Vybavení automobilu
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Vybavení automobilu
Poloha se určuje nejen podle GPS, ale taky podle BTS. Takže asi každej, kdo chce. To by si nesměl mít telefon vůbec.
Re: Vybavení automobilu
Mimo zastavěnou oblast to určení přes BTS nebude zas tak přesný.
Čím víc víš, tím míň neseš.
Re: Vybavení automobilu
Kregan: záchranka posílá souřadnice jen pokud přes ni volas jinak to nejde a není nastaveny: ale dnes pokud voláte na IZS tak vás dokáží lokalizovat na metr přesně minuli týden to spustili už všude funguje to podobné jako app záchranka přivolání odejde SMS z lokalizaci. Myslím kdo to bojkotuje je O2.
Robert
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
Re: Vybavení automobilu
To by mě zajímalo jak někdo donutí pouhým zavoláním na nějaké číslo. 112/155/158 atd, aby se telefon jen tak sebral, zapnul si GPS a odeslal někam SMS se souřadnicema.
Re: Vybavení automobilu
Nuwara: to není na jednu a na druhou stranu. Já nevozím fšechno to vybavení proto, abych se moch nad někým vytahovat, ale proto, aby mi věci fungovali. Jen mi vobčas přijde dost znechucující, že celej rok slýchám blbý kecy vo magorech připravujících se na válku a úchylnejch automobilech co vraždí kytičky, a ti samí lidi f průseru spoléhaj na to, že něgdo ty startovací kabely a kurtu má.
Já už se několikrát zařek že v zimě budu zachraňovat jen ty co mi v létě přispívaj na naftu; zatím sem to nikdy nedodržel, ale letos je k tomu nakročeno víc než kdykoli předtím.
yorkin: tak nevím jestli je dřífkáč do auta nejvhodnější. Musíš ho něgde rozložit, nasbírat větvičky, kouří to, v autě ho nezapálíš, nejde dost dobře přenášet...
Já mám mrňavej primus co se šroubuje na klasický kartuše - ten právě de rozložit i f autě, zapálíš a vaříš; dyš se kolona rozjede zhasneš a jedeš. A až budu někde kempovat tejden, tak nepotřebuju dřífkáč, si udělám normální vohniště (a kdyby bylo fakt moc zle, tak ten dřífkáč improvizovaně vyrobím z jakýkoli piksly).
Mimochodem, všechny konzervy vozený v autě od loňskýho podzimu byly jedlý, sklenice čalamády a hráškomrkve vot Hamé taky. A bez pozorovatelnejch závad byla i voda, který vypršela záruka v 2017.
Já už se několikrát zařek že v zimě budu zachraňovat jen ty co mi v létě přispívaj na naftu; zatím sem to nikdy nedodržel, ale letos je k tomu nakročeno víc než kdykoli předtím.
yorkin: tak nevím jestli je dřífkáč do auta nejvhodnější. Musíš ho něgde rozložit, nasbírat větvičky, kouří to, v autě ho nezapálíš, nejde dost dobře přenášet...
Já mám mrňavej primus co se šroubuje na klasický kartuše - ten právě de rozložit i f autě, zapálíš a vaříš; dyš se kolona rozjede zhasneš a jedeš. A až budu někde kempovat tejden, tak nepotřebuju dřífkáč, si udělám normální vohniště (a kdyby bylo fakt moc zle, tak ten dřífkáč improvizovaně vyrobím z jakýkoli piksly).
Mimochodem, všechny konzervy vozený v autě od loňskýho podzimu byly jedlý, sklenice čalamády a hráškomrkve vot Hamé taky. A bez pozorovatelnejch závad byla i voda, který vypršela záruka v 2017.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Vybavení automobilu
Omlouvám se lokalizace bude teprve fungovat https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tisno ... 47ab5f122/
Robert
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
Re: Vybavení automobilu
No, ale to by přímo musel podporovat OS mobilního telefonu, aby někam v případě nouzového volání odeslal data nebo sms se svojí GPS polohou. Operátor se klidně může stavět na hlavu, ale někam odeslat mojí polohu prostě telefon nedonutí.
Nehledě na zmatenost článku, kdy tam autor používá pořád slovo operátor a čtenář si musí domýšlet jestli je myšlen operátor telefonní, nebo operátor od záchranářů.
Vsadil bych se, že ten člověk tomu nerozumí, něco někde zaslechl a pak zmatlal článek, kterej nemá hlavu ani patu, natož rozumný popis toho jak to bude fungovat.
K4cer: já nikomu nepomáhám. Před několika lety sem si přetrh při tahání jednoho magora ze škarpy lano (strašně chvátal, všechny včetně mě předjel a to se subaru nejezím na sněhu nijak pomalu a pak sem ho po pár zatáčkách našel v pangejtu). Pomalu ani nepoděkoval a to že by mi za to lano mohl dát aspoň stovku nebo dvě ho už nenapadlo vůbec.
Navíc 99,9% řidičů dojede do cíle bezpečně a vždy několik uchvátanejch blbů popadá do škarp, protože nejsou schopni spomalit na rozumnou mez. Tak nevím proč takovejm lidem pomáhat. Příště místo škarpy sejmou někoho v protisměru.
Od tý doby co sem se zařek už sem pár takovejch potkal, tak sem se jen zeptal, jestli je v pořádku, jestli má mobil a jel sem pryč.
A o tom co vozím v kufru, nebo mám doma už neříkám vůbec nikomu
Nehledě na zmatenost článku, kdy tam autor používá pořád slovo operátor a čtenář si musí domýšlet jestli je myšlen operátor telefonní, nebo operátor od záchranářů.
Vsadil bych se, že ten člověk tomu nerozumí, něco někde zaslechl a pak zmatlal článek, kterej nemá hlavu ani patu, natož rozumný popis toho jak to bude fungovat.
K4cer: já nikomu nepomáhám. Před několika lety sem si přetrh při tahání jednoho magora ze škarpy lano (strašně chvátal, všechny včetně mě předjel a to se subaru nejezím na sněhu nijak pomalu a pak sem ho po pár zatáčkách našel v pangejtu). Pomalu ani nepoděkoval a to že by mi za to lano mohl dát aspoň stovku nebo dvě ho už nenapadlo vůbec.
Navíc 99,9% řidičů dojede do cíle bezpečně a vždy několik uchvátanejch blbů popadá do škarp, protože nejsou schopni spomalit na rozumnou mez. Tak nevím proč takovejm lidem pomáhat. Příště místo škarpy sejmou někoho v protisměru.
Od tý doby co sem se zařek už sem pár takovejch potkal, tak sem se jen zeptal, jestli je v pořádku, jestli má mobil a jel sem pryč.
A o tom co vozím v kufru, nebo mám doma už neříkám vůbec nikomu
Re: Vybavení automobilu
Znáte pojem triangulace? V době gsm bylo rozlišení telefonu 540m, rozlišení bts o řád lepší. Stačí aby mobil viděly 3 základny různých operátorů a měly pozici na 20m, dnes na jednotky metrů. A to vše i bez přihlášení telefonu do sítě, bez gps.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Vybavení automobilu
Ono jde i teď dostat souřadnice z mobilu ale je to spíš byrokratický složitější. Ale asi každý moderní telefon automaticky zpracovává pozici neustále a proto ta dohoda s operatory a pak stačí aby tel poslal SMS ( ono to nebude klasická SMS spíš jen nějaký datový packet ) a jeto .takto bude fungovat i esim v autě .
Robert
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
Re: Vybavení automobilu
K4cer: ale jo, taky mám pár nestandardních věcí v autě Spíš mě udivilo, že někoho zde na tomhle fóru překvapuje, jak jsou příslušníci řekněme mainstreamu nepřipravení. To budou oproti nám ve většině situací... Akorát mi přijde zbytečný je za to skoro pranýřovat... Spíš než kráva je ta dáma prostě ovečka. A že oni tebe považují za psychopata: Tak ať, mrznout a hysterčit budou oni a ne ty
„Náhoda nepomůže tomu, kdo si nepomůže sám.“
Sofoklés
Sofoklés
Re: Vybavení automobilu
A co opravu defektu ..... nejen POTOM ?
Dorazilo od čongů
Dorazilo od čongů
Re: Vybavení automobilu
Jelikož je to zase aktuální, tak přidám svoji zkušenost:K4cer píše:Nebo Konig. Pewag a Konig sou drahý a kvalitní. Thule nevím, ale soudě dle ostatního sortimentu je to leštěnej prd pro bohatý majitele leštěnek.
Ale pokud to chceš jen na občasný použití, tak bych se nebál i levnějších ze supermarketu, dvakrát do roka službu udělaj a je rozdíl dát za řetězy tisíc a šest tisíc.
Vševobecně, řetězy s lankem a rychloupínáním se pohodlněji nasazují, slabé místo je zpravidla právě to lanko, nebo nějakej uživatelsky přívětivej nesmysl co je šponuje. Lepší řetězy sou jen z řetízků, vydrží víc, ale s nasazováním je víc práce.
V obou případech je moc fajn mít to natrénovaný, jak již bylo řečeno.
1) Řetězy ze supermarketu (za cca 500 Kč jsou stejné jako ty co se prodávají na benzinkách za ceny 800 Kč a víc), opravdu nebrat. Jsou zadarmo drahý - když se v záběru řetěz přerve, tak rozmlátí podběh, omlátí blatník a s trochou smůly i dveře. (Bohužel vyzkoušeno, účet nebyl levný). Obzvlášť pokud se nejedná o nějaké lehké miniauto, ale o něco silnějšího a těžšího, tak levné řetězy fakt nebrat. Atest TUV na obalu neznamená prakticky nic. Ve druhém kolem jsem na to samé auto pořídil Pewag Sportmatic SMX- drahé jako čert (tehdy přes 3500 Kč), ale pořád levnější, než předchozí oprava podběhů a lakovna.
2) V Rakousku potřebujete do hor řetězy, které mají rakouský atest (ÖNORM V 5117 ), bez nich vás může tamní policie vrátit zpět nebo pokutovat. Rakouský atest současně je záruka jakési minimální kvality.
3) Existují kvalitní a levné s rakouským atestem, cenou se blíží těm supermarketovým. Vyrábí je Pewag a prodávají se buď jako Pewag Ice Star nebo pod značkou Taurean, já je kupoval jako Taurean Ice Star zde: https://www.hakrbrno.cz/ice-star-73
Případněvíce inforamcí je k nim zde: https://www.e-snehoveretezy.cz/pro-osob ... -par-i644/
Tam si lze všimnout podstatného: Ochrana proti poškrábání AL disků: ne
Je to opravdu základní provedení bez samodotahování, v ceně cca 800 Kč je to funkční alternativa k těm za pětistovku ze supermarketu. Nutností je po ujetí pár desítek metrů je dotáhnout (a někdy i víc než jednou), což je v místech, kde je provoz a kolem vás do kopce "kloužou" na řetězích jiná auta, docela nepříjemná komplikace. Na samodotahovacíh se taky dá jezdit trochu rychleji, tzn očekávám-li, že je reálně použiji, jdu do nějakých lepších.
Za překvapivě dobrou cenu (cca 1200 Kč) se občas dají Pewagy střední třídy (Peweag Brenta) se samodotahováním koupit i ve značkové prodejně škodovky jako originální příslušenství (v zeleno-černých barvách škodovky ). Jinak na e-shopech v cenách 1200 až 1500 Kč.
Pokud bych řetězy kupoval s vědomím, že je nikdy nepoužiji, beru Taurean, pro občasné použítí Pewag Brenta C, pro častější používání nebo na použití kde jsou strmé ledovaté vozovky Pewag Servo (má totiž menší oka, tj víc řetězu, než Brenta). Brenta C se od Brenta 9 liší robustností řetězu. Taurean má stejný řetěz jako brenta 9. Brenta C je robustnější.
Pokud máte na zimu disky z lehkých slitin, tak supermarketové a ani ty Taureany vám nezaručí, že vám řetěz ozdobné disky nepoškodí (neomlátí). Pewag Brenta taky ochranu Alu disků nedeklaruje, ale přišly mi od oka k Alu diskům o trochu šetrnější, než moje Taureany. Brenty Servo jsou podle mě už dělány tak, aby téměř nehrozilo poškození Alu disků.
(Mnou uváděné ceny jsou orientační pro rozměry 195/65R15 a 205/55R16)
Re: Vybavení automobilu
Hliníkohořčíkové disky zuřivě žere sůl všude tam, kde je povrchový elox porušen, což je na délesloužících diskách pravidlem. Na zimu mám pro svou z vrakoviště zachráněnou Mazdu Premacy klasické plecháče, gumy nepřezouvám, přehazuji celá kola, a to u všech aut, co obhospodařuju. Takže případný řetěz nemá na disku co poškodit. Jo, ty plechové disky i s gumama mám taky z vrakáče, na to mé občasné zimní šmrdlání jsou víc než dobré. Řetězy vozím staré řetízkové, nájezdové. Vždycky jsem je při nasazování proklínal, ale nikdy nezklamaly
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Re: Vybavení automobilu
Dneska jsem trochu utrácel a pořídil nějaké věci na zimu.
Nejprve řetězy, ty obyč čínské se sílou článku 3mm, které jsem na chatě zničil, jsem nahradil obyč čínskými se sílou článku 4,5mm.
https://www.autokelly.cz/Product/DO-CF2 ... 2;40109655
Nečekám od toho extrémní offroad odolnost, ale určitě vydrží více (už podle váhy je poznat ten rozdíl).
No a pak tuhle epesní lopatku na sníh od Fiskars
https://www.fiskars.cz/vyrobky/zahrada/ ... du-1001574
Nejprve řetězy, ty obyč čínské se sílou článku 3mm, které jsem na chatě zničil, jsem nahradil obyč čínskými se sílou článku 4,5mm.
https://www.autokelly.cz/Product/DO-CF2 ... 2;40109655
Nečekám od toho extrémní offroad odolnost, ale určitě vydrží více (už podle váhy je poznat ten rozdíl).
No a pak tuhle epesní lopatku na sníh od Fiskars
https://www.fiskars.cz/vyrobky/zahrada/ ... du-1001574
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Vybavení automobilu
já vozím v autě složenou normální vojenskou polní lopatku...jako že furt, nejen v zimě
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Vybavení automobilu
Seržo,nic ve zlém,ale vyhrabávals někdy zapadlý auto polní lopatkou?Vozím normální rýč od Fiskarse,akorát jsem ho zařízl cca. o 150mm,aby se vešel do kufru.
Re: Vybavení automobilu
Přesně, taky mám skládací polní lopatku (celoročně v autě), ale práce s ní je trochu o něčem jiném.
Zítra spolu vyfotím pro srovnání
Zítra spolu vyfotím pro srovnání
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Vybavení automobilu
Já mám polní lopatku pevnou a vyhrabával sem s tím subaru posazený na břiše.
Největší problém je ta krátká násada a ten blbej tvar bez rantlů. Sníh co naberete tak většina spadá a pod břicho se s tím stejně nedostanete.
Nějak sem ho vyhrabal kousek popojel a auto si sedlo znovu na břicho. Vyhrabat odjezdovou cestu s polní lopatkou nebo rejčem bez šance.
Hrabal sem asi hodinku a pak si zavolal traktor
Pokud bych dostal chuť zase blbnout ve sněhu, tak si sebou vemu jak lopatku na dlabání sněhu, tak klasickou lopatu na sníh ideálně s teleskopickou rukojetí.
To co odhodíte lopatou na sníh během 5 min máte polní lopatkou minimálně na půl hodiny.
Největší problém je ta krátká násada a ten blbej tvar bez rantlů. Sníh co naberete tak většina spadá a pod břicho se s tím stejně nedostanete.
Nějak sem ho vyhrabal kousek popojel a auto si sedlo znovu na břicho. Vyhrabat odjezdovou cestu s polní lopatkou nebo rejčem bez šance.
Hrabal sem asi hodinku a pak si zavolal traktor
Pokud bych dostal chuť zase blbnout ve sněhu, tak si sebou vemu jak lopatku na dlabání sněhu, tak klasickou lopatu na sníh ideálně s teleskopickou rukojetí.
To co odhodíte lopatou na sníh během 5 min máte polní lopatkou minimálně na půl hodiny.
Re: Vybavení automobilu
"K4cer píše:
Nebo Konig. Pewag a Konig sou drahý a kvalitní. Thule nevím, ale soudě dle ostatního sortimentu je to leštěnej prd pro bohatý majitele leštěnek."
Thule=König.
Resp. Thule koupil Königa a prodával ho jako Thule. Letos, ho opět prodal jinému investorovi, takže se to zase prodává jako König. Furt jde o tytéž řetězy za tutéž cenu.
Nebo Konig. Pewag a Konig sou drahý a kvalitní. Thule nevím, ale soudě dle ostatního sortimentu je to leštěnej prd pro bohatý majitele leštěnek."
Thule=König.
Resp. Thule koupil Königa a prodával ho jako Thule. Letos, ho opět prodal jinému investorovi, takže se to zase prodává jako König. Furt jde o tytéž řetězy za tutéž cenu.
Re: Vybavení automobilu
štaflík: nj, je to možný, dneska značky měněj majitele ze dne na den. Já mám jeden pár Königů původně na dospělej náklaďák a zkrácený, ty maj očka z asi 8mm oceli - a zatím jsem je neroztrhal.
Veselá historka z natáčení: to sem takle vezl (pro někoho) balík sena pro vovečky, takovou tu véélikou rolku, samozřejmě na přívěsu. Lesní cesta, sníh utlačenej na led, a vedle cesty tak 200m vytěženýho svahu cca 30°, no jáma jak kráva. No a dojel jsem do půl kopce a dál ani zaboha, a při pokusu o zcouvání jsem couvl o půl metru a dalších pět smykem, samozřejmě souprava s vlekem nejde při smyku vzad řídit (tedy řídit jde, ale nepomáhá to), jasně že vlečka se rozhodla jít směrem z cesty. No, a teď babo raď, dyš se to neudrží na ruční (brzdí jen zadní kola), dopředu to vodmítá jet a dozadu se to klouže někam doprdele - no jediný řešení bylo stát na brzdě a modlit se, a vyslat kolegu s lanem navijáku uvázat se vo strom (to jsme ještě nadkládali kurtama abych dosáhl na dospělej strom, páč náletový břízky u cesty jsem vytahal ze země), pověsit auto i s vlekem na strom, a až pak šlo rozložit řetízky a natáhnout se na ně navijákem. Veselý to bylo pak, ale kdyby mi tenkrát ruplo lano, tak nestihnu ani zakvičet.
K tý lopatičce: na sníh se zatím nejlíp osvědčila lopata na sníh (jak ti chytřejší tušili už z názvu). Odhazovat půlmetru prašanu rýčem je naprostá blbost, to si někdy vyzkoušejte. Na zahrádce vozím i rýč, ale v zimě vždy vozím plastovou lopatu na sníh s trochu zkrácenou násadou, a taky klasický koště, je to vo hodně lepší než smetáček. A nezapomeňte na dobrý pracovní rukavice, by vám nemrzly pacičky.
Občas jsem se setkal s bizarním nápadem vozit ssebou v autě posypovou sůl. Není to k ničemu, mechanicky to ke zvýšení adheze nepomůže (sůl se kolama rozemele na naprostou padrť), chemicky sice ano ale až za hodinu a něco, navíc jen do asi -7°, a kromě toho vám to sežere celej automobil tak že zůstane jen palubofka a pneumatiky (kdyzi jsem jezdil se sypačem a ta sůl je svinstvo nekonečný). Co pomůže je místo soli vozit kyblík suchýho štěrku (tak 0-4 nebo 4-8), ten funguje vokamžitě a už mi to několikrát ppmohlo. Důležitý je že musí být suchý, jinak v kyblíku zmrzne a jednolitým 20kg šutrem posypovat nejde.
Veselá historka z natáčení: to sem takle vezl (pro někoho) balík sena pro vovečky, takovou tu véélikou rolku, samozřejmě na přívěsu. Lesní cesta, sníh utlačenej na led, a vedle cesty tak 200m vytěženýho svahu cca 30°, no jáma jak kráva. No a dojel jsem do půl kopce a dál ani zaboha, a při pokusu o zcouvání jsem couvl o půl metru a dalších pět smykem, samozřejmě souprava s vlekem nejde při smyku vzad řídit (tedy řídit jde, ale nepomáhá to), jasně že vlečka se rozhodla jít směrem z cesty. No, a teď babo raď, dyš se to neudrží na ruční (brzdí jen zadní kola), dopředu to vodmítá jet a dozadu se to klouže někam doprdele - no jediný řešení bylo stát na brzdě a modlit se, a vyslat kolegu s lanem navijáku uvázat se vo strom (to jsme ještě nadkládali kurtama abych dosáhl na dospělej strom, páč náletový břízky u cesty jsem vytahal ze země), pověsit auto i s vlekem na strom, a až pak šlo rozložit řetízky a natáhnout se na ně navijákem. Veselý to bylo pak, ale kdyby mi tenkrát ruplo lano, tak nestihnu ani zakvičet.
K tý lopatičce: na sníh se zatím nejlíp osvědčila lopata na sníh (jak ti chytřejší tušili už z názvu). Odhazovat půlmetru prašanu rýčem je naprostá blbost, to si někdy vyzkoušejte. Na zahrádce vozím i rýč, ale v zimě vždy vozím plastovou lopatu na sníh s trochu zkrácenou násadou, a taky klasický koště, je to vo hodně lepší než smetáček. A nezapomeňte na dobrý pracovní rukavice, by vám nemrzly pacičky.
Občas jsem se setkal s bizarním nápadem vozit ssebou v autě posypovou sůl. Není to k ničemu, mechanicky to ke zvýšení adheze nepomůže (sůl se kolama rozemele na naprostou padrť), chemicky sice ano ale až za hodinu a něco, navíc jen do asi -7°, a kromě toho vám to sežere celej automobil tak že zůstane jen palubofka a pneumatiky (kdyzi jsem jezdil se sypačem a ta sůl je svinstvo nekonečný). Co pomůže je místo soli vozit kyblík suchýho štěrku (tak 0-4 nebo 4-8), ten funguje vokamžitě a už mi to několikrát ppmohlo. Důležitý je že musí být suchý, jinak v kyblíku zmrzne a jednolitým 20kg šutrem posypovat nejde.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>