Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Servisuju v Mija, mají tam nějaký podivný systém cen dle roku výroby, takže se svým forestrem 04 už je cena za servis akceptovatelná.
LPG - jak už jsem psal, je to o systému, mám Lovato a od seřízení po 1000km bez nejmenšího problému. Kdo má poláka nebo čecha, většinou pořád něco ladí a honí.
LPG - jak už jsem psal, je to o systému, mám Lovato a od seřízení po 1000km bez nejmenšího problému. Kdo má poláka nebo čecha, většinou pořád něco ladí a honí.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Do 3,0 LPG nedávat. Sám výrobce to nedoporučuje a lidi co to ignorovali teď zacínají mít docela problémy se zaklepanejma ventilama.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Taky se přidávám do klubu. Mám forestera 2010,2.0 benzín, manuál s redukcí. A nedam na něj dopustit. Na silnici se chová jako osobák a v poli skorooffroad..
Bydlím na horách a do sněhu super. Na houby do lesa, po kud je na cestě bouračka a kolem mělký příkop, objíždím polem. Posledně u nás poliši dost koukali...
Spotřeba dlouhodobě 8.5 l a to ho nijak neštřím. Na dálnici na prd, velká krabice si vezme kolem deseti jen to fikne.
Nejhorší závada byla žárovka v reflektoru. Doufám, že mu to vydrží.
Ještě lepší byl minulý model ( Maximus?), ty nové už jsou taky trochu spotřebka. Nicméně, pokud mne nezradi, příští bude taky subaru...
Ještě doplním ten servis - kratší interval 15 tis. km, ale servis levnější než u předchozí naftové oktávie. Jen ty oleje...
Po skončení zaruky budu kupovat olej vlastní a náklady tím ještě snížím.

Bydlím na horách a do sněhu super. Na houby do lesa, po kud je na cestě bouračka a kolem mělký příkop, objíždím polem. Posledně u nás poliši dost koukali...
Spotřeba dlouhodobě 8.5 l a to ho nijak neštřím. Na dálnici na prd, velká krabice si vezme kolem deseti jen to fikne.
Nejhorší závada byla žárovka v reflektoru. Doufám, že mu to vydrží.
Ještě lepší byl minulý model ( Maximus?), ty nové už jsou taky trochu spotřebka. Nicméně, pokud mne nezradi, příští bude taky subaru...
Ještě doplním ten servis - kratší interval 15 tis. km, ale servis levnější než u předchozí naftové oktávie. Jen ty oleje...
Po skončení zaruky budu kupovat olej vlastní a náklady tím ještě snížím.
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Tusil jsem ze forestru bude mezi rozpadliky vice, ale todle 
Diky za info
V podstate mam uz predvyber - dvoulitr benzin 92kw, idelane serii s tvrzenyma hlavama a bez predelavky na LPG (nebo s, ale potom s kvalitni a servisovanou). Rok vyroby idelane kolem 2003 ale klidne preziju i starsi generaci v lepsim stavu.
Servisovat ho asi nebudu na morave, ale spis nekde na severu, mozna v praze (AWD), takze tam snad problem nebude.
O forestru uz sonduju info na subaru foru, spis sem si rikal, ze se optam jeste tady, pokud nekoho nenapadne neco jineho - jiny typ auta. Shade-motorwerke z mnoha duvodu nechcu a jeden z nich je i ten, ze se desne kradou.
To co treba linkoval Mrak je pro me maly. Forester je tak to minimum co se tyce kufru (navic to bude zmenseny o rezervu ze).
Nad outbackem jsem uz taky premyslel, mam ho na druhem miste vyberu, ale nevim o nem moc infa. Lehky teren to udajne zvladne slusne a je to vetsi - coz je mi sympaticke. Legacy je mam dojem mensi a jeste vetsi brichoplazka ne?
P.S. samozrejme spotrebu 200-250kc/100km jsem u forestra myslel s LPG, jen jsem to tam vul nenapsal
)

Diky za info
V podstate mam uz predvyber - dvoulitr benzin 92kw, idelane serii s tvrzenyma hlavama a bez predelavky na LPG (nebo s, ale potom s kvalitni a servisovanou). Rok vyroby idelane kolem 2003 ale klidne preziju i starsi generaci v lepsim stavu.
Servisovat ho asi nebudu na morave, ale spis nekde na severu, mozna v praze (AWD), takze tam snad problem nebude.
O forestru uz sonduju info na subaru foru, spis sem si rikal, ze se optam jeste tady, pokud nekoho nenapadne neco jineho - jiny typ auta. Shade-motorwerke z mnoha duvodu nechcu a jeden z nich je i ten, ze se desne kradou.
To co treba linkoval Mrak je pro me maly. Forester je tak to minimum co se tyce kufru (navic to bude zmenseny o rezervu ze).
Nad outbackem jsem uz taky premyslel, mam ho na druhem miste vyberu, ale nevim o nem moc infa. Lehky teren to udajne zvladne slusne a je to vetsi - coz je mi sympaticke. Legacy je mam dojem mensi a jeste vetsi brichoplazka ne?
P.S. samozrejme spotrebu 200-250kc/100km jsem u forestra myslel s LPG, jen jsem to tam vul nenapsal

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak rezervu asi v kufru nemá cenu vozit, vozím sprej a když bych ji potřeboval někam vzít, naložil bych ji spíš na zahrádku.
Outback je vlastně zvednuté Legacy se samonivelčníma tlumičema a vyšší výbavou. Volil bych ho kvůli většímu kufru a lepší aerodynamice, Forestr je taková cihla
, vypadá že je vyšší, ale světlá výška Outbacku je stejná jako u Forestra.
Outback je vlastně zvednuté Legacy se samonivelčníma tlumičema a vyšší výbavou. Volil bych ho kvůli většímu kufru a lepší aerodynamice, Forestr je taková cihla

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Pockej takze v praxi forester a outback maji uplne stejny spodek ne?
Co jsme pochopil tak maji totozny (plus minus) podvozek a pokud je tam stejna svetla vyska, tak hlavni rozdil je akorat v plechach ne?
Co jsme pochopil tak maji totozny (plus minus) podvozek a pokud je tam stejna svetla vyska, tak hlavni rozdil je akorat v plechach ne?
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Zdravím
Přemýšlím a hledám co za budoucí auto. Nyní mám Seat Leon což není nic moc hlavně, co se průjezdnosti týká. Hledám něco, co zvládne jak terén, tak silnici. i stím že auto po koupi projde značnou úpravou. Hledám něco, s čím člověk nemusí do servisu ale opraví si to sám. Jsem vyučený automechanik pracující v autorizovaným servise takže nemám strach se vtom hrabat. Hledám něco s co nejméně elektroniky a co největší jednoduchostí. Ale na denní ježdění a potřeby. Zatím se mi zalíbilo pár takových. Například Suzuki grand vitara 2.0 hdi. nebo Toyota hilux.. popřípadě Jeep wrangler.. co vy na to?
úpravy by byly zvýšení podvozku, ochrana podvozku plechy. komplet spodek, naviják, expediční zahrádka s přídavnými světly. rámy ochranné + přední a zadní světla. šnorchl. větší kola. dík
Přemýšlím a hledám co za budoucí auto. Nyní mám Seat Leon což není nic moc hlavně, co se průjezdnosti týká. Hledám něco, co zvládne jak terén, tak silnici. i stím že auto po koupi projde značnou úpravou. Hledám něco, s čím člověk nemusí do servisu ale opraví si to sám. Jsem vyučený automechanik pracující v autorizovaným servise takže nemám strach se vtom hrabat. Hledám něco s co nejméně elektroniky a co největší jednoduchostí. Ale na denní ježdění a potřeby. Zatím se mi zalíbilo pár takových. Například Suzuki grand vitara 2.0 hdi. nebo Toyota hilux.. popřípadě Jeep wrangler.. co vy na to?
úpravy by byly zvýšení podvozku, ochrana podvozku plechy. komplet spodek, naviják, expediční zahrádka s přídavnými světly. rámy ochranné + přední a zadní světla. šnorchl. větší kola. dík
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Daihatsu feroza tu jeste nezaznelo. Taky fajny terenacek
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Gamblere,jestli jsi automechanik jak píšeš potom nechápu že se na takovou věc ptáš.
Konkrétně Tebou zmiňovaná naftová Vitara je elektronikou přímo vycpaná,chceš-li doma opravitelné auto musíš hledat starý a zachovalý.
Napadá mne Niva,Samurai a když si to tu pořádně pročteš možná najdeš inspiraci.
Konkrétně Tebou zmiňovaná naftová Vitara je elektronikou přímo vycpaná,chceš-li doma opravitelné auto musíš hledat starý a zachovalý.
Napadá mne Niva,Samurai a když si to tu pořádně pročteš možná najdeš inspiraci.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4425
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Rozpadlicko civilní auto by mohl být třeba JEEP Cherokee XJ, ročník 1997 - 2001, pochopitelně pouze(!) spolehlivá verze s 4.0L řadovým šestiválcem, automatem AW4 a přídavkou* Selectrac. (Italské seroucí-se 2.5TD motory nebrat v žádném případě!)
Bez jakýchkoliv dalších terréních úprav, tzn. tak jak je od výrobce, je to výborné kombi pro silnice a nezpevněné cesty ale zvládne i lehký terén. Sehnat se dají za poměrně dobrý peníz a když člověk překousne tu spotřebu (viz níže), tak odvede slušnou práci.
Výhody:
- nesmrtelný motor (pokud v něm alespoň občas vyměníte olej, tak vás přežije),
- nesmrtelná převodovka - dtto,
- nerezne tak jak japonci,
- slušný výkon a krouťák, což se hodí jak v terénu, tak i na silnici,
- levné ND,
- obrovské množství výrobců různých doplňků a sad pro úpravy do terénu.
- obě tuhé nápravy (výhoda pro terén a pro odolnost, nevýhoda na silnici - větší neodpružené hmoty atp.)
Nevýhody:
- větší spotřeba (cca 15l/100Km),
- malá nádrž vzhledem ke spotřebě (75l),
- pro opravdu tvrdý (závodní) hard offroad slabší nápravy (ale bavíme se tady o civilním voze, ne?)
- málo místa pro nohy pro cestující na zadních sedadlech
V základu je to opravdu hezký a všestranný kombík, který se nelekne nejen nezpevněné cesty: Stačí minimální a levná úprava (lehce zvednout a trošku větší pneu), a dostaneme auto které si už velmi dobře poradí i s terénem: Samozřejmě, není problém (díky obrovskému množství doplňků na úpravy) z něj postavit i expediční či offroad speciál, který se nezalekne žádného terénu: * Přídavka = přídavná převodovka, někdy též označována jako redukční či rozdělovací převodovka. Je umístěna hned za klasickou normální převodovkou a rozvádí hnací moment na kardany k zadní a přední nápravě, obsahuje soukolí pro redukci, a v případě typu Selectrac i uzavíratelný mezinápravový diferenciál.
Bez jakýchkoliv dalších terréních úprav, tzn. tak jak je od výrobce, je to výborné kombi pro silnice a nezpevněné cesty ale zvládne i lehký terén. Sehnat se dají za poměrně dobrý peníz a když člověk překousne tu spotřebu (viz níže), tak odvede slušnou práci.
Výhody:
- nesmrtelný motor (pokud v něm alespoň občas vyměníte olej, tak vás přežije),
- nesmrtelná převodovka - dtto,
- nerezne tak jak japonci,
- slušný výkon a krouťák, což se hodí jak v terénu, tak i na silnici,
- levné ND,
- obrovské množství výrobců různých doplňků a sad pro úpravy do terénu.
- obě tuhé nápravy (výhoda pro terén a pro odolnost, nevýhoda na silnici - větší neodpružené hmoty atp.)
Nevýhody:
- větší spotřeba (cca 15l/100Km),
- malá nádrž vzhledem ke spotřebě (75l),
- pro opravdu tvrdý (závodní) hard offroad slabší nápravy (ale bavíme se tady o civilním voze, ne?)
- málo místa pro nohy pro cestující na zadních sedadlech
V základu je to opravdu hezký a všestranný kombík, který se nelekne nejen nezpevněné cesty: Stačí minimální a levná úprava (lehce zvednout a trošku větší pneu), a dostaneme auto které si už velmi dobře poradí i s terénem: Samozřejmě, není problém (díky obrovskému množství doplňků na úpravy) z něj postavit i expediční či offroad speciál, který se nezalekne žádného terénu: * Přídavka = přídavná převodovka, někdy též označována jako redukční či rozdělovací převodovka. Je umístěna hned za klasickou normální převodovkou a rozvádí hnací moment na kardany k zadní a přední nápravě, obsahuje soukolí pro redukci, a v případě typu Selectrac i uzavíratelný mezinápravový diferenciál.
- Fabulous_přeukrutný
- Administrátor
- Příspěvky: 8829
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Z mých zkušeností mohu doporučit Toyota Landcruiser a obecně všechny Japonce. Jejich spolehlivost obvykle překonává vše ostatní.
Honda CRV - už jsem psal. Je to držák a skvělé SUV.
Suzuki Vitara ANO! Co ta vydržela chudinka v mých postpubertálních letech, to bylo neuvěřitelné.
Daihatsu Feroza nee. Je to hodně malé auto a v ČR je nedostatek dílů.
Honda CRV - už jsem psal. Je to držák a skvělé SUV.
Suzuki Vitara ANO! Co ta vydržela chudinka v mých postpubertálních letech, to bylo neuvěřitelné.
Daihatsu Feroza nee. Je to hodně malé auto a v ČR je nedostatek dílů.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ten Jeep je pekne auto, jen bude dost drahe a při rekvírce po něm nejspíše půjde státní správa.
Auto s náhonem na všechna kola je skvělá věc, jenže spousta lidí má běžné osobáky (sám mám fabii). Tudíž je vhodné myslet i na tato auta. Např kryt pod motor (nejlépe plechový - pod fabiií mám umělý, zatím se mi však nepodařilo zjistit jestli se dělá plechový a kolik to stojí), vhodné gumy (alespoň trochu to pomůže) a další, co Vás napadne. S pozdravem M.
Auto s náhonem na všechna kola je skvělá věc, jenže spousta lidí má běžné osobáky (sám mám fabii). Tudíž je vhodné myslet i na tato auta. Např kryt pod motor (nejlépe plechový - pod fabiií mám umělý, zatím se mi však nepodařilo zjistit jestli se dělá plechový a kolik to stojí), vhodné gumy (alespoň trochu to pomůže) a další, co Vás napadne. S pozdravem M.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Goral: jsou stejně vysoko nad terénem, forester je na podvozku imprezy, outback je delší.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To Frank - rezervu má forester pod podlahou v kufru a určitě bych bez ní nedal ani km.
Až v neděli večer prorazíš gumu v lese o kámen, bude ti sprej a kompresorek na nic. Přímá zkušenost kamaráda....
Správné rozpadlické auto rezervu mit MUSÍ..
Až v neděli večer prorazíš gumu v lese o kámen, bude ti sprej a kompresorek na nic. Přímá zkušenost kamaráda....
Správné rozpadlické auto rezervu mit MUSÍ..

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Bezva diky
pripisuju do seznamu 2,5 litr atmosferu outbacka
wagoneer: ona ta rezerva pekne nechutne zavazi v tom kufru, pokud mas LPG...
pripisuju do seznamu 2,5 litr atmosferu outbacka

wagoneer: ona ta rezerva pekne nechutne zavazi v tom kufru, pokud mas LPG...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Goral- souhlas, ale já bych o LPG ani neuvažoval. Holt konzervativec. Vejde se tam malá nádrž, takže furt hledáš, kde doplnit. Až tak to nežere benzín, aby to vyvážily případné problémy se zástavbou na plyn.
A po " rozpadu " asi spíš seženeš benzín, než funkční plničku LPG.
Ale nikomu nevnucuji, záleží hodně na tom, kde a jak každý jezdí.
A po " rozpadu " asi spíš seženeš benzín, než funkční plničku LPG.
Ale nikomu nevnucuji, záleží hodně na tom, kde a jak každý jezdí.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jdi na http://www.offroadforum.cz a už to tu zaznělo, Suzuki je samá elektronika, Hilux podle roku a Wranglera vyrábějí do teď ve verzi Rubicon čistě na offroad, ale to jsou jiný prachy. To XJ není špatný v základu, fakt silnej motor, jinak auta bez elektroniky se špatně shání. Napiš kolik do toho chceš dát chechtáků, v rajchu se daj sehnat Toyoty nonelektronik s rokem výroby do 2010, pak už jim je zákázali prodávat (EU).gambler píše:Zdravím
Přemýšlím a hledám co za budoucí auto. Nyní mám Seat Leon což není nic moc hlavně, co se průjezdnosti týká. Hledám něco, co zvládne jak terén, tak silnici. i stím že auto po koupi projde značnou úpravou. Hledám něco, s čím člověk nemusí do servisu ale opraví si to sám. Jsem vyučený automechanik pracující v autorizovaným servise takže nemám strach se vtom hrabat. Hledám něco s co nejméně elektroniky a co největší jednoduchostí. Ale na denní ježdění a potřeby. Zatím se mi zalíbilo pár takových. Například Suzuki grand vitara 2.0 hdi. nebo Toyota hilux.. popřípadě Jeep wrangler.. co vy na to?
úpravy by byly zvýšení podvozku, ochrana podvozku plechy. komplet spodek, naviják, expediční zahrádka s přídavnými světly. rámy ochranné + přední a zadní světla. šnorchl. větší kola. dík
Opraveny nejhorší hrubky. Hrůza

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Od té doby co jsou mobilní telefony v civilní době rezervy v kufru netřeba. A kdo jezdi offroad jednim autem, tak se sakra nadre pri vyprostovani, ale to asi znas
Najedu ročně 30-40 tis km a to bych si Subaru bez LPG nemohl dovolit. Dojezd na Lpg 350km vpohode, což neni tak málo. Po rozpadu se samozřejmě LPG dá vymontovat a namontovat rezerva.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Frank- rozumím. Já najedu tak max 25 tis/rok, někdy ani to ne. Nejezdím denně, ale pak je cesta cca 400-450 km, což by mi nestačilo. Pokud někdo dojíždi do prace pár km, pak asi ano.
Ještě malé OT k té rezervě. Pro toho kamoše jsem nakonec jel já, protože nikdo jiný nebyl v neděli večer ochoten ( a střízliv)..
Po těch dvou hodinách sám v lese už rezervu vozí. A nebyl to žádný offroad, jen vezl krmení a na cestě přehlédl ostrý kámen, ktery mu prořízl bok pneu.
Jinak más přavdu - hlavní výhoda teréňáku je, že zapadneme dál a v nepřístupnějsím místě.

Ještě malé OT k té rezervě. Pro toho kamoše jsem nakonec jel já, protože nikdo jiný nebyl v neděli večer ochoten ( a střízliv)..

Po těch dvou hodinách sám v lese už rezervu vozí. A nebyl to žádný offroad, jen vezl krmení a na cestě přehlédl ostrý kámen, ktery mu prořízl bok pneu.
Jinak más přavdu - hlavní výhoda teréňáku je, že zapadneme dál a v nepřístupnějsím místě.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
O co nazvedanejsi offroad mas, o to dal jdeš pěšky pro traktor 
