Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
BOB2016
Příspěvky: 141
Registrován: 23.01.2018 9:50
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BOB2016 »

A este jedna vec, mnohe europske automobilky maju vyrobne zavody aj mimo EU. Predpokladam ze tam bez akychkolvek mindrakov vyrabaju auta so spalovacimi motormi...
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

vratnikp píše: 13.01.2022 13:03 Jednak němci tlačí každou ideologii až do hořkého konce
to rozhodně souhlas, na konci WW2 ve vymbobardovaném a oblíčeném Berlíně z obou stran stejně Němci věřili, že Německo Adolf zachrání, protože to hlásali v rozhlase :chuckle Němci jsou prostě trochu jiní. Dejte jim vhodného Führera a pseudo cíl, a půjdou za tím až do sebedesktrukce. Bohužel s tím stáhnou i okolní státy Evropy. Historie se stále opakuje.
BOB2016: ano, je to tak, např. ty ekocíle vedoucího Oplu budou aplikovány pouze na Evropský trh. Na východ od nás budou jejich MPV a osobní dodávky vyráběny stále se spalovacími motory. Jestli v ekomobilitě někdo nevidí jasný plán na úpadek společnosti v Evropě, tak by měl jít raději na lobotomii.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5343
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

Ten poražený a zničený stát měl být ponechán svému osudu aby si vše pořádně vyžral až do dna.
Bohužel kvůli "západním spojencům" a SSSR byly snahy jiné.

A tak to tu máme zas. I když v jiné podobě.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vratnikp »

Otazka by mela znit, jake jine trhy maji evropske automobilky mimo Evropu:
Rusko (pres veskere divadlo se sankcemi)
Australii
Cina je velky trh pro vw
Noo a to je asi vsechno.
Par premiovych znacek(mercedes, audi, bmw, volvo) se prodava i v usa, ale zbytek (fiat, vsechny francouzske, vw tam nemaji zastoupeni)

Import k nam se uspesne skrti emisnimi normami- mitsubishi, chevrolet se stahly, honda a subaru osekavaj sortiment a je otazkou casu, kdy taky couvnou. Bohuzel si myslim, ze emobilita bude jediny pilir green dealu, ktery v evrope natvrdo zavedou, protoze musi vytvorit trh pro elektromobily montovane v evrope z cinskych dilu. Dost pochybuju, ze eu bude dotovat prodej elektromobilu od fordu nebo chevroletu. V momente, kdy se zpretrhaji dodavatelske a distribucni vazby, bude hodne tezke je v budoucnu znovu vytvorit. A to nemluvim jen o vyrobe vykovku, odlitku kde je evropa jeste tesne na spici a v momente, kdy se tyhle firmy zavrou nebo prestehujou tu uz nikdo tohle knowhow neobnovi, ale i o obnove takovy drobnosti jako distribucni site benzinek, pokud je vsechny pozaviraji.

Zkratka si myslim, ze evropa pujde prikladem zbytku sveta v tom, ze masivni emobilita je momentalne utopie a proste si to tu vyzereme, tak jak byva pod taktovkou nemecka zvykem. Spolecenska zmena vzdy nasledovala nejaky technogicky prulom, nyni se ale prosazuje spolecenska zmena, ktera ma vyprodukovat zazracny objev.

Btw, Jeden vyzvamny plzensky subdodavatel specializovany na sedacky do aut zacina zadat po zamestnancich, aby podepsali souhlas se snizenim mzdy. Cesko, jakozto dilem montazni linka, dilem specializovana vyroba a vyvoj tahle transformace zaboli nejvic. Neodborna pracovni sila v automotive je zvykla brat 30+ cistyho, vetsina si zije nad pomery a vlastne ani nic moc neumi ani neni sikovna.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od jerry.mysak »

V pelhřimovským agrostroji museli lidi souhlasit s 15 procentním snížením platů.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

A na kolik?
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od jerry.mysak »

nevím. Přítelkyně syn tam dělá na 3 šichty. Vydělal si docela pěkný peníze, ale plno přesčasů.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

Pak je ale taková informace celkem k prdu, jestli měl před tím "hodně" a teď má "normálně", tak je to asi v pohodě. Když se mu to nebude líbit, tak holt musí změnit lokál.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

Tomuto témat jsem se velmi dlouho vyhýbal. A není se čemu divit. Téměř 70 stránek ničeho než flejmu ve kterém se dozvím úplné prd (teda krom toho, že každý kdo má v zadnici jednu díru má k ní i patřičný názor na téma elektromobility :D ), ničím mi nepřispěje a hádat se v něm stejně nebudu.

Ostatně nadpis tomu vůbec nijak nepřidává. „Elektromobil aneb dostat do práce snadno a levně“. No když se chci dostat do práce snadno a levně, tak proč bych měl používat jakýkoliv mobil? Ale budiž. Jelikož i já jsem vlastníkem jedné přeúžasné temné díry do své zadnice, tak logicky i já jsem majitelem jednoho názoru. A tak se o něj také podělím (a doufám že o moc víc jich nebude).

Hodně lidí (a to i tady) si myslí, že elektromobilita je pouze politika. Tzn. že existuje jakási zelená lobby a to je to co to tlačí a až se ukáže, že je to slepá tak se zase vrátíme ke spalovacím motorům. Že tlačí vlády a lobistické skupiny v čele s Greenpeace na výrobce v automobilovém průmyslu, aby produkovali a podporovali pouze elektrické motory, dotuje se infrastruktura, blablabla, atd. Nemyslím si to. Teda to jestli je elektromobilita slepá ulice samozřejmě nevím, ale vše ostatní si nemyslím.
Je to tak možná rok (možná půl roku, možná rok a půl, už se nepamatuju) co u nás v robotě právě probíhala nějaká taková debata na téma elektromobility (protože šéf by musel stavět nabíjecí místa na parkovišti pro zaměstnance), nezapojoval jsem se. Prostě mě to nezajímá. Na mě se jen otočili s tím, že jako příznivce jedné stopy mě to spíš ani nebude muset zajímat a nebudu to muset do smrti řešit. Jenže omyl pánové. A to velice těžký.
Moc to nesleduju, ale čas od času se na Motorkářích objeví nějaký článek o novém prototypu elektromotorky. Např. už chvilku vím o tom, že se Harley-Davidson věnuje elektrické motorce s názvem Livewire:
Obrázek

Ale když se podíváte na cenovku, je jasné že to mě ještě pár let (spíš pár desítek) ani moc trápit nebude muset. Vždycky si tak maximálně ucvrknu z nějakého POV, fotečky a či parametru a tak. Jenže. Je to pár let zpátky co se moje snová značka (Kawasaki) zmínila o tom, že připravuje také koncept elektrického superbajku:

Obrázek
Obrázek

To už jsem byl mírně v rozpacích. Na jednu stranu mi srdce trošičku zaplesalo, protože nejde o nějakou dizajnovou šílenost, ale je to rám seskládaný ze standardně vyráběných komponent (prostě klasická motorka s elektromotorem místo spalováku), zase na druhou stranu ten obří motor uprostřed, parametry a tak. Jenže následně tuhle zprávu dementovali s tím aspoň Kawasaki zůstane věrná benzínu. Takže asi tak. To může být tak dva roky zpět. No co jsem se nedozvěděl. Cca pár měsíců zpět se kompletně celá motorková divize oddělila od Kawasaki Heavy Industries (dceřiná společnost která dělá snad vše od vesmírných modulů až po sekačky) do vlastní společnosti. A nejen to. Kawasaki Motors, Ltd. vydala prohlášení o tom, že s osamostatněním a navýšením plánovaného obratu má v plánu uvést na trh 10 čistě elektrických nebo hybridních motocyklů do roku 2025. Něco podobného i u čtyřkolových vozidel a z přeplňované H2 (nejsilnější sériově vyráběná motorka na trhu) mají v plánu udělat přeplňovanou vodíkovou bombu zavěšenou mezi dvěma koly.

Obrázek
Prohlášení/článek zde.
Jenže, kéž by to byla jen Kawasaki. Co jsem vůbec nevěděl, že vzniklo čistě elektrické prase, ale také už skončilo.
Obrázek
Není to ani tok co jsem četl o tom, že Honda, Piaggio a Yamaha pracují na konceptu vyjímatelné baterie:
Obrázek
Co jsem vůbec netušil, že víceméně vlajková loď (PCX 125 byla u nás nejprodávanější skútr od Hondy) právě s těmito bateriemi jde u nás už také v pohodě koupit.
Obrázek
To že všechny ikony se rozhodli vyvinou elektrickou verzi (Piaggio Electrica, Honda EV-Cub) svojí vlajky, to není až zas takovou novinkou. No např. ovšem že Piaggio se rozhodlo reagovat na cenovou nedostupnost svého vozítka a vyvinout levnější a dostupnější ekvivalent, to už pro mě novinka je. Posuďte sami:
Obrázek
Elektrický ekvivalent pajcky pro tínejdžery za 79 900 Kč či 95 900 Kč s malinko lepšími parametry a CBS. Prostě z mého pohledu šílenost za šíleností. No ale budiž. Asi je to budoucnost.

No ale co je moje pointa? Moje pointa je taková, že zákaz výroby spalovacích motorů do roku 2035 se zdaleka netýká všech trhů a mám takový pocit, že se netýká motocyklů (jasně, jsou svázané všelijakými emisními normami, ale třeba pár let zpět si motorku bez bručícího motoru nikdo ani neuměl představit). Proč tedy všechny motocyklové firmy investují šílené prachy do toho aby měly spoustu elektromotorek ve svých portfoliích a v záloze alespoň hybridy když se jich to víceméně netýká? Můj názor je že je to konkurence co je k tomu vede. Trh. Ne žádná vládní nařízení a eko-lobby. Víceméně všichni mají strach nevsadit na elektromobilitu a tak jim ani nic jiného nezbývá pokud chtějí zůstat konkurenceschopní. Všechny velké firmy už teď nabízejí nějakou elektrickou alternativu a nebo když ne tak to mají aspoň v plánu a pracují na plné obrátky aby nabízet mohli. I ti blbí Číňani. Je dost možné, že u různých modelů se víc a víc budeme do roku 2035 setkávat s tím že bude v nabídce se spalovacím a elektrickým motorem (u automobilů, motocyklů, mopedů a možná i nějakých těch sekaček a křovinořezů) a po roce 2035 všechno spalovací dostane veteránskou značku a na benzín se budeme chodit dívat do lékárny jako kdysi. Ať se nám to líbí nebo ne.
Obrázky: www.motorkari.cz
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Grunt: hezké fotky, každý PR manager jistě zatleská. Realitu ale fotkou z katalogu s usmívajícími se lidmi a skvěle nasvícených prototypů neohneš. Nebudu se rozepisovat a hejtovat, jen to zakončím: motorka je hlavně o pocitech, pocitu svobody a především zvuku. HD hluboké brumláni v nízkých otáčkách, silnička opojení v 10tis+ otáčkách, vůně benzínu, řazení. O to vše tě elektromotorka připraví, mít mezi nohama tichý, elektrický vysavač nebo čtyčválec od Suzuki vytočený do 10tis je pocitově trochu rozdíl, že.
Do městského skůtru pro buzny? Jasně, no problem, tam to patří. Ale rvát elektro do všeho co se hýbe je prostě chujovina.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

devlop píše: 15.01.2022 19:18 motorka je hlavně o pocitech, pocitu svobody a především zvuku. HD hluboké brumláni v nízkých otáčkách, silnička opojení v 10tis+ otáčkách, vůně benzínu, řazení.
Jak pro koho. Pro mě je motocykl hlavně dopravní prostředek s důrazem na ekonomický provoz (prostě si to musí odmakat). Stejně tak je to i v jižanských státech a jinde po světě.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Grunt: ano jak říkáš. JAK PRO KOHO. Proto se mi ekluje vývoj že VŠICHNI A VŠECHNO BUDOU MÍT A BUDE JEN ELEKTRO ;)
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

Já jsem se schválně díval a je to prostě tak. Opravdu jsou země kde mají v plánu odstavit z provozu spalovací motory u motorek (Indonésie, Tajwan, Hongkong a Macau, prostě tam kde se používají jako dopravní prostředek) ale pro EU se nic takového neplánuje. Aspoň ne teď, takže když by byly i nadále veškeré skútry, koloběžky, mopedy i motorky na benzín, fakt by se vůbec nic nestalo. Prostě je to trh co to žene.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Trh určí? Nevšiml jsem si, že by zákazníci na kolenou prosili, aby Opel Vivaro nebyl v Evropě prodáván se spalovacím motorem. Zatímco Opel tento typ do ostatních zemí mimo EU se spalovákem prodávat bude. Pro Evropu od 2023 už ne, jen elektro. Takové "plánované hospodářsví" jsme už tady zažili. Nechápu, že to lidé nevidí, a vidí v tom dokonce budoucnost :head .

Grunt:
"Opravdu jsou země kde mají v plánu odstavit z provozu spalovací motory u motorek (Indonésie, Tajwan, Hongkong a Macau, prostě tam kde se používají jako dopravní prostředek) ale pro EU se nic takového neplánuje"


tak určitě...
Němci chtějí zakázat jízdu na motorce o svátcích a nedělích. Ty elektrické mohou dostat výjimku
https://www.auto.cz/nemci-chteji-zakaza ... mku-134661
Zapadlo
Příspěvky: 998
Registrován: 24.08.2014 19:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Zapadlo »

Obávám se, že cílem je dostat investice do elektromobility a elektromobilitu samu do stavu "TOO BIG TO FAIL".
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vratnikp »

Souhlas. Za mne se ale s elektromotocykly v melounove utopii nepocita. Maji byt nahrazeny elektrokoly. Co se tyce mobility, trh uz nic neurcuje. Je tu politicky dany kurz a modulovane verejne mineni. Co se tyce motorek, ty si myslim ze budou po autech dalsi na rade. Petrolheadi si uz nove dvoustope hracky nekoupi a nad jednostopymi se pomalu smraka ( v nemecku vselijaka omezeni - dB, zakaz jizdy o vikendech, zakaz vjezdu do obytnych zon, francie - omezeni vykonu)... Jezdit si jen tak pro zabavu proste neni ekologicky uvedomele,proste jen zur Arbeit und zurück
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

Hoši, co to tady zkoušíte? Není náhodou v Rakousku a Německu primárně problém v tom, že katolíkům vadí (v neděli krurňa!) rachot z laďeců?
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vratnikp »

Fakt nevim hele. Zamestnavatel investoval do vyvoje emobility miliardy. Delame na vsem od elektrokol po autonomni elektrokamiony ale elektromotorky nikdo neresi. Za mne se s nima do budoucna zkratka nepocita.
Par let zpet jsem se pul dne vozil na elektro ktm enduru. Mozna jsem trochu predpojatej, ale vubec mi to nebavilo. Jinak na motorce jezdim od sesti let.

Skutry budou nahrazeny ebiky, jakozto nenarocny dopravni prostredek. Euroclovek budoucnosti nechce plytvat svym casem dopravovanim se, euroclovek chce zit online. Alespon tak je to prezentovano (marketing autonomnich nesmyslu)

To je muj (pesimisicky) pohled na budoucnost individualni dopravy. See think act...
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

vratnikp píše: 15.01.2022 22:25 Zamestnavatel investoval do vyvoje emobility miliardy.
A musí?
Joe Azbest
Příspěvky: 918
Registrován: 11.02.2014 10:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Joe Azbest »

Grunt píše: 15.01.2022 20:47 Hoši, co to tady zkoušíte? Není náhodou v Rakousku a Německu primárně problém v tom, že katolíkům vadí (v neděli krurňa!) rachot z laďeců?
No hlavně že jim nevadí vyřvávání muezzinů z minaretů. Jednou budou ještě na motorky vzpomínat ... :head
Odpovědět