AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
AdBlue se dá normálně koupit - v pátek jsem objednal 4x20L a dnes mi v pohodě přijelo. Cena 495,-/ks
Kdo má blízko do Rakouska, tak tam je to úplně v pohodě. Výrobní závod v Linzi jede normálně.
Kdo má blízko do Rakouska, tak tam je to úplně v pohodě. Výrobní závod v Linzi jede normálně.
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
a jak to pozná? Maximálně může zkontrolovat vodivost. Když se do vody přidá nějaká sůl co nebude zanášet katák, tak by to mělo být v pohodě. Už experimentují i s vodou a fridexem proti zamrznutí.
Pokud to čidlo není na tvrdo v nádrži, tak by se mělo nechat vymontovat, díru zablindovat a čidlo přidělat na petku s adblue.
Každej systém se nechá oblbnout když senzorům podstrčíš údaje.
Pokud to čidlo není na tvrdo v nádrži, tak by se mělo nechat vymontovat, díru zablindovat a čidlo přidělat na petku s adblue.
Každej systém se nechá oblbnout když senzorům podstrčíš údaje.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Já jsem teď natankoval do plna (17l) což mi spolehlivé vydrží přes rok, takže cena me netrápí, i kdyby to bylo za 100,- za litr, to se mi víc projeví v rozpočtu cena nafty. Soused děla v logistice a říkal ze teď koupil 3000 litru, za 18,- za litr Podle me je to jen bublina jak vytlačit účelově cenu nahoru a pak bude po problému. Myslím ze všichni víme komu patří největší závod na AdBlue
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Pre prípad VP skladujem slušné množstvá neškodných! chemikálii zabalených a zavarených(na orginál baličke) v hrubostenných PE vreckách po 20kg na laminátových paletách.Chemikálie budú slúžiť v malotonážnych aparatúrach(napr.univerzálny elektrolyzér,miešaný vyhrievaný reaktor s kondenzátorom...)na výrobu produktov podľa aktuálnej potreby v PA.Takto je na sklade kuch.soľ čistá nejodidovaná,sóda bezvodá,čistý CaO(pálený mramor),fosforečňan draselno amónny,dusičňany amónny,vápenatý,draselný,močovina,kamenec,síra a ostatné potrebné chemikálie v menších baleniach.Skladovateľnosť neobmedzená,v prípade nutnej likvidácie sa to predá,alebo použije ako posyp,pranie,hnojivá.Je na to vypracovaný manuál pre dedičov .Konkrétne močovina slúži,ako zdroj plynného amoniaku(s vápnom).Samozrejme "pořizovací náklady barter+za hubičku".
Toto+výroba elektriny(aj po EMP),by bol môj vklad do PA komunity.
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
AdBlue: je potřeba si uvědomit, že ten problém není směřován na osobní automobily, ale na nákladní dopravu, kdy v současné době z cca 80% jsou vozy s normou EURO 6 tedy s povinným AdBlue. A ta spotřeba je o dost jiná než spotřeba u osobáků. Tahač má 90l nádrž na AdBlue a vydrží mu to tak na 4-8tis km, což je u kamionové dopravy tak týden? Tohle prostě nenachčiješ Takže zbývají jen elektronické bypass udělátka, které dají jednotce fejkové data, ale jen tak mimochodem, socialistofašistickockomarxistická germánie nyní ukládá až 10 000 EUR pokutu těm provozovatelům, u kterých se v kamiónu najde AdBlue emulátor...
Obcházení AdBlue tu je již pár let, a tvrdí se, že minimálně 60-70% kamiónů z východní Evropy jedou na AdBlue emulátorech. Při současné situaci to vidím tak na 100%
Cíl je tedy jasný
Doprava jako luxusní služba. Ceny mohou do konce roku vzrůst až o čtvrtinu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_vebe
Obcházení AdBlue tu je již pár let, a tvrdí se, že minimálně 60-70% kamiónů z východní Evropy jedou na AdBlue emulátorech. Při současné situaci to vidím tak na 100%
Cíl je tedy jasný
Doprava jako luxusní služba. Ceny mohou do konce roku vzrůst až o čtvrtinu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_vebe
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Oukej a nemůžou teda ty kamiony tankovat AdBlue v Německu, nebo Rakousku? Jak zaznělo tady ve vlakne, nezdá se he tento problém s nedostatkem za hranicemi resili
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
S naftou to tak dělají, proto tu za ní neplatí spotřební daň, jenom rozjebávaj dálnice a silnice.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Jsem jak průtokáč, tak to není problém, to za nějakou chvíli dám
Bill Masen píše: ↑20.10.2021 20:56
Akorát toho musíš nachcat minimálně čtyři litry, jinak to čidlo nepozná.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4374
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Jen trošku šikovnější autoelektrikář a nenajde to nikdo. Špičkový autoelektrikář (dnes už spíše autoelektronik či auto IT specialista) a nenajde to nikdo nikdy nikde a nijak.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Mam za to, že v Germanistanu poznají, že je neco špatně podle složení vyfukovych plynů a když ty nesplňují normu, tak je problem tak jako tak.
Největší vyrobce AdBlue v Evropě je Duslo Šala na Slovensku. Pak velka fabrika je v Nemecku a Polsku. Duslo jede na technologicke minimum, coz je 3/4 normální vyroby a vlada uvazuje o zakazu exportu. Myslim, že polsky zavod ukoncil vyrobu zcela.
Bohuzel hlavní produkt těchto fabrik jsou hnojiva a ty za soucasnou vyrobni cenu nikdo nechce. Nemuzete ve svobodnem svete nutit zadnou firmu, aby dotovala dobrovolně vyrobu ze sveho.
Největší vyrobce AdBlue v Evropě je Duslo Šala na Slovensku. Pak velka fabrika je v Nemecku a Polsku. Duslo jede na technologicke minimum, coz je 3/4 normální vyroby a vlada uvazuje o zakazu exportu. Myslim, že polsky zavod ukoncil vyrobu zcela.
Bohuzel hlavní produkt těchto fabrik jsou hnojiva a ty za soucasnou vyrobni cenu nikdo nechce. Nemuzete ve svobodnem svete nutit zadnou firmu, aby dotovala dobrovolně vyrobu ze sveho.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
-
- Příspěvky: 927
- Registrován: 11.02.2014 10:56
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
AdBlue by možná ani nedošlo, ale panika udělá svoje: https://www.denik.cz/z_domova/adblue-do ... mobil.html
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Teď řešíme nedostatek močoviny, ale mně z toho vyplývá nedostatek potravin, když se nebude příští rok hnojit. A nikde ve světě se nekoupí, všechno skoupí Čína. Teprve za rok či dva se tohle projeví
Udělám co musím
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Lidé v panice vykupují kapalinu AdBlue.
Zdroj: Deník.cz 20.10.2021, 20:17
Vím, že informační hodnota mého příspěvku je malá, ale musím pochválit fungování Rozpadu a lidí, kteří zde diskutují.
Prostě když se podíváte na nějaké objektivní ukazatele pro situaci x a naznáte, že se k něčemu schyluje, tak si tady najdete patřičné vlákno, porovnáte svoje zkušenosti, odhady či predikce s těmi od ostatních. A oproti většinové populaci máte aspoň týden náskok. Takže můžete být, stejně jako zbytek populace, patřičně rozmrzelí, ale nejste překvapení.
Zdroj: Deník.cz 20.10.2021, 20:17
Vím, že informační hodnota mého příspěvku je malá, ale musím pochválit fungování Rozpadu a lidí, kteří zde diskutují.
Prostě když se podíváte na nějaké objektivní ukazatele pro situaci x a naznáte, že se k něčemu schyluje, tak si tady najdete patřičné vlákno, porovnáte svoje zkušenosti, odhady či predikce s těmi od ostatních. A oproti většinové populaci máte aspoň týden náskok. Takže můžete být, stejně jako zbytek populace, patřičně rozmrzelí, ale nejste překvapení.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Do nedostatku potravin se to neprojeví, projeví se to v ceně potravin. Většina hnojiv se používá na jaře. Na jaře se fabriky rozjedou naplno bez ohledu na cenu. Moje teorie je, že fabriky na hnojiva, jsou omezována tím, že není volná kapacita plynu - plyn kupovali na spotovém trhu a ten se zhroutil. V podstatě veškerý plyn je přesunut na topení, nebo výrobu elektřiny.
U větších mašiny, lze obejít vstřik adblue odporovým drátkem na čidle teploty výfukových plynů, tak aby si stroj myslel že je nízká teplota. Když jsou studené výfukové plyny jednotka adblue nevstřikuje. Druhá cesta je softwérová úprava, v podstatě to samé, v programu se pevně definuje teplota výfukových plynů, jednotka nevstřikuje. V Německu při odhalování zda adblue funguje se používá měření NOX mobilní emisní stanicí. Edit: úprava překlepů
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Myslíte že by to šlo?
Bo jestli jo, tak tady za chvíli bude stát hlídač
Bo jestli jo, tak tady za chvíli bude stát hlídač
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Nebude.
Čpavková voda je úplně něco jiného než močovina.
Vzorec močoviny je CH4N2O.
Vzorec čpavku je NH3.
Myslím si, že by se jednotka adblue odebrala do věčných lovišť.
...
Ještě k měření emisí NOx v Německu. Dělají to za jízdy, nebo auto zastaví? Pokudho zastaví by mohlo stačit mít v autě přepínač a jednotku abdlue zavčasu spustit.
Čpavková voda je úplně něco jiného než močovina.
Vzorec močoviny je CH4N2O.
Vzorec čpavku je NH3.
Myslím si, že by se jednotka adblue odebrala do věčných lovišť.
...
Ještě k měření emisí NOx v Německu. Dělají to za jízdy, nebo auto zastaví? Pokudho zastaví by mohlo stačit mít v autě přepínač a jednotku abdlue zavčasu spustit.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Máš pravdu ,mě jenom napadlo že by to někdo z insiderů v nouzi chtěl vyzkoušet.
(Jinak jsou to 2 nádrže 2x 80m3 se zdrojem "čpavkové vody" pro SNCR system v energetice a má to víceméně podobné použití jako jako v autě)
(Jinak jsou to 2 nádrže 2x 80m3 se zdrojem "čpavkové vody" pro SNCR system v energetice a má to víceméně podobné použití jako jako v autě)
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
AdBlue je vstřikováno právě před zmíněný katalyzátor SCR. V něm následně na základě chemické reakce dojde k rozložení kapaliny AdBlue na čpavek (amoniak) a oxid uhličitý. Čpavek poté reaguje s oxidy dusíku (NOx) a ve výsledku se vyloučí dusík a voda.
https://www.auto.cz/adblue-co-se-stane- ... nit-104277
https://www.auto.cz/adblue-co-se-stane- ... nit-104277
You cannot kill me as I am already dead!