Útok Brusele na svobodnou mobilitu

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět
Permonik
Příspěvky: 499
Registrován: 01.11.2016 10:32
Pohlaví: muž
Bydliště: JM

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Permonik »

vrb: Pozor na to, ono se s těmi zákony ohledně "elektrokol" ve skutečnosti nic nezměnilo. Není, že předchozí nahradil nový, ale platí aktuálně oba. Je potřeba rozlišovat elektrokolo a kolo s pomocným motorem (ať již elektro nebo spalovák). Elektrokolo je max 250 W, 25 km/h a příšlap - jinak "neomezeno". Motor můžeš mít v náboji, středový,...
Kolo s pomocným motorem je definováno tak, že máš kolo, které je dodatečně motorizováno pomocným motorem, který nijak nezasahuje do hlavních částí kola. Zkrátka po odmontování motoru (a bez "vracení vyměněných dílů zpět") ti stále musí zbýt funkční kolo. To ale vylučuje kolo s motorem v náboji nebo středu. Co naopak vyhovuje, tak je motor na rámu/nosiči který používá extra řetěz, přítlačný pastorek na plášť kola,...
vrb
VIP
Příspěvky: 899
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Zajímavý výklad. Tak jsem to měl udělané.
Na zadním nosiči elektromotorek s pastorkem a zadni kolo kombinace naboj s kotoucovou brzdou a rafek na brzdění spalkama. Místo brzdiciho kotouče jsem dal volnobězku a na ní starý převodník z Favorita. Takže pořád to stejné kolo. Jen se dalo primotorovat do kopce. Když se sundal motorek s řetězem tak z toho bylo původní kolo.

Každopádně kdyby elektrokola mohla mít 1kw tak by to přírodě ulehčilo mnohem víc. Kde kdo by to používal prakticky. A ne jen rekreačně.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4507
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Serža »

on je s těma elektrokolama problém už teď
na klasickém kole, než začne člověk jezdit trochu rychle, musí najezdit docela dost kilometrů a tedy získá zkušenosti
na e-biku má rychlost okamžitě bez zkušeností a výsledkem je přeplněnou cyklostezkou mezi dětmi, psy, důchodci a bruslaři naprosto nekontrolovatelně se řítící cyklista, s nedostatečnými schopnostmi ovládání kola a nedostatečnou předvídavostí...kolo má cca 20 kilo (ta levnější), cyklista cca 80 = je to 100kg řítících se rychlostí 7m/s (pokud ten verk nemá odblokovaný)
druhá kategorie jsou důchodci, kteří tedy kola vesměs odblokovaná nemají, ale s rostoucím věkem se jim zhoršují motorické schopnosti a reakční doba, takže je e-bike veze rychlostí, při které často nejsou schopni kolo plně ovládat.
větší výkon e-biků by byl asi v pohodě, kdyby se přesunuly do kategorie motorových vozidel a měly zákaz na cyklostezky a cyklotrasy.
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od tom384 »

vrb píše: 14.06.2023 23:00 Co mě na Bruseli štve, jak zařízli elektrokola. Dle ČR zákonů bývalo kolo s pomocným motorkem do 1kw. Na tom se dalo super dopravovat po okrese do 20 km. Jelo to tak 40kmh a když člověk hodně slapal tak i vic.
EU to omezila na 250w a jen asistenci šlapání. To je mi úplně nanic. Těch 250w skoro ani nepocitim jako dopomoc. Jedině ty nejdražší verze s motorem před kazetou, kdy se to ještě zprevoduje. Tak ať mi nikdo neříká, že EU jde o ekologii. Jde jim jen o to omezovat lidi a utahovat šrouby. Od té doby vím, že EKO je jen záminka a kašlu na nějaké eko nesmysly.
S 1kw vykonu se da jet po rovine 60km/h. I kdyz myslenku podporuju, tak prakticky by to znamenalo pustit na cyklostezky male skutry a versina necyklisticke spolecnosti by musela akceptovat "holandsky" zpusob provozu na kolech. Tohle neni problem "brusel" ani problem "ekologie", ale problem "duchodce se psem na cyklostezce".
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1586
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Grunt »

vrb píše: 14.06.2023 23:00 Výkonově ekvivalentní čínské vozítko se prodává za 30-50k. Na bazaru jsou od 15 do 25k. To tak nějak odpovídá realitě.
Honda PCX 125 (nejprodávanější skútr v ČR) se dá sehnat za 80k, ojeté i míň. Pak asi není moc co počítat. Jsem ale zvědav jak to dopadne, poněvadž Honda stejně jako ostatní výrobci avizovala přechod na elektřinu a připravují také elektrické přibližovala. Nechci si tu cenu ani představovat.

vrb píše: 14.06.2023 23:00Btw. Potomek k osmnactinam potřebuje nějaké menší
obratne auto, aby se mohl dopravovat za vrstevníky bez ohledu na počasí.
No tak přesně s tímhle nesouhlasím. Doporučuju se třeba mrknout na Piaggio 1. Prostě zase nevím. Blbá babetta (pokud nepočítám typ pohonu) takový verk parametry lehce předběhne, ale cenově mi přijde že bych musel mít výplatu 100k/měsíc a více abych si to mohl dovolit podobně jako třeba kdysi tu babču. Třeba pracuju ve špatné zemi či co.

Tak oprava: Honda už svoje elektro přibližovalo Honda PCX Electric představila dva roky zpět. Nevím jestli se to prodává u nás a ani nevím jestli bude, protože zase mi přijde že to je asi určeno pro nějaký jiný trh s rozdílným průměrným platem.
vrb
VIP
Příspěvky: 899
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Můj názor je. Že fichtla měl mít v 15 a teď je čas na autíčko. Ale do tvých rodinných rozhodnutí ti kecat dal nebudu. Za tvoje děti jsi odpovědný ty a nikdo jiný.

Jen by mě zajímalo proč jsi se rozhodnul zrovna pro skutra a ne něco jiného? Jedinou výhodou skutra co vím je snad jen nízká cena a spotřeba.
mhi
Příspěvky: 465
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od mhi »

Syn mne postupne zacal nahlodavat, ze by chtel elektrokolobezku, a uspesne nahlodal. Vybral si entry level https://www.mironet.cz/xiaomi-mi-electr ... +dp446661/ ; Tedy zakoupil jsem, sestavil, zjistil ze je tam zrejme nalomeny kablik, vyreklamoval, a dovezl novy kus, ktery uz "funguje".

Pro ty co zajima jak to jezdi, stal jsem na tom jen chvilku, ale ... tak samozrejme to nejede. Ani se mnou, mam 40kg i s posteli, ale ono to ma +/- 200W motor a tak mne to do mirneho kopecka neutlaci ani kdyz sebou nevezu postel. I rozbita Babetta za podobne penize je myslim mnohem zajimavejsi a zabavnejsi. Na dojezd nekde v Praze v centru to ale asi bude fajn. Doufam :-). Materialove provedeni - je to takova hracka. Subtilni kabliky, elektronika dle schematu velmi primitivni, pohledem na kci bych rekl, ze to je do sucheho a neprasneho prostredi. Za mne pro nejaky zeleny mobilni sen uplne fiasko. Ale je mozne, ze treba Seat jestli bude delat ty kolobezky, tak prekvapi, treba na to bude nejaka dotace aby nestala ctvrt milionu :).

No a ted to dulezite: zjistoval jsem, kolik tohoto modelu jeden nejmenovany vetsi e-shop prodal celkove, a dostalo se mi celkove cislo za 3 roky nizsi nez 100 ks. Cekal jsem, teda ze prijdou alespon s tisicemi. Celkem pozitivne mne to prekvapilo, ze to lide neberou vlastne vubec vazne, prestoze je okolo toho pomerne velky 'hype'.

Technicke: na githubu jsou zdrojaky alternativniho BMC, na webu jsou ke stazeni dekodovany firmware do Xiaomi kolobezek (BMC je s STM8), a jsou k tomu aplikace umoznujici delat ruzne upravy (napr. zvednuti proudu do motoru, zruseni omezovace, atd.). Az to syna omrzi, zkusim si s tim trosku pohrat.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od bacil »

Kupují se dražší, kolem 20-50. Když to vezmu ekologicky, tedy že cena vyjadřuje ekologickou zátěž, tak by mně strašně zajímalo, jestli to bude aspoň jako u auta, nebo to bude jak u cyklobuzen že s kolem za čtvrt mega najedou 200km za rok, to už ekologicky vyjde líp i lambo. A vzhledem k tomu, že lidi nerespektují vlastnosti Li aku ikdyý to mají v návodě, tak jim brzo odejdou a nejpozději v květnu budou měnit baterky jak cesťáci u notebooků.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
mhi
Příspěvky: 465
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od mhi »

Sve tvrzeni o tom "co se kupuje" umite necim podlozit? Pochopil jsem ze sdeleni, ze lidi chteji prave ty levnejsi, navic "zebricky" top produktu rikaji take neco jineho, oblibena jsou ty o trosku o trosilinku lepsi (2x kapacita bat + lehce lepsi motor-nejde ale o rad, ktery by to potrebovalo).

Jako hracka pro dite to je ale fajn.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od bacil »

Ne online.Lidi už naopak nechtějí ty nejlevnější, z toho už se vyléčili před lety. Teď se víc prodávají odpružené s větším výkonem a 2kW choppery mají oblibu i mezi myslivci a rybáři kvůli širokým kolům.

Obrázek
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
drigon
VIP
Příspěvky: 2965
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od drigon »

EU chce definovat jak vypadá auto do šrotu. Tlak na omezení mobility sílí.
Název článku na Idnes o tom, jak chtějí eruropapsláši omezit běžným lidem svobodnou mobilitu. Je to k :puke , co ty zmetky s nafouklými aktivistickými ambicemi a ještě většími platy napadá.
Je tam mimo jiné to, že chtějí stanovit úřední životnost auta na 15 let, (edit), po níž chtějí zakázat větší opravy aut.
Koukej tak, aby jsi viděl.
cipis
Příspěvky: 4843
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od cipis »

Tak to by bylo dobré, kdyby nakázali životnost 15 let ... Leckteré auto je po 4 letech do šrotu, některé se ani konce záruky nedočká. Tj. by v ceně auta byla 15 let garantovaná mobilita. V ceně ...

Edit: nádech sarkazmu snad všichni poznali ...
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od bacil »

Jenže auta cca do roku 2013 jsou poslední udělané ještě celkem poctivě (byť už jen některé a i později se najdou ještě celkem dobré značky), takže i 25 let staré auto, pokud není kriticky prorezlé a je udržované, je bezpečné. Nakonec vždycky záleží, kdo to řídí a udržuje.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

ano, jdou na to z vicero stran, ale zamer je jasny a popsany v nazvu vlakna. diky za monitoring deni. snad casem vymyslime, jak z toho vysvejkovat. za mne letosni modely aut jsou za me zdanene penize nekoupitelne, coz je dalsi smer utoku bruselske pakaze
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Odpovědět