Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od zedik »

Myslím, že tohle nepotřebuje komentář aneb naše světlá budoucnost :-)) .
Fronta elektromobilu na nabíječky - https://www.facebook.com/jaroslavbedar. ... 8034014185
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Jasně, tohle by se ti se spalovákem nikdy nestalo! :lol:

Obrázek

Naopak výhoda elektra je, že si to můžeš dobít i doma, el. síť je téměř všude.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1194
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

... :lol: třeba před panelákem.
Oba snímky jsou trochu extrém, u druhého hold došel benzín, kdy se to stalo u nás naposled? Někdy v 90. letech, co byl u nás krátkodobě na příděl?
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Vic se bojim stojici kolony aut na dálnici, kde bude vetsi počet elektromobilu. V zimě za mrazů to bude docla lokalni PA hardcore scénář.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Strelec45 píše: 29.12.2021 13:38 ... :lol: třeba před panelákem.
Oba snímky jsou trochu extrém, u druhého hold došel benzín, kdy se to stalo u nás naposled? Někdy v 90. letech, co byl u nás krátkodobě na příděl?
I v paneláku si můžeš hodit prodlužku z okna, sice budeš nabíjet pomalu, ale lepší než nic.

Tři měsíce zpátky v UK 90 % pump bylo na suchu https://www.youtube.com/watch?v=9IZ4XKa_1hQ
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1194
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Ano to je pravda, ale zaparkuješ aspoň u svého vchodu? Hodíš si prodlužku třeba z 14 patra? 3m x 14 = 42 m + něco po zemi k autu... Asi si jen udělat sám a na 400V.
Já mám domek, mě se tohle netýká, ale být v paneláku, tak nevím, nevím. Kór, co jsme s manželkou bydleli právě ve 14tým patře. Takže konkrétní případ, ne jen hledání nesmyslných příkladů.
Umím si to představit, pokud majitel paneláku dá třeba k patě baráku rozvodnou skříň s vývody 400V (se zámkem samo), ale z okna ne. Navíc, třeba touhle dobou. Větráš a topíš. :head
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

devlop

no pokud si to pamatuju, tak pneu by měla přenášet něco jako 50x její vlastní hmotnosti. Když mi tedy ztežkne vůz, musim použít adekvátně o to větší rozměr pneu. Nevidim tam nutně to "žraní" pneumatik vlivem vyšší váhy. Jasně ta větší pneumatika bude mít v absolutních číslech větší opotřebení než ta menší, ale procentně z její hmoty by to mělo být srovnatelný. U větší pneu mi vzroste spotřeba paliva vlivem většího valivýho odporu, ale proč by mělo dojít k lineárnímu vzrůstu opotřebení (zkrácení životnosti pneu) to mi tak jasný nepřišlo.

Pefi u corolly ve výbavě vidim ty 195ky 8-)
Přílohy
rozmery_kol.png
cipis
Příspěvky: 4901
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

Asi se nedá počítat jen s rovným pohybem u těch pneumatik.
Vím, co to bylo za práci, zatáčet s "vytuněným" BMW kámoša, co tam dal nejširší pneumatiky, co se tam vlezly ...
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Ano, pokud nejsi připraven s ohledem na vlastní situaci, máš smůlu, tak je to se vším. Univerzální řešení pro všechny neexistují. Celkem mě fascinuje, že někdo vidí překážky v přenosu energie, když o vlákno vedle se řeší domácí elektrárna, podzemní kryt, ochrana proti radiaci, emigrace, pancéřování, zombie apokalypsa....jako oproti tomu, vzít kabel a zapojit ho je kua úplná banalita. A k té poznámce na závěr, s tímhle má rozpadlík problém? Tvl, tak si to okno zacpeš hadrem, uděláš si otvor pod rámem, zalepíš igelitem...těch možností je asi 1000 a vyřešíš to s pár věcma, co máš ve skříni. Nebo se připravíš, necháš necháš si dát do sklepa pořádnou zásuvku, zaparkuješ na trávníků na těch pár hodin a dobíjíš.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1194
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

:lol:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
drigon
VIP
Příspěvky: 3494
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Na trávníku by jsi v některých městech zaparkoval jen jednou. A další tvá cesta by vedla na odtahové parkoviště.
U delších prodlužek vedoucích z oken paneláků vidím i problém týkající se jejich váhy, neboť pár desítek metrů kabelu něco váží a lze očekávat prodlužky "přežvejkané" o kraj parapetu při větru.
Nehledě na ztrátu napětí na tak dlouhé prodlužce a "záškodnické" akce okolních obyvatel zakopávajících o prodlužky volně ložené po zemi.
Z tlaku na VYNUCENÉ zavádění eut v kombinaci s chystaným zákazem prodeje a pronájmu budov nesplňujících energetickou třídu mi vychází něco velmi nechutného.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Parkovat na trávě na sidlisti ve městě? To se vybodujes rychleji než nabijes do plna par baterek.

Masivní nahrada soucasnych aut elektromobily je utopie - pri dnesnich technologiich baterii, stavajicich rozvodech sítě a perspektivě nesmyslné preference obcasnych zdrojů energie (OZE) na ukor stabilnich zdrojů. Neco jako predstavy lidí o životě cloveka ve městě v roce 2000 na prelomu 70. a 80. let.

Ano, můžeš to socialnim inzenyrstvím a drakonickymi pokrivenim trhu i prav občanů sice dokazat, ale spolecnost zasadnim zpusobem zmenis a vytvoris mnohem vic jinych socialnich, ekonomickych i ekologickych problémů. Podle mě to za ten pseudopocit, jak jsme diky elektromobilite děsně eko, nestojí. Pokud zvladneme komerčně jadernou fuzi, tj. dostatek levné elektrické energie a novou lepší generaci akumulátoru na bazi treba superkapacitorů, schopnych mnohatisicu rychlych nabijecich cyklů, s minimalnim starnutim, pak budu verit, že je to správná cesta. Zatim je to jen utopisticka predstava "Zelenych Khmeru", kterou nejen na danich zaplatí každý z nas.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
PeFi
Příspěvky: 2801
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Liqid píše: 29.12.2021 14:31 Ano, pokud nejsi připraven s ohledem na vlastní situaci, máš smůlu, tak je to se vším. Univerzální řešení pro všechny neexistují. Celkem mě fascinuje, že někdo vidí překážky v přenosu energie, když o vlákno vedle se řeší domácí elektrárna, podzemní kryt, ochrana proti radiaci, emigrace, pancéřování, zombie apokalypsa....jako oproti tomu, vzít kabel a zapojit ho je kua úplná banalita. A k té poznámce na závěr, s tímhle má rozpadlík problém? Tvl, tak si to okno zacpeš hadrem, uděláš si otvor pod rámem, zalepíš igelitem...těch možností je asi 1000 a vyřešíš to s pár věcma, co máš ve skříni. Nebo se připravíš, necháš necháš si dát do sklepa pořádnou zásuvku, zaparkuješ na trávníků na těch pár hodin a dobíjíš.
A budeš se intenzivně modlit, aby stejný nápad neměli i sousedi, protože při budování elektrické přípojky pro panelák byl použit koeficient soudobosti podle tehdy platné normy, takže domovní přípojka to nedá.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Mě fascinuje to snění některých EV teoretiků o parkování na sídlišti pod vlastními okny. Několik posledních let si nepamatuji, že bych stal méně než 100m od vchodu. Ale i půl kilometru je standard.
Připomíná mi to panské rady typu "ať tedy jedí koláče"

EV nikdy nenahradí spalováky 1:1. Prostě není dost zdrojů. Pokud se počítá s tím, že se spalováky zakáží, tak je zřejmé, že plán spočívá v tom, že plebs se svymi posledními auty ještě zadotují pracháčům jejich koníček, a pak o možnost individuální dopravy přijdou. A tím i o podstatnou část svobody. Nemluvě o dopadu na venkov.

S výjimkou chlupatých ekoložek, aktivistických pracháčů a podnikatelů v oboru mi každý, kdo tleska rozvoji EV, připomíná Žida nadšeně aplaudujícího v mnichovské pivnici panu Hitlerovi.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1202
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Me pobavi pokazde ty rvacky o benzin na pumpach, mistama nekde i strelba. Uz to zacina vice, rvou se o benzin a bude to uz jen horsi. Ceho vseho ty lidi jsou schopny ... a to to muze byt este o dost horsi v blizkem budoucnu.

Kolon elektro aut se vubec nebojim, nabijet se da z vice zdroju a nemusi se nabijet jen z Tesla Supercharger, Ionity atd. To ropaci nemohou, omezena zivotnost paliva a palivo si navic z prstu nevycucaji, museji ztracet cas jizdou na benzinku a ve vyhrocene situaci nekdy riskovat ze tam este dostanou od jinych pres pusu, v daleko horsi dobe pak jim pujde o zivot. Toho se zucastnit nepotrebuji. To mnohem lehce je sehnatelna v nouzi elektrina, ktera je uz temer vsude, navic se da lehce vyrobit pro svou potrebu.

Jinak nektere fronty byvaji zpusobene malo kdy, normalne se s tim clovek nesetka fronta na elektrinu, to same fronta na benzin. Casto to byva tim ze media zacnou strasit a lide s ropakama hned jedou na benzinky kde jsou schopny pro kapku benzinu se i porvat/pozabijet. Pak dalsi duvody jsou i ze si davaji srazy, majitele urcitych ropaku, elektroaut a jaksi nedomysli nekdy ze se sjede na sraz jich nekolik v kratkem casu a kdyz je pobliz benzinka, nebo misto pro nabijeni tak se jich tam nekolik sjede na hromadu. U elektromobilistu to byva casto tim ze jak je elektormobilita ted nove rozvijena, tak si davaji srazy prave na nabijecich velkych parkovistich, je to symbolicke, a patri to do urcite miry k tomu k tem zamerum srazu. Takze lze bezne videt nekde na nabijeckach semtam jednou za cas treba plno elektroaut, hlavne Tesel ktere jsou nejvice prodavane a maji vlastni nabijecky, tak majitele delaji vlastni srazy. Tak pak muzete videt ze si davaji nekteri srazy na takovych mistech kde pak pokecavaji o vecech okolo elektromobility atd., pokecavaji o kdecem. Takze je rozdil za jakych podminek jsou kde fronty, zda jsou to srazy ktere jsou v pohode nebo srazy nedomyslene nebo zda media vyhroti situaci a nekteri lidi pak smyslu zbaveni leti magorit na takove mista atd. Navic kolik je ropaku v dnesni dobe, pokud se mam neceho obavat co se tyka kolon tak jsou to kolony ropaku, coz se semtam stava.

Kvuli takovym se nekdy muze stat neco nehezkeho ze zemrou nekteri lide, protoze se zachranari za vcasu nedostanou s pacientem do nemocnice nebo to nestihnou k mistu nehody. To same policie, hasici k ruznym zakrokum atd. Ano ridici mohou uhnout takovym, ale ne kazdy ridic ma mozek a stoji jak trubka a neuhne, pripadne se mota a prekazi. Cim delsi kolony, a cim vic jich tim vice takovych problemu. A to plati pro zachranku, policii hasice atd. ktery dejme tomu maji sanci se dostat nekam za rozumny cas pres kolonu. Ale bezny clovek nekam spechajici si v te fronte pekne dlouho postoji i kdyz nebude chtit na tu benzinku. Pripadne to misto bude muset nekdy i sloziteji a delsi trasou objizdet. A jelikoz jsou majitele ropaku schopny se sjet k benzince hromadne a rvat se o posledni kapky benzinu, tak evidentne si sveho zdravi/zivota nevazi a navic evidentne maji casu asi dost k vyhazovani, kdyz jsou schopny neceho takoveho. Samozrejme ze ne vsichni, ale takovyto typ lidi co toho jsou schopny, ty by se nemely vymlouvat ze maji nedostatek casu na cekani na neco, ze jim na zdravi zalezi apod. samy se okradaji o cas a riskujou ze tam dostanou pres pusu, v horsi dobe pak mohou prijit o zivot.
Jsme na forum, kde chteji byt lide sobestacnejsi, nespolehat se na dulezite veci od statu ze jim stat vse da, ale presto se spolehaji plne na benzin ze bude dodan, benzin ktery si samy nemohou ziskat nijak nez jet na benzinku. U nekterych se to da pochopit ze ke svym situacim ropaka potrebujou vice nez elektro v soucasnosti, to je v poradku, ale u nekterych je to z docela hloupych duvodu ktere se nezakladaji na realite/faktech. To je priprava jak stehno, zvysovat svou zavislost na statu. :D I presto ze mame plyn, paliva vlastniho v US dost, tak se nespoleham na nas stat co se tyka bezpecnosti, vody, el. energie, paliva, z velke casti i v potravinach atd. Spolehat se na stat fakt moc nechci.

Jinak prodluzku z okna by se mi hazet nechtelo, i kdyz ano vim delaji se velmi odolne pro elektromobily ktere vydrzi i prejeti tezkym autem, tvrde zachazeni, vydrzi kde co, i vysokou ochranu proti vode atd. Ale zase v nouzi aspon ta moznost je si to nejak nabit at uz clovek bydli temer kdekoliv kde je elektrina nebo kdyz je nekde na navsteve, nebo kdyz by se nekde neco stalo nejakym zpusobem a pobliz nekdo bude bydlet, tak v nouzi je i takova moznost a tech moznosti je i vice v nouzi i mimo ni. Snad ale nenapadne hazet z okna obycejnou beznou prodluzku, pokud bude venku dost mokro, hodit z okna do mokre travy, pripadne bude prset, tak snad nenapadne nejakeho chytraka hazet z okna zapojenou obycejnou klasickou prodluzku bezne prodavanou. Nastesti my ve vyskove budove nebydlime, tak nas se to nejak netyka hazet prodluzku z nekolika pater, mame vlastni nabijecky v garazi. Prodluzky pro nabijeni k urcitych situacich mam prave ty odolne, ktere na to jsou urceny.

To clovek takto nedoplni auto benzinem/naftou/plynem/vodikem ..., bude na tom omezene, bude se spolehat na to ze stesti dopreje a velmi mala sance ze nekdo projede a rozdeli se s nim o par kapek benzinu, pokud nebude nekde kde nikdo nejezdi atd. Pripadne bude zavisly na svych omezenych zasobach paliva a kdyz benzinky nepojedou nebo u nich budou radit ozbrojene gangy, nebude palivo, pripadne nepujde benzinkam elektrina, tak se budou spolehat na tech par malych zasob paliva co budou mit (pokud je budou mit), tak budou si sakra i davat pozor, rozmyslet jestli si mohou dovolit nekam jet autem. Do prace jezdit nebudou, hlavne do prace ktera neni kousek od nich protoze nebudou mit palivo na denni jezdeni do prace. A kdyz budou muset do nemocnice a nebudou mit vubec palivo na dojeti, ani na par km, natoz nejakou vetsi vzdalenost tak mohou mit o to vetsi problem. A navic nejake ty zasoby paliva i kdyz male omezene, tak je ma zanedbatelne cislo lidi. Ja nehodlam jit naproti takovym problemum ktere se mohou o nasobne vice zhorsit nez do ted v dnesni spolecnosti lidi. Tech pripadu uz neni zrovna malo co se staly a semtam stavaji s nedostatkem paliva na ruznyhc benzinkach, pripadne konflikty na benzinkach.

Jinak tim vyse popsanym zpusobem, chlapik z ceska Teslou projel jel i v rusku a to i takove p*dele v rusku kde by jste si rekly ze je uplne prd a stejne si dokazal nabit auto i v totalnich p*deli. Je to i na netu, vypravi o tom a ukazuje jak tim projel kde co, dokonce i to rusko.

Netvrdim ze nejake nejsou, ale do budoucna maji mit i nektera elektro auta na strese solarni typ strechy, pro male usetreni a jako nouzovka a pro nektere i jako dostatecny dojezd do prace nekolik km. Pro dojeti par desitek km den co den to malo dobije. Nektere otestovane, uz funkcni ukazaly dojezd za den nabiti timto stylem, par desitek km dojezdu. I kdyby to nekdo zdimal poradne tu baterii nebo to nabijel doplna, tak zacinaji byt cimdal vice dostupne v autech nove typy baterii ktere se cimdal vic zavadeji a zvladnou uz tyto vyssi nabijeni vice caste do plna caste, den co den a to same ty velke vybijeni zdimat to na dno. Ano vim jsou to uz jine bat. clanky s jinym slozenim.

Pro muj pracovni stroj (naftak) a do budoucna mozna dalsi prac. stroj (tez naftak) vidim problem pokud problemy prijdou brzy. Snad to stihnu nechat si u jednech borcu si nechat udelat v elektro verzi. Nastesti bezne auto mame elektro, tak aspon ze tak. Pripravenost na ruzne blizke i vzdalenejsi hrozby. Pokud vypukne brzy neco vetsiho a lide budou schopny kdeceho a dosla by nafta k dispozici pro lidi, tak pracovni stroje naftaci mi budou v tu dobu k nicemu, pokud to potrva dlouho. Pokud by se to promenilo v neco velmi spatneho, tak ani nehodlam pro blbou naftu riskovat zdravi/zivot tim ze se ji budu snazit nekde nelegalne ziskat, pokud v tu dobu bude kde. To potom budou velmi drahe pracovni stroje i auta, kdyz budou mit uplne minimalni pouziti kvuli nedostatku paliva, pripadne zadne. Takze v podstate vyhozene potom penize, tak snad nic tak velkeho neprijde, hlavne teda ne v blizke dobe. Musi byt potom radost koupit si nove auto a nasledne kdyz pak prijde neco takoveho, este k tomu kdyz to auto nutne potrebuje pouzivat.

Agresivita ridicu do budoucna bude i nadale rust kvuli tem nekolika problemum, tak jsme i radi ze mame tak bezpecne auto a navic nemusime jezdit na benzinku. Navic staci mi cist jak ruzne benzinky (a to i ty znackove) ojebavaji palivo. Kdyz jedu pro naftu, tak je to jednou za delsi dobu a to do pracovniho stroje, este ze ne do auta, bez pracovniho stroje se obejdu az to s palivem nebo s lidma bude tak spatne, pokud to teda este bude naftak.

Jinak nahrazeni ropaku se da, jen by to bylo bolestive a problemove to nasilne udelat hromadne najednou. V budoucnu ropaci stejne vymizi. Stejne jak ropaci nahradily kone. Osobne jsem tez proti uplnemu zakazu, absolutni zakaz stejne velmi pravdepodobne nebude. Navic otazka o jake vzdalenosti se bavime az vetsina vimizi. S hodne velkou jistotou jak to bude smerovat, muzeme hadat, absolutni jistotu nema ani jedna strana. A taky zalezi jestli se bavime o celosvetovem meritku, nebo jen o cesku nebo o jine zemi. Ano vim v tomto pripade spis o cesku a evrope. Ale nelze to tvrdit ze obecne vsude i mimo cesko, eu ... Obecne ti co nadavaji na EV povazujeme za jednu z nejvetsich nejhorsich sekt, nadavaji na neco kde neni problem a realny problem okolo toho ignoruji a neresi ho. Jsou to takovy typy lidi velmi pdoobny az stejny tem kteri chteji zakazat strelne zbrane, hazi vinu naz brane i kdyz problem je jinde. S takovyma si mohou podat ruce, nejradsi by to zakazaly.

Podobnych pripadu konfliktu, treba o palivo najdu plno. To je teda pekna odmena, placat se na benzinku, vyckavat a az nadejde rada, tak pak dostat takovy darecek. Predstavte si ze by jste tam prijely a to treba navic s rodinou. A zrovna by prisla ta smula ze by jste se do toho nechtene zapletly, nebo by jste byly obeti ktera by to schytala.

https://www.kplctv.com/2021/09/04/new-o ... jpso-says/


Sincerely, Alstratt
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 29.12.2021 18:01, celkem upraveno 3 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Naštěstí žiji ve vyspělé zemi, kde je benzínu dost.
Ovšem v této zemi pro roku nereálné dobíjet Teslu ze solárů
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 2801
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Americká nízkonapěťová distřibuční soustava je na tom, co se týče dobíjení elektroaut, lépe než ta naše, protože je dimenzovaná na provoz klimatizací. Přes den se dá klimatizovat a v noci dobíjet e-auto. S tím se u nás jaksi nepočítalo.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

No, hlavně vidím, jak si lidi v PA opravují rozbité Super a Mega chargery. A to nemusí být ani masově zničené třeba v důsledku přepětí v síti, EMP apod.
Přecijenom spalovák natankuji v nouzi pusou a hadičkou. Myslím, že EV budou "trochu" citlivější.

V případě krizí jedna z prvních věci, co kolabuje, je přenosová soustava. A mít ve sklepě zásobu energie na ujetí třeba desetitisíce kilometrů pro spalovák a pak EV, je trochu rozdíl.

Rovněž rychlý bugout do vzdálené lokality (válečná událost, výbuch supervulkánu...je s EV v podstatě nemožný). Já hodím do kufru tři kanystry, a nějakých 2 500 km nepotřebuji zastavit na déle, než pár minut.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

PeFi píše: 29.12.2021 18:19 Americká nízkonapěťová distřibuční soustava je na tom, co se týče dobíjení elektroaut, lépe než ta naše, protože je dimenzovaná na provoz klimatizací. Přes den se dá klimatizovat a v noci dobíjet e-auto. S tím se u nás jaksi nepočítalo.
asi takto?
https://energozrouti.cz/z/nenabijejte-s ... ozi-kolaps

Kalifornská energetická síť se stejně jako v minulých letech začíná potýkat s vysokým odběrem elektrické energie pro klimatizační jednotky a elektrická auta. Stejně jako v minulém roce tak už musel zasáhnout provozovatel sítě a vydat takzvaný „Flex Alert“. Američané by tak neměli ve večerních hodinách nabíjet své elektromobily.
Zejména majitelé elektromobilů tak byli vyzváni, aby svá vozidla v určitých časech od 17:00 do 22:00 nenabíjeli, protože právě to vede k masivním odběrům v energetické síti.


ono ty klimošky totiž běží i v noci, kdo by chtěl spát ve 28°C v obýváku ;)
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1202
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Este kdyby se bezne delo rozbiti nabijecek tak casto jak ropaku, nastesti se to tak casto nedeje, moc o tom neslychavam u nas. Ale ano je to elektronika, i ta se semtam nekomu muze znicit. Co se tyka elektormobility tak ja mnekombinuju nejak moc, spis velmi malo komponentu od jinyhc vyrobcu. Nabijecky mame normalne teslacke a to co jde, to same solarni. Vim ze Tesla resi problemy, aktualizuje sve vyrobky, a dela to kvalitneji - funkcni. Pak je to spis uz o lidech jak se k tomu chovaji. Co se tyka zivotnosti tak stejne vsechno jednou odejde, at uz ropak nebo elektro. Ropak ma taky baterii a presto jak jsou ropaci slozity, tolik veci co se ku*vi tak ty novy navic jsou prospikovany elektronikou tez velmi jako ty elektromobily. Ale ta elektronika vydrzi dele nez veci ktere se mechanicky opotrebovavaji a rozbiji. Aspon u Tesly to drzi zatim dobre. O jinych EV nepisu, ty me tolik nezajimaji uz jak maji dobre ruzne komponenty. Navic diky tomu ze u nas roste tak ohromne Tesla jako zadna jina automobilka kdekoliv na svete, tak lze ocekavat cimdal vic rostouci pocet nahradnich komponentu treba pri poskozeni auta. Uz ted to neni nejak takovy problem u nas. A kdyz vidim ten zajem o Cybertruck ktery ma byt dost odolny a o ktery je v predobjednavkach tak vysoky zajem u nas (u nas plno lidi jezdi pickupama), s tak velkym dojezdem co ma mit a co uveze tak to bude dalsi krok vpred, proc ho z vice udvodu mit k tem soucasnym Teslam. Horsi to budou mit lide s nejakyma exotictejsima autama ktere moc lidi nema. Treba dost velkych bohacu co si kupuji velmi drahe vozy ktere jsou staveny na luxus, super vykon, jsou drahe jak ... moc lidi je nema. Treba ropaci typu ruzne exoticke ferrari, bentley apod. A musi byt potom zajimave sledovat ksichty nekterych bohatych kdyz by pak musely sednout do neceho horsiho. Z horsiho do lepsiho se preseda pekne, ale z lepsiho do horsiho (horsiho v tom smyslu, mene luxusnejsiho nebo mene vykonnejsiho nekdy) to se uz nekterym chtit nebude.

El. energii si mohu lehce vyrobit ruznyma zpusoby pripadne cerpat z ruznych mist a nemusim hledat hned nabijecku. Navic EMP nepohlcuje uplne vsehcno, ne treba to co je dobre ulozene, skryte na spravnem miste a v pripade potreby to lze vytahnout ven a pouzit to, nebo namontovat k pouziti. Ropak musi na benzinku, pripadne se spolehat na omezene zdroje paliva. Pokud navic jsou ty problemy nejen ve state ale na kontinentu treba tak ... A unik katastrofam EV mozny je ... Navic co by to muselo bouchnout obrovskeho ze by nestacil dojezd ani nekolik stovek km dojezdu? To pak nestaci ani ropak ktery navic pro unikove situace je pomalejsi a to o dost. A vetsina situaci co se vyskyntou a bezen stavaji jsou takove kde je potreba ten ryhcly unik, napriklad pred srazkou, uniknout agresorovi vropakovi a hromadu dalsiho. A pripravenost ma byt na realne situace hlavne na ty s kteryma se nejvice muzeme setkat. Do kufru si tez mohu dat kde co a zvysit si tim dojezd, navic mame dva kufry s uloznym prostorem. A tech par stovek km navic by stejne spis nemuselo ani pomoci, kdyz prichazi neco tak obrovskeho tak clovke potrebuje odjet tak daleko na co nestaci ani elektro ani ropak ato ani s kanystrama. na benzinku/nabijekcu v takove situaci pak clovke stejne nemuze protoze tam se spis sam ohrozi na zivote co se tam sjede za agresivni blazny, pokud vubec na nej dojde rada. U toho elektro aspon postupne budu moci i dal jet dal, nabijet u kdekoho v nejvyssi nouzi pokudp ujde elektrina nebo bude mit vlastni zdroj vroby elektriny. Cim vic se situace zhorsuje tim vice ldii si i porizuji solary, mensi vetrne, elektrocentraly atd. navic kdyz budu unikat, tak auto spis hlavne nalozim dulezitejsima vecma, jidlo, piti, strelivo atd. Tak velke katatsrofy budou vyzadovat spis velke zasoby jidla, piti, streliva atd. A pred jadernou valkou stejne se nemusi podarit uniknout zadnym vozidlem, proste blik a je konec. Navic musi byt pri obrovskych scenarich kam uniknout do bezpeci.

Jinak americka el. soustava je dost jina od evropske no. Este ze mame takove vyhody u nas, el. soustava, vlastni plyn, paliva ... Dokonce na youtube, nekterych webech to nekteri i vysvetluji ty velke rozdily. Dokonce je hodne mist a uz se o tom mluvilo i psalo verejne ze casti v US dulezite i po jaderne valce, i po silnem EMP se dokazi normalne probrat a prezit, povstat z popela jak Fenix. Jako ze nejsou utokem emp tak lehce znicitelne, at uz specifickou zbrani nebo jadernou, prirodni katastrofou ... Samozrejme to plati pro mnohou dulezitou infrastrukturu k fungovani zeme. Jinak samozrejme bezny lide maji smulu kdyz budou pobliz takovemu utoku/prirodni katastrofe. Po dopadu jadernych zbrani v oblasti stejne lide nestaci vetsinounou pred tim ujet,je to ryhclost pred kterou neujedou a uz vubec ne ty ve mestech, ci co zijou nekde na venkove kam to muze dosahnout a kde je slozitejsi zmizet z takovych mist. Kouknete se na evropska mesta a naamericka a pristup z bodu A do bodu B. Kouknete jak je to cele stavene. V evropskem meste musite delat ruzne objizdky, klikatice atd. v americkych velkych mestech to mate jako na sachovnici, nekolik silnic ruznyma smerama, takovy cverecky mezi kteryma vedou silnice.

Zde v US hraje tolik faktoru, ktere ukazuji ze je lepsi jit smerem k elektromobilite. At uz konkurence rostouci ciny ktera by nas jinak pohltila, tak podpora i domaciho trhu, rozvoj technologii atd.

I na tech benzinkach neni nic neobvykleho ze se na nich clovek setka s kriminalitou. V US se stava ze posuci prepadavaji benzinky a s rostouci agresivitou lidi se sance setkani s nejakyma takovyma blaznama setkat na benzince roste. Dobre taky vedet kde je nejvice benzinek a kdyz clovek opousti mesto tak kam ze to jede, ano tam kde jezdi hodne aut vetsi rychlosti kde cestou narazi na benzinky, tedy vetsi riziko i setkani se s problemama az nastane nejaky ten velky problem at uz pojede nekdo na nejakou tu benzinku nebo bude kolem projizdet a jelikoz budem it pojizdne auto tak ho za to ty posuci na benzince u dalnice sejmou. Kdyz poojedu mene znamyma mistama, s mensim provozem tak snizuji riziko, a navic mistama mohu i skryteji dobit auto.

Kdyz si sectu ruzne scenare, pravdepodobnosti co mohou nastat, vyhody a nevyhody tak je pro me mnohem vyhodnejsi elektro.

Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Odpovědět