BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Jako mít prachy, tak jdu do Jackery a neřeším to.
https://www.jackery.cz/?gclid=Cj0KCQiA6 ... u1EALw_wcB
Na tom regulátoru vidím obrázky, takže bych to možná zvládnul, ale musel bych sehnat kabel s konektorem, co je na panelu (ty dodané bych nekuchal). Pak další kabely a svorky na propojení. Ani nevím, jakou tloušťku a nakonec už by to nebylo tak přenosné, jako je to teď.
Osobně si myslím, že v našich podmínkách se tím panelem ta autobaterie snad ani nedá přebít
https://www.jackery.cz/?gclid=Cj0KCQiA6 ... u1EALw_wcB
Na tom regulátoru vidím obrázky, takže bych to možná zvládnul, ale musel bych sehnat kabel s konektorem, co je na panelu (ty dodané bych nekuchal). Pak další kabely a svorky na propojení. Ani nevím, jakou tloušťku a nakonec už by to nebylo tak přenosné, jako je to teď.
Osobně si myslím, že v našich podmínkách se tím panelem ta autobaterie snad ani nedá přebít
You cannot kill me as I am already dead!
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Dneska dokoupeny poslední vychytávky a myslím, že si případný blackout dokážu docela slušně zpříjemnit.
Kempingové LED žárovky i jednoduchý voltmetr do 12V autozásuvky koupeny v HADEXu, kdyby někdo hledal
Kempingové LED žárovky i jednoduchý voltmetr do 12V autozásuvky koupeny v HADEXu, kdyby někdo hledal
You cannot kill me as I am already dead!
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Nezatížená olověná batere 11.9V už je dost vybitá.
Dlouhodobé ponechávání v tomto stavu vede k degradaci sulfatací.
Olověná baterie by se měla udržovat nabitá pokud možno stále naplno.
Dlouhodobé ponechávání v tomto stavu vede k degradaci sulfatací.
Olověná baterie by se měla udržovat nabitá pokud možno stále naplno.
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Jinak vřele doporučuji, těm co chtějí použít obdobné zapojení jako DeadMan, investovat alespoň do nějakého základního multimetru, třeba https://www.hadex.cz/r111b-multimetr-ut131c-uni-t/, 300stovky není tak moc a máte to přesnější, můžete si vyhledat zkrat apod. Moci si změřit odběr proudu z baterie taky není od věci.
Jo a ještě něco, když cokoli takto připojujete na autobaterii, ještě více vřeleji doporučuji použití pojistky, něco takového
https://www.amazon.com/Jtron-Adapter-Te ... B07CP45BR7
při špatném zapojení se ty kabely v případě zkratu mohou velmi rychle vypařit autobaterie je schopna dodat neskutečný proud
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4372
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Jestli jsem to správně pochopil z obrázku, tak ty žárovky mají USB (tj. 5V) připojení? To tam musí být v celém řetězci celkem dost ztrát - záleží teda nejvíc na tom USB adaptéru, jak účinně mění 12V->5V. Pokud je tam nějaký mini frekvenční měnič (spínaný zdroj) tak OK, ale většinou tam bývá jen nějaký obyč regulátor s chladičem a přebytečná energie přijde vniveč ve formě tepla...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Je to stará baterka z jednoho zrušeného auta, ležela mi v boudě tak rok Hned jdu nabíjet Naštěstí nějaká obyč, třeba i jen 45Ah se dá koupit za pár kaček.
Nad multimetrem jsem taky přemýšlel, ale mě by byl k ničemu. Pro mě je to naprostá Španělská vesnice, takže já bych s tím určitě nic nenaměřili. Proto jsem šel obecně touhle primitivní cestou, kde vše funguje na 12V (případně přes USB na 5V) a propojuje se to skrz autozásuvku a svorky (žádné pájení a složité obvody).
Fyziku jsem měl na gymplu rád, ale elektřinu už tak moc ne
Jinak díky moc chlapi za info, tu cedulku si rozhodně vytisknu a nalepim na ten malířský kyblík, ve kterém tu baterku nosím
Bivoj, je to USB nabíječka z Alzy (je značená přímo jejich logem). Co píšeš je dost dobře možné, ale na to já jsem blbý a jsem rád, že jsem to vymyslel alespoň takhle
Tahle to je https://m.alza.cz/alzapower-car-charger ... 468408.htm
Nad multimetrem jsem taky přemýšlel, ale mě by byl k ničemu. Pro mě je to naprostá Španělská vesnice, takže já bych s tím určitě nic nenaměřili. Proto jsem šel obecně touhle primitivní cestou, kde vše funguje na 12V (případně přes USB na 5V) a propojuje se to skrz autozásuvku a svorky (žádné pájení a složité obvody).
Fyziku jsem měl na gymplu rád, ale elektřinu už tak moc ne
Jinak díky moc chlapi za info, tu cedulku si rozhodně vytisknu a nalepim na ten malířský kyblík, ve kterém tu baterku nosím
Bivoj, je to USB nabíječka z Alzy (je značená přímo jejich logem). Co píšeš je dost dobře možné, ale na to já jsem blbý a jsem rád, že jsem to vymyslel alespoň takhle
Tahle to je https://m.alza.cz/alzapower-car-charger ... 468408.htm
You cannot kill me as I am already dead!
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
DeadMan: však jo, funguje ti to? Funguje Máš víc než jiní elektřinou nepolíbení lidi a dokážeš to sám zapojit.
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
To jo, ale jinak je to těžký punk Mad Max by záviděl
You cannot kill me as I am already dead!
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Dneska provedena další zkouška solární nabíječky.
Test: č. 2
Datum: 09.03.2022 (středa)
Čas: 15:30
Teplota: +7 °C ve stínu
Počasí: jasno (slunečno)
Napětí pod zátěži (na baterii): 13,33V
Proud pod zátěži (skrz baterií): 2,59A
To už začíná vypadat zajímavě a to pořád ještě není ideální počasí, pro takové zařízení.
Jen mě to utvrzuje v tom, že v létě bych se na těch 5A měl skutečně dostat.
Test: č. 2
Datum: 09.03.2022 (středa)
Čas: 15:30
Teplota: +7 °C ve stínu
Počasí: jasno (slunečno)
Napětí pod zátěži (na baterii): 13,33V
Proud pod zátěži (skrz baterií): 2,59A
To už začíná vypadat zajímavě a to pořád ještě není ideální počasí, pro takové zařízení.
Jen mě to utvrzuje v tom, že v létě bych se na těch 5A měl skutečně dostat.
You cannot kill me as I am already dead!
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
jen takova poznamka, v poradnym lete vetsinou nedavaj panely nejvic, a to kvuli prehrivani… lepsi nejakej konec jara
jinak ja zkousel vic prenosnejch panelu, eco flow, jackerry, ale bud nedaval tolik kolik deklarovali (jackerry) nebo to bylo neskladne ecoflow a divne v tom pri manipulaci praskalo… nakonec jsem vzal bluetti 120, kterej bezne dava pres 100w, za idealnich podminek i pres 110
https://www.amazon.com/BLUETTI-Portable ... B08JZ62F8L
jinak ja zkousel vic prenosnejch panelu, eco flow, jackerry, ale bud nedaval tolik kolik deklarovali (jackerry) nebo to bylo neskladne ecoflow a divne v tom pri manipulaci praskalo… nakonec jsem vzal bluetti 120, kterej bezne dava pres 100w, za idealnich podminek i pres 110
https://www.amazon.com/BLUETTI-Portable ... B08JZ62F8L
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Tradičně velmi dobrá Drábová. Dotýká se více témat, ale za velmi zajímavou považuju část týkající se rozvodných sítí, a opatření proti možným výpadkům a připravenost na ně. Riziko útoku na jadernou elektrárnu a riziko spadu považuju daleko menší než blackout. Proto dávám sem.
Je na místě „jaderný strach"? Dana Drábová ve Zvláštním vydání Hausbotu Petra Horkého
https://www.youtube.com/watch?v=1vBbtxdveU4
Je na místě „jaderný strach"? Dana Drábová ve Zvláštním vydání Hausbotu Petra Horkého
https://www.youtube.com/watch?v=1vBbtxdveU4
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
v německu pochytali bandu 5 ozbrojenych lidí, kteří se chystali mj. na sabotáž elektrické sítě, aby způsobili blackout
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... a-40394030
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... a-40394030
- diego
- Příspěvky: 51
- Registrován: 30.08.2013 19:41
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Tak jsem si konečně postavil vlastní zálohu pro případ BO. Umí 5V USB, 12V autozásuvka a 230V 700W čistý sínus. Celková kapacita 100Ah (cca 1.2kWh).
https://www.arze.cz/zalozni_zdroj.html
Více info a fotek u mě na webu:
https://www.arze.cz/zalozni_zdroj.html
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Hezký až na tu krokosvorku.Lepší by bylo tam dát 100A odpojovač a ten kladnej pól připojit natrvalo.V té bedně je placu dost.Ten měnič je opravdu dobrej.
- diego
- Příspěvky: 51
- Registrován: 30.08.2013 19:41
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
To určitě bylo. Jednou ho tam třeba dam až ho seženu
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Má je HADEX.CZ jako odpojovač baterie 100A jejich číslo zboží G889A
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Doporučuji doplnit o pojistku co nejblíže baterii dimenzovanou podle průřezu drátů. Dělají se i pojistky na drátě
https://www.gme.cz/pojistkovy-drzak-pro ... tku-sx-32v
https://www.gme.cz/pojistkovy-drzak-pro ... tku-sx-32v
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Já tam viděl nějakej jistič a ten měnič má pojistky v sobě.
- diego
- Příspěvky: 51
- Registrován: 30.08.2013 19:41
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Přesně tak, měnič má jištění v sobě a vrchní rozvaděč má vlastní jistič.
Jinak objednal jsem ten odpojovač na baterku, s nim to bude lepší
Jinak objednal jsem ten odpojovač na baterku, s nim to bude lepší
Re: BLACKOUT! - tak a teď nejde proud.
Vždycky je potřeba dát pojistku co nejblíž k baterce a ideálně na oba dráty! Kdo nedá, ať se nediví. Času pak máte jen v nižších desítkách vteřin. Neodborná elektroinstalace v autech je příčina většiny požárů os. aut. Taky se jim nechtělo dávat zbytečnou pojistku.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno