Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zrovna jsem četl článek o požáru elektromobilu v garáži domu v jižních Čechách.
To musí byt radost, postavit si takovou moderní drevostavbu, solary na strechu, baterie do technické místnosti, elektromobil na wallboxu v garáži ……… no a za 15 minut je hotovo
To musí byt radost, postavit si takovou moderní drevostavbu, solary na strechu, baterie do technické místnosti, elektromobil na wallboxu v garáži ……… no a za 15 minut je hotovo
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No jak vidno, tak na elektromobil je potřeba správně naprojektovat stání a dostatečnou ochranou domu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Na elektromobil tak EW/EI120 a k tomu garáž transformovatelnou na zaplavovací nádrž.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
jj...a až jí budou mít, tak je pořádně vosolíme...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A bude to ještě zajímavější.
Šéf VW apeloval na EU že už teď je problém s lithiem.
Začínají být tlaky na to, aby EV byly odstřiženy od dotací.
ČKP plánuje plošný zvýšení pov. ručení po tom co HZS povolí větší rozměry a tonáž zásahových vozidel z důvodu vzrůstajících požáru elektrokol, koloběžek, nabíječek a vozidel.
Šéf VW apeloval na EU že už teď je problém s lithiem.
Začínají být tlaky na to, aby EV byly odstřiženy od dotací.
ČKP plánuje plošný zvýšení pov. ručení po tom co HZS povolí větší rozměry a tonáž zásahových vozidel z důvodu vzrůstajících požáru elektrokol, koloběžek, nabíječek a vozidel.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Problémy s Lithiem? Ale to je určitě jenom propaganda zlé všemocné uhelné a ropné lobby
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jo s lithiem je problém už při zpracování, rádo se vzniti.
Baví me všechny ty úvahy elektronadsencu, ze s rozvojem e-mobility půjde cena dolu, protože úspory z rozsahu. Jenže ona půjde nahoru, protože bude zvýšena poptávka po lithiu.
Asi by mi obecně nevadily elektroauta, chápu benefit pro některé situace, ale vadí mi falešný ideál ekologie.
Vyřešit problém s bateriemi, kdy by se v takové míře nepoužívaly vzácně kovy a dojezd by byl tak 600km, tak asi proč ne.
Ale k tomu se domnívám nedojde, stejne jako nedojde k naplnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.
Baví me všechny ty úvahy elektronadsencu, ze s rozvojem e-mobility půjde cena dolu, protože úspory z rozsahu. Jenže ona půjde nahoru, protože bude zvýšena poptávka po lithiu.
Asi by mi obecně nevadily elektroauta, chápu benefit pro některé situace, ale vadí mi falešný ideál ekologie.
Vyřešit problém s bateriemi, kdy by se v takové míře nepoužívaly vzácně kovy a dojezd by byl tak 600km, tak asi proč ne.
Ale k tomu se domnívám nedojde, stejne jako nedojde k naplnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
K zákazu aut se spalovacím motorem nedojde, pouze dojde k tomu, že je nikdo nebude vyvíjet, vyrábět a uvádět na trh v množství, které by bylo vhodné pro "spodních 10 milionů". Evropské automobilky už masivně omezují vývoj spalovacích motorů. Jakmile jednou knowhow zanikne a vývojové týmy se rozpadnou, tak cesta zpět bude mimořádně obtížná.
Oni mají pocit, že jim to vyšlo s bezhlavým a nedomyšleným zákazem olovnatého pájení (viz Tin Whiskers: https://nepp.nasa.gov/WHISKER/background/index.htm), bezhlavým a nedomyšleným zákazem klasických žárovek (rtuť v úsporkách nevadila), tak teď si věří že jim to podobně vyjde s elektromobilitou.
Zatím jediné co jim masivně nevyšlo je postavení západní energetiky na ruském plynu, ale ten průšvih zatím není dost velký na to, aby voliči vytáhli hlavu z písku a otočili kormidlem od plánované ekonomiky směrem k volnému trhu. Navíc jsou mnozí lidé lidi na západě díky zelené propagandě totálně vyděšení z toho, že civilizace zanikne kvůli globálnímu oteplení, a jsou ochotni podporovat kdejakou zběsilost, stačí se se jim nabulíkuje něco o snižování CO2.
Schopnost zůstat nohama na zemi, něco si přečíst, něco si spočítat a udělat si vlastní názor na základě kvalitního vzdělání ze střední školy se nám velmi rychle vytrácí - což nějspíš bude souviset s mizernou kvalitou toho vzdělání v kombinaci s levicovou indoktrinací v rámci vzdělávací soustavy.
Já věřím, že k nějaké formě zákazu s celkem tragickými následky dojde a jediné co tomu může zabránit bude nějaký tak velký celoevropský průšvih, že se i na západě bude bojovat o holou existenci a ekologie se přestane řešit, podobně jako se momentálně neřeší šílené ekologické škody na Ukrajině.
Oni mají pocit, že jim to vyšlo s bezhlavým a nedomyšleným zákazem olovnatého pájení (viz Tin Whiskers: https://nepp.nasa.gov/WHISKER/background/index.htm), bezhlavým a nedomyšleným zákazem klasických žárovek (rtuť v úsporkách nevadila), tak teď si věří že jim to podobně vyjde s elektromobilitou.
Zatím jediné co jim masivně nevyšlo je postavení západní energetiky na ruském plynu, ale ten průšvih zatím není dost velký na to, aby voliči vytáhli hlavu z písku a otočili kormidlem od plánované ekonomiky směrem k volnému trhu. Navíc jsou mnozí lidé lidi na západě díky zelené propagandě totálně vyděšení z toho, že civilizace zanikne kvůli globálnímu oteplení, a jsou ochotni podporovat kdejakou zběsilost, stačí se se jim nabulíkuje něco o snižování CO2.
Schopnost zůstat nohama na zemi, něco si přečíst, něco si spočítat a udělat si vlastní názor na základě kvalitního vzdělání ze střední školy se nám velmi rychle vytrácí - což nějspíš bude souviset s mizernou kvalitou toho vzdělání v kombinaci s levicovou indoktrinací v rámci vzdělávací soustavy.
Já věřím, že k nějaké formě zákazu s celkem tragickými následky dojde a jediné co tomu může zabránit bude nějaký tak velký celoevropský průšvih, že se i na západě bude bojovat o holou existenci a ekologie se přestane řešit, podobně jako se momentálně neřeší šílené ekologické škody na Ukrajině.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Já si myslím, že současná surovinová krize ukazuje úplně něco jiného: Stačí do toho nemít co lít a už to stojí. Nevím jestli si toho někdo všiml, ale tak jak projíždím vesnicemi, tak jsem si všiml jednoho nepříliš libého efektu zvýšené ceny paliv. Cesty poseté vozidly, či spíš autovraky. Vesnice začínají vypadat jako autovrakoviště. Tak jak někdo měl třeba čtyři vozidla (různých stáří) v rodině, no má je furt akorát mu stojí o to víc před barákem. Lidi furt vlastní to stejné akorát o to víc jim to stojí. Plné vjezdy, plné chodníky. Jezdí se jen když je to opravdu nutné.PeFi píše: ↑04.07.2022 13:59 K zákazu aut se spalovacím motorem nedojde, pouze dojde k tomu, že je nikdo nebude vyvíjet, vyrábět a uvádět na trh v množství, které by bylo vhodné pro "spodních 10 milionů". Evropské automobilky už masivně omezují vývoj spalovacích motorů. Jakmile jednou knowhow zanikne a vývojové týmy se rozpadnou, tak cesta zpět bude mimořádně obtížná.
Aby to tady nakonec nedopadlo jak v Japonsku, že lidi budou vlastnit jen třeba nějaké miniatuní základní modely (řekl bych Tesly Model Y, ale při pohledu na cenovku vím určitě že tohle nechudší lidi fakt vlastnit nebudou) a vrčící automobil bude vlastnit jen banda nadšenců a pár lidí co si to bude moct dovolit. Vše ostatní bude zdaněno a znevýhodněno (krom daní a ceny za palivo mě napadí třeba všelijaké modré zóny no a nebo prostě kontrola pomocí parkovacích míst) a lidi na to prostě nebudou mít.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zásob plynu je ve světě dostatek, není nejmenší důvod proč nemít část vozového parku na plyn (methan, vodík, zemní plyn, LPG). Jenomže to by někdo musel být ochoten financovat vývoj tímto směrem. Ale EU se totálně zbláznila do elektromobility a všechno ostatní je špatně.
Nutným následkem bude, že bude kasta superbohatých a pak my všichno ostatní chudí, kteří ještě budeme rádi za elektrokolo.
Nutným následkem bude, že bude kasta superbohatých a pak my všichno ostatní chudí, kteří ještě budeme rádi za elektrokolo.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tohle by mě zajímalo. Já mám takový pocit, že se mluvilo o tom, že ze zákazu spalovacích motorů budou vyjmuty i motory na alternativní a syntetická paliva na bázi vodíku. Ale popravdě jsem ještě nikde nic takového ani neviděl. Dá se to vůbec někde koupit?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Osobně jsem presvedcen, že EU jako takova nepřežije rok 2038 a moc bych se nedivil, kdyby kolaps prisel ještě o dekádu drive.
EU čeká diky jeji ideologii odtržené od reality podobný "Velký skok vpřed" jako Činu od roku 1958 až do počátku roku 1962 v rámci Druhého pětiletého plánu ČLR. Čínský vůdce Mao Ce-tung tehdy chtěl radikálními politickými a ekonomickými opatřeními rychle zvyšovat čínskou produkci, dostat zemi během 15 let ekonomicky do postavení velmoci a vybudovat komunismus. Skutečným následkem však byl největší lidmi vyvolaný hladomor v dějinách, jemuž padly za oběť desítky milionů lidí.
Verim, že to nebude az takto zlé, ale fyzikalni zakony a realitu nedokaze prehlasovat ani Evropsly parlament.
Kolapsu nepoucitelne a ideologií zmanipulované spolecnosti může zabránit jen nejaky převratný vynalez na poli akumulatoru. Za poslednich 10 let se kazdy rok objevi nekolik prevratnych vynalezu, které už už slibuji vyřešení problemu, ale zatim mame k takovemu akumulatoru mozna dál než ke komerční elektrárně založené na jaderné fúzi.
Krasne tu situaci vystihl mistr Kulhánek v díle Stroncium
Pokud by byla opravdu levná ektrina z fuze, tak by se dala vyrabet synteticka a alternativni paliva snadno.
Do té doby potrebujeme aspoň tri reaktory o vykonu 1000 MW a desitky malych modulárních reaktorů (SMR). Ideálně do roku 2035 až 2040. Pak fosilní energetické suroviny můžeme nechat jen chemickemu prumyslu.
EU čeká diky jeji ideologii odtržené od reality podobný "Velký skok vpřed" jako Činu od roku 1958 až do počátku roku 1962 v rámci Druhého pětiletého plánu ČLR. Čínský vůdce Mao Ce-tung tehdy chtěl radikálními politickými a ekonomickými opatřeními rychle zvyšovat čínskou produkci, dostat zemi během 15 let ekonomicky do postavení velmoci a vybudovat komunismus. Skutečným následkem však byl největší lidmi vyvolaný hladomor v dějinách, jemuž padly za oběť desítky milionů lidí.
Verim, že to nebude az takto zlé, ale fyzikalni zakony a realitu nedokaze prehlasovat ani Evropsly parlament.
Kolapsu nepoucitelne a ideologií zmanipulované spolecnosti může zabránit jen nejaky převratný vynalez na poli akumulatoru. Za poslednich 10 let se kazdy rok objevi nekolik prevratnych vynalezu, které už už slibuji vyřešení problemu, ale zatim mame k takovemu akumulatoru mozna dál než ke komerční elektrárně založené na jaderné fúzi.
Krasne tu situaci vystihl mistr Kulhánek v díle Stroncium
Pokud by byla opravdu levná ektrina z fuze, tak by se dala vyrabet synteticka a alternativni paliva snadno.
Do té doby potrebujeme aspoň tri reaktory o vykonu 1000 MW a desitky malych modulárních reaktorů (SMR). Ideálně do roku 2035 až 2040. Pak fosilní energetické suroviny můžeme nechat jen chemickemu prumyslu.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zelené mozky se naštěstí podařilo přesvědčit, že mohou existovat CO2 neutrální syntetická paliva.
Syntetický benzín už se udělat umí a běžně se prodává (alkylátový benzín Aspen) - cca 650 Kč za balení 5 litrů.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Maximus: Já jsme nedávno pár totálně pokřivených aktivistických šílenců viděl hodně z blízka a strávil jsem jednáním s nimi několik hodin a pesimismus a těžká skepse ohledně budoucnosti mě zatím neopouští. Pár dní před tím jsem telefonoval s bývalou velmi podnikavou kolegyní s dlouhými prsty a konexemi, a ta definitivně zvedá kramle i i se svým podnikáním se přesouvá do Asie. Setkání s těmi dobrosery mě přesvědčilo, že kolegyně má asi pravdu.
Až se jim to tady začne rozpadat pod rukama, tak budou utahovat šrouby a budou pro to mít demokratickou podporu od tupé většiny, která dlouhodobě jásá nad každou redukcí výuky přírodních věd na ZŠ a SŠ.
Až se jim to tady začne rozpadat pod rukama, tak budou utahovat šrouby a budou pro to mít demokratickou podporu od tupé většiny, která dlouhodobě jásá nad každou redukcí výuky přírodních věd na ZŠ a SŠ.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zjednodušeně CO2 + H2 + hromada zelené energie = máš syntetické palivo, jehož spálením vznikne CO2 a H2O.
Netvrdím, že zrovna Aspen je CO2 neutrální, pouze že je vyrobený čistě syntetickou cestou.
Netvrdím, že zrovna Aspen je CO2 neutrální, pouze že je vyrobený čistě syntetickou cestou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
a kupeckýma počtama ti vyjde že toho CO2 nemůže vyprodukovat víc než kolik CO2 při výrobě použiješ.
CO2 na začátku = CO2 po použití, to mi zní jako CO2 neutrální ( a víc bych to nepitval)
CO2 na začátku = CO2 po použití, to mi zní jako CO2 neutrální ( a víc bych to nepitval)
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Bude jezdit v eko autech a pohánět je zelenou elektřinou tak jasne
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... tromobilu/....Německý Die Welt si totiž minulý týden všiml návrhu doplnění tzv. Energiewirtschaftsgesetzes, Zákona o energetickém průmyslu o sekci 14a nazvanou Spitzenglättung, česky řekněme Vyhlazení špiček. To nezní úplně zajímavě, dokud nepochopíte podstatu tohoto poněkud marketingového označení - zákon měl s ohledem na limity elektrické sítě dát jejich provozovatelům právo na dvě hodiny odpojit dobíjení libovolného připojeného elektrického auta v momentě, kdy pro to nebude dostatečná kapacita. Jinými slovy - když by lidé nabíjeli v určitý moment příliš mnoho aut najednou, provozovatelé sítí by je mohli na dálku nevratně na dvě hodiny odpojit, aby udrželi síť v chodu. To není „vyhlazování špiček”, ale správa vypínání elektřiny, říkají Němci....
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... rlegt.html
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.