Elektrokolo

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Pez
Příspěvky: 802
Registrován: 29.01.2020 16:14
Pohlaví: muž

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Pez »

Co vím tak u některých, typicky městských kol je přidavání “plynu” na rukojeti jako na motorce.
U sportovních typů je přípomoc při šlapání kdy si volíš stupeň ( sílu) přípomoci tlačítkem nebo ovladačem.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektrokolo

Příspěvek od bacil »

Buď je to kategorie jízdní kolo (povinné šlapání), nebo moped (motorem i bez šlapání). Na to první není potřeba řidičák a povinné ručení.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
mhi
Příspěvky: 465
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Elektrokolo

Příspěvek od mhi »

Existuji upravy elektrokol (resp. spis se asi v praxi skladaji pohony kola z dilu z elektrokol), kde neni nutne slapat a neni tam zadny omezovac na zakonny limit.

Nedavno jsem se kvuli synovi zajimal o legalitu jizdy na motokole bez RP (pridavny motor do 50ccm atd. bez zmeny konstrukce ramu kola), popravde moc moudry jsem z toho nebyl. To jsem uz offtopic, ale pri te prilezitosti jsem narazil na tema, ze se zvazuje povinnost povruc na vse co ma motor, ze pry moto i elektrokola jsou "uz moc rychla" (cekal bych spis lobby pojistoven, zakonny limit se nikde nezvedal).
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4363
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektrokolo

Příspěvek od bivoj »

mhi píše: 25.09.2023 0:56 ...Nedavno jsem se kvuli synovi zajimal o legalitu jizdy na motokole bez RP (pridavny motor do 50ccm atd. bez zmeny konstrukce ramu kola), popravde moc moudry jsem z toho nebyl...
...
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1, 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h,
f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
...
Takže pokud jde o DODATEČNĚ montovaný motor (tedy kolo není už z výroby s ním zkonstruováno, ale je montován už na hotové klasické kolo) - ať už spalovací, či elektro - může pohánět bicykl i bez šlapání, a může se na něm jezdit bez ŘP a samozřejmě i kdekoliv jako na obyč kole, jen musí být dodrženy všechny body a - f.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
TomSmith
Příspěvky: 1274
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elektrokolo

Příspěvek od TomSmith »

Pez píše: 24.09.2023 18:40 Co vím tak u některých, typicky městských kol je přidavání “plynu” na rukojeti jako na motorce.
To je ale jen na pomoc při vedení kola nebo při rozjezdu, nedá to více než 6km/h
Většinou ty nešlapači mají kola čipovaná:
https://www.google.cz/search?q=%C4%8Dip ... elektrokol
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Alstratt »

Tez mam vyhlidle jedno e-kolo, a pripadnou jeho upravu. Hybrid takove horske celoodpruzene a zaroven takovy downhill sjizdak v provedeni mullet. Zajimalo by me to este k tomu v provedeni navic v high pivot. Budu muset zaexperimentovat, to co chci se nejspis neprodava presne co ja chci. Naposledy to bylo u me Santa Cruz V10 ale to uz nejake ty roky nemam.

Ten pomocnik byva hlavne pri tahani toho kola do kopcu, takze clovke netaha tu vahu celou do kopce ale doprovazi vedle kola to kolo nahoru.

Ja mam ten problem ackoliv penize a mista mame hodne, tak mam tu vlastnosti ze jakmile mam necheo takoveho vice, tak mam ve zvyku ze mi to vydi a prodavam nebo to daruji nekomu. Takze ja treba nemohu mit motorku a pak k tomu e-kolo. Tak muj zlozvyk u toho byva ze postupem casu jedno prodavam a kupuji to druhe a postupem casu to zase opakuji nakupem. Cily bud motorka nebo e-kolo. A zalco me to uz tak stvat ze uz postupne semtma experimentuji mit super e-kolo a do toho nejake modifikace aby se to dalo udelat do urcite miry jako elektro moto kolo s dlouhym dojezdem al aby to bylo dobre odendatelne a plnilo by ot vse co chci. A to vyjde na slusne velke prachy. Vzhledove a provedenim priblizne co mam rozpracovane je ze by to bylo neco jako upraveny Theos F90 predelany.

Pak cekam i na lepsi nejakou e-motorku od christini, ale nevim no. Chci si to pak totiz vozit ty e-kola pro me a rodinu i na e-pickupu. A vim kterym, a postupne si kola nekde nabijet i skrz e-pickup kdyz budu nekde mimo civilizaci.

Proc ja musim mit zrovna takovy zlozvyk, kdyz je dost mista a i penize jsou, tak mam tento problem. Muj problem je, ze ja proste musim mit neco univerzalniho, nespokojim se moc s tim mit nekolik dopravnich prostredku na ruzne ucely. A to v dobe kdyz jsme nemely este tolik tak moc penez pred spousty lety, tak takovy problem u me nebyl. Cim vic je penez, tim mene toho chci mit pocetne, mysleno ruzne specializovanych veci jako ruzne vetsi pocet dopravnich prostredku, podobne to mam i se zbranema, vadi mi mit hromady strelnych zbrani, tak jich mam jen par, ale u naradi a jinych veci toto samozrejme u me neplati. Jsem ten typ, kdyz by se neco stalo a melo by se to presunout, tak by se to melo dat presunout na jeden zatah nebo dva zatahy nanejvys. Mysleno univerzalni, ale za to i presto plne top veci. Proto to e-kolo upraveny mozna, s kterym hodlam dal asi experimentovat, upravovat i kdyz vim ze primo na e-motorku to v nekterych vlastnostech mit nebude. Musi to byt lehke co clovek snadno muze tlacit, da se to normalne zvednout, musi to mit moznost modularity, nastrojeni/odstrojeni akumulatoru do konstrukce (coz jde ruzne u e-kol normalne) atd., moznost po nastrojeni bez namahy dojeti velke vzdalenosti a zaroven mit s tim i moznost rychle unikove rychlosti v pripade neceho atd. Musi to byt stale e-kolo jako treba Theos F90 jiz ale se zminenyma upravama aspon. Takze ano chci vyzkouset ze zvedavosti jak by to fungovalo s high pivot, bude to nadale mullet provedeni, pak ta modularita, lehka odolna konstrukce, pripadne mozna ze i zapinatelne AWD, neco asi jako ma Christini ... Christini ted dela na hybridu i elektricke verzi ctyrkolky a jedne motorky, vsechno v AWD. Samozrejme ma i AWD e-kolo a AWD motorky. Ano AWD to kolo nezlehci, nebude to evidentne ani tak vyvazene. Ale uz samotne e-kolo neni zrovna neco nejlehciho, ale to neznamena ze nema byt lehke na to co to ma byt i kdyz to bude tezsi nez klasicke nelektricke lehke kolo. Proto to modularita taky, pro moznost odstrojeni hodne veci z nej. Takova zehlicka kolo na sjizdeni a do terenu. Zadnou velkou super tezkou kravu s kolama. Chci mit v/na pickupu misto i na jine veci. U nas nic zas tak neobvykleho videt jak jezdivaji lidi s pickupama nalozenyma vzadu i vetsim poctem kol do terenu, na sjizdeni kdy se tam s tim i vejdou a sedi i vzadu venku otevrene. Tak jsme tez jezdivaly kdysi jako mlady kolikrat vzadu na pickupu.

https://www.kellys-bike.cz/https/www-ke ... -d2993-htm

https://rein4ced.com/

https://www.christini.com/

https://www.youtube.com/@CHRISTINIAWD/videos

https://www.deviatecycles.cz/proc-high-pivot.html

https://www.youtube.com/watch?v=Amf3OGDp6EE

-----------------

CIste jen pro zajimavost:

https://www.youtube.com/watch?v=R_JyDOIWHQk
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
mhi
Příspěvky: 465
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Elektrokolo

Příspěvek od mhi »

bivoj píše: 25.09.2023 14:05 Takže pokud jde o DODATEČNĚ montovaný motor (tedy kolo není už z výroby s ním zkonstruováno, ale je montován už na hotové klasické kolo) - ať už spalovací, či elektro - může pohánět bicykl i bez šlapání, a může se na něm jezdit bez ŘP a samozřejmě i kdekoliv jako na obyč kole, jen musí být dodrženy všechny body a - f.
Problem je v praxi naplneni a prokazani tech pozadavku. Mrknete treba na to co dodavatele pridavnych motorku dodaji za listiny.

Tech 6kmh "rozjezd" je dalsi (pod)zakonny limit, ktery muze dopr. prostredek vykonat sam.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektrokolo

Příspěvek od bacil »

Alstratte, pokud chceš něco mezi kolem a motorkou, kup si lehkou terénní motorku 125-250ccm a užiješ si mnohem víc zábavy než s elektrokolem.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Alstratt »

To jo, ale jak uz bylo zmineno, ta motorka ma nektere vyhody co to elektro kolo nema, ale zase v nouzi se mi tu motorku nechce tahat nekde, a to to elektro kolo je prave lehke a da se s snim slapanim dojet nekam kdy dojde el. energie / palivo. To je ta moje hrozna rozmlsanost v takovych vecech ktera se mi u me nelibi a na druhou stranu i v necem libi. Po tech zkusenostech s motorkama a par e-kol chci univerzal no. Tak jak bylo popsano. Kdyz si totiz mam koupit e-krosku, tak jak se znam tu mou narocnost, tak pokazde jdu do neceho silnejsiho tezsiho. Drive to byla silnicni Honda 600, bylo to i terenni Zero FX, Byla to Christini 450. Ted Steve tam ma na vyber co by se dalo poridit ta motorka co tam nabizi s malyma koleckama i ve slabsi verzi, ale jelikoz ma narocnost mi rika, kup si silnejsi tak pak zase ta vaha ale za to ten vetsi dojezd, + AWD v tom apod. Ale kdyz se neco stane, chci aby se to dalo odlehcit do e-kola pripadne lehkeho kola i bez akumulatoru. Budu muset experimentovat. Zkusim se vic poptat zda by to AWD slo do toho Theosu F90 nejak a jestli by mi udelal mozna Steve nebo nekdo ten high pivot spolecne s tim AWD do toho e-kola. Pripadne me poslou do zadele, za pokus nic nedam poptavani se vice lidi co dotoho delaji. Ale asi se budu muset spokojit s tim ze to nebude vykonove podobne treba i jen slabsi motorce. Ale zatim to nevzdam. Dalsi parametr je, jelikoz mam rodinu, tak budu radsi kdyz se to pujde dat pekne naskladat dozadu na pickup. Tolik motorek tam nedam se kdecim dalsim. I presto ze v nouzi to budu moci nabijet skrz e-pickup, tak ale pro jistotu chci i slapani, nechci se spolehat jen na el. energii.

Jo na motorce me to bavilo vice nez e-kolo, ale to neresi nektere ty me problemy bohuzel. Kdyz jsme jely do hor s Christini motorkou, tak nejake to naradi a prehazovani na snezne pasy uz neco na pickupu zabralo nejake to misto na pickupu a pri predstave ze by tam byla este jedna motorka pro protejsek s tou samou moznosti pridelani sneznych pasu. A to je to co me na tom stve, ze nemam to vse v jednom s tema vyhodama. Ten high pivot a AWD na e-kolo bude resitelne da se asi rici, ale ten zbytek ... Do motorky to bude daleko, snezne pasy do hor to mit taky asi nebude (ale to neni nejak dulezite ty pasy), ale za to to bude mit zase moznost slapani, lehke, mene zabere mista na pickupu atd no.

Ale na te motorce se do cile dostanu proste o hodne rychleji nez na tom e-kole. Ale tolik motorek na pickup nedam, se vsim vsudy a kdyz dojde el. energie / palivo tak se mi to tahat nechce. Navic ty motorky pro decka neni dobry napad.

V tom videu to typkovi jelo docela v poho to e-kolo. Ale to neni presne typ e-kola co ja chci no. Jsme v podstate 6 clena rodina a s tema detma je to tezsi resit takove veci. Jo e-pickup, ale kdyz se prejde na e-kola tak v budoucnu co povyrostou to muze byt nejake to reseni. Ten e-pickup taky nema neomezene mista. A navesovat to este dozadu mimo korbu a tak nejak nechci. Tak ty upravene e-kola predelane by mohly byt nejake to reseni. Ctyrkolku ale taky nechci, ta to taky neresi, ackoliv to Steve na strance nabizi v provedeni AWD elektricke nebo hybridni nabizi a pokud is pamatuji dobre tak se z nich da tez neco napajet.

Jo v soucasne dobe na bezne vyjeti s detma je to snadne. Ale to o co mi jde, je rec o horsi dobe v pripade neceho a kombinace i soucasne doby na vylety atd. A tam mi bezne e-kola nestaci a dve motorky maji zase jiz ty zminene jine nevyhody. Ono taky pri uniku nekam dost daleko jet na e-kole s protejskem a brat este deti, kdyz by se musel opustit pickup tak ono ujet nekam daleko v takovem poctu nebude takova sranda. Ja to ujedu bez problemu, ale co oni. Tolik energie nejen elektricke co to sezere to e-kolo i kdyz to je v pohode, ale vykonavas tam fyzicky namahanou cinnost, tak o to vice taky toho clovek vic sni toho jidla atd. A bude se mi libit kdyz to budu moci vyuzivat i na vylety nekam kdy si to prave budeme moci dobijet i z toho e-pickupu. Ale ta e-motorka na velkou vzdalenost ujet rychle terenem je na to pro me proste o dost lepsi zase k dostani se rychle do cile urceni. Proste muj problem v hlave ze chci univerzal a nechci mit moc ruznych dopravnich prostredku. Ma to byt takovy system shruba matrjosky. Takovy ten ekosystem, cimz chci rici, ze veci se vzajemne podporuji, predavani el. energie do jineho prostredku nebo zarizeni atd. Dulezite veci se musi vejit na pickup, ten pickup musi plnit svuj ucel, kdyz nepujde dal pouzit pickup, musi byt pouzitelny ten jiny dopravni prostredek ktery bude resit ty ruzne problemy dale. A dodavku nechci misto pickupu. Ten pickup ma byt i docela dobra pojizdna opravna dilna mala na ty ostatni dopravni prostredky jako to vylepsene e-kolo predelane. Tak i to e-naradi si z e-pickupu mohu snadno dobit. A jelikoz ten pickup ma tu stahovatelnou solarni strechu vzadu na korbu kterou lze tak zakryt, tak ten solarni velky skladaci panelovy pas ci co to je chci vyuzit i v pripade nabijeni toho e-pickupu trochu a z nej nabijet e-naradi, e-kola a neco malo km to da do pickupu. Takze ano, ten osklivej cybertruck ktery stejne mozna o nektere veci vyhazu. Pripadne jiny e-pickup. Pri dlouhodobejsim odstaveni pickupu se neco zas dobije. Ten e-pickup ma byt shruba ta hlavni matrjoska ktera zasobuje el. energii na cestach to ostatni. Na jezdeni kratsich vzdalenosti desitek km, v pripade me klidne i 200 km nebo o neco dal tak to muze poslouzit to upravene e-kolo. A kdyz volim ten teren, tak chci pro jistotu neco lehkeho do toho terenu at se tolik nenamaham na dost dlouhych vzdalenostech a zaroven at je to pohodlne, at je to zehlicka na kolech. Proto ten high pivot, verze elektro at dojedu dal kdyz to budu moci mit i kde nabijet a zaroven v nouzi bez el. energie v e-kolu to mohu dojet slapanim bez vypomoci elektro pohonu. A zaroven i bez el. pohonu si mohu na te zehlicce uzit tez krasne ruzne sjizdeni. Ale je to proste pomaly dopravni prostredek to e-kolo oproti e-motorce. I na te e-motorce uvezu vice vahy ruzneho nakladu nez na e-kole. Vytahovat ale motorku se mi nekde zapadlou nechce i kdyz je to pohoda na ni to svezeni a setreni tak sve vlastni energie a zasob jidla.

Cily ty prostredky maji slouzit jak momentalnim ucelum na vylety apod, ale zaroven i do spatneho scenare. Moje hlava mi nedovoli mit plno ruznych prostredku v garazi. Me bavilo jezdit na motorce, skvela odreagovacka ktera mi ve volnu prinasela pohodu, od te narocne prace kde je to furt o fyzicke a psychicke narocnosti. Stejne tak me bavilo e-kolo pri sjizdeni kopcu a ruznych trailu. Takze ja si uziju na obojim. Ale chci to mit v dva v jednom do nejakem iry aspon. U nas je dost kopcu a bavi me jezdit i do hor kde si to clovek muze dost uzit. A tam kdyz nekdy tam vidim nektere kluky jak si vozi na pickupu kola, tak to mi nedalo jit taky takovou cestou o to vice, ale jak uz bylo napsano, neresi to uplne muj problem kdyz chci kombinaci toho kola s motorkou aspon do nejake miry. Jsem adrenalinovy clovek, ja bez adrenalinu zit nemohu, neboli ja ten adrenalin k zivotu potrebuji, bez nej to neni ono. A chci ty ruzne vyhody dat do jednoho a vice se tak i venovat tomu kdy by se dalo v terenu vylozene skombinovat zabavy a vyhody e-kola spolecne s vyhodamy a zabavou e-motorky aspon do nejake miry a to v jednom.

V praci mame nase SOF maji tez krosky a myslim ze neni tezke uhadnout jake a zda vyrobce uz tu byl i mnou zmineny.

Travim v praci dost casu, a uz ackoliv tu praci miluji ktera mi super zabavy, adrenalinu, pohybu, napadu, super kolektivu atd. dava, tak o to vice chci dat detem zabavy a stravit i dost casu s nima na cestach. Myslim ze zde na forum ze se dalo ze me vycist a nejak se tim netajim, ze si delam dost toho po svem, ze resim vice veci najednou bezne, a tahle kombinace by mi otevrela dalsi dvere dal k vyreseni dalsi moznych budoucch problemu kdyby neco prislo a pridani vice zabavy na cesty. Prave po ukonceni te prace kdyby me vyhodily nebo po skonceni normalne, tak pokud si to tu nekdo pamatuje, tak tu byla ode me zminka ze by se mohlo stat, ze zamestnam nektere lidi kteri by vyrabely nektere veci a tohle by mohlo byt jedno z vice produktu, kdy by to slo prave z mych penez ze zacatku to rozjeti. Coz je jedno z tech jednech veci co bylo tez mnou receno, vraceni vice vyroby zpatky do nasi zeme a na zapad a tak. Vim o sikovnych lidech co maji co nabidnout svuj potencial co umi. Tak aspon v budoucnu by to co ja ted chci to e-kolo kombinaci do nejake miry e-motorky nebo nekteryma vlastnostma z ni. Tak o to vice by se to dalo dal a snadneji rozvijet (vylepsovat a posouvat celkove vpred). Takze ono zaroven tohle muze byt mozna zacatek se dokopat k necemu takovemu vetsimu. Potrebuji vice casu a dokopat k tomu, tak snad se to nekdy povede. Ja nedokazu nic nedelat, ja furt musim neco delat a pokud to zamestna i nektere dalsi lidi a zvysi vyrobu u nas a prinese to neco navic, tak super. O penize mi nejde, naopak chci vice investovat do vice projektu a tohle by byl jeden z vice projektu, do nekterych projektu uz davno investuji. Stale si nektere veci musim nechavat delat u vice vyrobcu.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Odpovědět