Co dodat. Sudruhovia z teba maju radost.Grunt píše: ↑04.03.2023 15:56Zde se jeden hlásí a ač tak nějak tuším, že bych to asi neměl (obzvláště tady) říkat na plnou hubu, tak zatím mi zákaz výroby spalovacích motorů žíly netrhá a mírně ho i podporuju (spíš bych vnitřně řekl, že nemám vyhraněný názor). Resp. používám to jako vhodný nástroj k vrtání do lidí Aspoň se od těch smradů vyčistí silnice.
Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
A taky bych byl zvědav, jak povezeš na motorce těhotnou ženu do porodnice, marodné děcko k lékaři, skříň domů, ... .
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Solo_Kameň: Ani nemusí. Výrobci se do vodíkových bomb na dvou kolech pouštějí zcela dobrovolně i bez nařízení EU. Viz.
drigon: Jo, jo. Škodolibost nezná hranic. Mám to každý den i ústně.
drigon: Jo, jo. Škodolibost nezná hranic. Mám to každý den i ústně.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.02.2021 12:28
- Pohlaví: muž
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Ohľadne tohoto som celkom zvedavý, ako na tom z dlhodobého hľadiska bude nepriepustnosť nádrže. Viem si predstaviť, že aj menšie poškodenie pri páde z motorky, alebo proste len starnutím materiálu môžu spôsobovať dramaticky vysoké úniky paliva. Vodík sa fakt blbo skladuje. V mojom bývalom zamestnaní sa úniky vodíka riešili snáď každý deň na nejakom stroji.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
To áno, vodík rád zdrhá cez akýkoľvek materiál.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Solo_Kameň:
Takhle
Takhle
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
A při pádu to bude termobarická bomba...
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Prusvih jsou i ty baterky ... jestli jsem nezameskal nejakou inovaci, skoro to nejde hasit. Hasici na tohle nic nerikaji? Maji spoustu pozadavku u staveb a tady nic? Nebo "az to prijde" si reknou o dramaticke navyseni povinneho ruceni na porizeni pojizdnych bazenu, kde budou ta auta chladit ?
Na elektromotorce jsem nikdy nesedel, ale tak nejak motorkari tvrdi, ze to uz neni motorka, ten prozitek z jizdy je jiny. Tak nevim nevim jaky to bude mit uspech.
Na elektromotorce jsem nikdy nesedel, ale tak nejak motorkari tvrdi, ze to uz neni motorka, ten prozitek z jizdy je jiny. Tak nevim nevim jaky to bude mit uspech.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Účastnil jsem se kdysi studie, když se přišli hasiči ptát co se solárama a elektromobilama.
Na elektromobily s Li akumulátory jsou v zásadě dvě metody:
Náklaďák má na korbě vanu s vodou a do té se celé auto na několik dnů hodí. Pak se může vyndat a opatrně rozebírat.
Nebo něco podobného ale s pískem, prostě se to hodí hydraulickým klepetem do korby a zasype se to pískem.
Li akumulátory z principu moc hasit nejde. Vše potřebné pro hoření má baterie v sobě, pokud dojde k mechanickému narušení vnitřní struktury tak nastane bouřlivá exotermní chemická reakce.
Jsem zvědav jak se za pár let projeví dnes velice nadivoko umisťované Li-xx akumulátory k solárům v domech kde koho napadne. v případě dost silného blesku a proražení standardních ochran, nebo jen prostého opotřebení časem může dojít k neuhasitelnému požáru.
Podle mě by takováhle věc měla být vedle domu, ideálně pod zemí v dobře větrané betonové šachtě.
Na elektromobily s Li akumulátory jsou v zásadě dvě metody:
Náklaďák má na korbě vanu s vodou a do té se celé auto na několik dnů hodí. Pak se může vyndat a opatrně rozebírat.
Nebo něco podobného ale s pískem, prostě se to hodí hydraulickým klepetem do korby a zasype se to pískem.
Li akumulátory z principu moc hasit nejde. Vše potřebné pro hoření má baterie v sobě, pokud dojde k mechanickému narušení vnitřní struktury tak nastane bouřlivá exotermní chemická reakce.
Jsem zvědav jak se za pár let projeví dnes velice nadivoko umisťované Li-xx akumulátory k solárům v domech kde koho napadne. v případě dost silného blesku a proražení standardních ochran, nebo jen prostého opotřebení časem může dojít k neuhasitelnému požáru.
Podle mě by takováhle věc měla být vedle domu, ideálně pod zemí v dobře větrané betonové šachtě.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
No jasne, to haseni ponorenim na par dnu do vody jsem myslel ("mobilni bazeny"). Ted tech aut mame na silnici snad nejake % (nesleduju), az jich tam bude 50% a po kazde druhe trosicku vaznejsi nehode se auto protavi skrz asfalt ... budou zvladat vubec silnicari ?
Zajimave je to i z pohledu autoservisu, protoze ti lide budou muset mit prezkouseni podle NV194/2022 (drive "vyhl. 50"). Znam spoustu ruznych automechaniku a mam z toho dost rozporuplne pocity, kdyz vim jak nektere veci resi. Akorat tady to nebude koncit obycejnym pozarem, jako byli zvykli doted, elektrina neni v prvnim okamziku videt ani citit.
Offoptic, ono to FVE je dost divoke jak se zda i kdyz ho dela vzdelany a zkuseny profesional; jenom otazka jak/kde/co uzemnovat/jistit je veci mnoha ruznych nazoru a pohledu na vec. Vubec se nesnazim timto otevirat diskusi "jak se to dela bezne", videi s instalacemi "na klic" na Youtube je cela rada, obcas mi padla celist. Tohle bude jeste zajimave.
Zajimave je to i z pohledu autoservisu, protoze ti lide budou muset mit prezkouseni podle NV194/2022 (drive "vyhl. 50"). Znam spoustu ruznych automechaniku a mam z toho dost rozporuplne pocity, kdyz vim jak nektere veci resi. Akorat tady to nebude koncit obycejnym pozarem, jako byli zvykli doted, elektrina neni v prvnim okamziku videt ani citit.
Offoptic, ono to FVE je dost divoke jak se zda i kdyz ho dela vzdelany a zkuseny profesional; jenom otazka jak/kde/co uzemnovat/jistit je veci mnoha ruznych nazoru a pohledu na vec. Vubec se nesnazim timto otevirat diskusi "jak se to dela bezne", videi s instalacemi "na klic" na Youtube je cela rada, obcas mi padla celist. Tohle bude jeste zajimave.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Celkem je důležité vůbec dostatečné množství kontejnerů pro hašení elektromobilů vůbec mít, jejich počet by se měl v nějaké rozumné míře odpovídat zastoupení elektromobilů na silnicích. Ty kontejnery je pak dále nutné "někde" skladovat, mít k dispozici větší kontejnery na náklaďáky, autobusy nebo třeba tanky a kdo ví, co mají ještě s tím zeleným údělem v plánu.
Ono je to jaksi všechno se vším.
Ono je to jaksi všechno se vším.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Už teď to jezdí těžce přes 250km/h (viz), takže když si někdo nabere plné kufry vodíku a rozjede to čelně proti něčemu… by se to asi mělo přejmenovat z Ninji na Kawasaki Kamikaze. Umocněno tím vodíkem nezbude nic než oblak vodní páry.
Ale ať se vrátím k tématu. Souhlasím s technickýma problémama pokud se bavíme o EV. Ale jinak „Útok Brusele na svobodnou mobilitu“? Alibismus. Valná většina si tu svou zadnici dovede do místa výkonu přesunou i jinak. I kdyby to mělo být jednou stopou. Jde to. Jen si to valná věšina zpohodlnělích čechů nedovede představit. A to je celý problém.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Ne, celý problém je v tom, že si EU tímhle nesmyslem totálně zabije ekonomiku.
Pak budeme žrát trávu, a budeme jezdit na kole.
V něměcku už byla velká ekonomická krize. Stejně tak v německu byla válka, stejně tak v půlce německa byl komunismus. Ale němci se holt neponaučí a musí evropu zatáhnout do s*acek zas a znova.
A až ta ekonomika evropy bude na úrovni nějakých afrických států, tak to tu vše skoupí indie, čína a další větší země s kapitálem.
To je jádro pudla. Jak říkáš, lidi se můžou do práce dostat na všem. Ale jestli vůbec bude do jaké práce jezdit.
Kvůli globálnímu snížení emisí o 1% připravíme skvělou budoucnost svým dětem a sobě skvělé stáří. Hlavně když zbytek světa na nějakou ekologii zvysoka kašle.
Nehledě na to, že evropa co se týče el. energie na tom taky není růžově, ale je jí to jedno a chce hromadný přechod na auta do zásuvky.
Pak budeme žrát trávu, a budeme jezdit na kole.
V něměcku už byla velká ekonomická krize. Stejně tak v německu byla válka, stejně tak v půlce německa byl komunismus. Ale němci se holt neponaučí a musí evropu zatáhnout do s*acek zas a znova.
A až ta ekonomika evropy bude na úrovni nějakých afrických států, tak to tu vše skoupí indie, čína a další větší země s kapitálem.
To je jádro pudla. Jak říkáš, lidi se můžou do práce dostat na všem. Ale jestli vůbec bude do jaké práce jezdit.
Kvůli globálnímu snížení emisí o 1% připravíme skvělou budoucnost svým dětem a sobě skvělé stáří. Hlavně když zbytek světa na nějakou ekologii zvysoka kašle.
Nehledě na to, že evropa co se týče el. energie na tom taky není růžově, ale je jí to jedno a chce hromadný přechod na auta do zásuvky.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Ad elektrokramy - dle vyjadreni vyrobce poskytnutemu memu servisakovi by se to po kazde nehode melo na tyden odstavit do boxu pro pripad ze by to zahorelo. Zatim neoverovano z jinych zdroju.
Ad zelenani za kazdou cenu - krasne je to videt ted, kdy se kvuli odstaveni jadernych elektraren a cene plynu opet rozjely ihelne elektrarny. A taky je to citit na kazde vesnici, jak lidi presli z plynu opet na ekologicke spalovani drevotrisky.
Ad zelenani za kazdou cenu - krasne je to videt ted, kdy se kvuli odstaveni jadernych elektraren a cene plynu opet rozjely ihelne elektrarny. A taky je to citit na kazde vesnici, jak lidi presli z plynu opet na ekologicke spalovani drevotrisky.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.02.2021 12:28
- Pohlaví: muž
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Úplne sa teším na to, ako budem tri dni v týždni chodiť 90 km do práce na elektromotorke po namrznutej diaľnici . Snáď budem mať úplný home-office, skôr, než to naši súdruhovia z Brusela stihnú implementovať. Alebo by som si konečne mal nechať narásť gule a opustiť Európu, nech sa tu s tým ich socializmom zadrhnú všetci.Grunt píše: ↑06.03.2023 17:15 Souhlasím s technickýma problémama pokud se bavíme o EV. Ale jinak „Útok Brusele na svobodnou mobilitu“? Alibismus. Valná většina si tu svou zadnici dovede do místa výkonu přesunou i jinak. I kdyby to mělo být jednou stopou. Jde to. Jen si to valná věšina zpohodlnělích čechů nedovede představit. A to je celý problém.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Na elektromotorce jsem jezdil (ktm enduro) bylo to takovy mehh
Elektromobilu bude 10% stavajiciho mnozstvi aut. Mrknete z okna, v ulici vidim 14 aut, takze tu bude 1,4 elektromobilu. Nepujdeli to jinak tak ja proste mega a pul za C segment elektromobil vyplaznu. Teto utopicke vizi se pak prizpusobi i infrastruktura IZS.
Dalsi hladinou problemu je tlak na autonomni provoz. V momente, kdy bude urcite % vozidel rizenych ruznou mirou autonomne, zacne tlak na odstraneni neautonimnich vozidel protoze nehody...
Grunte, nejde tu o alibismus, jednou strankou veci je likvidace 45% evropskeho prumyslu, druhou je to, ze si chci jet kdy chci, kam chci a idealne cim chci. Ne abych resil, jestli mam dostatecny socialni kredit a co2 povolenku, aby mi byla pristavena nejaka sdilena mrdka.
Uz ted mi vadi, ze eu rozhoduje, co si muzu koupit za auta. Misto toho pri koupi auta platim 95E za kazdy gram co2 nad 95g, co mimochodem neplni ani hybridy.
Elektromobilu bude 10% stavajiciho mnozstvi aut. Mrknete z okna, v ulici vidim 14 aut, takze tu bude 1,4 elektromobilu. Nepujdeli to jinak tak ja proste mega a pul za C segment elektromobil vyplaznu. Teto utopicke vizi se pak prizpusobi i infrastruktura IZS.
Dalsi hladinou problemu je tlak na autonomni provoz. V momente, kdy bude urcite % vozidel rizenych ruznou mirou autonomne, zacne tlak na odstraneni neautonimnich vozidel protoze nehody...
Grunte, nejde tu o alibismus, jednou strankou veci je likvidace 45% evropskeho prumyslu, druhou je to, ze si chci jet kdy chci, kam chci a idealne cim chci. Ne abych resil, jestli mam dostatecny socialni kredit a co2 povolenku, aby mi byla pristavena nejaka sdilena mrdka.
Uz ted mi vadi, ze eu rozhoduje, co si muzu koupit za auta. Misto toho pri koupi auta platim 95E za kazdy gram co2 nad 95g, co mimochodem neplni ani hybridy.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Dokonce už básnili o vlacích na baterky. Nevím, jestli tím mysleli vlak, který bude nahrazovat dnešní dieselové vlaky v plném rozsahu, nebo půjde o vlak, který bude mít možnost jen omezeného pohybu mimo troleje. Ale množství baterek nám vyšlo úžasné.Matěj píše: ↑06.03.2023 17:15 Celkem je důležité vůbec dostatečné množství kontejnerů pro hašení elektromobilů vůbec mít, jejich počet by se měl v nějaké rozumné míře odpovídat zastoupení elektromobilů na silnicích. Ty kontejnery je pak dále nutné "někde" skladovat, mít k dispozici větší kontejnery na náklaďáky, autobusy nebo třeba tanky a kdo ví, co mají ještě s tím zeleným údělem v plánu.
Ono je to jaksi všechno se vším.
Když to shrnul, za směnu najedu s brejlovcem cca 200 kilometrů a padne na to cca 500 až 800 litrů nafty (dle zátěže). Množství kWh z nafty a tomu odpovídající kapacitu baterií si každý spočítá sám.
Jen pro ilustraci, 14 kWh baterie v mé FVE má cca 100kg.
Norma zátěže na mé trase je 550 tun.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
A ještě odhákuješ směnu až do fajrontu. S úsměvěm na tváři.Solo_Kameň píše: ↑06.03.2023 21:06 Úplne sa teším na to, ako budem tri dni v týždni chodiť 90 km do práce na elektromotorke po namrznutej diaľnici
Kterého? Automobilového? Jsem skeptický.
A ideálně do roboty, z roboty, za libovolného počasí, ve vyhřívané sedačce, pro každého člena rodiny a jeden šrot co měl dávno být na šroťáku do zálohy pro všechny případy. A ideálně všichni najednou. V tomhle jen návrh EU vítám. Popravdě pokud by byla nějaká rozšířená infrastruktura pro caresharing, tak bych to jako nevlatník vozu uvítal. Konečně bych mohl jezdit i něčím jiným než na motorkách, když bych potřeboval. Nevím, mě prostě tahle představa zas tak nevadí.
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Grunt: ty že jsi rozpadlík? Pomyslná kolečka salámu ti nic neříkají? To že zrovna toto tobě nevadí je fanj. Takže je úplně jedno, když nějakej spolek poblázněnců bude osekávat svobodu, až skončíme jako v číně jo?
Toto si budu pamatovat. Až si tu budeš někdy stěžovat, že ti EU něco zakázala, co jsi měl rád, nebo potřeboval, tak na to řeknu jen. Mě je to jedno, ať ti to klidně zakáže, já se bez toho obejdu.
A něco k tvejm blábolům. Pokud má někdo nějaké starší rezervní auto, tak se kupodivu chová ekologicky. Nebo dle tebe je lepší, aby mu jako rezervní auto stálo nějaké nové auto, na výrobu kterého bylo spotřebováno xx tun CO2 a to funční auto, které už bylo dávno vyrobené se prostě jen sešrotuje?
A to že lidi jezdí do práce autem a každej svým, to pláčeš na špatném hrobě. Stačí se podívat na jízdní řády veřejné dopravy. Taky se ti může stát, že kvůli 8.5 hodiny práce strávíš v autobusech další dvě hodiny kvůli pár km. Autem to zabere třeba 20 min.
Takže doporučuju trošku zapnout mozek a vystrčit hlavu z té tvé soukromé sociální bubliny. Že je u tebe něco ok, nebo ti třeba nevadí, že 1.5 hodiny denně budeš trávit v autobuse, místo doma s dětma je tvoje věc. Ale nesnaž se takový život tlačit i ostatním.
Jakož to rozpadlík si v mých očích silně klesl. Takové komunistické názory bych tu nečekal.
Toto si budu pamatovat. Až si tu budeš někdy stěžovat, že ti EU něco zakázala, co jsi měl rád, nebo potřeboval, tak na to řeknu jen. Mě je to jedno, ať ti to klidně zakáže, já se bez toho obejdu.
A něco k tvejm blábolům. Pokud má někdo nějaké starší rezervní auto, tak se kupodivu chová ekologicky. Nebo dle tebe je lepší, aby mu jako rezervní auto stálo nějaké nové auto, na výrobu kterého bylo spotřebováno xx tun CO2 a to funční auto, které už bylo dávno vyrobené se prostě jen sešrotuje?
A to že lidi jezdí do práce autem a každej svým, to pláčeš na špatném hrobě. Stačí se podívat na jízdní řády veřejné dopravy. Taky se ti může stát, že kvůli 8.5 hodiny práce strávíš v autobusech další dvě hodiny kvůli pár km. Autem to zabere třeba 20 min.
Takže doporučuju trošku zapnout mozek a vystrčit hlavu z té tvé soukromé sociální bubliny. Že je u tebe něco ok, nebo ti třeba nevadí, že 1.5 hodiny denně budeš trávit v autobuse, místo doma s dětma je tvoje věc. Ale nesnaž se takový život tlačit i ostatním.
Jakož to rozpadlík si v mých očích silně klesl. Takové komunistické názory bych tu nečekal.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.02.2021 12:28
- Pohlaví: muž
Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu
Áno. Pretože tá práca je zároveň moje hobby, je nadpriemerne platená a môj plat sa v nej rýchlo zvyšuje a zvyšovať pravdepodobne ďalej bude. Podľa tvojich slov to vyzerá, že tebe sa len nechce makať, ale to je tvoj problém, prosím neobťažuj s tým ostatných
Nehovoriac o tom, že takto dosiahnutú časovú úsporu môžeš využiť na osobný rozvoj a vytváranie hodnôt pre seba a spoločnosť. Tým, že štát (čo EU de facto je) oberie šikovných ľudí o túto možnosť spôsobí nedozierne ekonomické škody sebe aj obyčajným ľuďom v budúcnosti.
Naposledy upravil(a) Solo_Kameň dne 07.03.2023 7:27, celkem upraveno 1 x.