Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Při kapacitě 75kWh má T 3 (nová verze) prý 629 km dojezd a spotřebu cca 16 kWh/100km. Tesly mají tepelné čerpadlo se spotřebou cca 3kW/h na udržování teploty, 6kW/h na vytopení. Stačí si to dopočítat.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Se třemi kWh vytopím dům. To je trochu divné?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Automobil obecně nemá tepelnou izolaci. Skla, plechy atd. Proto jsou velké úniky tepla oproti domu.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dům je zase o chlup větší
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
U nas doma mame zase vodou vytapenou podlahu, trojite skla uz a tak. A jinak u novych Tesel jsou uz tez dvojite skla.
Ciste Radek ve videu a model Y to ma ale samozrejme mensi auto nez nas model S Plaid. Ale zase v nasem modelu S Plaid se da krasne v pohode vzadu vyspat po slozeni sedacek vzadu v kufru pro rozlozeni matracky kterou k tomu prodavaji. Ale furt je to vetsi kategorie aut a ne nejake mini auticka. U Tesly na fotkach, videich muze zdanim klamat ze jde o male auta, ale realne tak male nejsou. Model S je docela velky, dlouhy. Da se s nim jezdit nromalne i u vas, ale urcite, neda seto srovnavat s US, proto pozor na to na jake testy z jake zeme koukate co se tyka velikosti na silnicich a jizdu p nekde. V US je to cele vetsi ty silnice, vice mista a tak. A jinak novy model Y a to facelift Juniper ale vyjde pry az pristi rok pokud se to nejak neodlozi. Takze se uvidi kde bude zase to. Proto jakekoliv informace u takovych aut se rychle stavaji zastaralyma kdyz se to rychle meni posunem vpred. Proto je dulezite taky kdyz se lide bavi o nejakem modelu, tak je dobry rici i jaky rocnik a tak. Ja stejne Plaida potom nehcam ocesat u upravce UP, ja nejak to suepr pohodli super vychytavky k zivotu zas nepotrebuji nejake luxusni s pohodlne vymozensoti. Jsme hracicka, tak si chci o to vice uzit vykon na nasich silnicich. Cybertruck bude zase vice jako pracovni. Coz me tak trochu stve par veci na Teslach a kdyz me neco stve na Teslach tak mnohem vice me toho stve na jinych uatech. Proto mam Teslu a ta navic projdeu rpavou. Treba me se vice libi v modelu 3 ze nema predni kaplicku na palubovce, na to se da krasne zvyknout, to by sem i chtelo tez ji nemit v modelu S. Proste jak si clovke na to zvykne, tak je to jak nemoc, uz nechce zadne slozitosti a zvykne si na tu super jednoduchost, cistotu. Kdo chce nejake tlacitka navic nak tere si muzete nastavit hromadu funkcni tak prodavaji tlacitka S3XY ktere si muzete ruzne kam chcete umistit uchytit priplacnout a nastavit co maji delat. A pokud este nevyslo, tak by melo vyjit i multifunkcni tlacitko jak ho znate z nekterych ropaku to kroutici mackaci tlacitko ktere ma sve ruzne funkce. YOKE volant v pohode, trochu ze zacatku obava pri dostani ho ale nakonec super. Pak me vystrasily ze v novyhc teslach uz nejsou packy na odboceni na blinkry. A to je jedne z problemu. Chapu proc to tam nedavaji, ale pozoruhodne, se i na to da zvyknout aclovek si zvykne co slychavam alej sou lide co jsou hodne navykly na packy ale i to se da resit podobnej ak stema tlacitkama. Cily takhle ty uata jsou vice uzivatelsky pratelsky, ze si je kazdy muze podle sebe prizpusobit. Je to proste takova platforma shruba neco jako Glock, taky na nej mate plno kdeceho, upravujete si ho jak chcete a co chcete na nem podle chuti uzivatele.
https://www.youtube.com/watch?v=-C0zoYOv6Dw
Ciste Radek ve videu a model Y to ma ale samozrejme mensi auto nez nas model S Plaid. Ale zase v nasem modelu S Plaid se da krasne v pohode vzadu vyspat po slozeni sedacek vzadu v kufru pro rozlozeni matracky kterou k tomu prodavaji. Ale furt je to vetsi kategorie aut a ne nejake mini auticka. U Tesly na fotkach, videich muze zdanim klamat ze jde o male auta, ale realne tak male nejsou. Model S je docela velky, dlouhy. Da se s nim jezdit nromalne i u vas, ale urcite, neda seto srovnavat s US, proto pozor na to na jake testy z jake zeme koukate co se tyka velikosti na silnicich a jizdu p nekde. V US je to cele vetsi ty silnice, vice mista a tak. A jinak novy model Y a to facelift Juniper ale vyjde pry az pristi rok pokud se to nejak neodlozi. Takze se uvidi kde bude zase to. Proto jakekoliv informace u takovych aut se rychle stavaji zastaralyma kdyz se to rychle meni posunem vpred. Proto je dulezite taky kdyz se lide bavi o nejakem modelu, tak je dobry rici i jaky rocnik a tak. Ja stejne Plaida potom nehcam ocesat u upravce UP, ja nejak to suepr pohodli super vychytavky k zivotu zas nepotrebuji nejake luxusni s pohodlne vymozensoti. Jsme hracicka, tak si chci o to vice uzit vykon na nasich silnicich. Cybertruck bude zase vice jako pracovni. Coz me tak trochu stve par veci na Teslach a kdyz me neco stve na Teslach tak mnohem vice me toho stve na jinych uatech. Proto mam Teslu a ta navic projdeu rpavou. Treba me se vice libi v modelu 3 ze nema predni kaplicku na palubovce, na to se da krasne zvyknout, to by sem i chtelo tez ji nemit v modelu S. Proste jak si clovke na to zvykne, tak je to jak nemoc, uz nechce zadne slozitosti a zvykne si na tu super jednoduchost, cistotu. Kdo chce nejake tlacitka navic nak tere si muzete nastavit hromadu funkcni tak prodavaji tlacitka S3XY ktere si muzete ruzne kam chcete umistit uchytit priplacnout a nastavit co maji delat. A pokud este nevyslo, tak by melo vyjit i multifunkcni tlacitko jak ho znate z nekterych ropaku to kroutici mackaci tlacitko ktere ma sve ruzne funkce. YOKE volant v pohode, trochu ze zacatku obava pri dostani ho ale nakonec super. Pak me vystrasily ze v novyhc teslach uz nejsou packy na odboceni na blinkry. A to je jedne z problemu. Chapu proc to tam nedavaji, ale pozoruhodne, se i na to da zvyknout aclovek si zvykne co slychavam alej sou lide co jsou hodne navykly na packy ale i to se da resit podobnej ak stema tlacitkama. Cily takhle ty uata jsou vice uzivatelsky pratelsky, ze si je kazdy muze podle sebe prizpusobit. Je to proste takova platforma shruba neco jako Glock, taky na nej mate plno kdeceho, upravujete si ho jak chcete a co chcete na nem podle chuti uzivatele.
https://www.youtube.com/watch?v=-C0zoYOv6Dw
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 28.12.2023 15:51, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak pojdme pocitat:
Tady zkusenost borce z Chicaga co vlastni TM3:
8% ze 75kwh je 6kwh. 600km ujede za cca 10h prumerne. Spotreba nove heatpumpy v TM3 je pro jeho case je 600W.As someone who has owned both a non-heat-pump model and a heat pump model, and who lives in Chicago (brr) I can confidently say there's no way I'd buy in my climate a non-heat pump model. I had two idential model 3's - pre-heat pump 2019 I'd use on a cold day about 25% of my battery round trip to work. Now I use about 8% with my 2021 model. The difference in efficiency is really dramatic, and gets more so the colder it gets. Also I'll point out I don't feel "guilty" leaving the heat on when I shop in stores for quick runs, etc etc because it just sips power. Finally, I feel the heat pump has a lot more power - you'd think the opposite, but I find the heat pump in the tesla to be outstanding. It heats extremely quickly.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Máš pravdu. Zvládl jsem tek desetinu z jeho elaborátu. Pak jsem to vzdal.
Jen mi přijde zajímavé že je to schopen napsat bez toho že by mu spadlo přihlášení. Já když píšu příspěvek si hlídám abych nepřekročil tři čtvrtě hodiny psaní. Protože pak už mi dost často spadne přihlášení a mužu příspěvek po novém přihlášení psát znovu (starý se ztratí).
...
Některá elektroauta mají tepelné čerpadlo. To několikrát sníží spotřebu elektrické energie, ale i tak to odčerpává energii z baterie, kterou pokud nebudu mít v kufru elektrocentrálu a kanystr benzínu nemám možnost přímo na místě dobít. Pak je to na odtah k nabíječce, kdežto pro benzín/naftu si mohu s kanystrem dojít.
Zane by se tento problém dál vyřešit instalací malého stabiláku s dynamem do auta. Zde bude stačit výkon řádově nižších desítek kW, protože při jízdě ustálenou rychlostí bývá odběr z baterie celkem malý a na nutné dobití baterie bude nižší výkon stačit. A na topení pak půjde použit nejen elektřina z baterie, ale i "bufík".
Edit: a nebo i teplá chladící kapalina z chlazení stabiláku
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Este doplnim k tomu YOKE volantu. Ve formulich a tak taky nemate kulaty volant. Ale mate na vyber jaky si do Tesly vyberete, muzete si vybrat i klasicky kulaty. On ten YOKE dava spis vice smysl az kdyz prijde na vsechny co chteji vyuzit plny potencial YOKE, tak az jim prijde do auta zaroven i steer-by-wire. Coz steer-by-wire uz je, ma byt v cybertrucku, zaroven i se zadnima zatacecima kolama spolecne s prednima a tak.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Nebude trochu velký ten stabilák o výkonu 16kW? A pokud bude malý, tak nic nevydrží. Naftové topení je jediná správná cesta jak si zajistit teploučko.
Auto je ofukováno vichřicí 30m/s, sklo je poměrně dobrý vodič tepla a navíc je na něm ta rychlost ofuku znásobená obtokem. 2kW topení u noh řidiče je takové použitelné minimum. Dále tu máme nohy spolujezdce, ofuk skla, takže bych řekl, že topení 3kW je docela málo. A v těch elektroverglech je v kose kosa, ikdyž to má já nevím jaký topení a vyhřívání zad.
Auto je ofukováno vichřicí 30m/s, sklo je poměrně dobrý vodič tepla a navíc je na něm ta rychlost ofuku znásobená obtokem. 2kW topení u noh řidiče je takové použitelné minimum. Dále tu máme nohy spolujezdce, ofuk skla, takže bych řekl, že topení 3kW je docela málo. A v těch elektroverglech je v kose kosa, ikdyž to má já nevím jaký topení a vyhřívání zad.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Batériu to v tom elektroaute bude žrať vždy... Na úkor dojazdu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Bufík žere pár desítek W, ale měnič na 12V v elektroautě může mít problém při jeho žhavení...
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
tom384:
máš chybu ve výpočtu, on tam uvádí, že na jednu cestu do práce a zpět to topení sežere 8 % baterky, ne že to topení zkrátí dojezd o osm procent. Asi nejede do práce 5 hodin tam a 5 zpět. Kdyby jel hodinu každý směr, tak je to 6 kWh /2h, tedy 3 kW, což je přesně, jak psal Strelec45, na kterého jsi reagoval.
máš chybu ve výpočtu, on tam uvádí, že na jednu cestu do práce a zpět to topení sežere 8 % baterky, ne že to topení zkrátí dojezd o osm procent. Asi nejede do práce 5 hodin tam a 5 zpět. Kdyby jel hodinu každý směr, tak je to 6 kWh /2h, tedy 3 kW, což je přesně, jak psal Strelec45, na kterého jsi reagoval.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jo, asi mas pravdu. Chybicka se vloudila. Nicmene myslim ze jsem nekde cetl ze rozdil v dojezdu v zime s uplne vypmutym topenim a se zaplym je prave tech 8%. Zkusim to zitra nekde dohledat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak tady je test kde nechaly Tesly stat a jen topily. Vyslo jim 735W
https://electrek.co/2020/12/03/tesla-mo ... n-results/
Tady test kdy porovnavali spotrebu s a bez klimatizace. Opet jim vyslo 8%.
https://www.evchargerreviews.net/tested ... e-is-lost/
Mam doma klimu ktera umi i topit. COP ma myslim 3.5, vykon 600W a topi to sakra hodne. Pocitove uplne v pohode vytopi auto.
https://electrek.co/2020/12/03/tesla-mo ... n-results/
Tady test kdy porovnavali spotrebu s a bez klimatizace. Opet jim vyslo 8%.
https://www.evchargerreviews.net/tested ... e-is-lost/
Mam doma klimu ktera umi i topit. COP ma myslim 3.5, vykon 600W a topi to sakra hodne. Pocitove uplne v pohode vytopi auto.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: 25.02.2020 15:27
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pekný.
Tak ono se to dá čekat. Je to primárně systém vzduch-vzduch, kde není zase tak vysoký rozdíl teplot vstup-výstup, tudíž COP bude poměrně vysoký v celém spektru běžných teplot. Pokud tedy pro vytápění Tesly stačí několik kW, tak příkon bude do kW. Předpokládám, že si to také přilepšuje odpadním teplem z aku a měničů.
Tak ono se to dá čekat. Je to primárně systém vzduch-vzduch, kde není zase tak vysoký rozdíl teplot vstup-výstup, tudíž COP bude poměrně vysoký v celém spektru běžných teplot. Pokud tedy pro vytápění Tesly stačí několik kW, tak příkon bude do kW. Předpokládám, že si to také přilepšuje odpadním teplem z aku a měničů.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pánové, já tam opět vidím chybu. Chybí tam podstatný faktor a to vítr 90-130km/h, který chladí ty auta. Takto to totiž nevychází s tím dřívějším příspěvkem týpka z Chicaga, který uvádí, že mu dřív sežralo auto 25 % baterky za topení cestou do práce a zpět. Když porovnám obě dvě mizerné verze (bez TČ). Tato stojící bez TČ potřebovala 2 kW, takže je vidět, že to, že auto stálo mělo zásadní vliv. To by tomu z Chicaga (uvažujeme-li stále cesta do práce každý směr 1 hodina, jelikož to neuvádí) sebralo jeho původní auto 2kW*2h/75kWh*100= 5.3 % a ne 25 %. To by se asi ani neobtěžoval připlácet za TČ. V obou zmíněných případech je vidět, že TČ vliv má. Z 25 % na 8 % je cca 1:3 rozdíl, stejně tak v článku 735 W s TČ vs 2170 W bez TČ je 1:3 rozdíl, tedy čerpadlo s COP kolem 3, což odpovídá očekávání. Oba příspěvky tedy potvrzují, že TČ pomáhá cca 3x snížit spotřebu. Údaj o spotřebě auta, které stojí a ještě mezi domy chráněno proti větru, moc neodpovídá běžnému použití. To měření cestou do práce a zpět má dle mě větší vypovídající hodnotu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Prosim, davejte pozor na prikon/vykon v kW a spotrebu v kWh
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4372
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Psal jsem to tady o pár stránek zpět. (viewtopic.php?p=303666#p303666)
Elektromobilní sněhové frézy silničářů v NY byly kupodivu značně zaskočeny sněhem a zimou. A s "překvapením" se zjistilo, že samotná fréza + zvýšený jízdní odpor + topení kabiny + topení baterek sežerou z baterek tolik, že místo krásně v létě sluníčkově vypočítaných 12 hodin provozu,(co měly dle proklamací vydržet na jedno nabití), jsou totálně vycuclý už po necelých TŘECH (!!!) hodinách. Tj. nevydržely fungovat ani čtvrtinu (!!!) doby, co byla lživě uváděna výrobcem a proklamována různými nadšenci a podporovateli elektromobility.
Zase idealistické představy sluníčkové rudozelené woke chátry narazily na tvrdou realitu a fyzikální zákony...
Elektromobilní sněhové frézy silničářů v NY byly kupodivu značně zaskočeny sněhem a zimou. A s "překvapením" se zjistilo, že samotná fréza + zvýšený jízdní odpor + topení kabiny + topení baterek sežerou z baterek tolik, že místo krásně v létě sluníčkově vypočítaných 12 hodin provozu,(co měly dle proklamací vydržet na jedno nabití), jsou totálně vycuclý už po necelých TŘECH (!!!) hodinách. Tj. nevydržely fungovat ani čtvrtinu (!!!) doby, co byla lživě uváděna výrobcem a proklamována různými nadšenci a podporovateli elektromobility.
Zase idealistické představy sluníčkové rudozelené woke chátry narazily na tvrdou realitu a fyzikální zákony...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No čoskoro sa zase ozve niekto, kto ti bude v 300 vetách tvrdiť, že v nových elektroautách ( a niektorých častiach Ameriky) funguje fyzika úplne ináč, a vlastne ty sa v tom vôbec nevyznáš.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Neboj nezklamu at nam delate reklamu a nahravate body. Dojmologie pekna, ale realne zkusenosti to nezmeni. Stejen tak to nezmeni realne znalsoti odborniku na lepsich pozicich nez zvanilu nekde na forum co maji jen dojmologii a vice si nezjistuji Ohaneni se fyzikou fakta nijak nezmeni. Pohadkari videt fakta nechteji takze neresim. Preji nadale vesele prihrate placani po zadech. Tech par EV co tu odhrnuje snih dlee nez zminene hodiny a ze to orpavdu jde evidennte neexistuje podle pohadkaru i kdyz tovidelo hromady lidi uz ze to jde a ze to nezakazuje fyzika. Blekotani dokola ohaneni se fyzikou z vas vzdelanejsi, chytrejsi neudela a nijak fakta nemate jak zmenit. A ne bufik opravdu lepe nehreje, tez me to napadlo si to overit, ne fakt ropaci ani bufik netopi lepe nez Tesly, rozhodne ne nez ty nove Tesly. Tyhle veci si muze kazdy sam overit vypujcenim nejnovejsich tesel a dukladne se s niam seznamit a otestovat. Nepresvedcite ty co si to vyzkousely. nehlede na to kolik nevyhod prinasi bufik. A porizovat zbytecne do auta bufik, to si rovnou mohu poridit do auta neco lepsiho kdyz uz budu chti necim vyplnit nejaky prostor auta a este vcie o neco malo si to prodlouzit v EV kdyz uz chcenekdo neco cpat do auta bufik, tak v tom pripade si do EV da tez poridit a to neco jine a ne bufik a bude to davat vetsi smysl i presto i kdyz to bude i tak zbytecne navic. Nektere jiz zminene veci ten dokoupeny smradlavy bufik ani neresi, uricte do Tesly nedava vubec smysl o to vice. Proti realite, relanym zksuensotem, vecme ktere si snadno kazdym uze overit se bojovat dojmologii neda a vydavanim to za to ze fyzika to nedovoluje ... Proto to taky odpurci EV .. pokazde prohravaji a rozciluji se ze s nima vzdelanejsi lide a lide se zkusenostma a celkvoerealita ze sn ima nesouhlasi. Cekam kdy ti odpurci prijdou s tim ze zeme je placata a budou se ohanet fyzikou. Nic nijak neprokazaly, nedokazaly, me stacilo malo k sbourani jejich pohadek, zatimco oni nepredlozily ani jednou neco co by dokazovalo to co tvrdi, nemaji to jak dokazat kdyz tomu tak neni a realita, zkusenosti a realny odborncii tvrdi neco jine. Proto se budou dal ohanet jen sluvkem ze fyzika apodobne a nikam dal to neposunou. onisi mylsi ze vi vice i nez lide co sito zazily, co maji zkusensoti, nez i nejvetsi odbornici na to i nez celkove realita. Proste poprou pokazde realitu. Uz z toho nemaji jak vyhrat a bude se opakovat dokola jejich prohra stale.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.