Adventure, endura a jiné motorky
Re: Adventure, endura a jiné motorky
kruci Viktore, takhle zůstanu u té své CZ471
Ale ne, je to fakt babička veterán a nechci jí vodjezdit při cestách do práce (50km) Rád jí jednou předám funkční synkovi...
A ani nechci nějakou fakt krosku, to by mě asi prdel po 30km při cestě do práce po dálnici, nakopala same sebe Také nechci páprdovskýho cesťíka s automatem... jak vo tom přemýšlím, tak nebazíruju ani na kdoví jakém výkonu, takže mě nebude urážet, jak MVR500, ani CF650MT nebo 800MT. Ty jsou v požadované cenové hladině, servis mám v dosahu hodu pístem (nebo kamenem) a splňují +- představy...
Ale ne, je to fakt babička veterán a nechci jí vodjezdit při cestách do práce (50km) Rád jí jednou předám funkční synkovi...
A ani nechci nějakou fakt krosku, to by mě asi prdel po 30km při cestě do práce po dálnici, nakopala same sebe Také nechci páprdovskýho cesťíka s automatem... jak vo tom přemýšlím, tak nebazíruju ani na kdoví jakém výkonu, takže mě nebude urážet, jak MVR500, ani CF650MT nebo 800MT. Ty jsou v požadované cenové hladině, servis mám v dosahu hodu pístem (nebo kamenem) a splňují +- představy...
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Ibex: Aha, ale o dennodenním dojíždění do práce tu nebyla vůbec řeč. Na to tu máme jiné verky:
Má-li to být tedy i něco jako cestovní enduro, potom mi nedá než doporučit takto:
Akorát bych si sehnal dva sety pneu, jedny na běžné sjíždění a jedny teda do toho terénu protože po dálnici se to sjede hodně rychle. Můj názor je že Versys 650 by mohl i stačit.
Vlastním půl roku a momentálně přemýšlím že bych si spíš místo nějaké cestovní motorky sehnal nějaký fest cestovní skútr. No nevím no. Trápit ovšem nebohé Piaggio den co den 50km po dálnici do práce, to nevim jak by zvládlo.Má-li to být tedy i něco jako cestovní enduro, potom mi nedá než doporučit takto:
Akorát bych si sehnal dva sety pneu, jedny na běžné sjíždění a jedny teda do toho terénu protože po dálnici se to sjede hodně rychle. Můj názor je že Versys 650 by mohl i stačit.
Re: Adventure, endura a jiné motorky
jo versys je taky ve hře...
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
A to do té práce chceš lítat za deště a nebo na podzim či v teplé zimě?
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Už jsem starší ročník, takže za rozumné teploty (aspoň 12 stupňů) a déšť mi nevadí...
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
ještě že máme v evropě osvícené vůdce, kteří nastavili emisní normy tak, že se KLR v 2. ani 3. generaci v evropě neprodává. Moudře věděli, že místo abych utrácel za stroj s technikou z pozdní doby bronzové, mám šetřit na účty za demokratickou elektriku a teplo . Kam bych to dopracoval, kdybych mohl platit za levnej plyn jako doted a nedej bože jezdit na motorce, která je dobrá jen pro rozvojovej svět a USA.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Motorku som riešil nedávno tiež, začalo to ešte minulý rok, ale vodičák sa naťahoval a jazdím len chvíľu. Požiadavka bola (cestné) enduro, s rozumnou spotrebou (argument pre polovičku, že veď predsa ušetrím oproti jazdeniu autom), nie moc vysoké, výkon dostatočný na predbiehanie na okreskách, ale žiadny "trhač asflatu" (predsa len prvá motorka, Pionier v 15tich sa nepočíta). Dostala su ku mne jazdená Honda NC700X s manuálnou prevodovkou. Po niečo vyše mesiaci denného dochádzanie do práce (30km + 30km) sa zdá, že zadanie to spĺňa. Spotreba do 3,5 l/100km, motorka je slušne ovládateľná aj pri mojej kompaktnejšej postave, úložný priestor namiesto nádrže je celkom praktický, premávku nebrzdím, aj na diaľnici sa dá ísť "s davom". Jediné čo asi vymením je plexi. Fúkanie rovno na krk síce rieši dobrá kukla, ale vyššie plexi by sa aj tak hodilo.
Re: Adventure, endura a jiné motorky
tak to vypadá, že u mě strhne souboj CFmoto 650MT x Honda CB500X x Jawa MVR 500 Adventure
Bude to také otázka dostupnosti strojů, v tuto chvíli jsou nedostupné v horizontu více jak půl roku Kawasaki, Yamaha, dostupnost v řádech týdnů / pár měsíců Honda, dostupnost ihned nebo pár týdnů CFmoto, Jawa
Bude to také otázka dostupnosti strojů, v tuto chvíli jsou nedostupné v horizontu více jak půl roku Kawasaki, Yamaha, dostupnost v řádech týdnů / pár měsíců Honda, dostupnost ihned nebo pár týdnů CFmoto, Jawa
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
za mne cb500x. myslim si, že si to bude nejlíp držet cenu a je to příjemná předvídatelná motorka pro začátečníky
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Z těch tří má jen CFMOTO díly trvale skladem v ČR. Honda CB byla vždy motorkou pro chudé (slabá a jednoduchoučká, ale není špatná). Jawa je spíš pro skalní fandy - unikát s minimálními prodeji a tomu odpovídající malé servisní síti.
Re: Adventure, endura a jiné motorky
he Ibexi, jasne ze CZ a JAWY dnes jsou paradni motocykly na vyjizdky za hezkeho pocasi a take jako vzpominka na minulost. Ale pokud povazujes transalpa za krosku ktera te nakope do zadele tak ses na tezkem omylu. Protoze je to jedna z nejprijemnejsich motorek na normalni jezdeni co jsem mel...tak treba tady..https://motorky.bazos.cz/inzerat/153076 ... lp-600.php
ale klidne si muzes koupit asi tak 3 x drazssi moto nacpanu mrvitkama a ruzne slepenejma dilama protoze neni nic a posledni 2 roky se to fakt lepi ze vseho mozneho, zvlastne elektronika
takze uplne v klidu, transalpy tady mam 4 ks, jeden je muj, jeden pritelkyne a dva maji kamosi, letos jsme na nich treba objeli republiku.. nic se nesere, servis jednoduchej a proste to jezdi ...
ale klidne si muzes koupit asi tak 3 x drazssi moto nacpanu mrvitkama a ruzne slepenejma dilama protoze neni nic a posledni 2 roky se to fakt lepi ze vseho mozneho, zvlastne elektronika
takze uplne v klidu, transalpy tady mam 4 ks, jeden je muj, jeden pritelkyne a dva maji kamosi, letos jsme na nich treba objeli republiku.. nic se nesere, servis jednoduchej a proste to jezdi ...
- Přílohy
-
- DSC01712.JPG (57.28 KiB) Zobrazeno 3661 x
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Adventure, endura a jiné motorky
No tak to si řekneme. Schválně jestli se mýlím: Požadavek nemá až tak moc společného s rozpadem, ale je potřeba podobně jako u spousty dalších lidí co teď sedlá jednu stopu vyřešit vysoké ceny PHM při dojíždění do práce, že? A že to bude umět jet i mimo terén je takové malé plus.
Mimochodem, jezdím do práce v jedné stopě s nějakýma přestávkama už 5 a možná vice let (a skoro deset let celkově) a za mě jednoznačně nějaký kapotovaný skútr. Má to kryté kolena, dá se přes to hodit deka, eventuálně to má přímo 12V zapalování, dá se do toho připojit vyhřívání. Jako motorkou do práce za každého počasí brzo ráno, to velmi omrzí a oproti třeba nějakému plug-inu to zas taková úspora nebude. Ale neznám parametry/požadavky na dojezd, že?
vratnikp: Jo ono se to u nás ani nesmí prodávat? Tak to sorry. To jsem nevěděl. Tak to je asi ze hry
Re: Adventure, endura a jiné motorky
nene ekonomika nehraje roli - jsem majitel firmy a tohle mě fakt nespasí. Je to fakt pro radost...
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
A jo. Kurňa to jsou požadavky. Taky bych chtěl být majitel firmy a tyhle prkotiny jako ekonomiku neřešit (bych si to užl). Pak klidně tu Africu Twin. Někdo mi myslím říkal, že jenom ten set (padáky a nevím co ještě) aby se z toho udělal off-road stojí snad 50K. No ale pokud to člověk nemusí řešit, tak nevím no. A nebo klidně nějakého stylového Scramblera co pokryje všechny tyhle požadavky:
Jen bacha na to že jedna věc je u libovolného motocyklu položka „pořizovací cena“ a druhá je „maintenance costs“. Já už třeba pomalu ale jistě obě tyhle položky vyrovnávám. Na to třeba hodně lidí při koupi nemyslí. Ale jestli na tom někdo nefrčí, to je pak asi jedno. Proč potom ta Čína?
Jen bacha na to že jedna věc je u libovolného motocyklu položka „pořizovací cena“ a druhá je „maintenance costs“. Já už třeba pomalu ale jistě obě tyhle položky vyrovnávám. Na to třeba hodně lidí při koupi nemyslí. Ale jestli na tom někdo nefrčí, to je pak asi jedno. Proč potom ta Čína?
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Proč levnější verzi motorky? Páč jsem si dal se společníkem limit, přes který prostě nepůjdeme. Takže z toho bude taková chytrá horákyně
Jo a po pravdě, když bych vybavil prémiovou mašinu, tak jak chci, tak tam zaletim za 4 kila, ani nemrknu. A to by mi už na to moje popojíždění radost nedělalo.
Jo a po pravdě, když bych vybavil prémiovou mašinu, tak jak chci, tak tam zaletim za 4 kila, ani nemrknu. A to by mi už na to moje popojíždění radost nedělalo.
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Jdu pryč. Tady nemám co dělat. Mimo moje chápání. Nejsem horákyně. Ani chytrá, ani blbá.
Re: Adventure, endura a jiné motorky
prowler co brzdy na tom NCx? Mě přišli poddimenzované.
vratinkp CB500X je hezká "levná" a hlavně malá motorka, byl jsem na tom jak osa na bonbónu.
Ibex co zařadit ještě V-Stroma, hodná mašina co v holotě stojí nějakých 200k
vratinkp CB500X je hezká "levná" a hlavně malá motorka, byl jsem na tom jak osa na bonbónu.
Ibex co zařadit ještě V-Stroma, hodná mašina co v holotě stojí nějakých 200k
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Haluziaku, koukal jsem na ní a četl na ní dost pozitivních ohlasů - ale nikdo v okolí jí nemá na osahání. A v dohledné době se nedostanu do Prahy, kde je nejbližší prodejce. Taky je to pro mě otázka servisu - jak Hondu, CFmoto, tak Jawa mám v dosahu 5 minut..
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..
Re: Adventure, endura a jiné motorky
Servis polovinu věcí si lidi dělají sami - olej, filtry, řetězovka... Teď jak bude čas tak si musím vyměnit spínač zadní brzdy abych dostal STK. Třeba se starýma stromkama jako mám já se jezdí k jednomu borcovi od Ostravy protože to na tuhle mašinu umí nejlépe. Taky mě to příští rok čeká - potřebuju udělat rozvody, ventilové vůle a tlumiče.
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Re: Adventure, endura a jiné motorky
což spoustu věcí si taky udělám sám - vzato běžnou údržbu, ale když koupím nový stroj, tak kůlivá záruce musím stejně do autorizáku..
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..