Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Butch
Příspěvky: 780
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Butch »

Spíše pro pobavení, můj strýc si koupil výstřel bavorské automobilové techniky, je to hybrid, průměrná spotřeba 14 litrů benzínu a samozřejmě, at jsou dle některých hybridy nejspolehlivější, tak to z prvních šesti měsíců provozu stalo nepojizdné jeden mesíc v servisu.

Prostě pokrok nezastavíš. :roll:
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bacil »

Spotřeba 14 je hodně špatně i na spalovák, pokud to není 3+ litr nebo karavan.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Butch
Příspěvky: 780
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Butch »

Tak zase jako upřímně, je tam 4,4L V8 s až nepoužitelným výkonem.
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Haluziak píše: 19.03.2024 13:06 Na zelenou agitku nedám půl hodiny života, ale že si to ty tak jsem si to proklikal. Furt tam nebyla vyjasněná jedna věc.
Jsem poměrně chudej člověk, takže neuživím dvě auta, potřebuju mít právě jedno auto a potřebuju aby bylo universální. Co od auta potřebuju.
1. Aby stálo u baráku a když je nějaká emergency situace, třeba že baba chce píct a nejsou kvasnice tak do něj hupnu a dojedu do krámu.
2. Až baba nestihne ráno bus do hokny, tak ji musí odvézt do vedlejší díry do fabriky.
3. Jednou za čas za něj potřebuju zapojit vozík a odvézt nějaký rozměrnější materiál třeba stůl nebo skříň. Nebo bordel do sběrného dvora.
4. Dva krát týdně mě musí odvézt cestou necestou bahnem a jinýma sračkama do honitby.
5. Když v tom bahně a jiných sračkách zapadne některý z kolegů (a že se to občas stane) tak ho musím být schopen vytáhnout. (Nejdřív volají mě, pak traktor)
6. Několikrát do roka musí ujet na jeden zátah 450km s tím že to jedu ve čtvrtek po práci tam a v neděli odpoledne zpátky a nemám čas a náladu někde stát půl hodiny u stojanu, rádio povalí, klíma povalí a nepojedu ekonomicky ale svižně abych byl čím dřív v cíli.
7. Nejméně jednou ročně musí být schopné ujet v průběhu 10 dní 3000Km+ balkánem, kde se jezdí i těžší offroad spí se různě ale dobíjecií stanici jsem tam teda ještě neviděl. Navíc když se na tom něco posere tak to musí být schopný udělat místní mechoš kombinačkami kladivem a svářečkou.
8. Jelikož jsme na rozpadu, tak až se to posere tak do něj musím být schopen posadit svou dranc partu ve full gearu a to je už teď problém - zase jsem si koupil malé auto, příště to už snad bude RAM nebo něco obdobně velkého.
9. Musí mít rozumnou pořizovací cenu.

Až takovéhle elektroauto vymyslí, budu nad ním uvažovat.

PS tchýně má hybrida, Toyotu C-HR ano žere 4l na 100km na rozdíl od mojí V8 ale jezdit v tom je za trest, akcelerace žádná, pohodlí žádné, průjezdnost žádná, tahat to nemůže, v kufru místo tak pro kabelku.

PPS: Zelená agitka mě fakt nezajímá, dokud budou Čína a Indie a celá afrika sypat bordel rovnou do moře nebo ho volně spalovat, tak naše auta nemají efekt.
.
Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 1134
Registrován: 18.09.2018 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Haluziak »

Tak už teď když to jde jezdím na LPG :D Ale jestli si myslíš, že elektřina bude levnější tak doufám že máš pravdu, neboť to není tak dávno, co se majitelé elektroaut stěžovali, že dobíjejí dráž než kdyby jezdili na beneli.
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Haluziak píše: 20.03.2024 8:14 ..35" drapáky...
A pak pá pá poloosy v těch titěrných standardních JEEP nápravách. Pozn pár offroadů (včetně Jeepů) jsem měl a už od 33'' kol pro plně naložené expediční auto to chce průměr poloos alespoň 33,5 mm... Tzn. pro Jeepa třeba Dana 44 dozadu možný vecpat i Ford 8.8 apod.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 1134
Registrován: 18.09.2018 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Haluziak »

Chtěl bych nápravy z Patrola jenže stojí raketu. Vzadu Danu 44 mám, škoda že ji nejde jen otočit a dát ji dopředu.

Ono to stejne skončí tak, že dám WJ dál a pořídím RAMa protože WJ je prostě malé auto.

Ale furt jsme v doméně, kterou žádné elektorauto dneška nezvládám
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Haluziak píše: 22.03.2024 23:52...Vzadu Danu 44 mám...
Ale s hliníkovým banjem ne? Jako lepší než nic, ale stará poctivá celolitina je best. Já dozadu cpal většinou forda 8.8 (místo dany 35) a na předek je nejlepší 44 z wagonera. Ale nejsme bohužel v USA, kde se to dá sehnat za babku... Tak alespoň pevnostní poloosy...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1589
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

tom384 píše: 22.03.2024 13:21 Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.
Asi tak. Benzín se zase táhne k hranici 40Kč/l (někde už možná i překonáno) s tím, že za tu cenu dostanete benzín nadopovaný až 10% lihu. Který si já třeba ještě musím aditivovat. Já si myslím, že pár takových vln zdražování a na silnici zbydou už fakt jen srdcaři. Problém s elektřinou je ten, že současná cena taky není nijak pevně stanovená a do budoucnosti nikdo nezaručuje že bude.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8794
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Fabulous »

Držte se tématu.
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Grunt píše: 29.03.2024 12:49
tom384 píše: 22.03.2024 13:21 Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.
Asi tak. Benzín se zase táhne k hranici 40Kč/l (někde už možná i překonáno) s tím, že za tu cenu dostanete benzín nadopovaný až 10% lihu. Který si já třeba ještě musím aditivovat. Já si myslím, že pár takových vln zdražování a na silnici zbydou už fakt jen srdcaři. Problém s elektřinou je ten, že současná cena taky není nijak pevně stanovená a do budoucnosti nikdo nezaručuje že bude.
Chce to kupovat elektriku za spot. Kline se muze stat ze mi nekdo v lete jeste zaplati (zaporna cena el. Energ) abych si nabil auto :). Kdyz se to zkombinuje se solarem na strese tak vetsinu casu bude tankovani do EV vcelku levna zalezitost.

BTW, co rikas na novy MG4? Sice je to mensi auto, ale uz to neni daleko od ceny Octavky v normalni vybave. Navic ma LiFePo baterku ktera by mela byt nehorlava coz se mi moc libi.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Trend roku 2024: Elektrická bublina splaskává, trumfy drží v rukou hybridy

Článek zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... l#cxrecs_s
...Vynucený přechod od spalovacích motorů k plně elektrickému pohonu je totiž většinou veden více ideologií než poptávkou a technickými možnostmi. Při pohledu dozadu je stále zřetelnější, že se řada věcí řešila bez nějaké hlubší analýzy...
No, zcela nepřekvapivě toto (a obdobné věci) tu tvrdím už drahně let. A teď se už opatrně může psát (a píše) o tom, že ty elektrovehikly asi nebudou takovej BOOM jak rudozelená woke chátra ještě nedávno vykřikovala.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
JOBU
Příspěvky: 1828
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

Ďalšia "výhoda" elektro áut v praxi https://www.trend.sk/spravy/drahe-oprav ... laju-srotu
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

:D :D :D To bylo kecu ze? "Jen pockejte az nepujde elektrina, to nepojedete nikam." No zatim to vypada, ze nejely nikam majitele ropaku co tam staly frontu na palivo a cekaly az je to EV zachrani. :D Snad se tam nestihly pomlatit vzteky o kapky paliva jako jinde co se stalo. Apod. Hmm zatim to vypada jinak nez co nadavaji anti-ev a to tech prikladu co se staly da zverejnit vice. Je tam i video. Navic elektrinu dokazu ziskat vice zpusoby. Takove udalosti samozrejme anti-ev strana nezmini jako vzdy, a ze toho je. No nic, snad to nekoho zase nastvalo z anti-ev. Snad nekdo postne zase nejake blbosti vymyslene nebo prekroucene ze spatnych zdroju. Asi mozna zacnu nekam na net zverejnovat natocenych dost podobnych/stejnych a nejen takovych pripadu jako je na te strance.

https://www.teslarati.com/tesla-cybertr ... n-tornado/
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Permonik
Příspěvky: 501
Registrován: 01.11.2016 10:32
Pohlaví: muž
Bydliště: JM

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Permonik »

Pochopil jsi z toho textu, že napájí to cybertruckem, protože jim tam nejde elektrika, že jo? Kolik myslíš, že u toho obchodu/čerpačky je v ten okamžik v provozu elektronabíječek? Správná odpověď bude žádná. Zatímco spalováky, tak po připojení jednoho malého generátoru bylo možné obsloužit a dotankovat minimálně desítky aut. Takže ano, veselé video, že to napájí EV a ne normální centrála, ale jako reklamu na EV to nevidím, spíš naopak...
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Si tu benzinku muzes najit. A netvrdim ze tam jsou nabijecky. Ono stacilo aby tam nekdo s tim autem prijel. Coz v takovych statech jezdi cimdal vice EV, a to i CT. Obzvlast kdyz se ted vice zaicna prodavat, tak to spis vice vidim na to ze to nekdo vyuzil kdzy v oblasti spadla elektrika a prijel s tim na benzinku a udelal na to video jak pomaha benzince. A ono to opravdu jde tim napajet, apson zde ano. A to ze to nabiji, toho dost tam ukazuje. ANo neni to nic jisteho. ALe je to do urcite miry odpoved na jine zde prispevky nekteryhc a nejen zde ktery hned soudi podle toho co vidi ap odle toho hodnoti EV. Tak asi jim takove informace staci nap livani na EV, tak zde maji dalsi informaci a mel byj im tedy stacit stejne informace i k otmuto kdzy nezadaji vice detailu nekde kdyz je neoc prti EV tak zde jim to treba tez postaci. Jinak vice informaci se da dohledat snadno.

Ano je to dobra reklama. A to je jen cast, jen benzinka, ale nenapaji to celou ropnou soustavu cely dovoz az k benzince a nejen to. Na to by byl generator k nicemu. A na benzinku to teda na omezenou dobu staci nez nahodi zas elektrinu nez to opravi v oblasti. Nehlede na to kolik baraku si tim po tu dobu mohlo nabijet sve baraky ty co mely nabite EV. Takze to ja jen k tomu vysmivani se nekteryma tem EV, tak zde je videt me davnejsi tvrzeni, staci malo a nejedou benzinky. Hlavne jak nekteri nadavaly na EV, solary, bat. uloziste atd. Nebyt tam to auto tak by jim tam evidennte jelo kulove a cekaly by minimalne hodiny. Tak jako se stalo v US uz spoustakrat kdzy neco prislo a benzinky cele hodiny nejely, v nekterych mistech i dny. Cily souhlasim sk omentarema vice spis pod tim clankem. Ale to anti-ev si zase neco vymysli za pohadky jak byva zvykem. takovych prikladu co jsou v clanku mohu zverejnit nekolik nez zverejnuje autor clanku, i jak tim lidi napaji domacnosti po vypadku i jine dulezita mista. Coz i v clanku zminuji ze maji vice zaznamu ruznych zazitku v podstate.

Cily co si z toho vzit je to ze , muzeme byt radi ze je oboji na trhu, aspon se to muze lepe zatim vzajemen doplnovat a jsou mensi fronty na benzinkach a i nabijeckach i kdzy nabijecky rosotu ryhcle, apson v US. Ty co staly ve fronte a dockaly se elektriny, by jaksi asi nesouhlasily plivanim na to EV kdyz jim diky tomu teklo palivo. A ze tech pripadu uz bylo. A o to jde, misto drzkovani, je lepsi kdyz jedni druhym reknou, jo super tak je to spravne, vy si kupujte to a my zase to a bude klid a volnejsi mista a vzajemna lepsi podpora kdyby neco. Jakmile jedni zacnou drzkovat, tak se nelze divit ze jim to druzi zacnou vracet stejne.

A to je jen treba v dane oblasti, ted kdyz by to bylo i v oblasti kde se spracovava palivo, kde se dava do cisteren, tak se nedockaji este jakou dobu na te benzince ani te cisterny ktery by se k nim stejne nedostala kdyz tam jsou fronty, a dost lidi jezdi temer na doraz v ruznyhc zapadlych zadely kde jsou radi ze sotva narazi na benzinku. A kdyz tam nekdy dorazi v takovme pripade nejaka cisterna co ma dostatek paliva pro obslouzeni vsehc aut v dlouhe fronte kam navic dalsi prijizdeji tak stejne nez dorazi a nez se vubec dostane k te benzince pres tu kolonu ... pokud vubec. Cily i generator by to moc neresil dlouhodobe. Coz ale tady se nebavime o trvalem dlouhem reseni v tu chvili, ale o tom kdo to zachranil a na co nekteri nadavaji. Jak komicky ot vypada nadavat na neco a pak videt jak to nekde zachranuje mista. Navic kolik lidi sebou vozi generator? Co kdyby to neslo nekde v zapadle benzince v pousti? To ma kazdy vozit generator sebou vlastni? Docela blby napad. Lide ho sebou nevozi bezne. TO by ho ale pak m kdyby ho vozily orpaci, tak ho mohou vozit i EV, ale to by byla hloupost. Nehelde na to ze EV mohu nabit vice zpusoby a nemusim shanet palivo. Nehlede na to ze EV nabijecek je v US hromady po cele US stejne tak benzinek. Takze opakuji jde jen o to ze EV tam bud zrovna bylo a nebo tam vcas prijelo aby pomohlo. A to treba i kdyby to EV mel nekdo v oblasti bez elektriny, a lide by nemely generator v oblasti, pripadne byj im i doslo palivo v autech v nejake zadely opustene. Tak clovke s EV co by si to nabil doma z vlastni vyrobene elektriny, tak stale by mohl pomoci i blizke benzince.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Este doplnim. Stacilo i hezky videt s jakym EV se jelo na antarktidu a jak tam se dalo ziskat energii na pokracovani v jizde. A nejen tam. Jde o tu univerzalnost, o ty moznosti. I my jsme dojely na aljasku s Teslou i presto ze este stale ze v casti britske kolumbie v kanade a casti aljasky na jihu neni dosttaek rychlych nabijecek. Kdzy jsme koukaly kde se da ziskat elektrina, tak to bylo snadnejsi sehnat nez mista kde nacerpat, pokud ziskani z jinych uat ktere se dalo potkat ktery mely nazbyt paliva. Otazka casu kdyb ude i tam jezdit vice EV, coz se deje rok od roku jich kjezdi cimdal vice i v tech mistech. Nehlede na to ze v CT EV mohu mit tez generator, ale nebudu ho vozit tam kde ho nepotrebuji. A bduu to mit univerzalnejsi nez nekdo kdo jezdi jen na paliva ktere kam nejezdi auta tak tam palivo neziska. Zatimco ja s EV ziskam i v zapadlych zadelych elektrinu, a tam kde ne, tak pokud si vemu generator a bdue tam k sehnani palivo, tak tam si to skrz generator zase o neco mohu dobit. Nejde o ot ze to neni idealni, ale je to furt univerzalnejsi, sobestacnejsi nez ropacke auto. Vozeni so ty skladaci velike solary a jine veci jako mely ty dobrodruzi co vyrazily na natarktidu co jezdily po svete nepocitam. Proste elektrinu ziskam snadneji i v totalnich zadely. Uz to tak nekolik lidi cestovatelu dobrodruhu zkusilo a funguje to. At uz kdoche jak hcce ziska elektrinu, tak mu to ale nepomuze ziskani paliva do ropaka kdyz s nim nekde uvizne z duvodu nedostatku paliva.

O nic vic nejde. Staci vzajemny respekt k EV a dockaji se respektu i ropaci. Kdo to nerespektuje, smeje se EV, tak musi ocekavat ze pak se zase jiny budou smat ropakum. A tak stale dokola bez konce. navic ja ty zkusensoti mam s ropakama i s EV, tak mohu dobre srovnavat narozdit od zvanilu teoretiku, pohadkaru apod. A navic sleduji kam to smeruje, kam se to posouva a jak rychle. Ja s tim problem nemam nekam zverejnit spousty pripadu takovych jaky se staly v clanku a podobnych. Nacestovano toho mam hromady jak ropakama tak s EV. Nemohu rici ani o jendom ze je lepsi, protoze oboje je lepsi v necem jinem v ruznych situacich. Celkove mi vychazi vyhodnejsji a nejen me EV ale to u nas v US kde to ma dobre pokryti soustavy a nemusim nabijet na pomalych nebo vytahovat prodluzku z obchodaku nebo nekde z motelu nebo odnekud z nejakeho baraku. Kdyz vyrazim do nejakych zadely ale ne uplnych, tak tam vyjde pohodlneji jet ropakem pokdu to clvoeku nevadi ze nema ssebou clvoek tolik vymozenosti jake ma EV. Ale kdyz si uzpusobim EV meo CT vybavim lehce par drobnostma, tak s nim mohu do vdzalenejsich zadeli nez s ropakem kde nenjsou nai benzinky, a pripadne ani elektrina. Jen to bdue velky oser, respektive potrva to, a vetsian jizdy tak bude tedy pres noc. Tak jak to nekteri uz udelaly, dostaly se s EV uz vsude mozne kam by clovke nejel radsi ani ropakem, jen se cestovani o kus spomalilo a jezdily prevazne spis v noci. Stejne tak kdyz clvoek nekde uvizne spadle stromy nebo cokoliv jineho, tak akumulatorove naradi nebo na kabel, mohu zapojit normalne do zasuvky sveho CT, espektive nabit si je z toho CT a elektrinu mohu ziskat z ruznych zdroju. Cily Celkvoe EV je univerzalnejsi prokazatelne, vyzkousene lidma i mnou. Ale v nekterych podminkach totalnich zadeli mimo US nekde to spis je mene pohodlne cestovani pokud clovke ma omezenejsi cas straveny cestovanim, protoze to pak muze zabrat vice casu. Opakuji, o to jde, o ten vzajemny respekt a nevysmivani se druhym jinym. Jakmile se jendi smejou, tak se budou smat i drzi te opacne strane a bdue se to stale opakovat. Nic vic. Proste semtam se vyuziva EV k pomoci ropakum a semtam nekdo s jinym autem s generatorem nebo prenosnou auto-powerbankou ci neicm jinym k pomoci EV lidem co udelaji chybu pri cestovani s EV a nedomysli si to predem jak to udelat.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Permonik
Příspěvky: 501
Registrován: 01.11.2016 10:32
Pohlaví: muž
Bydliště: JM

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Permonik »

Na tvých sedm řádků jsem odpověděl čtyřmi řádky. Víc napsat nerovná se víc sdělit, když to pak kvůli délce nikdo číst nebude. Tohle značně převyšuje nárok na čas a energii, než kolik jsem tématu ochoten věnovat.
kiv01
Příspěvky: 36
Registrován: 09.02.2015 10:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od kiv01 »

Jen ho nechte vykecat/vypsat ...

mmch., v enzetách mám trvale min. 180 l benzínu a stejně nafty, které samozřejmě fi-fo točím. Zabírá to cca 12 m2 v odděleném objektu 100 m od obytné a hospodářské části , nákladově "umrtveno" tedy zhruba 15 k.
Zajímalo by mne kolik by stálo dlouhodobě skladovat stejný energetický ekvivalent v EE ... :roll:
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

V pohode, tvoje vec, tvuj nazor Permo.

No ja taky skladuju naftu, jelikoz musim do pracovnich stroju a nebavi me to i kdzy to zabira pomerne malo na to jak moc mame prostoru. Ale nebavi me se o to starat, docerpavat a ztracet tim cas. Ja neskalduju elektrinu, k cemu kdyz si ji mohu kdkyoliv ziskat. SKladuji jen kratkodobe v bat. ulozisti a vydrzim s itm mnohonaosbne dele nez kdokoliv kdo ma zasoby paliva s omezenou zivotnosti. Ale s pracovnima strojema nepracuji ale stale, takze to nemusim tak moc casto doplnovat. A pracovni stroje, ty si vemou, to neni jak osobak. Jenze ekvivalent v elektrickem provedeni pracovnich stroju zatim neni takovy co ja chci. To to radsi este nejake ty roky protrpim s tim ropakem pracovnim strojem na praci. Vlastni el. energie mame hodne, ze by jsme mohly zasobovat i o kus dal dum sousedu. Hlavne na cestach v pripade blackoutu nebo neceho horsiho si mohu vzit kde co na TC a vydrzim s tim jezdit dele nez jakykolivropak ktery si vozi i tech par nebo vice kanystru paliva. Hlavne v pripade neceho, velka vetsina lidi ani zasoby paliva nemaji, a kdyby nesla elektrina ve verejne siti, tak by nesly ani benzinky a ani tovarny na vyrobu paliv, a mnoho dalsiho. Sveho casu si cenim nez ztracet navic cas na benzinkach a este nez k nim clovke dojede kdyz ji nema clovek hned vedle baraku nebo nekde cestou kudy projizdi hned. Delat zajizdky pro palivo se mi nechce, staci mi jizda pro naftu pro pracovni stroj jendou za cas a uz to me se*e, i pres zasoby ktere se musi doplnovat. Proste chci obestacnejsi, univerzalnejsi ziti pohodlnejsi s mensim vyhazovnaim casu. A kdyz pojedu nekam kde se nabiji hure cily pomaleji, tak stejne to je pak v miste kam nepospicham, kam nepospicha nikdo jelikoz jsou to toalni zadele nekam na aljasku. A lidi co jedou autem z jedne strany US na druhou na alůjasku, tak takovy typ lidi vubec nepospicha, jelikoz samotna jizda autem je ne vice dni at uz ropakem nebo elektrem a takovy lidi si uzivaji krajinu kudy jedou a davaji si prestavky a nekteri i prochazky po krasach krajiny. Lidi co by spechaly na aljasku nebo z aljasky jinam do US na druhou stranu, tak poleti letadlem nebo vlakem aspon. Letadlem tam doleti za chvili, autem ale jakymkoliv tak za dlouho. My kdyz jsme mely ropaka, tak i do mexika jsme letely rads letadlem kdyz jsme tam nechtely cestovat autem, pokud nepocitam par vyletu do mexika autem z duvodu poznavani okolni krajiny. Na dlouhe cestovani jsou proste jakekoliv auta totalni sra*ky proti letadlu nebo vlaku pokud clovek nechce poznavat krasy krajiny prochazkama. Sedet dny v aute a pokazde zastavit na nacerpani paliva, nebo doplneni el. energie a dat si tak chvili pauzu ty minuty, neni zrovna moc svobodne kdzy v aute ma clovek omezeny prostor, nemuze se ani moc protahnout projit, lepe si odpocinout atd. My kdyz to jezdime autem, tak si delame zajizdky umyslne ruzne kdy navstebujeme krasne mista, nektere opakovane, znovu a nektere nove. CIly v takovme pripade nejde o cas. Cily v podstate ropak bym i uz zadnou vyhodu neprinesl, a nejen me. Takze radsi jsme pro univerzal, vice sobestacnost. A to pisu z pozice clvoeka co ma mnohem mene casu nez velak vetsina lidi, clovek co ma malo casu a clovke co moc verejnou hromadnou dopravu nemusi, tak nemam problem letet letadlem na velmi dlouhe vzdalensoti nekam, tech par hodin to clvoke v letadle vydrzi, nez se placat nekde autem pokud by me krajina nezajimala, a to jen v pripade pokud chc nekam dorazit vcas nekam hodne daleko pres cele US, pripadne i cast kanady teda na tu aljasku. Jely jsme i s detma Evckem na aljasku a slo to. Jelikoz to byly ty zajizdky po krjaine, tak nas nejak netrapilo ze to sezere nejaky cas, to b sezralo jakymkoliv autem. Ale kdyz nekde clovke pojede ropakem, bude mu dochazet palivo a bdue v nejaky totalni zadely kde je rozbity stojan u benzinky nejake male, nebo benzinka bez elektriny a tak mnoho stesti kdzy siroko daleko pak nic neni a nez to nekdo opravi bude trvat nejakou dobu treba. To s tim TC jsme mnohem sobestacnejsi a mohu dobit i bez stojanu v nouzi vice zpusoby a este k otmu mam dost hromady mista v TC. Jo mit nejake malinke EV tak nereknu, to by na cestovani bylo dost spatne, to by bylo jen do mesta. Ale ja male EV nemam, kupuju si velke kravy jako vetsina americanu co jezdi ve velkych autech, hromady pickupech.

Kdyz jsme mely est tu toyotu tundru upravenou do terenu, tak jsme na dlouhe cesty tez vozily nejaky pocet omezeny naplnenych kanystru. Ale taky kolik to zralo a stejne, nevyhnuly jsme se navstevovanim benzinek. Coz v te dobe me tolik zas nestvalo jelikoz clvoke co si zvykne tak to jde i kdyz to clvokea moc nebavi jezdit na benzinky. Problem nastal kdyz jsme proidily EV, tak clovke najendou tolik v tom spohodlni a vidi najendou tu velkou usporu casu co ziska a najendou se vubec nechce uz jezdit na benzinky. nehlede na to ze nabijeci stojan jde dat na vice mist nez benzinku, cily muze byt na zajimavejsich mistech. Takze ropak do nejake miry dobry, ane nesobestacny, je dost zavisly na palivu ktere si clvoek nevyrobi doma a ani na cestach. Me uz proste vyhody neprinasi a nejen me.

Semtam jezdime i do dalsiho bydleni a to na floridu, a tam kdyz prichazi semtam hurikany, a tak a clvoke se snadneji muze dockat ze nepujde elektrina cily ani benzinky, tak o to vic tam chci jezdit s TC a mit auto stale nabite, auto sobestacnejsi. Nastesti florida neni totalni p*del sveta ap okriti at uz benzinke, i nabijecek ma velike. Coz o aljasce a jinych zapadlych zadely se neda rici ze bym ely dobre pokryti toho nebo onoho. A tam jsem radsi s TC. Nehlede na to ze zapadle zadele na aljasce mistama nemaji ani elektrinu nekde, a ja si ji tam mohu snando dovezt tim autem do opustene nejake chaty, i kdyz nas ten dalsi dum na aljasce pristup k elektrice normalne ma. A tak mam doma na obe paliva generator. zasoby nafty mam zatim dostatecne velke pro pracovni stroj, tak se daji vyuzit i jinak. O to vice zpusobu mam jak ziskat elektrinu. I kdyby TC nebo i osobak nefungoval z nejakeho duvodu neslo by nejakym zpusobem zskat elektrinu cily by toho vice selhalo a to ruzne zpusoby nabiti jako ze by nesel generator, nesly oslary, ani vetrne, mala vodni, coz je velmi malo pravdepdoobne, cily vetsi pravdepdoobnost ze selze ropak, tak stejne, jelikoz am pracovni stroje, mohu dojet nekam i pracovnim strojem, pripadne si to auto i nalozit na svuj nakladak s manipulacni zvedaci rukou v pripade neceho velkeho + i telehandler ... Cily v mobilite a nejen v tom mam hodne velkou sobestacnost. Cily naftu mam do pracovnich stroju, nakladaku, telehandleru ... Cily benzin nejak vubec ani nepotrebuji skladovat. Uz tak toho mam dost, i dostatek maziv pro pracovni stroje a tak. Nechci tu mit plno ulozeneho paliva, kdyz to misto mohu vyuzivat lepe pro jine veci. Jo pak mozna ve stodole mozna zvysim vice zasoby nafty, pokud do te doby neprijde nejaka alternativa k mym strojum, co by bylo v elektro provedeni, nec prijatelne pokud to nebudou nejake sra*ky. Ty soucasne elektricke alternativy pracovnich stroju co jsou, ja nechci. To jsou same blbosti v tom, a znacky a povedeni kterym moc neverim, to radsi protrpim este nejakou dobu s tema naftakama. A na vyrobu pro sebe vlastni nemam tolik cas, narozdil od nejakych kutilu co si vyrobily nektere pracovni stroje na elektrinu vlastni nebo si to nechaly nekde od nekoho vyrobit, na to tez cas moc nemam. ja proste v pracovnim stroji nechci zadne blbosti navic jak je v dnensi dobe v mode. Chci jednoduchy spolehlivy funkcni stroje ktery slouzi danemu ucelu, a v provedeni elektrice o takovych moc nevim ze by v dnensi dobe byly takovve ktere chci ja. Tak proto zatim ty naftaky este. Cim jsem starsi, tim mene casu mam.Mam pod barakem kde mma i pracovni velky sklad kdeceho, ze by z tho snad slo i postavit cely novy barak s vlastnima solarama novyma a kde cim. Takze o sobestacnost se nebojim. Coz mam samozrejme v planu na neco vyuzit ty zasoby vsheo mozneho na vystavbu a osamostatneni dalsiho baraku co by z toho slo vybudovat. Dokud je to prijatelnejsi, kdyz ceny leti tak nahoru coz me nejak nai nezajima, ale odkud je to dost dostupne, cily neni vyprodano kdyz vidim co se deje, jak lidi do toho slapou a budujou si solary a stavi kde co. Chci na urcitych mistech neco vybudovat. Si nekdy rikam, jestli nas pozemek s omemm je este pozemek s domem a nezacina to byt nejakou zakladnou velkou sobestacnou prevazne. Takze se jednoho dne muze stat, ze se sem na nas pozemek prestehujou i nekteri pribuzny, nebo pratele a bude z toho jedna vice pocetnejsi zakladna sobestacnejsi.

Amisove u nas v PA jsou tez do urcite miry sobestacnejsi, nez velka cast lidi bezne zijicich. Az na ty technologie ktere moc nevyuzivaji Amisove. CIly stale je dost lidi u nas v US ktery kaslou naspolehani na stat a jsou sobestacnejsi. Amisove ani ty auta bezne nepouzivaji, maji jiny dopravni prostredek a funguje jim to, navic se ten dopravni prostredek ktery je taha, se da vyuzit i jinak.

Aasoby benzinu co jsme mely kdyz jsme mely este ropaka na benzin, jsme spotrebovaly behem chvile, moc dlouho nevydrzely, este pred tim nez jsme se ho zbavily. Ale zase u vas tolik toho tolik nenacestujete oproti US kde se jezdi i docela velke dalky. Takze ono to jinak budou mit cesi a jinak americani no z vice duvodu. Ja do prace jezdim pres par statu stovky km daleko.

Jinak, jen takova drobnost, evropa je nachylnejsi na to ze je snadneji ovladnutelna ruzne staty nepritelem nebo i nejakym jinym s soucasnym spojencem, nejsou tak silny totiz, a jsou docela male. Pote co by nekdo vlitl na uzemi evropskych statu, tak jak si mylsite ze byto dopadlo s palivama? Asi ne moc dobre, podle toho jake problemy s tim mely na ukrjaine a to rusove neovladaji celou ukrjainu an avic si ukrjaina dokaze ziskat takove zdroje. Ale co jine evropske staty, ty byy to odskakaly docela hure. Nehledme ted nato ze existuje NATO, vsichnivime ze NATo neni zaruka pokud nejake zeme nebudou dostatecne dodrzovat co maji a nebudou se snazit o vetsi sobestacnsot, o vetsi zbrojeni apod. Staci zmena vlady aby se k moci dostaly spatny lide a jsou shcopny napachat velkou paseku. navic kdzy ted US se snazi vice zamerovat na cinu a varuje predem ze se na evropu vykasle pokud se poradne nerozhybe vice poradne s tim uz zacit neco delat. Nemci to nejak asi nezachrani moc v te evrope, ty samy maji problemy a hloupe napady sebeznicujici a jsou dost slaby vojensky. Nehlede na tto polsko ktere se ted zda byt jako dobry psojenec az broji, jenze zbroji docela hodne rhycle a na velmi velkou islu pocetnou, a tak aby zotho jendou nevyrostl nepritel ktery bude sikanovat ostatni okolo v evrope.

Ale to je uz na jine tema.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Odpovědět