Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
janko
Příspěvky: 29
Registrován: 10.07.2013 14:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od janko »

Obrázek

Kazdy rok exponencialny rast. Momentalne okolo 18% predajov. Tesla3 najpredavanejsie auto celosvetovo.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

No EV jak je videt se uspesne prosazuji, vyhravaji. A ten horici ropak byl myslen jako priklad kdy je typicky odkaz novinky a overeni na zdroj facebook hasicu. Tohle snad ani nikoho nemuze nastvat ne? Mysleno to bylo jak by to aspon trochu mohlo vypadat kdyz by odpurci EV chtely aspon argumentovat uspesne. A to ropaku hori denne docela dost, ale to nebyl umysl tento, ale spis ukazka jak by to mohlo vypadat jak argumentovat alespon. Nikde tu nepostuji den co den horici nebo nekde zastavene ropaky a nevymyslim k tomu z jakeho duvodu nekde stoji u krajinice silnice a nevysmivam se jim. Proto je dobre overovat si veci a nehnat se za co nejvic poctem prispevku za kazdou cenu. Coz ale ten polak evidentne ten se hrne za tim pospinit to neco za kazdou cenu. Takze ma reakce nebyla na prispevek zde, ale spis na poukazani te hlouposti ceho je schopny clovek jako trebat en polak co siri takovy nesmysl a ze to jde delat jinak a lepe a ze to video nic neprokazuje. A odpurci ropaku jsou kapitala sama o sobe. Patrim k podporovatelum obojiho, respektive vice EV, ale nejsme proti ropakum jako takovym, ale spis lidem ktery jsou proti EV a zakladaji sve argumenty na spatnych informacich, priapdne to nemaji zalozene na zadnych faktech. Ale s odpurcema ropaku tezko neco udelame, to je stejne jako odpurci EV v nekterych faktorech. ty co jsou pro EV maji problemy z obou stran a to od odpurcu EV tak iu nekterych odpurcu ropaku ktery by je chtely hend zakazat. Proste oba tabory jsou extrem. Takze Podporovaci ropaku a EV jsou rozdilny, deli se dal na ty co jsou pro zakazy jednoho nebo druheho a na ty co nejsou pro zakazy ale vice se radi k podporovacum k prosazeni prijeti mit to nebo to, cily nejsou pro zakazy. CIly stran je vice. Je to jako se zbranema, jsou lide co by chtely zakaz vsehc zbrani a lide co bychtely cpat zbrane vsude mozne kdekomu, oboji je extrem. Nastesti nejsou vsichni takovy a uvazujicim dojde ze je potreba jit cestou neco mezi tim. Takze ano odpurci ropaku tak uplne nevyhravaji, vezou se na vlne tech co prosazuji EV ale nejsou pro zakazy ropaku rovnou. vyhravaji z casti jen proto ne ze by byly uspesny, jsou to extremni kridlo, ale vyravaji castecne jen proto ze jak se prosazuji EV tak mnozi lide odchazi od ropaku ale nezakazuji je a na takove vlne se vezou prave i ty co by chtely hned zakazat vsechny ropaky. Zakazovaci nam nijak nepomahaji, delaji do nejake miry spatnou vizitku a jen se vezou na vlne. Nastesti se takovy likviduji samy takove extremni kridla ktere by chtely hend zakazy toho ci onoho, ale na druhou stranu zakazovaci toho ci onoho delaji spatnou vizitku i tem velkym stranam co jsou pro volnost obou ale preferuji j vyuzivat vic to ci ono. Protoze nekteri lide nerozlisuji to ze existuje vice kridel v kazde strane, proste vidi, slysi jen ze nekdo podporuje EV nebo ropaka ale uz nerozlisi jestli je to nekdo z kridla z toho ci onoho jeslti chce zakazy nebo nechce a ze jen dava prednost tomu ci onomu cim chce jezdit. To je neco jak politicke strany, taky republikani i demokrati maji vice kridel ktere si v mnohych vecech nerozumi i rpesto ze jsou v jedne strane, tak ale jsou to rozdilne kridla v jedne strane. U vas aspon je to dost viditelne co se tyka politickych stran, jsou totiz primo rozdelene, mate dost politickyhc stran, ale u nas jsou jen dve velke politicke strany a ty se pak deli na kridla coz mnozi lide nerozlisuji kdo fandi jakemu kridlu, ale vidi jen ze fandi celkove te jedne strane. A u nas bohuzel ty kridla nejsou rozdelene na vice stran ktere lze zvolit a oddelit je tak od tech ostatnich ktere clovek nema rad/a. U nas se bohuzel voli jedna nebo druha strana se vsim vsudy co ma at uz dobreho tak spatneho. A neco podobneho je i u tech podporovacu a odmitacu ropaku/EV. Takze ty co nechteji zakaza ropaky rovnou hned a nebo EV, tak ty si porozumi lepe nez zakazovaci ktery jsou extremama ktery si neporozumi poradne s opacnou stranou co chce taky zakazovat ale to jejich a ani s tema co nejsou pro zakazy. Bohuzel, takovych je u podporovatelu ropaku a EV dost co by chtely zakazovat opacne strane ty jejich auta. A zakazovaci se pak daji delit pak mezi dalsi pod ty co jsou pro zakaz co nejdriv, typicky nejvic radikalni ap ka ty ktery to mysli tak ze postupem casu kdy se to jejich prosadi, tak postupem casu to druhe pomalu zanikne a nema smysl pak jezdit tim co uz zaniklo a nepouziva se a ze je lepsi pak aby ty smradlavejsi, vice skodici nemohly uz jezdit v tom budoucnu. Coz neni tak radikalni, ale ani to nepodporuji, myslim si ze je dobre i v budoucnu za desitky let aby byla moznost aby lide si mohly jezdit i ropakem, a je jedno jeslti nebude mit treba vyhody, ale dneska taky muzeme jezdit nak onich a zakazane to neni. Lie maji ruzne duvody proc cim chteji jezdit, a tak to neberme ani jednim a nepospinujme nadavanim na to ci ono. Ja chci taky se semtam projet i ropakem, pro ten odlisny zazitek z jizdy a podivat se i na vystavy, srazy hezkych starych amerik a tak a ne jen videt vsude EV. Stejne tak neni zakazano ani vlastnit stare zbrane, jsou lide co si chteji zastrilet z neceho stareho, nebo to maji i pro sberatelske ucely a tak. Bohuzel v automobilite je plno zakazovacu, siritelu zbytecnych lzivych hejtu na to ci onoho.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bacil »

V severských zemích je běžná "erární" zásuvka na ulici (kvůli topení do motoru) a zcela postrádá elektroměr nebo nějaké poplatkové zařízení. To se jim to pak jezdí.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4363
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

S dovolením naváži na to video co jsem dával JOBU zde: viewtopic.php?p=304786#p304786

Mrznoucí Amerika hřbitovem elektromobilů, odtahovky mají žně

Zima se letos ve Spojených státech amerických opravdu vydařila. Dvouciferné minusové teploty tu ovšem ukládají k ledu sen o spolehlivosti elektromobility. Mrazy tu vyřadily z provozu auta na baterky a rychlonabíječky, narušily i představy o pohotovém nabíjení baterií. Odtahové služby mají žně.

Viz článek zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... r#cxrecs_s

Opět se ukazuje, že fyzikální zákony se prostě obechcat nedají. Z článku pak vypíchnu snad jen (pro ty, co ho nechtějí číst celý):
...Mráz má totiž na elektromobily neblahé účinky, baterie se vybíjejí více než dvakrát rychleji, jejich schopnost generovat energii pomocí rekuperačního brzdění je omezena a proces nabíjení se výrazně zpomaluje...
...Ne každý majitel elektromobilu od zasněženého Oregonu po zamrzlé Ohio se totiž může pochlubit domácí garáží a vlastním nabíjením...
...ráno mají tito řidiči v baterii sotva tolik energie, aby mohli vyjet. Ne aby k nabíječce dojeli. A když se to s pětinou celkového dojezdu přeci jen podaří? Následuje dvě až osm hodin mrazivého čekání ve frontě na dobíječku....
...Mráz tak v Americe zcela podrývá koncept elektrické mobility, není s ní kompatibilní. A hlasitě to potvrzují i řidiči elektromobilů, kteří se ve vánici vrací pěšky domů...
Co říci na závěr? Asi snad jen obligátní: "Zase idealistické představy sluníčkové rudozelené woke chátry narazily na tvrdou realitu a fyzikální zákony..." :D
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
janko
Příspěvky: 29
Registrován: 10.07.2013 14:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od janko »

Tak ja tu dám iné fakty k tomu nabijaniu v mrazoch. Článok vrátane odkazov na videá. https://www.teslamagazin.sk/nabijanie-e ... mraz-test/
Mráz nieje problém. A v rámci vyváženia článok z rovnakého zdroja ako dáva kolega vyššie
https://www.idnes.cz/auto/autoservis/di ... tomoto_fdv
Krevel
Příspěvky: 131
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Krevel »

Janko to nejsou jiná fakta, ale potvrzení výše uvedeného. Tesla dokáže v těch mrazech účinně nabíjet jen pokud spustí režim, který ohřeje články před nabíjením, to se sepne pokud do navigace zadáš, že jedeš k nabíječce, ale samozřejmě ti to sníží dojezd (taky se to nesepne pokud máš příliš vybitou baterii)... pokud nabíjíš bez tohoto režimu, tak tam jasně píšou, že část výkonu nabíjení (bohužel nepíšou kolik % to zhorší účinnost nabíjení nebo jak moc to nabíjení prodlouží) jde jen na "ohřev" článků a taky na ohřev kabiny (to nevím jestli je komfortní funkce nebo to souvisí třeba se zvýšením účinnosti toho ohřevu článků)...u rychlonabíječky to nemusí být takový problém, ale pokud nabíjíš jen z jedné fáze tak bych se nedivil kdyby to dobu nabíjení protáhlo klidně na dvojnásobek... mimoto pak takové ty statistiky o spotřebě auta, která ti dává palubní počítač můžes klidně ignorovat, protože ty vůbec nepočítají s tou extra energií pro nabíjení, ale pouze s energií, co je reálně v baterkách
Co mě nezabije...by mělo začít utíkat.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4507
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Serža »

a kde je ten zámořský okupant?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
janko
Příspěvky: 29
Registrován: 10.07.2013 14:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od janko »

Ano, dojazd sa trochu zníži, ale nafťák ani nenaštartuje ak nemá špeci naftu proti mrazu. A ten ohrev baterky nejako moc nežerie. Len okolo 2 kW. Problém majú staršie elektromobily bez ohrevu baterky, to je pravda. Ale ludia si často zapamätajú neakú vec z novín a potom ju opakujú ďalších 15 rokov, aj keď už to dávno neplatí. Vývoj bateriek a vlastne všetkého okolo elektromobilov ide strašne dopredu. Hlavne v Číne. Európski výrobcovia sú tak 5-10 rokov pozadu, ak nerátame prémiové značky. Tie sa ešte snažia držať krok.
Krevel
Příspěvky: 131
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Krevel »

Trochu sniíží dojezd? Tak podle jiného článku na tom médiu, na které ses odkázal https://www.teslamagazin.sk/pokles-doja ... e-analyza/ je průměrný pokles dojezdu 29,7% při teplotách pod 0°C (statistika z mixu různých výrobců a 3,5mil sledovaných vozů). Tady je zase vidět, že pokud ta baterie není připravena na nabíjení, tak nabíjí klidně 60% výkonem (s tesla supercharger) https://www.teslamagazin.sk/tesla-model ... a-bateria/ fakt bych chtěl vidět jak to vypadá při použití běžné nabíječky na jednu fázi, když blbej leaf nabíjíš klidně 8 hodin když nemrzne.
Co mě nezabije...by mělo začít utíkat.
Uživatelský avatar
Hdm
Příspěvky: 1003
Registrován: 01.08.2012 15:12
Bydliště: Orlické hory

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Hdm »

Trocha zkušeností s hybridem z toho co kolega říká.
Koupil nového hybrida asi 2 roky zpátky Peugeot 3008.
Dojezd na elektřinu má asi 50km.
Při teplotě -10 celsia a méně má autem udaný dojezd poloviční. Při této teplotě ani nemůže nastavit odložené dobíjení (prostě ho auto nenechá nastavit časovač) a začne dobíjet hned (obvykle nabíjí doma nízkým tarifem).
drigon
VIP
Příspěvky: 2965
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

U Lion baterií hrozí při nabíjení pod bodem mrazu jev nazvaný pokovení elektrod lithiem. Jde o to, že se při nabíjení i vybíjení pohybují ionty lithia mezi "deskami" akumulátoru a do desek se musí interkalovat (vstřebat). Čím nižší teplota tím jde toto vstřebávání hůře (elektrolyt "houstne") a hrozí, že se lithium začne hromadit na povrchu desek. Tím se nevstřebává do hmoty desek, ale na povrchu vytvoří "film". Tento film lithia jednak sníží objem dostupného lithia, ale též vyřadí z provozu zasaženou část desek. Tím se sníží jednak kapacita baterie, ale i schopnost dávat proud (baterie změkne).
S tím vším musí výrobce euta počítat, proto se baterie za mrazu ohřívají, případně se snižuje nabíjecí výkon na takovou úroveň aby k popsanému jevu nedošlo. Proto trvá nabíjení pod bodem mrazu déle.
K popsanému jevu jsou zvláště náchylné LiFePO4 akumulátory, kde ke zničení akumulátoru stačí jedno jediné nabíjení pod bodem mrazu. U akumulátoru tohoto typu vyrobeného v roce cca 2010 došlo po jednom nabíjecím cyklu při -10°C k poklesu kapacity o cca 60% a 200Ah akumulátor byl schopen dát proud maximálně 20A. Při požadavku na vyšší proud kleslo napětí článků natolik že BMSka baterií odpojila (pod 2,5V per článek). Stalo se to u známého který měl akumulátor v nevytápěné garáži a přišly silné mrazy.
Jev je nevratný, jestli jsou moderní LiFePO4 akumulátory proti tomuto jevu odolnější nevím. Mám je ve sklepě kde je minimálně 12°C.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4363
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Serža píše: 22.01.2024 23:34 a kde je ten zámořský okupant?
Zůstal někde stát s elektrovehliklem a jde domů pěšky... :D
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4507
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Serža »

ještě že jsou po ruce ty dieselové pickupy, které zachrání situaci...
https://youtu.be/HrwVsUtFJOc?si=8WDORrbwGeQmAMM3
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
BOB2016
Příspěvky: 142
Registrován: 23.01.2018 9:50
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BOB2016 »

Ten dojazd v lete a v zime.
Bol som na montazi vo Svedsku na prelome oktober, november. Bol som nahradnik za chlapa co si zlomil nohu, preto len mesiac.
Na severe tusim sa to volalo Skelleftea.
Chlapi mali VW Up v elektrike na jazdy na stavbu a hotel.
Ked som prisiel zaciatkom oktobra, teploty rano cca 5°C dojazd udavany autom cca 350 km. V polovici novembra rano - 8 az 10 cez obed tesne pod nulou alebo tesne nad, vecer cca minus 5°C.
Dojazd udavany rano cca 160, vecer cca 180 km.

V lete dobijali na hoteli raz za tyzden, v novembri sme davali dobijat hned ako ukazalo dojazd pod 100 km. Jeden vecer sme mali dojazd okolo 90, ale nebol volny nabijaci port pred hotelom. Na druhy den sme jemne tŕpli ci tych cca 60 km hore dolu urobime.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Nikde, jen praucji a nejak ptakoviny z hloupych zdroju co nic nedokazuji ignoruji, nic vic. Umyslne at pekne je videt jak sep otapi dezinformatori proti EV. Hele pri minus teplotahc mi nejak zas tolik dojezd neklesl, na youtube jsou i videa kde to ukazujo ua dojezd nejak o tolik neklesl ale pro me za me, at si pohadkari ziji z hloupyhc clanku ktere vari z vody a nemaji realne zkusneosti. A ten cybertruck mel problemy s gumama, staci si najit i co o otm jinyp isou, a jake jsou primarne davany vyrobcem na nej. Klidne mohu upnout hromady fotek av idei jak uvizlyropaci ve snehu a dopadly este mnohoansobne hure. Takze zase zadne dukazy tu nikdo nepredlozil, narozdil od pohadkaru ja a majitele mame realne zksuensoti takze nemsuime cerpat z hloupych clanku a videi kde to stejne v komentarich lidi vyvraci takze v podstate ti co chteji ukazovat naproblemy u EV tak si samy kakaji nah lavu kdyz komentare to i misot me a dalsich primo popisujou o co jde. A tak tedy dekuji ze tu postuje nekdo neco co potvrzuje ma slova komentare chytrejsima lidma nez co siri dezinformatori ktery nemaji zkusensoti a jen hledaji na co by plivaly a tim se este vic potapely. Diky moc. No jdu zase makat, nemam otlik casu venovat ho nekde kde se siri jen pohadky bez jedineho dukazu dezinformatorama. Tak estej ednou diky ajentka dal, prosim vice clanku a videi ktere potopi anti EV pohadkare. Exponenciala roste a nejak pohadkari slouzi dobre ucelu k narustu EV, dikym oc jde videt ze ze vypomahate dobre k prosazovani EV. DIky moc, zdarma jak uzitecny ****** a este k tomu tak dobre, odvbadite dobre praci, to kdyby jsme si to mely platit tak by to stalo zbytecne prachy ale tady je to zadarmo. Jen skoda ze to tu nejak moc lidi necte toto forum a vlakno. Opakujete kolikrat neco co uz bylo nekolik let zpatky dobre dukazama vyvraceno na netu spousta krat, tak v tom pokracujte prosim, skvela reklama zdarma, lepsi podporu by jsme tezko hledaly.

Pesky domu ne, mam vice aut spoustu pratel co maji tez auta a auta EV mi jezdi bez chybky bez jedineho problemu i v zime jezdim do prace bez probemu stejne tak hromadfa lidi kde je minus hromady stupnu celsia jsou z toho i videa vsude. A ne jak anti ev socky takove ktere jezdi starym zrezlym rozpadajicim zigulikem s vyvesenou ruskou vlajkou ktery musi den predem rozmrazit aby to vubec nastartovaly a jet krokem aby sej imto nerozpadlo totalne ty ropacke popelnice. To plnoropaku tu bylo k videni u nas a vsude ve vsete je plno, nestartuje jim to, , jinde zase uvizly, a furt se nan ich neco ku*vi, jeodu ty ropaci jako snek ze clovke aby si vzal na ot dlouhodobou doovlenou aby vubec nekam dojel nez se to rozjede aspon na rychlost bezicicho krecka. :D Este jednou, diky moc, a poprosim pokracujte v tom, tak uzasnou reklamu tak krasnou propagaci zdarma, to nam mnozi mohou zavidet. Zase trochu ticha, at tu mate prostor na krasne propagace a delani nam reklamy uspesne pro nas au kazovani jak vam tece do bot, vy prorusky okupanti jezdici v zrezlym rozpadlym zuguliku. :D Ti soudruzi vi koho myslim. Jo a nezapomente jezdit v balistickych platech ss helmou a samonabijeckou na benzinku az se tam zase budete mlatit o posledni kapku, pokud tam teda vubec s tema popelnicema dojedete a nerozpadne se to hned pri nastartovani pokud to vubec nastartuje.

https://www.youtube.com/shorts/SxWHT2Lv09Y :D

https://www.youtube.com/watch?v=Fr4-JZxFJ2s Este ze ty EV jsou, jinak by tam stal dodnes s tim kamionem. :D

Navic to neco vetsi vaha ma i peknou vyhodu na snehu, lepe se to chytne , pokud samozrejme nekdo nejezdi na letnacich v zime apod. To ale samozreme se anti ev pohadkarum nehodi, ty videly EV maximalne tak ve videu, zkusenosti maji nula, a tak musi pockat na clanky nez jim nekdo prelozi do cestiny nejakou blbost clanek.

https://www.youtube.com/watch?v=shviOaTmGbY Nejak si ten trapny ford a to dokonce 350tka ani neupsoukl proti cybertrucku a to cybertruck uz musel zatacet zastavovat, takze kam dal by to este dal. Proste ropacke popelnice tvarici se silne, ale clovke se o ot opre tak se to rozpadne, rve to, smrdi to a realne to utahne maximalne tak detsky kocarek ty ropaci, a to este se ridic musi modlit aby se to pri tahani nerozpadl ten ropak a vzit dovolenou nez se s tim rozpohybuje. Motor jako krava, minimum mista a ani to neni schopna ta ropacka popelnice neco utahnout.

https://www.youtube.com/watch?v=OyrTLYyIvNI :D Tahat takovy naklad ropak, tak se rozjizdi este ted, pripadne se pri takovem zavodu rozpadne. :P

Je mi jasne co prijde za reakce, to bude od ropakofilcek brekotu teoretizovat, sirit ruzne dojmy, to bdue sama dojmologie. :D Snad to zas nejake na*ere jako vzdy.

Jo a jdete si prekontrolovat auta, jestli vam nezmrzly, aby jste pak mohly vubec jet do prace aby jste to nastartovaly. Jo aha tak nic, vy vlastne nemakate, vy jste 24/7 na netu kde sirite pohadky tak to jo, vy se mate, taskze nikam jet nemusite ap ockate do leta nez se ty popelnice rozmrazi a pujdou snad nastartovat a objet s nima jedno kolecko kolem baraku a pak se to rozpadne. Ale jo taky moznost hele, kupovat si auta jako ruzneropaky ktery jsou na jendo pouziti a pak akorat na to nechat to nekde odstavene nefunkcni ak oupit nove. Za ty pohadkyj ste si vydelaly dost, takze zadny problem koupit si dalsi u vas. A co, cim pojedete do bazaru pro auto? Pesky? Na kole? :)
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 23.01.2024 16:06, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
JOBU
Příspěvky: 1822
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

Tak ako väčšina ignoruje tvoje vtákoviny a hlúpe zdroje...
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Juu a uz breci, to se povedlo. Ucel splnen. Me zdroje byly super pokazde, a tyhle v tomto prispevku zdroje co tu ted jsou tu jsou umyslne jako odpoved na jejich hovadiny. To jake jsou, jsou umylsne tak zvolene kdyz berou takove zdroje jako nejaky dukazy, tak jim predhazuji akorat to co predhazuji oni uz po celou dobu co sem na forum prispivaji. Asi jim to jako zdroje staci a a nejsou eevidentne nejak narocny naz dorje kdyz se drzi ruznych videi, ceskych deravych clanku nic prokazujicich atd. :D Ja jinak me informace mimo tento prispevek s tema videama, zakladam na svyhc zkusenostech, zksuensotech pratel, a jinyhc lidi a odbroneejsich lepsich zdroju a ne nejake ptakoviny co pouzivjai oni jako dukazy co ani nic nedokazujou, fyziku neumi, matematiku taky ne. Upnout tady vse co v minulosti kdeco napsaly a co se jak ukazalo v realite jinak, tak by se to sem ani neveslo. Ale o tom oni uz mlci a furt dokola siri sve nesmysly i nekolik let stare. zatim nepredlozily ani jediny dukaz za celou dobu co zde napsaly, vzdy placnou nejakou blbost a tim se akorat potopi este hloubeji.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 23.01.2024 16:14, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5352
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

:D
Do práce už jezdit nepotřebuji a stejně na tom by to byla cesta dost dobrodružná, pomalá a s mnoha komplikacemi.
Ale i tak bych se chtěl svým dílem podílet na záchraně planety.
Na pohyb po zahradě, sadu, do lesa, případně na cestu do vesnice by to bohatě stačilo.
Akorát nevím co si vybrat abych s dobrým svědomím mohl starou benzínovou Terra Hondu nechat konečně ekologicky zlikvidovat
Akutříkolka.jpg
.
*
Jenže mám takový drobný problém. Obě výše uvedené alternativy mi přijdou na mé možnosti poněkud drahé.

Nevíte někdo zda bych mohl dosáhnout na nějakou zelenou dotaci?
Když jsou na elektromobily, zateplování, stále se měnící preferované způsoby vytápění, cyklostezky, rozhledny atd., tak proč by nemohly být i na takové?

Bylo by mi celkem jedno zda by byly přímo z EU nebo nějak zprostředkovaně od naších, českých, úřadů.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Vtipne s tema dotacema kdy to vyjde este vic nevyhodne nez bez nich. Ve skutecnosti kolik realne si lidi bere dotace na EV a tak? Z pratel a spousta ldii neznam nikoho kdo by si ji vzal tu dotaci. A kdyz se clovke koukne na data tak ... Ale v nekterych zemich kde jsou nejake dotace at si je klidne dal pouzivaji. Oni totiz ty dotace nejsou tak vyhodne jak si nekteri mysli. To ten cas a vse vyuziju lepe teda nez natahovat ruku na dotace. Jinak ropacke automobilky kdyz se koukneme do vzdalene i moderni historie i par let nazpatek, tak uz vycucaly dost dotaci, ale na to radi mnozi zapominaji kolik uz do nich kdo nacpal penez aby vubec prezily a jake automobilky musely byt zachranovany jinak by uz neexistovaly. Ford a mnoho dalsich jsou zadluzene dodnes a nejak se z toho nemohou dostat a to este v dobe kdy este nemely EV. Vede to hluboko do historie. nehlede na ot ze mnohe dotace se jinde uz i zrusily a byly ze zacatku pro podporu ryhclejsi prosazeni EV u nekteryhc uatomobilek EV. Ale to kolik se uz nacpalo do automobilek vyrabejici ropaky to jsou uplnej ine cisla mnohonaosbne vetsi kdy dodnes to nesplatily. Takze nektere automobilky vyrabejici EV ano drzi se diky pomoci ale nektere to daly i bez pomoci a uz nedluzi a cerpa se ted z nich vyhod co prinesly trhu. Zatimco spousta utomobilek delajici ropaky jsou zadluzeny odnes tak extremne moc ze nekteri vyrobci EV s tema malyma dluhama jsou proti nim uplny cuckari dluzici jen par drobnych v porovnani s ropackyma. Ale v te EU si to samozrejme delejte jak chcete, klidne si berte dotace na vse mozne, pak si vas jiny zeme j ve svete o to lepe namazou na chleba este vice.

Jo a at nektere na*eru, tak budu mit nove mullet elektro kolo v cene ano par statisicu sjizdaka a beru to tedy jako rozhodnuti z minula kdy bylo rozhodovani mezi E-motorkou nove a E-kola, tak prejdu na to E-kolo, dost nadupany. S tema motorkama by to byl vetsi problem nacpat je vsechny na korbu pickupu, a nejak moc elektro motorek ktere by mi vyhovovaly neni totiz zatim este. Jej ich dost, ale bohuzel nic co by splnovalo vse co ja chci a hrabat se mi v tom moc ted nechce, nemam na to tolik casu. Pokud nepocitam silnicni e-motorku na letni vylety. Proste budu si muset pockat delsi dobu na neco poradne tu kombinaci mnou zminenou minule. Tak zatim to E-kolo. Jo a at nektere este vice na*eru, tak si pockam i na elektricky telehandler, kdy jich ale zatim neni nejak velky vyber. Uz me nebavi kupovat palivo do toho smradocha hlasiteho na praci totiz. A koukam, docela se postupne prosazuji i elektro stavebni stroje o ktere je taky zajem, zajimave.

Honda? V mem pripade to byla honda motorka a slouzila docela dobre. Tenkrat este silnicka 600F. To byly casy. Pokud vubec este jezdi, podle nadavek znameho ktery ji ode me dostal s kterou uz nejezdim tak podle jeho nadavek s ni uz moc spokojeny neni narozdil ode me v dobe kdy se m isn i jezdilo dobre. Kolik do ni uz on nacpal penez. Obecne, produkty Honda me zatim nejak este nesklamaly zas tak, jestli to je stesti nebo neco jine, meh. zatimco co kdyz kouknu v USA naroodice co jezdi autama honda, tak nam prijde ze maji nejak vetsi zastoupeni hnupu nez v jinych znackach aut docela casto. Neze by v jinych autech nebyly, ale v tomto se shodnu s nekteryma lidma, ze casteji je vidim v znacce hodna autech.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5352
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

:D
Alstratt, nakousl si zajímavý úhel pohledu.
Nevím jak u vás, ale tady mají různé stavební apod. firmy občas velké problémy s odstavenými, nezajištěnými velkými stroji. Krade se z nich PHM.
A to by u akumulátorových tak lehce nešlo.
Takže další plus pro takovou techniku.
*
Otázkou ovšem je jestli to není v tom směru vyhánění čerta ďáblem.
Dokážu si totiž možná trochu představit i krádež elektrické energie z akumulátorů.
Ale to bude asi trochu složitější, ale ono se to časem vymaká.
*
P.S. Proti elektrokolům apod. vůbec nic nemám. Spíš naopak
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Odpovědět