Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Multikaru jsem si chtel koupit na pozemek a mechanik co mi dela vsechna auta mi to zakazal. Strasnej klump a hlavne se vse blbe opravuje (sice jednoducha konstrukce ale opravy jsou na hovno)... A ze je treba opravovat casto..
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nj.
Jenže za ty prachy nic jiného není. Našel jsem ještě dvě auta před smrtí do 80 tis. Jinak tam nic není.
Tohle čínské vozítko postavit individuálně na papíry by byl asi docela běh na dlouhou trať a bojím se, že cenově by to vyšlo na cenu slušné valníkové dodávky.
Už jen to, že světla a další věci by neměli evropskou homologaci.
Tohle podle mě vyjde levněji. Jen to není na elektriku.
https://auto.bazos.cz/inzerat/142199199 ... diesel.php
Jenže za ty prachy nic jiného není. Našel jsem ještě dvě auta před smrtí do 80 tis. Jinak tam nic není.
Tohle čínské vozítko postavit individuálně na papíry by byl asi docela běh na dlouhou trať a bojím se, že cenově by to vyšlo na cenu slušné valníkové dodávky.
Už jen to, že světla a další věci by neměli evropskou homologaci.
Tohle podle mě vyjde levněji. Jen to není na elektriku.
https://auto.bazos.cz/inzerat/142199199 ... diesel.php
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
A nebo rikšu, raději na benzín. Třeba zde https://www.rajctyrkolek.cz/riksa-moto-cargo-200-efi a nebo nějaké UTV, ale tam je to cca 200,- za nové
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jde k ní koupit i krytá bouda a odveze a vyjede neuvěřitelné věci. Můžu se doma podívat a najít fotky z cestování po asii, to co tam na ní dokázali naložit a kam s ní dokázali dojet bylo neuvěřitelné
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Po 5 měsících jeden kus se rozlomil a za jízdy odletěla celá lišta, zbyl je držák v háku. Uf ještě že mi to nepoškrábalo přední sklo. U druhého kusu se začala uvolnovat a vyjíždět samotná gumová stírací lišta. . Zbytky prvního, který za 4 minuty rozjezdilo 8 aut, takže už nebylo co analyzovat, co se rozlomilo , jsem posbíral ze silnice (byly tam i dvě plechové lišty, což by nebylo dobré, kdyby to auta přejížděla a třeba se jim to zaháklo do podvozku).Audis píše: ↑26.08.2021 19:12 O hybridní... Chtěl jsem to zkusit, čerstvá zkušenost (starline hybridní 530 a 550 mm, cena pro neregistrované za oba 600 Kč) . Montáž obtížná (musel jsem stírač zkroutit, abych ho nasunul do háku). Plastové krytky nedrží, během měsíce obě uletěty (lze jezdit bez nich ale vypadá to nehezky). Kvalita setreni 100 procent po měsíci. Tuhost stírače je vachrlata, takže při stirani se konce stíračů mírně trepetaji, hlukem a trepetanim nepříjemně rozptyluje. Při preklopeni do opačného směru hluk klapnuti. Od 100 kmh se stírač zvedá a nesetře vše pod sebou (ramínkové od 140 kmh ). Zadarmo drahý. . Nebrat.
Nestěžuju si, ale je třeba vědět, že stírače Starline opravdu ne, a to ani na testování. . Hezký nový rok.
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
https://www.garaz.cz/clanek/zajimavosti ... .seznam.cz
Top Gear vyhlasil novou Fabii 4. rady jako nejuniverzalnejsi auto, ktere proste potrebujete
Top Gear vyhlasil novou Fabii 4. rady jako nejuniverzalnejsi auto, ktere proste potrebujete
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Při výběru auta ještě je potřeba myslet na tom že vašeho Defendra či Dustera bude v případě potřeby chtít rekvírovat stát - v rámci mobilizace určitě.
Na východě Polska i v Norsku už prý dokonce i poslali obsílku majitelům - někdy vzhledem k nekompletnosti databází i na 40 let staré vrány hnijící v roští. .
https://www.wyborkierowcow.pl/czy-wojsk ... e-z-armii/
Není to ale zas tak nic převratného - v rámci mobilizace se s tím počítalo i u nás, ale jelikož na mobilizaci AČR a politici rezignovali, tak se to neřeší.
V ČR by to dopadlo, že většina aut by v době rekvírování trpěla važnými technickými problémy.
Na východě Polska i v Norsku už prý dokonce i poslali obsílku majitelům - někdy vzhledem k nekompletnosti databází i na 40 let staré vrány hnijící v roští. .
https://www.wyborkierowcow.pl/czy-wojsk ... e-z-armii/
Není to ale zas tak nic převratného - v rámci mobilizace se s tím počítalo i u nás, ale jelikož na mobilizaci AČR a politici rezignovali, tak se to neřeší.
V ČR by to dopadlo, že většina aut by v době rekvírování trpěla važnými technickými problémy.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Grey man car.
Už jsem o tom psal.
Auto musí umět víc, než na co vypadá.
Mimochodem se svým Scoutem jsem se přiblížil 100k (no, povedlo se mi za 2 roky najet dost přes 40k) a dal ho do Boshe na důkladnou prohlídku, ať mi najdou chyby před koncem záruky.
Závěr byl: nic.
Pár chyb, kdy se zvládla po 4 letech loučit baterka (za 2700,- nahrazena 70 kWh AGM Exide) a jinak zcela bez náznaku problému, prohlídkou podvozku počínaje po testy vstřiků konče.
Co je vtipné: po skoro 100tkm jsou destičky ve stavu 35% předek, 70% zadek. Kde je to údajně výhodné auto, co v 60tkm měnilo komplet brzdy a rozvody?
Už jsem o tom psal.
Auto musí umět víc, než na co vypadá.
Mimochodem se svým Scoutem jsem se přiblížil 100k (no, povedlo se mi za 2 roky najet dost přes 40k) a dal ho do Boshe na důkladnou prohlídku, ať mi najdou chyby před koncem záruky.
Závěr byl: nic.
Pár chyb, kdy se zvládla po 4 letech loučit baterka (za 2700,- nahrazena 70 kWh AGM Exide) a jinak zcela bez náznaku problému, prohlídkou podvozku počínaje po testy vstřiků konče.
Co je vtipné: po skoro 100tkm jsou destičky ve stavu 35% předek, 70% zadek. Kde je to údajně výhodné auto, co v 60tkm měnilo komplet brzdy a rozvody?
Óðinn á yðr alla
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na to jsi přišel kde? Mám doma mulču 22, 60 let stará, dvouhrnek o výkonu 12 PS a nedám na ní dopustit. Uveze 3 m3 dřeva, postavila už 3 baráky a furt hrká. Jediný co je na hovno, je přidávání řepky do nafty. Když se déle nejezdí, zalepí podávací čerpadlo. Jinak minimální údržba a vše opravím sám.
V práci jsme měli mulču 25- 4válec, 50 PS a vyřazovala se až když úpně shnil rám. Mám z ní doma motor, převodovku a zadní nápravu s uzávěrkou.
Blbí je, že jsou lehký a stačí jim mokrá tráva, aby se hrabali.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
dofám že to klapne, kámošovi se podaří sem dostat z Ukrajiny UAZy. Uloženky ze skladu.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To je přesně ono. Já mám doma 2 roky Suzuki Ignis z roku 2006 (benzín 1,3 69 kW). Není to čtyřkolka, ale po dvou letech nepřestávám žasnout, co to auto všechno projede a jak je nenáročné na údržbu. Malé srandovní autíčko, které budí dojem, že dva důchodci z vesnice valí do Kauflandu pro mléko... Dělám geocaching a prohnal jsem ji už několikrát místy, kde jsem si byl téměř jistý, že zapadnu nebo si škrtnu. Je to malé, lehké obratné a nenápadné vozítko s vyšším podvozkem a na to, že je 16 let staré, tak jsem neměnil ani blbou žárovku. Jen olej a filtry. Pokud budu kupovat jiné auto, bude to znovu Ignis, ale 4x4 nebo Suzuki Jimny. Říkám mu ze srandy baby off road
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jel jsem asi 2x ve verzi 4x4 a čuměl jsem, co to autíčko dokáže. A ano, dokonale nenápadné vozítko, které se umí vyloupnout na místech, kde by ho nikdo nečekal.
Óðinn á yðr alla
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4372
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Základem (a to každý offroaďák ví) průchodnosti v terénu jsou pneu. Měl jsem starou rezavou feldu, vepředu s drapákama (nějaký T3). Dojel jsem s ní v lese i tam, kam si občas netroufli ani kámoši se čtyřkolkama...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ignis má malý kola na náročnější terén. A v porovnání Ignis/Panda z toho trochu líp vychází Panda.
Co se Jimnyho týče, ten dá skoro všechno...a v základu, tuning víceméně netřeba.
Je dobrý udělat antikorozní ochranu (z fabriky není, respektive je tragická), vyplnit prostor kolem kulových čepů vazelínou (aby se tam při brodění necpala voda) a dát zespoda kryty podvozku (hlavně pod převodovku a na základě posledních zkušeností bych doporučil i na čepy vzpěr zespodu...jsou dost vypíčený do prostoru a snadno si o ně drbneš - dají se koupit z Itálie). A verzi rozhodně benzín. Brodit bez šnorchlu je safe dokud nejsou ponořená kola (musíš opatrně, aby sis neudělal vlnu).
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nedávno u nás v práci parkoval fungl nový Jimny, tak jsem si ho se zájmem prohlédnul. Už z dálky bylo vidět, že je to skutečný offroad. Velice se mi to auto líbilo. Ale kurde to auto je strašně mrňavé, tak pro jednoho, s bídou pro dva
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na scouta nedám dopustit. Mám ho už 12 let, na tachometru 450000 a to auto mě nikdy nikde nenechalo. S lehkou nohou dokáže jet za 5,6l nafty, dokáže upalovat téměř 200 km/h, byť má oficiálně na kouli 1600, 2200kg mu nedělá problém, v terénu dokáže "zázraky", dozadu se vejde standartní matrace a dárci orgánů se válí po celé evropě. Kromě rozmařilosti, nemůžu najít důvod ke koupi novějšího univerzálu, a to se posledních 6 let docela snažím.
Ps: kdysi na výletě jsem se při míjení karavany nazbrojených land cruiserů dmul pýchou, co dokáže můj osobák a o kus dál jsem narazil na zmiňované kauflandové důchodce, tam kde by je nikdo nečekal
Ps: kdysi na výletě jsem se při míjení karavany nazbrojených land cruiserů dmul pýchou, co dokáže můj osobák a o kus dál jsem narazil na zmiňované kauflandové důchodce, tam kde by je nikdo nečekal
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
no, problém je, že je prakticky nedodatelné a když už, tak cena je cca o 20-30% vyšší, než by měla být (kvůli omezené dodatelnosti)
ale někdo to zaplatí
já mám předchozí model, ale poslední serii (výroba 2019, koupil jsem ho s najetými cca 4000 km)
stálo to jako nové auto, protože v tu dobu už oficiálně starý koupit nešel a nový byl nedodatelný = bazarovky raketově rostly
oproti mému staršímu (rv.2003) Jimnymu to má pár plusů a pár mínusů. spíš víc mínusů.
+ = vyhřejvaný sedačky, někdy ABS+ESP
- = elektronický řazení 4x4 (ok, je to jen jedno servo navíc, ale i tak kurvítko = u nového modelu se vrátili k mechanice), elektronický ventilky (vyžaduje systém auta, když nejsou = error), ABS + ESP (nekdy hlavně v terénu ABS sere, ESP se dá vypnout)
Jinak 4 lidi = nouzovka (párkrát jsem vezl rodiče z letiště = 3 lidi + bagáž, šlo to, ale natěsno), 2 lidi + bagáž v pohodě, 2 lidi + 1 bike v pohodě v autě, 2 lidi + 2 biky + bagáž jen když jsou biky venku (ideální je nosič na kouli)
Naposledy upravil(a) Serža dne 03.02.2022 22:06, celkem upraveno 1 x.
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nevím jak konkrétně Jimny, ale neznám auto, kterému by chyba měření tlaku v pneu bránila v jízdě. Prostě to jen svítí.
Blbe je, že většina aut dnes používá drahé speciální ventilky. Tohle je výhoda VW, že to neměří ventilky, ale čidly ABS.
Blbe je, že většina aut dnes používá drahé speciální ventilky. Tohle je výhoda VW, že to neměří ventilky, ale čidly ABS.
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nebo taky ke Grey man car X go loud or go home
Samozřejmě vím, že LR není zrovna etalon kvality a že je tom mrtě elektroniky, to všechno vím a už mi to tisíckrát řekli, ale ti kdo v tom autě jeli ví. Prostě to je jako jezdit s hradem, ten pocit bezpečí je k nezaplacení. (resp. je k zaplacení, mají ceník)
Na to že to váží 2,5 tuny je to poměrně dost hbité a v terénu to vyjede úplný nesmysl. Jel jsem v tom do kopce po zasněžené louce a člověk vlastně ani nepostřehne že by mohl být nějaký problém, prostě to pořád jede.
Samozřejmě vím, že LR není zrovna etalon kvality a že je tom mrtě elektroniky, to všechno vím a už mi to tisíckrát řekli, ale ti kdo v tom autě jeli ví. Prostě to je jako jezdit s hradem, ten pocit bezpečí je k nezaplacení. (resp. je k zaplacení, mají ceník)
Na to že to váží 2,5 tuny je to poměrně dost hbité a v terénu to vyjede úplný nesmysl. Jel jsem v tom do kopce po zasněžené louce a člověk vlastně ani nepostřehne že by mohl být nějaký problém, prostě to pořád jede.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Vy už jste jel v novém? Já drandil jen ve staré 110. 13 lidí na palubě Je fakt, že je to velmi specifické auto.
Óðinn á yðr alla