Ten druhy odkaz co jsem sem postoval je test kdy s Teslou jezdili. Rozdil ve spotrebe jen 8% takze faktor nechybi. Navic kdyz testla jede, tak chladi elektroniku, motor, baterku (ok, tu v zime asi neni potreba chladut). Odhadem tak 2kw tepelnyho vykonu ktere ohrivaj vstupni vzduch jdouci na heatpumpu.
Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak aniž bych to tušil, tak už na konci října vyšla nová statistika za minulý rok:
A v podstatě ukazuje na exponenciální růst koupě nových bateriových vozidel v EU. Nicméně statistika dle jednotlivých členských zemí asi není nijak překvapující:
Menší procentuální podíl všech elektrických vozidel v celé EU než-li Česká republika má už jen jedna jediná země: Slovenská republika. Zároveň mi graf celkových prodejů asi víceméně potvrzuje to co jsem si myslel už dávno: Víceméně podíl elektromobility v daném členském státě kopíruje velikost a sílu trhu (kupní paritu obyvatelstva). Takže nejmenší celkové počty kupů jsou v post-sovětských koloniích (v Polsku a Maďarsku je více EV než v bývalé ČSSR? Celkem překvápko vzhledem k tom jaké šroty tam obyčejně jezdí) a na ostrovech kde se nevyplatí budovat infrastrukturu. Jo a ve zkrachovaném Řecku.
Zde v celém znění.
Takže víceméně začínám souhlasit s bivojem. Opravdu je dost možné, že se v budoucnu dočkáme omezování individuální dopravy u nás (či svobodné mobility), ale ne z důvodu že by to bylo někým nařízeno. Za další dekádu v podstatě v celém trhu ze kterého naše dvě malé vrakoviště čerpají budou zcela přesycena elektrovozítky a PHEV. A třeba je dost možné že za dalších 30 let u nás uvidíme to stejné co jsem viděl třeba v Maďarsku: Furt budou jezdit třicet let ty stejné šroty než dojde poslední náhradní díl. Docela se toho obávám.
A v podstatě ukazuje na exponenciální růst koupě nových bateriových vozidel v EU. Nicméně statistika dle jednotlivých členských zemí asi není nijak překvapující:
Menší procentuální podíl všech elektrických vozidel v celé EU než-li Česká republika má už jen jedna jediná země: Slovenská republika. Zároveň mi graf celkových prodejů asi víceméně potvrzuje to co jsem si myslel už dávno: Víceméně podíl elektromobility v daném členském státě kopíruje velikost a sílu trhu (kupní paritu obyvatelstva). Takže nejmenší celkové počty kupů jsou v post-sovětských koloniích (v Polsku a Maďarsku je více EV než v bývalé ČSSR? Celkem překvápko vzhledem k tom jaké šroty tam obyčejně jezdí) a na ostrovech kde se nevyplatí budovat infrastrukturu. Jo a ve zkrachovaném Řecku.
Zde v celém znění.
Takže víceméně začínám souhlasit s bivojem. Opravdu je dost možné, že se v budoucnu dočkáme omezování individuální dopravy u nás (či svobodné mobility), ale ne z důvodu že by to bylo někým nařízeno. Za další dekádu v podstatě v celém trhu ze kterého naše dvě malé vrakoviště čerpají budou zcela přesycena elektrovozítky a PHEV. A třeba je dost možné že za dalších 30 let u nás uvidíme to stejné co jsem viděl třeba v Maďarsku: Furt budou jezdit třicet let ty stejné šroty než dojde poslední náhradní díl. Docela se toho obávám.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ale kdež, to bude dřív. "Dokud nás STK nerozdělí", jak se říká. A to může být ráz na ráz. Budem šérovat a nebo jezdit na koloběžkách.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
V tom grafu je vidět jak to táhli němci, ale to bylo díky dotacím na EV na které už ale nemají další peníze.
Takže aktuálně se toho tam už moc neprodává. Bez dotací to ztrácí koupěschopnost.
Takže aktuálně se toho tam už moc neprodává. Bez dotací to ztrácí koupěschopnost.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Naopak. Očekává se že pro PHEV a asi i pro normální bateriová vozidla bude rok 2023 v prodejích rekordní. Ten prodej upadá akorát v Evropě.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A pokud udělá někdo e-vehikl z nerezu/hliníku, dá tomu tepelně a mechanicky nepoddimenzovanej motor, tak to bude věčná kára. Ideálně, jak to vymyslel pan Porsche před skoro 90 lety - elektromotor v každém kole. Jenže to by lidi museli nechtít výkon půl megawattu na 5 vteřin rozjezdu...
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4364
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ford Mustang Mach-E má "drobný" problém. Po nepovedeném updatu software se prostě zablokuje a napíše vám na displeji hlášku:
Celkem dost podrobné video k tomuto průseru najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=u-EMOLm ... isRossmann
Jako fakt technologie druhé dekády jednadvacátého století. To prostě opravdu chcete, nepojízdný elektrovehikl za dlouhý peníz...Celkem dost podrobné video k tomuto průseru najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=u-EMOLm ... isRossmann
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: 25.02.2020 15:27
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak abychom byli fér, toto je problém skoro veškeré dnešní "chytré" elektroniky - automatikcé OTA updaty. Máme štestí, že spalováky zatím stojí stranou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Věčná kára to nebude zcela určitě. Baterie mají životnost zcela jasně danou a elektronické součástky (včetně toho motoru) nemají životnost nekonečnou stejně tak. Nicméně je fakt, že oproti spalovákům mají elektromobily menší náklady na údržbu. Víceméně jen pneumatiky, brzdové destičky, kapaliny a 12V baterie. A filtry samozřejmě.
Já bych to přirovnal k iPhonu. Další věc je že elektromobily budou mnohem rychleji ztrácet hodnotu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Elektronika se dá dělat s návrhovou životností 15 let. Návrhová životnost nad 15 je docela oříšek, protože zrychlené zkoušky mají své omezení a komponenty prostě degradují a nedá se s tím nic moc dělat. Výrobce nemá šanci garantovat co komponenta bude dělat po 25 letech provozu.
I to blbé čelní sklo po 15 letech a 250 000 km je zralé na výměnu, světlomety jsou taky ošlehané až to hezké není
Veškeré silenbloky a pružná uložení jsou za zenitem a zralá na výměnu, plastové díly křehnou a rozpadají se.
Pokud ten elektromobil bude komfortní asi jak Škoda 120, tak není problém životnost 30 let. Pokud to ale má být moderní komfortní vůz nabitý technologiemi, tak je ta extra dlouhá životnost docela značný konstrukční problém.
I to blbé čelní sklo po 15 letech a 250 000 km je zralé na výměnu, světlomety jsou taky ošlehané až to hezké není
Veškeré silenbloky a pružná uložení jsou za zenitem a zralá na výměnu, plastové díly křehnou a rozpadají se.
Pokud ten elektromobil bude komfortní asi jak Škoda 120, tak není problém životnost 30 let. Pokud to ale má být moderní komfortní vůz nabitý technologiemi, tak je ta extra dlouhá životnost docela značný konstrukční problém.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Garance na baterii je 7 let (nebo 8 let), garance na vozidlo 4 roky. Aspoň u Tesly. 15 let můžeš garantovat u zařízení umístěném ve stabilní prostředí, na na něčem co je den co den venku na mraze/dešti a sluníčku. Podle mě s tím bude výroba elektromobilů masovější záležitosti, tak právě spolehlivost komponent třeba chvilku poroste a pak už bude jenom klesat (podobně jako u všech technologií třeba v IT) takže můj názor je, že baterie přežije důležité komponenty v elektromobilu. Takže koupíš novou káru, spotřebuješ, pošleš dál a se zbytkovou hodnotou a něčím navíc koupíš další vozítko. Proto to připodobňuju k iPhonům. Koupit, spotřebovat, poslat dál kde se to recykluje do něčeho zbytkového (jedna kára složená z komponent tří šrotů) a pak už jen recyklace. Tento model víceméně automobilovému průmyslu vyhovuje.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Já nepíšu o záruce, ale o návrhové životnosti. Slovo garance se týká pouze toho, že výrobce dokáže zaručit jak moc typická součástka za daný čas změní svoje parametry. Konstrukter to pak musí navrhnou tak, aby i po 15 letech daná věkem degradovaná součástka dokázala s nějakou rozumnou pravděpodobností plnit svoji funkci. Ještě kolem roku 2000 byla návrhová životnost aut 15 let - máme v rodině auto staré 21 let a veškerá elektronika stále perfektně funguje. Máme druhé auto (15 let) a elektronika funguje, z výroby je studeňák na plošňáku s displejem k ovládání rádia a klimatizace, jinak veškerá elektronika funguje. Obě auta mají nájezd kolem 250 000+ km. Ten studeňák (rok výroby 2008) nejspíš velmi úzce souvisí s nástupem bezolovnatého pájení, které nařídil Brusel od roku 2006 bez ohledu na to, že se tehdy velmi dobře vědělo, že to ještě ani zdaleka není zvládnutá technologie. Na bezpečnostně kritické věci tehdy ještě, díky bohu, byla výjimka a pájeli je normální olovnatou pájkou.
Jde to, když se chce a když pologramotní politici nevnucují inženýrům svoje debilní nápady, za které pak navíc nenesou žádnou reálnou zodpovědnost.
Jde to, když se chce a když pologramotní politici nevnucují inženýrům svoje debilní nápady, za které pak navíc nenesou žádnou reálnou zodpovědnost.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4364
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
U jakéhokoliv slušně navrženého softwaru/elektroniky se prostě při nepovedeném updatu systém nahodí do předešlé verze a jede. V nejhorším případě z nejhorších prostě reboot do továrního nastavení. Ale tady v tomto případě se prostě totálně zablokuje - nejde ani nově updatovat, nejde ani vrátit zpět do nějakého "bodu obnovy", prostě máš mrtvej elektrovehikl, zralej akorát na odtah do autorizáku - je vtipný, že návod pro odtahovku je součástí toho hlášení o nepovedeném updatu a že "Your vehicle cannot be driven". To prostě "potěší".steve_michalik píše: ↑02.01.2024 7:26 Tak abychom byli fér, toto je problém skoro veškeré dnešní "chytré" elektroniky - automatikcé OTA updaty. Máme štestí, že spalováky zatím stojí stranou.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jak se hasi baterie v EV? Proc a jak hori? Geek pokec s Jirkou Zimou.
https://www.youtube.com/watch?v=JPeJXgsK2Zg
https://www.youtube.com/watch?v=JPeJXgsK2Zg
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4364
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tohle by snad už patřilo do absurdit :
Hybridní automobil zabil svého majitele ve spánku!
Viz článek: https://www.noviny.sk/krimi/678621-v-ro ... jedna-obet
Ale vážně - bacha na to, co vám parkuje ve vaší garáži, pokud ji máte v domě... Rádoby inteligentní hybrid vás i vaši rodinu může zjevně zabít...
Hybridní automobil zabil svého majitele ve spánku!
Viz článek: https://www.noviny.sk/krimi/678621-v-ro ... jedna-obet
Ale vážně - bacha na to, co vám parkuje ve vaší garáži, pokud ji máte v domě... Rádoby inteligentní hybrid vás i vaši rodinu může zjevně zabít...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.youtube.com/shorts/gFNbSRlN2Uw niečo z praxe k elektro, pobavilo
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ti se evidentně do práce nedostali .
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Podle nekterych komentaru pak je otazka zda to jsou opravdu nektere z nich EV pripadne kolik. Navic co ty SPZ. Nekteri to tam vysvetluji odkud to je a co to je. Ale evidentne blaznivy polak co nenavidi EV si rekl, kdyz nenavidi EV tak zkusi neco vydavat za to ze EV nekam nedojely. I kdyby to byly same EV tak nikde od toho polaka zadne vysvetleni z jakeho duvodu tam jsou. Takze o nicem. Takovych videi mohu natocit hromady s ropakama zaparkovanyma na dalnici. Navic bylo by divne kdyby se nekde neco nestalo a clovek nenarazil na nejake EV u silnice na to klik jich uz jezdi. Takze uplne o nicem. Jen diky tomu ze to je na facebooku, tak akorat ruzny anti EV uplakanci v prispevcich tam mnozi ukazaly svou identitu a hloupost ze se nechaly tak silne ovlivnit videem ktere nic neprokazuje. Takze spis to video poslozilo k odhaleni casti nevzdelanych a uplakanych, coz taky moznost nadhodit neco takoveho a cekat kdo se chytne. Takze i to muze byt duvod nedavani vice informaci pokud prispevatel co upnul to video dost mozna odnekud ukradnute, tak ani nevi o co ve videich jde. A pokud to vi a vi ze to jej inak, tak nedal schvalne vice informaci a to tehc pravych. Na facebooku je plno blbosti. Kdyby chtel sirit neco proti EV dotycny, tak by mel dat vice informaci, a puvodni video s informacema to prave by melo byt hue dohledatelne pripadne vubec, a mel by vypnout vkladani komentaru. SIce ne by nezabranil tomu ze si lide prectou jinde prave duvody o co ve videu jde, ale na tom odkazu by ty prispevky jinych lidi nebyly. A taky by nezabranil podezreni co by si nekteri lide davaly za otazku ze nechce aby se ostatni lide dozvedely o co treba jde kdyz vypnul komentare. Takze at to udela tak ci onak, prohral to. A jak zname nektere lidi jak funguji, tak kliknou na odkaz, skouknou a dal si to uz neoverujou nekteri. Takze by to melo vetsi efekt kdyz uz proti EV nez takto jak to udelal. Takto akorat poslouzil uzitecne jen podporovatelum EV.
A aby se to ztizilo, nikdy nemuzeme poradne rici ani o tom jak neoc vypada nejake auto zda jde oropaka nebo EV i kdyz vypada na to ze jde o ropaka nebo EV. Nektere auta jsou rpedelavky ropaku na EV pripadne nekdy v mensim zastoupeni opacne. ALe takovyhc pripadu je samozrejme mene. Proto je lepsi i cist puvodni zdroje a overovani si informaci z lepsich zdroju treba od hasicu a tak. Ono i staci kdyz zaparkuji nekde u dalnice nebo u lesa EV, a udelam si vylet nebo nekam zajdu do lesa tak se muze vyskyntou nekdo kdo to auto na takovme miste vyfoti a bude to vydavat za neco co to neni. Proto taky takove fotky av idea jsou uplne o nicem, nic to nedokazuje. Navic kdyz to nekdo sestriha a udela to video tak ze u mnoho lidi muze vzbuzovat jako by tech ropaku bylo hromada nekde u silnice z danych duvodu. To se deje i u videi okolo bezdomovcu nekde ve svete, sestrihane zabery z nekolika dni a pekne naskladanych za sebou do videa.
Mimochodem horici ropak Citroen C5 a schytal to i barak. Mate tam i fotky na FB hasicu.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-dum ... i-40456568
https://www.facebook.com/HZSPardubickeh ... 0188996920
A aspon to mam overene jak je videt, a ne jak ten polak ci nejaky uplakanci. Otazka chvilinky overeni, kdo si to neoveruje a nedava zdroje, tak je videt ze akorat ho ot mega se*e a snazi se za kazdou cenu poskodit nejakou stranu a akorat tim ukazuje svou hloupost, jako treba ten polak ci co to je za posuka. To je tak kdyz prohravaji tak se chytaji kdeceho vydavanim ze jde za to ato i kdzy jde o neco jine. Znamka toho jak prohravaj anti EV kdyz se chytaji vseho co se da lzive zneuzit. Kdyby si daly aspon trosku te prace dodavat dobre zdroje, a davat spravna viea ktere tomu opravdu tak jsou, a kdyby si setrily ty blbe slova nazyvanim nehezky EV, to na uveritelnosti nepridava aj en potvrzuje kaorat ze to je hovadina, ze se snazi jen nekdo vybrecet sirenim nesmyslu. Cim vice budou sirit takove blbosti, tim snazsi je porazit odpurce EV a umlatit tak odpurce arguemntama, faktama. A cim dele to delaji, a cim vice se ukazuje jak pokazde to prohravaji odpurci, tak tim mene jsou pak brani vazne a tim vice je pak lidi ignoruje. Takze slouzi akorat tak podporovatelum EV.
A aby se to ztizilo, nikdy nemuzeme poradne rici ani o tom jak neoc vypada nejake auto zda jde oropaka nebo EV i kdyz vypada na to ze jde o ropaka nebo EV. Nektere auta jsou rpedelavky ropaku na EV pripadne nekdy v mensim zastoupeni opacne. ALe takovyhc pripadu je samozrejme mene. Proto je lepsi i cist puvodni zdroje a overovani si informaci z lepsich zdroju treba od hasicu a tak. Ono i staci kdyz zaparkuji nekde u dalnice nebo u lesa EV, a udelam si vylet nebo nekam zajdu do lesa tak se muze vyskyntou nekdo kdo to auto na takovme miste vyfoti a bude to vydavat za neco co to neni. Proto taky takove fotky av idea jsou uplne o nicem, nic to nedokazuje. Navic kdyz to nekdo sestriha a udela to video tak ze u mnoho lidi muze vzbuzovat jako by tech ropaku bylo hromada nekde u silnice z danych duvodu. To se deje i u videi okolo bezdomovcu nekde ve svete, sestrihane zabery z nekolika dni a pekne naskladanych za sebou do videa.
Mimochodem horici ropak Citroen C5 a schytal to i barak. Mate tam i fotky na FB hasicu.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-dum ... i-40456568
https://www.facebook.com/HZSPardubickeh ... 0188996920
A aspon to mam overene jak je videt, a ne jak ten polak ci nejaky uplakanci. Otazka chvilinky overeni, kdo si to neoveruje a nedava zdroje, tak je videt ze akorat ho ot mega se*e a snazi se za kazdou cenu poskodit nejakou stranu a akorat tim ukazuje svou hloupost, jako treba ten polak ci co to je za posuka. To je tak kdyz prohravaji tak se chytaji kdeceho vydavanim ze jde za to ato i kdzy jde o neco jine. Znamka toho jak prohravaj anti EV kdyz se chytaji vseho co se da lzive zneuzit. Kdyby si daly aspon trosku te prace dodavat dobre zdroje, a davat spravna viea ktere tomu opravdu tak jsou, a kdyby si setrily ty blbe slova nazyvanim nehezky EV, to na uveritelnosti nepridava aj en potvrzuje kaorat ze to je hovadina, ze se snazi jen nekdo vybrecet sirenim nesmyslu. Cim vice budou sirit takove blbosti, tim snazsi je porazit odpurce EV a umlatit tak odpurce arguemntama, faktama. A cim dele to delaji, a cim vice se ukazuje jak pokazde to prohravaji odpurci, tak tim mene jsou pak brani vazne a tim vice je pak lidi ignoruje. Takze slouzi akorat tak podporovatelum EV.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tým, že tu dáš odkaz na horiaci ropák, tak odporci Eáut prehrávajú? Zaujímavé. Pretože ja nikde po širokom okolí (počítaj minimálne pol republiky) nejak nevidím, aby odporci ropákov vyhrávali a Eáut či ich nabíjačiek tu bolo každý deň čoraz viac.