Jak jsem připraven na BLACKout
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
hm, BMW..... tj, Budes Mit Wydaje....
vic to ani nebudu komentovat ... snad jen to ze by to chtelo vedet nez neco napises o konstrukci "dnesniho" motoru zvlatne "lehkeho" urceni jako jsou moto, pily, centraly atd... vzduchem chlazeneho ..
problem NIcasilu je samozrejme kvalita provedeni, nesmi byt ani moc tlustej ani moc tenkej , proste akorat ..
viktor
vic to ani nebudu komentovat ... snad jen to ze by to chtelo vedet nez neco napises o konstrukci "dnesniho" motoru zvlatne "lehkeho" urceni jako jsou moto, pily, centraly atd... vzduchem chlazeneho ..
problem NIcasilu je samozrejme kvalita provedeni, nesmi byt ani moc tlustej ani moc tenkej , proste akorat ..
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
victor: co to? Nemáme snad zde novinářema zmasírované ovečky, kdy tři písmena BMW znamenají peklo a veškeré zlo na celém světě a světový mír a boj proti CO2 není možný právě kvůli BMW? : Mimochodem, jejich motory jsou dost často na prvních místech https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
jinak ta polská hláška...znám i další, Audi: 4 kroužky pro teploušky, Škoda peněz, Japonec nakonec atd. atd., vždy se něco najde
Ale jsem už OT
jinak ta polská hláška...znám i další, Audi: 4 kroužky pro teploušky, Škoda peněz, Japonec nakonec atd. atd., vždy se něco najde
Ale jsem už OT
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
no a právě proto bych nicasil v něčem s pístama mít nikdy nechtěl, add zkušenosti s BMW. Ono to "prostě akorát" v dnešní době "made in china" nikdy nebude, bude to spíše "co nejméně ať to vydrží rok, dva"
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
no jo devlope, zadny problem se vyhnout NIcasilu ale v tom pripade se musis obejit napr. bez vsech motorovych pil a podobne mechanizace protoze tam je Nicasil proste vsude... a nejen tam
viktor
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Victor: tak to si v tom případě popřejmě hodně štěstí a kvalitního benzínu, ať nám ty hračky vydrží co nejdéle
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
ale ne Divelope, Nicasil funguje dobre s tim problemy nejsou kdyz je udelanej dobre. Ale to plati o vsem ...
viktor
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
victor: ale otázkou je, ve kterých značkách elektrocentrál je udělanej dobře... Honda?
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
No 2-takty mám dva (ostatní jsou 4-takty)...tohoto typu: https://www.youtube.com/watch?v=bFVDrVqnAJMviktor píše: ↑09.11.2021 19:40 valce jsou sice z hliniku ale je na nich NICASIL a ten vetsinou drzi i ten tvz. "cinskej" . vlozky uz se nedelaj hodne davno. Pokud je ztrata komprese tak to vetsinou nenastartujes a nebo hodne blbe. Muze to byt rada dalsich veci, např gufera u dvoutaktu, pistni krouzky, taky jsem mel jednen zloneje po cca 1/2 hod chodu atd.. utesneni kliky to byla specialita u malych Husqwaren (pil ) to byla katastrofa.
viktor
pokud tam mas nejakou 2 takt na vyhoheni pro ztratu vykonu tak bych se na to ze zajimavosti kouknul pokud uz neni v popelnici
Jeden je z roku cca 2005, ten už si nevzpomínám co s ním je, druhý je cca 2007-2008 ten má odpracované sotva 20h a odešla v něm regulace otáček, takže to vzalo vše za sebou zapojené (kompaktní zářivky, nabíječe, autolednci ....) problém, ten bude asi na tom motorově dobře, ale pro opravu regulace je třeba to rozebrat snad na atomy...viz video, neb regulace je někde uprostřed
Toho prvního více jetého, bych se možná mohl zbavit...jen co si vzpomínám, tak už prakticky od novoty mely dost nestabilní chod motoru, i při odporové zátěži a děsně čadily.
Osobně bych si raději postavil vlastní centrálu s tím že bych negeneroval přímo 230V, ale spíše nabíjecí napětí/proud pro akumulátory a následně až z těch dělat měničem 230V, pak není problém ani výkonová špička.
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
no Soptiku uz tady mam jeden 2 takt na hrani, ale je dost jetej, respektive provozne opotrebovan ( treba mu chybi jedna noha, urazena v odlitku atd ) takze pokud mas neco na nahradni dily abych to pokusil slozit do funkcni podoby tak bych byl rad, funkcni centraly mam dve, Tohle mam na hrani. proste treba budu mit zas neco co by mohlo zajimate tebe, v teto hre jsem pro barter jinak by me to snad ani nebavilo
viktor
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Pánové ještě OT (k tomu povrch válců.)
Pokud máte Hyundai nebo KIA s motorem 1.0 Tgdi tak tam žádná litina už dlouho není.
Nevím jestli je to Nikasil nebo co tam vlastně je ale ty motory běží už několik let.
Pouze 2 kroužky. Omezovač je někde kolem 7000ot. Osobně mám na jednom takovém 40 kkm.
Nevím jak je to u ostatních motorů H + K ale nedělám si iluze i u jiných výrobců.
(Vlastě jenom co vím, tak WV má v motoru 1.0 TSI ještě litinu.)
Pokud máte Hyundai nebo KIA s motorem 1.0 Tgdi tak tam žádná litina už dlouho není.
Nevím jestli je to Nikasil nebo co tam vlastně je ale ty motory běží už několik let.
Pouze 2 kroužky. Omezovač je někde kolem 7000ot. Osobně mám na jednom takovém 40 kkm.
Nevím jak je to u ostatních motorů H + K ale nedělám si iluze i u jiných výrobců.
(Vlastě jenom co vím, tak WV má v motoru 1.0 TSI ještě litinu.)
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
se to pokusim trosku shrnout, vzhledem ze s ejedna obecne o motory asi ani nejsem moc OT
takze : litina supr, blok motor je odlitek, ci jen valce jsou odlitek ( napr JAWA 350, kyvacka atd ..) supr, jen je to proste tezky..
vlozka valce, ocelolitina : hlinikovy blok, ci valec a vevnitr je bud vlisovana a nebo jen vlozena vlozka z ocelolitiny. Výrazně lehčí ale taky náročnější než litina. stare skodovky, jawa 23 pionýr, jawa 640 ( tak s tim byly dost problemy ) atd.. mezi jeden z problemu patri horsi prestup tepla mezi vlozkou a valcem u vzduchem chlazenych motoru atd..
Nicasil a spol, povlak na hlinikovem povrchu valce. Nicasil (nikl, kremik, uhlik) tim ze je tato vrstva ktera je hodne slaba primo na hlinikovem tele valce umoznila perfektni prestup tepla a tak umoznila konstrukci vykonnych a lehkych motoru. Takze ho najdete od zahradni mechanizace ( motorova pila ) pres vsechny mozne motory az ke F1. I kdyz je mozne vybrusy s Nicasilem opravit vybrousenim a nanesenim nove vrstvy tak to je na zvazenou protoze je v rade pripadu lepsi koupit rovnou novej valec s pistem. Pokud je Nicasil udelanej dobre ve spravne sile vydrzi fakt hodne.
viktor
takze : litina supr, blok motor je odlitek, ci jen valce jsou odlitek ( napr JAWA 350, kyvacka atd ..) supr, jen je to proste tezky..
vlozka valce, ocelolitina : hlinikovy blok, ci valec a vevnitr je bud vlisovana a nebo jen vlozena vlozka z ocelolitiny. Výrazně lehčí ale taky náročnější než litina. stare skodovky, jawa 23 pionýr, jawa 640 ( tak s tim byly dost problemy ) atd.. mezi jeden z problemu patri horsi prestup tepla mezi vlozkou a valcem u vzduchem chlazenych motoru atd..
Nicasil a spol, povlak na hlinikovem povrchu valce. Nicasil (nikl, kremik, uhlik) tim ze je tato vrstva ktera je hodne slaba primo na hlinikovem tele valce umoznila perfektni prestup tepla a tak umoznila konstrukci vykonnych a lehkych motoru. Takze ho najdete od zahradni mechanizace ( motorova pila ) pres vsechny mozne motory az ke F1. I kdyz je mozne vybrusy s Nicasilem opravit vybrousenim a nanesenim nove vrstvy tak to je na zvazenou protoze je v rade pripadu lepsi koupit rovnou novej valec s pistem. Pokud je Nicasil udelanej dobre ve spravne sile vydrzi fakt hodne.
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
-
- Příspěvky: 222
- Registrován: 04.11.2017 1:27
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Kat.I: Blackout na hodinku, dve, tri:
- To neresim vubec, to je tady uplne normalni. Svetla sviti na 24V, notebooky bezi na baterky, internet taky, mrazak ze neohreje, barak nevychladne.
Kat.II: Blackout pres noc / do druheho dne:
- Dojit do garaze a prepojit mrazak s lednickou na menic od solaru. Dobit z toho notebooky a baterku od internetu.
- Kamna jsou na drevo
- Plyn a voda pujde
Kat.III: Nekolikadenni blackout:
- Vytahnout z garaze centralu a pro sichr v ni vymenit olej, ktery se vali vedle ni
- Pokud nepujde plyn, tak vzit varic na dvoukilovku s propanbutanem
- Pokud bude hnusne a bude nabite auto, tak do nej hodit na krokodylky zdroj, ktery bude pomahat baterkam solaru, jinak pustit centralu. 10l benzinu na nejakou dobu vystaci.
- Otazka je, jak z centraly nabijet baterky rozumnym vykonem (rekneme 1.8kW z 2kW centraly). Trafem s usmernovacem to nejde, protoze se popere s regulaci centraly. Takze jedine vytahnout pajku a zacit vymyslet zdroj s PFC a do toho se mi vubec nechce.
- Pokud nepujde voda, tak tu mam asi 40l pitne v PETkach a par kubiku destove. Na splachovani dobre, pit bych ji nechtel, ale v nejhorsim bych asi musel vymyslet nejakou filtraci. Asi pres drevene uhli a pak 2 mikronovy filtr.
- Zkusit upect chleba v remosce na baterku z auta, ktera ma o neco mensi napeti, nez idealni. V nejhorsim zapojit do serie auto a solar. Vypinani DC bude s vanocnimi svetelnymi efekty.
Kat.IV: Blackout od 2.tydnu do rabovani:
- Obetovat nejakou elektrinu do auta na privezeni par kamaradu z bytu ve meste.
- Pokryt perimetr IR kamerami.
- vyzbrojit se beznymi nastroji - kosa otocena o 90 stupnu, lesenarska trubka, sekyra, horak na hydroizolace, asi by se povedlo i nejake to prekvapko.
- Predelat centralu na propanbutan (to nemam vyzkousene)
- Prelit propanbutan z 10kg bomby do 2kg pro varic (to taky nemam vyzkousene), nebo predelat vysokotlaky varic na 10kg bombu s rekulatorem na 2Bary.
Kat V: Blackout od rabovani po SHTF:
- Pokud uz se rabuje, tak me asi nikdo nebude popotahovat za nedovolene ozbrojovani. Aspon si vyzkousim, co zabavneho se da udelat s kusem trubky. Ale radsi bych, aby to dokazali nahodit driv, tohle by bylo vycerpavajici a zadnou vnitrni potrebu strilet do lidi nemam.
- To neresim vubec, to je tady uplne normalni. Svetla sviti na 24V, notebooky bezi na baterky, internet taky, mrazak ze neohreje, barak nevychladne.
Kat.II: Blackout pres noc / do druheho dne:
- Dojit do garaze a prepojit mrazak s lednickou na menic od solaru. Dobit z toho notebooky a baterku od internetu.
- Kamna jsou na drevo
- Plyn a voda pujde
Kat.III: Nekolikadenni blackout:
- Vytahnout z garaze centralu a pro sichr v ni vymenit olej, ktery se vali vedle ni
- Pokud nepujde plyn, tak vzit varic na dvoukilovku s propanbutanem
- Pokud bude hnusne a bude nabite auto, tak do nej hodit na krokodylky zdroj, ktery bude pomahat baterkam solaru, jinak pustit centralu. 10l benzinu na nejakou dobu vystaci.
- Otazka je, jak z centraly nabijet baterky rozumnym vykonem (rekneme 1.8kW z 2kW centraly). Trafem s usmernovacem to nejde, protoze se popere s regulaci centraly. Takze jedine vytahnout pajku a zacit vymyslet zdroj s PFC a do toho se mi vubec nechce.
- Pokud nepujde voda, tak tu mam asi 40l pitne v PETkach a par kubiku destove. Na splachovani dobre, pit bych ji nechtel, ale v nejhorsim bych asi musel vymyslet nejakou filtraci. Asi pres drevene uhli a pak 2 mikronovy filtr.
- Zkusit upect chleba v remosce na baterku z auta, ktera ma o neco mensi napeti, nez idealni. V nejhorsim zapojit do serie auto a solar. Vypinani DC bude s vanocnimi svetelnymi efekty.
Kat.IV: Blackout od 2.tydnu do rabovani:
- Obetovat nejakou elektrinu do auta na privezeni par kamaradu z bytu ve meste.
- Pokryt perimetr IR kamerami.
- vyzbrojit se beznymi nastroji - kosa otocena o 90 stupnu, lesenarska trubka, sekyra, horak na hydroizolace, asi by se povedlo i nejake to prekvapko.
- Predelat centralu na propanbutan (to nemam vyzkousene)
- Prelit propanbutan z 10kg bomby do 2kg pro varic (to taky nemam vyzkousene), nebo predelat vysokotlaky varic na 10kg bombu s rekulatorem na 2Bary.
Kat V: Blackout od rabovani po SHTF:
- Pokud uz se rabuje, tak me asi nikdo nebude popotahovat za nedovolene ozbrojovani. Aspon si vyzkousim, co zabavneho se da udelat s kusem trubky. Ale radsi bych, aby to dokazali nahodit driv, tohle by bylo vycerpavajici a zadnou vnitrni potrebu strilet do lidi nemam.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
-
- Příspěvky: 222
- Registrován: 04.11.2017 1:27
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
sigurd: Jak jsi udelal TEG na pevne palivo? Ty clanky maji limit teploty na teple strane - tusim ze asi 225 stupnu. Mas tam nejakou regulacni smycku? Nebo musis podle teplomeru hlidat, jak moc topis, abys je neznicil?
Ulfhednar: Resenim je kupovat starsi auto. Typicky byva i opravitelnejsi. V elektromobilech to je trosku smutnejsi s vyberem, ale v Nemecku se sem tam neco da najit.
Fabulous: Jezdim autem, ktere nema vyhrivana sedadla, topeni, elektricka zrcatka, radio, nic. Za to ma kufr a da se rozebrat a slozit gola sadou, kladivem, sroubovakem a jednim stahovakem, ktery jsem svaril z kusu stavebniho Ucka a dvou matek. Jedina elektronika je BMS, menic mezi baterkou a motorem, audiozesilovac za dolar z Ciny a par teplomeru taky za dolar z Ciny.
Ulfhednar: Resenim je kupovat starsi auto. Typicky byva i opravitelnejsi. V elektromobilech to je trosku smutnejsi s vyberem, ale v Nemecku se sem tam neco da najit.
Fabulous: Jezdim autem, ktere nema vyhrivana sedadla, topeni, elektricka zrcatka, radio, nic. Za to ma kufr a da se rozebrat a slozit gola sadou, kladivem, sroubovakem a jednim stahovakem, ktery jsem svaril z kusu stavebniho Ucka a dvou matek. Jedina elektronika je BMS, menic mezi baterkou a motorem, audiozesilovac za dolar z Ciny a par teplomeru taky za dolar z Ciny.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Z 5kW piecky(Ackerman-tá má širšie boky ).Keďže ma okrem chémie živí aj špeciálna energetika,tak som si to spočítal,navrhol,u mojich "dvorných zbrojárov" som si dal vyrobiť jednotlivé diely,poskladal prototyp,urobil skúšky a merania bez TEG,potom s TEG.Išiel som cestou "blbuvzdornosti",čiže žiadna regulácia,žiadná nepretržitá kontrola obsluhou-len predimenzovaný(masívny)kolektor v peci,TEG idú na 60% svojho výkonu(ale je ich 2x toľko),predimenzované vodné(medené)chladiče s integrovanými zásobníkmi a vnútornou termocirkuláciou-v prípade výpadku cirkulácie vody na chladenie chladiče fungujú ako atmosférický parný kotol,studená strana TEG je chladená na 120st,zásoba vody v chladičoch postačí do vyhorenia paliva v peci(odskúšané plnou dávkou koksu ).
TEG môžem prevádzkovať do 250st,ale keď všetko beží normálne,tak nedosahujem ani 200st.Samozrejme je to až veľmi predimenzované(a predražené-jeden chladič má 31kg,TEG je 60ks),dalo by sa to optimalizovať-pre mňa je dôležité,že to funguje tak,ako som to vypočítal.
Prevádzkoval by som to(v PA) v mojom pivničnom kryte s dvojicou hliníkových dvojitých panelových radiátorov(150x60cm),a teraz to využijem paralelne pripojené ku kotlu na pevné palivo u samotiažneho kúrenia na trojsezónne prikurovanie.Až to zakapotujem a vyčačkám,tak dám nejaké foto a výkonové parametre.Zatiaľ najvyšší trvalý dosiahnutý výkon 169W.
TEG môžem prevádzkovať do 250st,ale keď všetko beží normálne,tak nedosahujem ani 200st.Samozrejme je to až veľmi predimenzované(a predražené-jeden chladič má 31kg,TEG je 60ks),dalo by sa to optimalizovať-pre mňa je dôležité,že to funguje tak,ako som to vypočítal.
Prevádzkoval by som to(v PA) v mojom pivničnom kryte s dvojicou hliníkových dvojitých panelových radiátorov(150x60cm),a teraz to využijem paralelne pripojené ku kotlu na pevné palivo u samotiažneho kúrenia na trojsezónne prikurovanie.Až to zakapotujem a vyčačkám,tak dám nejaké foto a výkonové parametre.Zatiaľ najvyšší trvalý dosiahnutý výkon 169W.
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
co používáš za TEG články? Co mám peltiera, tak ten je do 90°C
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
-
- Příspěvky: 222
- Registrován: 04.11.2017 1:27
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
sigurd: Aha, takze trik spociva v tom, ze to nemas na kamnech na drevo, ktera jdou rozhulit na vysoke teploty, ale na kotli na uhli, na kterem jsi nameril, ze nejde pres 200 stupnu, takze to je v pohode. To mi moc nepomohlo kotel nechci. Ale diky za informace.
Bacil: na eBayi sly koupit TEGy z Ciny, ktere mely minimalne 225 stupnu. Akorat je otazka, jak moc lzou ohledne parametru - desticka 50x50mm bude sice umet zrat 50W v rezumi peltiera, ale rozhodne to nevyrobi. Co jsem meril, tak jsem z TEGu (z TECu - peltiera - to bude asi jeste hrosi hadam) dostal radove 1W pri rozdilu teplot 100K.
Bacil: na eBayi sly koupit TEGy z Ciny, ktere mely minimalne 225 stupnu. Akorat je otazka, jak moc lzou ohledne parametru - desticka 50x50mm bude sice umet zrat 50W v rezumi peltiera, ale rozhodne to nevyrobi. Co jsem meril, tak jsem z TEGu (z TECu - peltiera - to bude asi jeste hrosi hadam) dostal radove 1W pri rozdilu teplot 100K.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Nie, je to pôvodna plechová piecka na drevo(ako petry), ale do oboch bokov má vyrezané obdlžnikové diery (na úroveň roštu) cez tie je tam vložený kolektor (ako ležaté U 5 cm pod hornú platňu) horenie paliva prebieha v tom U kolektore, a teplo je bokmi kolektora odvádzané k TEG, na ich studenú stranu sú pritlačené chladiče a hotovo. Teplota kolektora pri TEG je nízka preto, lebo teplo je intenzívne odvádzané chladičmi keby sa nechladilo, tak tam bude 500 st. Kolektor musí byť zaizolovaný od plášťa piecky, aby čo najviac tepla išlo k TEG. Zo 100 % tepla prevedeného cez TEG sa vyrobí maximálne 5 % elektrickej energie eto vsjo.
TEG mám z aliexpresu zadajte TEG a študujte parametre (nie TEC-tie sú na chladenie).
TEG mám z aliexpresu zadajte TEG a študujte parametre (nie TEC-tie sú na chladenie).
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Sigurd, nebol by si taky dobry a podelil sa s nejakymi planmi, projektom,..? Rad by som skusit nieco podobne a ked ty to mas spocitane aj otestovane, velmi by si pomohol vyhnut sa drahym chybam.. Vopred vdaka.
Forum sa stalo desivo zaslepene jednostranne politicke. Tolerancia nenavisti miestnych prospievatelov degraduje uzitocne a zaujimave forum. Nepiste mi nikto, stratil som zaujem o akekolvek info odtialto. #freeUlfhednar
-
- Příspěvky: 222
- Registrován: 04.11.2017 1:27
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
sigurd: Pokud tomu rozumim spravne, tak jsi o neco zmetsil vnitrni objem kamen tim, ze jsi do nich udelal diry a na ty jsi dal U-cka, ktera maji zvenku TEGy a vodni chladice. To U-cko je izolovane proto, aby teplo, ktere mu predaji plameny neutikalo do kovu tech kamen?
A cele to vychaji proto, ze jsi vhodne zvolil velikost U-cek a pocet TEGu tak, ze kdyz normalne topis, tak nepresahnes kritickou teplotu, pri ktere se TEGy poskodi.
Z ceho je to U-cko? Z oceli, nebo z hliniku? Cim jsi to odizoloval od tech kamen? Samotem?
Kolik z tech cca 150W vyrobene elektriny sezere cerpadlo, aby se to dostatecne chladilo?
Ja jsem planoval oblozit TEGy hranata ocelova kamna, ale bal jsem se, ze znicim ty TEGy, kdyz se to poradne rozfajruje. Pak jsem uvazoval o vymeniku v komine hned nad kamny a regulovat v nem teplotu klapkou, ktera by delila kolik koure pujde okolo a kolik zkrz, ale to jsem zatim nemel cas realizovat.
Diky za info.
A cele to vychaji proto, ze jsi vhodne zvolil velikost U-cek a pocet TEGu tak, ze kdyz normalne topis, tak nepresahnes kritickou teplotu, pri ktere se TEGy poskodi.
Z ceho je to U-cko? Z oceli, nebo z hliniku? Cim jsi to odizoloval od tech kamen? Samotem?
Kolik z tech cca 150W vyrobene elektriny sezere cerpadlo, aby se to dostatecne chladilo?
Ja jsem planoval oblozit TEGy hranata ocelova kamna, ale bal jsem se, ze znicim ty TEGy, kdyz se to poradne rozfajruje. Pak jsem uvazoval o vymeniku v komine hned nad kamny a regulovat v nem teplotu klapkou, ktera by delila kolik koure pujde okolo a kolik zkrz, ale to jsem zatim nemel cas realizovat.
Diky za info.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
sauerkraut-pochopil si to úplne správne. U-čko je z nízkolegovanej žiaruvzdornej ocele, izolácia 1cm hrubá platňa z pórovitej keramiky (z rozobratej laboratórnej piecky), čerpadlo tam nie je žiadne.
pivničiar-nepodelil-investoval som do toho veľa času, práce a peňazí, je tam pár kľúčových orginálnych riešení-po dokončení skúšok a meraní projekt niekde ponúknem (nebude to prvý prípad ) -keďže mám funkčný prototyp na predvedenie, tak to nie je mačka vo vreci. Preto som písal, že prípadné foto dám až po zakapotovaní.
pivničiar-nepodelil-investoval som do toho veľa času, práce a peňazí, je tam pár kľúčových orginálnych riešení-po dokončení skúšok a meraní projekt niekde ponúknem (nebude to prvý prípad ) -keďže mám funkčný prototyp na predvedenie, tak to nie je mačka vo vreci. Preto som písal, že prípadné foto dám až po zakapotovaní.
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.