Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Ale houby. Evropske automobilky jsou uplne v haji, protoze namaji v podstate nic, co by mohlo konkurovat Tesle a cinskejm znackam jako je BYD nebo MG. Viz tohle video:

https://www.youtube.com/watch?v=rUiUPHV4eEE

A rozhodne to neni tim, ze by evropa elektromobily moc tlacila, prave naopak. A jak sam rikas, nakonec se elektromobily prosadej, otazka je jen za jak dlouho. Bohuzel, az to nastane, tak automobilky v evrope budou jen smutne koukat na to jak pulka evropy jezdi v Tesle a druha v cinskym smejdu.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Debakl elektromobility aneb tlačit silou se nevyplácí
Bylo to jako vlna tsunami. Během krátké chvíle vše zahltily zprávy o elektromobilitě jako jediné budoucnosti čisté mobility, ale nyní se karta obrací a realita se ukazuje v plné své nahotě.
Viz článek: https://medium.seznam.cz/clanek/tomi-fo ... laci-29549

Pozn - k těm bateriím: Fyzika se prostě okecat nedá. Nejsou (a imho hodně dlouho/kdoví jestli vůbec/ nebudou) technologie, jak dostat elektrickou energii s výkonem ekvivalentní chemickému (v uhlovodíkovém palivu) ve stejném čase a se stejnou váhou. Podle v současnosti známých fyzikálních zákonů je to nemožné.

Až bude mít elektromobil baterii o váze cca 50kg, s rozměry max 0,07 m3 a schopností pojmout energii 645 kWh (12,9 kWh/kg) a to nabitím do 60 sekund, tak teprve POTÉ bude těmito parametry tato baterie rovna plné nádrži (cca 70l) benzínu. Pouze ROVNA!!!, nikoliv lepší.

Jo, a ještě jsem zapomněl - až bude možné elektromobil provozovat i nezávisle na počasí a času - tzn. nabitá baterie musí snést -50°C i +50°C a to dlouhodobě (měsíc) a to bez ztráty jediné kWh, pokud se nebude provozovat. SciFi, že? Ale plná nádrž u vozu na benzín to umí už více jak sto let...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Baterie do auta kterou CATL uvede pristi rok. (Zas ta cina? Proc se tyhle technologie nevyviji v evrope?)

Dobiti 400km za 10 min. Ok, porad to neni stejne rychly jak natankovat auto, ale ze by mi to rvalo zily? Dobijet budu beztak v garazi/ v praci/ pred supermarketem kde je mi rychlost vicemene ukradena.

https://www.auto.cz/cinsky-catl-predsta ... nut-149682
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1589
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

bivoj: Hm, boží. A teď zase pro změnu střet s realitou:

Worldmeter Oil

Zásoby ropy nejsou nevyčerpatelné úplně stejně jako ty fyzikální zákony. Já si pamatuju, že naprosto to stejné halo bylo kolem Ethanolu (tak od roku 2012 do roku 2019) a jiných biopaliv a já měl to štěstí, že jsem se strašení vyhnul a spokojeně používal. Naopak mi dneska chybí. Pokud na něco Evropské automobilky dojedou, tak je to na zkostnatělost aparátu a nedostatek inovací, ne na politiku.

A co se politiky týče, ta zde asi byla na tomto fóru od samého vzniku (resp aspoň co já pamatuju), to je vcelku normální, že se střetnout jedinci s politicky rozlišným názorem. Ale nepamatuju se, že by se tu kvůli ní shazovali veřejně oponenti navzájem bez toho aniž by četli názor toho druhého. Když chcete politiku ve fóru, budiž. Ale alespoň na sebe pánové reagujte věcně, ne výkřiky do tmy a nezaplevelujte téma ještě více. My co ho občas čteme vám budeme velmi vděční.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

A proc to srovnavat zrovna dojezdem a hustotou energie tim ze to tak jeidne bude lepsi? TO je hodne blbe meritko. Hledat umyslne skviry co vytahnout aby se dal nejaky blby duvod proc EV je horsi je hodne deravy argument. A tyh romady vyhod EV uz ted ignorovat je zajimave ze to takovy antiev nezmini, jelikoz se nehodi. A kdyz by existovalo auto na jaderny zdroj s nasobne vetsim dojezdem, tak shvalne, pribehly by takovy antiev zastanci s itm ze cokoliv nema takovy ojezd a co nedokaze vytvroti tolik energie ze je blbost? Jinak myslely lide drive, a jinak pred desitkami let, aj inak dnes, uvazovnai lidi se meni a s tim i styl cestovani. Dojezd aut patri k uplne nejderavejsim argumentum na svete. Ignoruje hromady dulezitych faktoru totiz, a nic to poradne nerika.

V zime vidim problemy i u ropaku se rozjet a pri takovyhc teplotach je vetsi problem u ropaku nez u elektra. Nikdy se mi v ime nestalo ze by byl problem se rozjet. To vic problemu bylo videt u lidi s ropakama ktery mely problem to nastartovat. Nehlede, kolikpak lidi vi jake vlivvy to ma na anuto dlouhodobe vlivy vystavovani aut vysokym vykyvum teplot. To jaksi hodne lidi ignoruje co se nehodi.

Vypsat hromady nevyhod ropaku a vyhod elektra, tak je to tak dlouhe zese to ani na stranku nevejde, ale to odpurci nikdyn ezmini, a snazi se najit jen par nevyhod aby si oduvodnily sobe proc je blbost EV.

ja navic elektro autem nestravim ani minutu coz je tez lez ze natankovanim se vsim vsudy trva jen minutu ... nabijim doma, pripadne u znamych kdyz jsme u nich nebo vsude jinde kdy u auta netravim ani vterinu. Ale to najendou neni ztrata casu pro antiEV ... :) Hlavne ze se ohani i kazdou vterinou nacerpanim benzinem, ale to ze tam travi vubec cas je ne*ere. :D nedej boze kdzy tam bude fronta, coz byva bezne tak si ani nenatankuji, nehelde na to kdyz byly problemy s palivama jak se uz porvaly i o palivo na benzinkach. Nehledfe v nejak vyhrocene dobe az jim ojde palivo tak uz vidim jak se hrnou sebevrazedne na benzinku. Tech par zasob s omezenou zivotnosti natankovanych v kanystrech je moc nezachrnai, to si moc nepojezdi. A kdyz uz se nekdo ohani fyzikalnima zakonama, tak doporucuji dovzdelat se je aspon uplne a vse k tomu potrebne aby bylo vhodne to hodnotit efektivne aby to melo nejakou informacni silu. Navic nikdo co vim, nepopira u ruznyhc typu akumulatoru ruzne typy nevyhod. Nikde to nevidam ze by to nekdo chvalil jako neco dokonaleho, dokonaleho neexistuje nic, tak je o nicem to predhazovat co ani EV komunita nesiri. Pokud to nekdo tvrdi nekde, je lepsi cilit na dotycneho. Reagovat sem na to nic nezmeni, a dotycny co tvrdi ze baterie jsou uplne odkonale, to budou vesele dal sirit o to snadneji kdyz neuvidi hlavne este k tomu odpor. Bivoj holt chce zniceni evropy. Ani ropacke lobby neni ciste jak mnozi zastanci tvrdivaji. TOlik spiny nema snad nikdo nez ropna proropacka auto lobby. Nadavaji na dotace do EV, a pritom ignoruji kolik odtaci uz dostaly pro fungovani proropacke automobilky kd´tere este vyrabi ropaky, a kolik se uz nadelaly prasaren. nehlede na ot ze uspesne EV automobilka svuj dluh splatila a privedla veci s pridanou hodnotou, prinesla vyhody a to splatila docela ryhcle, jako treba Tesla. A ta si to vzala aby prosperovala ryhcleji nez bez otaci. ALe ford a dalsi jsou uz spousty let zadluzeny tak moc ze se z toho nedokazou ani vyhrabat a delaji vse zbytecne slozitejsi jak auta tak i napady jak udelat neco jinak. Proto je Tesla tak uspesna, mysli vic mozkem an e zadkem. To sej i ze zacatku smaly, ale jakmile otocily i ostatni automobilky kdy uznaly ze je Tesla na tom skvele, ze k tomu pristupuje chytre a tak si s teslou mnozi uz snazi spolupracovat coz sepodarilo nekolika uatomobilkam u nas ap ridavaji sep ostupne dalsi. Nakonec to vypada ze Tesla bude cimdal vetsim tim hlavnim sefem co bude este vic pomahat osttanim automobilkam. Coz uz ted se tak deje, uz na nekolik veci se prisotupilo co uz tesla ma zavedeno. Hlavni hraic jsou proste Tesla, a cinane zatim. A nic ani sdaleka nenasvedcuje tomu ze by se to melo ubirta jinym smerem.

Souhlasim ze eu je problemova, vsak to uz i dirve bylo mnou zmineno, ale jsou i dobre veci na EU, a je potreba umet klickovat tom hloupem eu slalomu. Bez EU by to bylo este horsi, EU je spis potreba predelat komplet aby nedelala tak hodne bordelu ktery dela. ALe vas problem, me osobne to je jendo jak to je u vas vevrope, me to nijak neovlivnuje. Jeslti se evropa sebeznici jakkoliv mi muze byt uplne fuk, klidne at je evropa cinskym otrokem nebo uplnou troskou pokud si zvoli takovou cestu. Ale at potom Evropa zase jako uz nekolikrat nevola na zapad o pomoc az zase bude tect do bot a budou se zase divit. Veskerou velkou vetsinu pomoci a obrany evrope plati nase US zeme, a dlouhodobe jak uz bylo mnou napsano jsme pro aby evropa se stala tez sobestacnejsi. A este si otvirat hubu na pomoc z US je hodne hloupe coz nekteri lide delaji protoze neznaji komplexistu a slozitost problem a dlasi protoze jsou prorusky ovce ktere chteji bidu a chaos. Pokud Chcete bordle v verope, tak aspon nechtejte po zapadu, respektive po US potom neco, a tak doufam ze zase neprijde otravovani z evropy ze chce pomoc. Nektere evropske zeme se prizpusobuji an ektere na to kaslou a ty oc na mnohe kaslou, tem nepomahat a nehcta je se utopit v problemech. Nevazi si toho co jim je poskytovano a mylsi si ze se samo jentak se to vyresi, ze problemy neni treba resit. Rozmazlena, nevdecna, namyslena, hloupa kus evropy co furt neco chce ale problemy infgnoruje a chce furt neco dostavat zadarmo a kdyz je najendou neco jinak, tak hned jeci ... :) Nac pomahat zemim, ktere jsou nam k nicemu, co jen vycucavaji vic a nesnazi se ani to vyvazit necim uzitecnym. S takovyma zemema si jako pokazde v historii jine velke zeme, velky hraci vytrou pkazde akorat zadel. Neutralita nefunguje, to je naivni predstava na kterou uz v historii doplatilo hodne zemi.

ROpa se obnovuje, ale pomalu, nekonecno ji neni no. Navic tam kde je je je jiny typ ropy , jak bylo napsano, jsou odlisne typy ropy. Sladka, kysela a z nekterych mist by to vyslo draz ji dostavat a ma to dalsich nekolik vlivu proc je nekdy problemove odnekud ziskavat i ropu, uz i jen tim ze by to podporovalo urcite rezimy urcityhc zemi ktere je hodne blby napad podporovat, nehlede na jine dalsi problemy. Kdyby russko nebylo plne takovych retardu, tak by jsme se nepresouvaly zpatky tezbou na aljasku, mohly z toho aspon neco malo vydelat, ale jejich blbost. Stejne tak venezuela ktera si to svou blbosti zpusobila sama. A kolikpak lidi vi cim venezuela tezila ropu, strojema v jakempak vlastnicitvi a odkud. Dojela na to, pritom se mohly mit dobre kdyby toho umely vyuzit k prosperite zeme a nedelaly tam prasarny.

Furt to hloupe kopani kolem sebe ze to jde jinam a to podle nekterych ze jde vse do zadele, akorat vzbuzuje u lidi pocit a nejen pocit ono je to pak i videt u tech hejteru a to ze evidenntne jsou to pak podporovaci ruska. Porotze tolik faktoru jak rozhoduji, co chteji, ve vysledku podporuje rusko, presne jak rusko chce. Takovy se pak nemohou divit ze je verejnost uvidi jako rude proruske soudruhy. Me vyjadreni tu bylo plne otevrene co zastavam ja, ze nestavatavam nejextremnejsi cesty a i to nestacilo k tomu ze se nekdo ozve a i tak nazve necim extremnim ... Pricemtz takovy dotycny hejteri jsou prave ti extremni kteri chteji aby bylo uplne vsehnco po jejich, mylsi si ze je to nejlepsi pro vsechny a ani se neobtezuji si overovat informace, fakta a nad vecma se zamyslet. Fakta nejsou uprostred ale ani na jedne extremni strane ktere by chtely extremne velke zmeny ve vsem. Je docela jasne kdo sem prichazi sirit nesmslne clanky za ucelem provokace odlsine strany, sireni nesmyslu. Ja tu tim rozhodne nezacinam, je krasne videt podle datumu a sirenych informaci kdo a kdy co postne a nasledne reakce na to, takze kdo s cim zacina. navic ani pro ropackym autum byt nemuzu uz z nekolika duvodu navic, kdyz uz i bylo mnou vickrat zmineno ze si chci poridit i veterana k elektru ale ne na bezne jezdeni ale z nostalgie a pocitu odlisne jizdy. Novy ropaci mi nic zajimaveho neprinasi zadne vyhody, ale veteran mi prinese jiz to zminene ted mnou a to ten odlisny prozitek a z nostalgie.

A navic tu mnou byl o zminene, ze ropaci se diky novym EV prichazejicicm na trh prodavaji levneji a tak lide co maji stareho ropaka si mohou koupit noveho, lepsiho. Ceska republika je znama v evrope extra starym vozovym parkem v evrope. Ano cesko je zeme v evrope s jendim uplne nejstarsim zalcenim aut s velmi vysokym starim. A tohle to o to vice pomuze i cesku to obmenit k lepsimu o neco. jenze EV zacala drazsima autama, a neni duvu, Tesla to nastartovala, ktera zacinala drazsima modelama, aby se ryhcleji rozjela aby nepadla na hubu zacinanim malych levnyhc aut. TO bohuzel uspesne nefunguje moc zacinat vev elkem vyrabet male levne auta s velkou pridanou hodnotou aby seprodavaly tak hodne. No a postupne se postupuje cimdal k levnejsim modelum vyroba. Napriklad, ono se hdoen prodaval model S ale pote co prisel model 3 tak se prodaval vice, byl levnejsi a mensi, a nasledne to rpekonal este model Y ktery jen ovejsi a ten je este prodavanejsi vice. Mezi tim smaozrejme im odely X a Plaid a tak co zase zvysilyp rodej modelu s a x, ale neprokana to ty mensi modely. A Tak se postupuje postupne smerem dolu k efektivnejsimu arychlejsimu dosahnuti vysledku. Proto ani cybertruck nebude jako jedne z vice udvodu nabizen v evrope zatim priapdne vubec ale spis americkemu trhu. Jelikoz je o to velky zajem, a americky trh je dost nasycen pickupama. A pickupy jsou tez velky zrouti i presto kolik uvezou. Tak se lze setkat i s prichazejicicm cybertruckem a par dalsima vyrobcema co prinesly na trh i elektro pickupy. Cas lidi sito koupi ten cybertruck jen proto ze nekteri se ve velkem aute citi bezpecneji a erste k tomu tak odolnem, ajiny zase z uuvodu machrovani ez zacatku, nebo ciste ze to je neco odlisneho od ostatnich, a dlais zduvodu ze to chteji na praci. ja patrim k tem co budou mezi prvniam co ho obdrzi podle objednavky a to ho hodlam mit jako pracovni a zaroven i jako takove prepperske vozidlo a jako vozidlo do terenu a na vylety nektereho typu do terenu a tam kde si mohu dobijet E-motorku / E-kolo z nej a ruzne naradi elektricke z nej atd. A tak je znam o i ze bude i este mensi model od tesly a to pro ldii co si prejou mensi a levnejsi auto. Ale takovy model nejspis prijde z cinskeho zastoupeni tesly, cinani jsou vice na ty mensi auta, obecne asijcani, maji jiny rozmer silnic, jiny styl ziti a celkove fungovani. navic cinani do toho nacpou evidnentne tyn ove typy baterii zelezofosfatove nebo este ty novejsi. Jinak male EV uz na trhu jsou, ale od cinskych znacek. A je znamo a muzete si to i na vystavach EV prohlednouta projti ty auta jak tesly tak i jinyhc znacke tak i tech cinskych. A zjistite ze ty icnske bezne vetsinou pouzivaji levnejsi materialy, necekejte buhvi co ale za tu cenu dobry docela. Vykony taky zadnyzazrak kdo chce neco vykonnejsiho tak u cinanu to tolik nehledat. Cina cily na masovou poptavku po levnyhc autech. Ovsem objednavat z ciny primo ruzne znacky cinskych aut nedoporucuji. Nektere veci nesplnuji co jsou povinne v evrope nebo na co jsou i evropani zvykly a nektere obsahuji i totalni blbosti. Coz v tomto mame v US vyhodu, netreba tu tolik auta prizpusobovat, je to tu volnejsi a stejne tu nejak nevidam bezne cisnke auta nebo same mrnave auta. Americane jsou uplne odlsiync od asijcanu v automobilismu a nejen v tom a veropane jsou tez zase jiny. U nas se nebojim ze nas nahradi cina na nasem trhu, tady je uz zapsano, zarazeno ze kdo chce u nasp rodavat sve vozy a chce vyhody, musi je i u nas vyrabet. A jen sebevrah by se k nam vrhnul vyrabet malinke cisnke auta, nevidim o ne nejak velky zajem zas tak. Tak se lze setkat s asijskyma pickupama aj inyma typama aut urcenyma pro americky trh.A stojim si za svym, ze by bylo fajn kdyby evropa mela neco pdoobneho, ne nutne temer stejne, aby se auta pro evropsky trh vyrabely v evrope primarne. Mela by to byt pro vyrobce podminka pro rpodavani aut na danych kontinentech v danyhc zemich. A tak to dela i Tesla, ktera tam kde chce dodavat auta, tak to draze nedovazi z dalky, ale postavi jendoduse v danem miste tovarnu a vyjde to ve vysledku levneji, cisteji, a zaroven z nove vyroby odlisne od stare jinde, ziska nove poznatky k ucinnejsimu novejsimu vyrabeni aut. Jendoduse receno, posun vpred.

Proot je tim sefem automobiloveho trhu taky, jelikoz to dela nejefektivneji kde co, ma nejefektivnejsi vyrobu, zadne predrazene prodavani pres prodejce nekde na verejnych prodejnach ktery si davaji prirazky a este zadne zbytecne dovazeni nakladnejsi a spinavejsi dovazeni aut nekam do prodejen a vyhnuti se tak i ruznyhc o*ebavani ze strany prodejcu atd. ma hustep orkytou nabijeci infrastrukturu kteoru vylepsuje a stanovila i officialni nabijeci efektivnejsi mensi lepsi port a spousty dalsiho. Takze ano z tesla nabijecek se budou nabijet i jine znacky postupne. Ah romady dalsiho, pomaha tomu u nas dost tesla jinym automobilkam. takze o to smutneejsi kdyz to mnohym automobilkam se ulehci a i presto nektere maji este nektere problemyi presto jak to maji uelhcene na nasem US trhu. Pokryti pribyva navic i v evrope. Tesla je otevrena i jinym automobilkam coz uz se i stalo ze jine znackym ohly nabijet z tesla nabijecek super chargeru. zadne nai hloupe vydelavani na nestesti lidi, kdyz se nekde neco delo nejaka katatsrofa, tak to bylo normalne zdarma odemceno lidem v oblastech zasanutych necim katatsrofalnim aby mohly nekteri v nouzi donabit, a nepaltit a ryhcle zmizet z oblasti. I zdarma otevrene patenty nektere k vyuziti pro jine vyrobce od Tesly. Atd.Proto jsme nejvic na strane tesly a ne nenazranych vyzobavacu penez co jen zerou rpachy a nic lpsiho lidem nenabizi.Ale V EV pickupu by dnesm uj vyber byl stale bud cybertruck, nebo ford ktery prisel s pracovnim s vice zasuvkovym zajimavym modelem pickupu elektrickym, ap ak pripadne mozne este trochu toho riviana asi. Nasemu US trhu se nebojim ze padne, ten jak vidim se prizpusobuje, nove automobilky u nas jsou, a nektere stare se snazi prizpusobit a navozuji spoluprace s teslou a pristupuji na nektere dulezite veci, shodnou se. A tak vidim spis vic problem v evrope, kde se snazi do nejake miry nektere automobilky. Jihokorejcani jdou tez dost dopredu, a japonci ty jsou na otm pomalu snad i hure nez evropa co je videt. Toyota vymysli akorat hovadiny a reze si pod sebou vetev coz je obecne znamo. SKoda, zrovna toyota ktera patrila m mezi vysoce uspesny v ropackem svete. Snad se z otho nejak dostanou. Ale zvoni jim umiracek mnohym starym automobilkam a prichazi an ahrazuji je uz novejsi automobilky ktere stavi jzjednodusene recneo na zelene louce, ciste od zacatku primo specializovane na EV. Tesla, Rivian (ten pokud sen epletu a pamatuji dobre, se prizpusobil tesle a jde v software systemu Tesla cestou, jednooduchost, ryhclost, ucinnost ... jendoduse uzivatelsky pratelske), Lucid (ano lucid ma problemy s velkovyrobou a nema pry ani dobre rozhrani, uzivatelsky pratelske ovladani systemu v autech). Coz toto jsou tri asi tak nejvetsi, nebo zatim nejdal nove US automobilky primo specializaci stavene na EV. A cinani automobilek maji hodne a jen zatim jen mala cast uspela nj inych trzich. A to ty nejuspesnejsi, jako Nio, MG ... Nio v cine je neco jkao takova Tesla do nejake miry, je to ten tahoun technologickeho postupu vpred co se tyka aut, a dalsi tahout v cine je BYD. A BYD se solidne dost uspesne cpe na zapade do dopredu. A zajem je o to velky o EV statistiky a lide rikaji ze rozhodne. Nestiha se vyrabet. A jakmile byj mse prestaly my, tak cina prijdou sse svou verzi co by u nas nabizely, a znicily by i nase US automobilky. A to moc odbre vime, ustupovat se nesmi aby si cinani ochocily zotrocily svet. Uspejou li v tomto, tak pak maji snadnejsi uspet i v dalsich odvetvich a nakonec se do urcite miry svet stane postupne dop nejake miry otrokama ciny, takovama cinama. Mnozi si neuvedomuji i presto ze cina muze pandout nah ubu , ze tim ze by jsme cinu nechaly, tim byj sme ji pomohly zbavit se problemu a docela by nas efektivne rozvalcovala a nemyslete si ze rusko by ksoncilo odbre, cina by o to vice se ciitla silneji a sfoukla rusko este o to snadneji jak svicku, z ruska by byl este vetsi otrok. Hodne ldii si neuvedomuje potencialni az extra velkou islu cilu tu jeji moc pokud by jsme ji ustoupily. Cinu nezajima co kdo potom chce nejaka svoboda slova, ze chcete jezdit cim nebo necim jinym nebo ze chceme mit ve vlastnictvi strelne zbrane, a kdeco. jendou casem byn as komplet pohltila a ridila si to po svem a kdo by si otevrel hubu, toho by ryhcle srovnala do late, pripadne uklidila ze by by dotycne uz nikdy nikdo nevidel. Cily nejde o to ze byo vladly jen automobilovby trh. Jakmile se dostane nejaka takova zeme n a ovladne automobilovy trh coz je priser, tak ale tim to pak nabira prudkym zryhcleni kdy si pak podmani i zbytek na tom trhu v kdecem o to vice snadneji. Asijske zeme okolo ciny maji z ciny strach, vi moc odbre ze jsou tonebezpeci, spolupracuji mezi sebou a volaji i US o pomoc a byly zalozene groupy proti vlive ciny tam. A my co jsme od ciny dal by bylo naivni ah loupe podcenit cinu. Cinan neni nejake chciple rusko, cina je nasobne mocnejsi zeme, nez civava v oblecku medveda rusko. Ale aby se nekteri probudily asi potrebuji dostat poradne po drzce aby jim oslo ze jim jde uz o dost, ale co pro me za me, blbost ostatnich, doufam ze takove nebudeme branit kdyby je nekdo napadnul kdyz se samy nechavaji likvidovat cinou pripadne i civavou ruskem do nejake i jen male miry. Ale to je uz politika a to sem uplne nepatri. Proto jedne i z vice udovdu proc nejsme i proti ropakum, uplne, furt lepsi koupit ropaka nez nakupovat cinskou vyrobu aut. Ale urcite se nebranit EV, a je dobre ji vyrabet pokud se maji ubranit zeme cine. Cina neni blba jako rusko, ta jde skrz na to vic ekonomicky, cily efektivneji, a na slabsi zeme v okoli v asijskem regionu vyhrozuje pripadne vojensky vice nez vojensky silnejsim zemim ve svete. Uz i jen jak Xi priletel do US se najendou kamaradit ... a biden co vim tak potvrdil o nem nehezkou vec o cinskem prezidentovi. takze o to je vyrazneji videt ze i cina se najendou tuli k US. RUsko, cina ... maji respekt k silnejsim zemim jak ekonomicky tak hlavne i vojensky. Proto si taky tolik rusko vyskakuje na evropu a zustava jen u blbych slov v priapde utoku na US semtma nekdy a kdyz chce jednat, tak pozadovalo ze bdue jednat jedine s US . Oni ty sme*di rozumi jen sile, jakmile vidi slabost jako treba v evropske slabine, tak si na evropu snadneji dovoli . A cina se priblizuje nebezpecne blizko a to skrz elektromobilitu do evropy, cily uz ted je mnohem uspesnejsi nez rusko ktere se zmuze jen na blbe kecy a nema nic jineho k pouziti realne cim by zmenila zapad k horsimu nebo aby ziskala jen kousek zapadniho sveta pod svuj vliv. Ja jsme ale pro aby to delaly ty dve zeme tak hloupe viditelne, aspon nas tim posiluji ak onecne to o dost vic ryhcleji posiluje nasi US zemi, vraci vyrobu do US cimdal vice, atd. Ale to je uz politika a to sem uplne nepatri.

Mimochodem ... A este do toho zapocitejte tu novou Tesla tovarnu na zracovani lithia co bude. Co tu uz na forum ode mne tez bylo zmineno. Soojte si to vse dohromady kam miri celkove s tim vsim a nejen tim Tesla. On konecny zamer Tesly neni navzdy dale veoduci ve vyrobe elektromobilu i kdyz v tom zatim stale vede, ale cely ten zamer je ropohobyovat to vpred, rozhoupat ostatni. Tesla bude, nebo jsou i zamery pak zit i ze sluzeb, poskytovan svym uatum sluzby, nadale a to FSD, tak i vlastni pojisteni, zpracovnai a tezbu nakonec, nabizet vice automobilkam i svou nabijeci infrastrukturu cimdal vice atd. Vice zit z jinyhc zdroju, takze i presto ze v tom vede vsem i ve vyrobe EV, tak to neni konecny umysl v tom vest dal ve vyrobe EV. Tesla muzeb ohate zit v budoucnu prave z ruznyhc poskytovani sluzeb atd.

https://wmc.agh.edu.pl/potentially-the- ... t-caldera/

https://phys.org/news/2023-08-evidence- ... thium.html

https://www.mining.com/ancient-volcano- ... -on-earth/

https://www.popularmechanics.com/scienc ... in-nevada/

Zajimavy je i pohled nalezist teziste zeleza podle zemi a nejen toho. Ale i lithia, niklu, manganu atd. A kolik jich je znamo odhalenych a kde a nasledne o kterych se pise jako potencialnich ze bym ohly byt, a brat v uvahu ze jsou takove o kterych se moc, respektive vubec bezne pripadne vubec nepise.

Zajimave jak nekteri tvrdivaly a dodnes trvdivaji, ze jak cina nebo rusko jsou nejvetsima zdrojemaa jso ushcopny je dat jako zdrojema sobestacny a nebo jako hlavnima zdrojema vsehc nebo temer vsech zdroju. Pritom statistiky ukazuji neoc jineho. V hodne zdrojich co se na uzemi danyhc zemcih naleza, tak rusko ani cinan epatri naprvni misto v hodne zdrojich.

Nemam problem na kdejaky zdroje najti kvalitni i statistiky kdej osu jake zdroje, a kdyz koukam tak prvni nejak cina ani rusko nebyva a to i v hodne jich co jsou mimo elektromobilitu. Pri hledani statistik si davejte i dost pozor na datumy, na statistiky ktere jsou roky stare. A davejte si na kvalitu statistik kdo to kde tvrdi a o co to opira.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1160
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Este doplnim.

Coz je na jednu stranu pro US super, a celkove zapad, ale uz jen tim ze je do toho na vysoke pozici Elon, z toho dela i pro svet velikou hrozbu. Elon je V nekterych vecech strasny magor co se neumi ovladat a takovyho cloveka s tak velkou moci na takove pozici je nebezpecne cimdal vice do budoucna. A jak vsichni vidime, jaky byl drive a jaky je ted co mu narostlo ego, co mu narostl uspech v tom vsem, respektive tem znackam, tak to jde s nim cimdal vic z kopce. Je cimdal vic nebezpecny. Jeslti jsme nekdy mohly mluvit o tom ze US ma nejvetsi moc, ze dokaze vse ovladat, tak to je v pohode. Ale co hodne velka moc v rukou jednoho cloveka jako je Elon? To je teprve neco ... I kdyz nerozhoduje o vsem, ma dost velky vliv na rozhodovani kam se to dal bude ubirat a co a jak bude. On nemusi byt financne realne nejbohatsi coz realne neni ani co nektere hloupe statistiky o nem tvrdi ze nejbohatsi je, coz ale neni. On realne ty penize nema ani jak vybrat, on to bohatstvi realne tak velke nema. Ale ma hodne velkou moc ktera nebezpecne rychle narusta. A to je velky rozdil kdzy velikou moc ma stat a rozdil kdyz velikou moc ma bohaty jedinec. Takze o to dalsi duvod vice se bat problemu na apade az prehnane moci a to v nekterych vecech prehnane moci jedincu u kterych navic narusta ta moc nebezpecne rychle nahoru jako prave u Elona. Jakou moc bude mit asi tak za nekolik let hmm.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Grunt píše: 17.11.2023 14:31 Zásoby ropy nejsou nevyčerpatelné...
JJ. Celkem dobře si pamatuji, jak nás už v sedmdesátkách hrůzyplně strašili, že veškerá ropa bude kompletně vytěžena za méně jak třicet let a úplně "dojde" tedy ještě před koncem tisíciletí. V osmdesátkách to samé, v devadesátkách také a vlastně se to nezměnilo doteď, akorát to datum "kdy to dojde" se jaksi pořád posunuje do budoucnosti. Tedy tím, že "dojde ropa" někteří alarmisté straší vlastně už od nepaměti (já tedy pamatuji především posledních padesát let). A moc se toho jejich strašení už fakt nebojím. Protože...

Vzhledem k tomu, že skuteční odborníci odhadují, že doposud známé naleziště, včetně předpokládaných budoucích dosažitelných současnou technologií, jsou zhruba pouhou setinou celkového množství ropy které se nachází na Zemi, tak si k těm 47 zbývajícím letům "do doby než dojde ropa" stačí přidat ty dvě nuly (násobit stem). A za těch cca 4700 let (skoro pět tisíciletí, pokud tedy budu brát ten odhad z worldometers jako 47 years left * 100) věřím tomu, že snad zvládneme i tu fúzi, pokud bude ještě vůbec něco jako lidstvo a civilizace existovat.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1589
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

bivoj: Dobře
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bacil »

Číňaní v EU chtějí prodávat e-auta s cenovkou x2,5 oproti cenám stejných aut v číně a RF - a pořád to budou nejlevnější elektroauta v EU.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1589
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

bacil:
Ne tak rychle: Von den Leyenová zahájila právě z tohoto důvodu vyšetřování. Pokud nepadne Evropský automobilový průmysl, tak se tady dle mého názoru Čínské EV ani nebudou homologovat/prodávat.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Proč lidé nepřecházejí na elektromobily? Výsledky studie nepřekvapí

Viz článek: https://elektrickevozy.cz/clanky/proc-l ... neprekvapi

Jako fakt nepřekvapilo, že lidem vadí všechny hlavní nectnosti elektromobilů, především pak malý dojezd, pomalé nabíjení, vysoká cena atd, atd...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Trace
Příspěvky: 768
Registrován: 21.01.2016 22:17

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Trace »

elektromobil sam o sobe neni spatnej napad, problemem je ta baterie. Kdyz budete mit v aute palivovy clanek a nadrz s benzinem/metanolem/vodikem, porad to bude elektromobil s vlastnosmi podobnimi spalovakum. Ale baterie muss sein, protoze politika.
F-35 je neviditelne letadlo a proto ho cinske, ruske a iranske radary nemohou videt. Kdo tvrdi opak, je dezolat.
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Pobavil me jeden komentar pod linkovanym clankem vyse:
Průzkum v Čechách...
Tazatel: Proč si nekoupíte EV?
Tázaný: No je to drahý, má to malý dojezd, a není to kde nabít. Jó a bojím se, že bych v tom uhořel.
Tazatel: O kolik myslíte, že je to dražší než adekvátní vozidlo se spalovacím motorem, kolik asi tak ujede běžně za den kilometrů, myslíte, že se dá EV nabíjet z obyčejné zásuvky 230V/10A, myslíte že EV hoří častěji než ICE?
Tázaný: no určitě o statisíce, - no ráno do školy a do práce pak do krámu na poštu pak vyzvednout děti dojet na kroužek a večer domů no zhruba 60 km, - no asi dá, - no hoří mnohem častěji tam stačí když píchnete kolo a už to vzplane - tedy to psali na těch internetech.
Tazatel: A co když Vám řeknu, že aktuálně je již mezi EV a ICE na TCO parita, dojezd na jedno nabití v průměru 250 km, v ČR jsou tisíce veřejných nabíjecích míst a EV lze nabíjet z každé zásuvky o výkonu 2,3 kW a větším, a dle statistiky HZS EV hoří v poměru k ujeté vzdálenosti až 10X méně často než ICE? To už si EV koupíte?
Tázaný: co je to TCO? a pažita nebo pařita?
Tazatel: TCO jsou celkové náklady v průběhu vlastnictví a parita, že to pak vyjde na stejné peníze.
Tázaný: aha, no stejně nekoupil, oni nedělají žádný hezký.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Ano, ten komentář je krásnou ukázkou snahy dehonestovat důvody uvedené v článku. Nicméně ty jsou pravdivé.

Elektromobil je výrazně dražší než typově odpovídající spalovák.
Elektromobil má o dost menší dojezd než odpovídající spalovák.
Elektromobil má řádově delší dobu nabití, než natankování odpovídajícího spalováku.

Toto jsou prostě nezvratná fakta, které se snaží ten komentář zesměšnit. Navíc to nejsou jediné parametry, ve kterých je elektromobil horší jak spalovák. Všichni víme, že až na pár výjímek je elektromobil horší ve vsem. Ale rudozelení progresivisté je prostě budou tlačit NÁSILÍM horem spodem.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vrb »

Nabíjet baterku v elektromobilu, to je jako mít v autě malinkatou rafinérii na surovou ropu a čekat každý den, až se mi nadestiluje benzín.

Většina věcí na elektro jsou na měnitelné baterky, ať už foťák, VZV ještěrka, všechny hračky co mají děti doma, aku nářadí atd..

Dokud nebude logistika na výměnu modulárních baterií, tak jsme v situaci, jako kdyby v roce 1890 někdo přijel Oktávií 1,9TDI. Kde by to pak tankoval?
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

Tak ono to asi bylo myšleno jako vtip, ale je jasné, že ten tazatel dost blábolil. A nebo neblábolil, akorát ty věci nechápe 99% populace. Blbci asi.

Mne zaujala ta zmínka o TCO (česky: celkových nákladech na auto, koupě-servis-palivo-pojištění-prodej).
Tady je hlavní problém výpočtu TCO pro EV, protože nejdůležitější a zároveň nejmíň jasné jsou položky na cenu prodeje ojetého EV a taky na palivo, a obojí je u EV v současnosti extrémně nejasné a volatilní, tak TCO v zásadě nemůže vyjít. Druhá věc je, že výpočet TCO většinou nepoužívají fyzické osoby, tedy privátní jednotlivci, při rozhodování o koupi auta, to používají hlavně firmy.
Takže v reálu jednotlivci EV masově nekupují, protože jsou drahé na pořízení a nepraktické, pokud nemáš barák, a firmy EV masově nekupují, protože jim nevychází TCO. Tak to prostě je, jinak by je chtěl a měl už každý, přece.

Další blábol je to o té statistice hořících aut, tady je asi háček v tom, že u EV hoří většinou skoro nová auta, kdežto u spalovacích hoří většinou staré plečky. Kdyby se udělala statistika i podle věku hořících aut, to by byla jiná, podle mého dojmu.
Trace
Příspěvky: 768
Registrován: 21.01.2016 22:17

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Trace »

vrb píše: 21.11.2023 10:55 Dokud nebude logistika na výměnu modulárních baterií
uz jsem to videl u nejake cinske firmy. Misto dlouheho nabijeni baterii jen vymeni za nabitou.
F-35 je neviditelne letadlo a proto ho cinske, ruske a iranske radary nemohou videt. Kdo tvrdi opak, je dezolat.
eotto
Příspěvky: 246
Registrován: 05.01.2017 12:35
Pohlaví: muž
Bydliště: Západní čechy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od eotto »

To je nereálné. Příklad: budu si doma nabíjet, až bude baterka před smrtí tak vyměním? Nebo lehká havárka, rychle šup vyměnit nebezpečnou baterku ... Nee. Maximálně tak u motorek na baterky, kde cena baterky není raketa.
A i s dojezdem si myslím jsme na maximu. Probírali jsme to horem dolem a není dost možné do baterky nacpat více energie.
Možná to tedy možné je, jenže při defektu baterie to nebude požár, ale exploze.
edit: oprava překlepu
"Mors certa hora incerta"
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vrb »

To je obecně problém naakumulované energie, která se může rychle uvolnit.

1kWh je zhruba ekvivalent 1 kg TNT ( 1,16 přesně ).

Pokud se uvolní ve zlomku vteřiny při vnitřním zkratu vysokovýkonného akumulátoru, tak to i podobně vypadá.
Spíše to lze přirovnat k moderním střelným prachům. Viz. můj příspěvek ve vláknu Výroba elektřiny viewtopic.php?p=300973#p300973

Pokud musí být energie rychle a snadno dostupná, tak se může i rychle uvolnit.

Kdysi jsem spočítal, že kdyby ČR mělo akumulovanou energii na rok provozu, tak by se jednalo o ekvivalent 300Mt TNT. ( 6x Car bomba ) , což by dokázalo většinu ČR srovnat se zemí v případě poruchy akumulátoru a náhlého uvolnění naakumulované energie.

Ad bateriové moduly.
To vyžaduje změnu obchodních vztahů a logistiky pohonu. Asi nejpodobnější je tomu pronájem, servis a ověřování tlakových lahví na plyn. Prostě auto je moje, baterie pronajímám. Platím najeté km, nebo paušál.

Dřív se kůň nebo mezek napásl u cesty a taky nikoho nenapadlo přepočítávat ujeté km na množství zkonzumované trávy. Jen ti nejbohatší jezdili na drahý oves a kupované seno v zájezdních hostincích.
TomSmith
Příspěvky: 1274
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od TomSmith »

Trace píše: 21.11.2023 11:48 uz jsem to videl u nejake cinske firmy. Misto dlouheho nabijeni baterii jen vymeni za nabitou.
Dělá to třeba NIO a pointa je v tom že si kupuješ Auto bez baterky :) protože baterku si od nich můžeš pronajmout (pokud ti to ekonomicky vychází). No a pak je ti fuk v jakém je stavu když ji měníš za jinou a tu pak zase vyměníš.

https://fdrive.cz/clanky/nio-nabizi-vym ... raxi-10815
Odpovědět