacích aut registrovaných mimo EU - Srbsko, Ukrajina. Teda jestli půjde koupit nafta či benzín.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jenže právě zdanění benzínu a nafty je slabé místo snahy o zachování jejich provozu (z pohledu jednotlivce). Řekněme, že u nás nyní tvoří 60% ceny těchto paliv daně.
No a proč by nemohla být za pár let, tato míra zdanění, třeba 70%? 80%? Nebo 85%? ... v rámci podpory elektromobility a tím záchrany planety samozřejmě.
Takže občanům budou ponechány jejich fabie až do doby jejich rozpadu , ale za benzín si zaplatí (v dnešních cenách) např. 100 Kč za litr.
No a proč by nemohla být za pár let, tato míra zdanění, třeba 70%? 80%? Nebo 85%? ... v rámci podpory elektromobility a tím záchrany planety samozřejmě.
Takže občanům budou ponechány jejich fabie až do doby jejich rozpadu , ale za benzín si zaplatí (v dnešních cenách) např. 100 Kč za litr.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
progresivní daň z fosilních paliv zavedlo německo loni, pokud se něco nezměnilo, zatím to je pár desítek centů, ale maj samozřejmě nalinkovaný zdražování tak, aby EM vypadal jako smysluplnější koupě než novej spalovák
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Koncern Stellantis, kam kromě Citroënu patří i Peugeot a Opel, oznámil, že ukončuje výrobu většiny osobních verzí dodávek i zbývajících MPV ve variantách se spalovacím motorem. Od ledna 2022 se přijímají objednávky už jen na elektrické verze. Konkrétně jde o modely Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Citroën Jumpy, Citroën SpaceTourer, Opel Vivaro Combi/Zafira Life a Peugeot Expert/Traveller.
K elektrifikaci neexistuje žádná alternativa. V budoucnu Opel získá ještě větší přitažlivost díky inovacím šetrným k životnímu prostředí. Od roku 2024 budeme nabízet elektrifikovanou verzi každého modelu Opel bez výjimky. Jinými slovy, elektrifikovaní budou i nástupci modelů Crossland a Insignia. Od roku 2028 budeme v Evropě prodávat výhradně elektromobily na baterie,“ řekl k tomu generální ředitel společnosti Opel Uwe Hochgeschurtz.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
K elektrifikaci neexistuje žádná alternativa. V budoucnu Opel získá ještě větší přitažlivost díky inovacím šetrným k životnímu prostředí. Od roku 2024 budeme nabízet elektrifikovanou verzi každého modelu Opel bez výjimky. Jinými slovy, elektrifikovaní budou i nástupci modelů Crossland a Insignia. Od roku 2028 budeme v Evropě prodávat výhradně elektromobily na baterie,“ řekl k tomu generální ředitel společnosti Opel Uwe Hochgeschurtz.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dacia do každé rodiny..... Ale takových prohlášení už bylo. Jeden Blackout a všechno bude jinak.
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Nemecka posta zacina v nekterych oblastech svoje elektricke dodavky nahrazovat diesely. V zime nevyjedou kopec (pry jsou prilis lehke - s tunou baterek a baliku?!), maji kratky dojezd a ridici si v aute nemohou zatopit.
A to je prosim normalni stredoevropska zeme, zadny skandinavsky region
Nemecka posta zacina v nekterych oblastech svoje elektricke dodavky nahrazovat diesely. V zime nevyjedou kopec (pry jsou prilis lehke - s tunou baterek a baliku?!), maji kratky dojezd a ridici si v aute nemohou zatopit.
A to je prosim normalni stredoevropska zeme, zadny skandinavsky region
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ty dodávky, Streetscooter nemají tunu baterek. Maji baterii jen na cca 80km dojezd, obyč lionka s 20,4 kWh, výkon 30 nebo 45 kW. To musí být zážitek s tím jezdit
Hmotnost cca 1400kg.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Streetscooter
jo a jen tak mimochodem
K roku 2020 s výrobou vozů končí z ekonomických důvodů - za rok 2018 byla ztráta cca 70 milionů € [3] a za rok 2019 už byla ztráta z vývoje a výroby cca 100 milionů €
Hmotnost cca 1400kg.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Streetscooter
jo a jen tak mimochodem
K roku 2020 s výrobou vozů končí z ekonomických důvodů - za rok 2018 byla ztráta cca 70 milionů € [3] a za rok 2019 už byla ztráta z vývoje a výroby cca 100 milionů €
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak do kopce v zimě byl asi jednak problém s výkonem, a také s rozložením hmotnosti. Pokud to má přední náhon a baterky a náklad spíše vzadu, tak to v zimě či v dešti do kopce hrabe a nejede.
Jinak tato story dodávek německé pošty pěkně ukazuje paradoxy dnešní elektromobility.
Z počáteční rozumné myšlenky, cituji z wiki "Zadání bylo připravit vůz speciálně pro expediční a poštovní účely se zjednodušenou konstrukcí a v ceně do 5 tisíc eur" ...
... vznikla malá dodávka, která je v určitých podmínkách nepoužitelná a která stojí 32 tis. EUR (!) a to se ještě na výrobě prodělává.
Asi se s hodně lidmi shodnu, že myšlenka využití elektřiny k pohonu není primárně špatná, ale zvěrstvo je to politicky tlačené nahrazení aut se spalovacími motory. Elektroauta vyrobená s provozními, technickými a designovými vlastnostmi 1:1 se stávajícími spalovacími auty jsou prostě drahá a obecně v provozu horší. ... s vyjímkami, kde je využití optimální, ale těch je relativně málo.
Ale pokud bychom uvažovali nějaké primitivní samohyby na elektřinu, typu elektrokola, elektrické koloběžky do města nebo nějakého moderní verze velorexu, proč ne.
Jinak tato story dodávek německé pošty pěkně ukazuje paradoxy dnešní elektromobility.
Z počáteční rozumné myšlenky, cituji z wiki "Zadání bylo připravit vůz speciálně pro expediční a poštovní účely se zjednodušenou konstrukcí a v ceně do 5 tisíc eur" ...
... vznikla malá dodávka, která je v určitých podmínkách nepoužitelná a která stojí 32 tis. EUR (!) a to se ještě na výrobě prodělává.
Asi se s hodně lidmi shodnu, že myšlenka využití elektřiny k pohonu není primárně špatná, ale zvěrstvo je to politicky tlačené nahrazení aut se spalovacími motory. Elektroauta vyrobená s provozními, technickými a designovými vlastnostmi 1:1 se stávajícími spalovacími auty jsou prostě drahá a obecně v provozu horší. ... s vyjímkami, kde je využití optimální, ale těch je relativně málo.
Ale pokud bychom uvažovali nějaké primitivní samohyby na elektřinu, typu elektrokola, elektrické koloběžky do města nebo nějakého moderní verze velorexu, proč ne.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Elektroauta vyrobená s provozními, technickými a designovými vlastnostmi 1:1 se stávajícími spalovacími auty NEEXISTUJÍ.
Elektromobily mají téměř úplně všechny provozní vlastnosti daleko horší, jak "ropáci".
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
vzhledem k tomu jak jedna evropská automobilka za druhou ohlašují konec ropáků, tak za pár let, až němci zjistí že elektro za každou cenu není to pravý, tak budem nakupovat auta z Ruska nebo Číny. A celej průmysl který táhnul unii bude v prdeli
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
dokavaď tu bude EU, tak nebudeme. Jednak němci tlačí každou ideologii až do hořkého konce, druhak tolik firem a států do propagace emobility pustilo také biliony, že tě nenechají provozovat spalovák, resp. pěkně po bruselsku nechají, ale ne na silnicích a palivo bude zatížený takovou daní , že to auto radši dáš do šrotu. Vzniklou krizi mobility budou řešit dalšíma investicema, nařízeníma a programama. Vlastní elektromobil má ve vlhkých snech bruselských melounů pouze horních 10%. Zbytek bude jezdit sdíleně, sockou, nebo na ekolech
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.