Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bacil »

Já vím, že u aut platí co kus to originál takže zkušenosti jiných se mohou lišit, ale mám s japonskýma autama docela dlouhou osobní zkušenost plus pár sousedů a známých, takže vím co je ta jejich ocel za bláto a co jsou slabý místa a pokud někdo ze známých se k japonci choval "moderně", měl pořád problémy, nebo když si dal LPG, ty na to prostě nejsou. Když se k tomu chováš slušně, měníš jen kapaliny, gumy, svíčky a brzdový destičky. Jo vlastně žárovky včetně těch v palubce. Po 200k ještě těsnění u ventilů, pak ještě bývá prorezlý výfuk a samozřejmě baterku, aby byl výčet údržby japonců kompletní. Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá. Mě ty malý japonský auta bezvadně slouží a známým v podstatě taky.

A co se týče jiných věcí, nepodsouvejte mi nic, co jsem neřekl.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Woody Crafty píše: 25.08.2020 13:53 A kam se to dává do toho podvozku když je rezerva na 5.dveřích? (např. Pajero, kia sportage, cherokee/grand)
To benzinové topení stojí jak to webasto, nebo je levnější?
Tohle mě docela zajímá. Otázka je jestli riskovat diesel se všemi jeho neduhy a riziky, nebo si dát na tu ojetinu LPG za 30-40k.
Nazdar v podstatě už to bylo řečeno výše. Nicméně posílám pár vozidel s různými formami přestaveb.
Jinak ještě třeba takový fiat freemont je vhodný k přestavbě, protože jedna nádrž vejde do kufru místo rezervy a druhá pod auto dozadu. Dále bych nepotvrdil obavu ze smradu uvnitř auta, pokud je nádrž v autě. Měl jsem dlouhá léta auto s nádrží uvnitř místo rezervy a nikdy jsem nic necítil. Samozřejmě jsem statisticky nevýznamný vzorek.
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_Jee ... ,1136.html
https://www.ozonlpg.com/LPG-Conversion- ... 7L_V8.html
https://www.crdperformance.com/lpg/lpg- ... verpool%27
https://www.whichcar.com.au/reviews/cus ... ies-review
https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... ply_system
http://ipocars.com/vinfo/hummer/h3_3_7_ ... -2010.html
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od honzasl »

Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá.

To je prosím u moderního auta dobré k čemu?
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

vapik: díky

Co se týče Japonců, tak většinou fungují spolehlivě. Pokud se ale začnou nějak kazit a porouchávat, tak vás to finančně sežere a je to na hození ze skály. Tady bych souhlasil, že když se k tomu majitel chová jak prase, tak takovou ojetinu kupovat je za trest. Lidi kolem mě mají s japonci dobré zkušenosti, jen se to holt nesmí kupovat od nějakého dobytka :)

Ale SUV a terénní auta jsou kategotie sama pro sebe s řadou problémů.
Btw. nevíte někdo jaký je rozdíl mezi klasickým Pajerem a Pajerem-sport?
Připadá mi že ten Sport má menší světlou výšku a spíš už to je do SUV.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od MarS »

RAVku bych vzal ale v hybridu. Máš auto se spotřebou dieslu, ale bez jeho problémů ;) Jednoduchej atmosferickej motor, mužeš to naplno využívat i po městě na krátký štreky, bez toho abys řešil, jestli se něco posere.. nemá to ani další údržbový soušástky startér, spojku, alternátor, díky cěmuž například neřešíš, jestli v zimě nastartuješ, prostě zapneš klíček, auto okamžitě naskočí bez ohledu na mráz. taková zdánlivě drobnost, ale potěší. Komfort automatu netřeba moc zdůrazňovat. Manévrování v kopci, rozjezdy do kopce apod to je díky elektrice úplně jinej rozměr ovládání, nehledě na to, že tam nic netrpí. Protože když brzdíš, tak rekuperuješ, dost šetříš brzdy. Sám mám třeba na Priusu pořád původní (najeto 125 tisíc) a najedou další desítky tisíc. Životnost baterie obrovská, i kdyby náhodou někdy odešla, nová stojí cca 40 tisic( NiMH). Pokud bys jí nechtěl kupovat, pořád máš plnohodnotnej vůz. V Americe ale i západ Evropy se třeba Priusy hojně používaj jako taxíky, proč asi? Právě z toho důvodu, že to je úsporný, spolehlivý a téměř bezúdržbový. Na tu baterii nalítaj 300 tisíc normálně.
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Jo a ještě toho hybrida předěláš na plyn (opravdu jsem viděl) a budou ti prakticky peníze přibývat :chuckle
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od MarS »

Nemluvě o tom, že to je generátor na kolech, takže můžeš připojovat spotřebiče, přitápět si, klimatizovat, poslouchat radio, aniž by ti to za noc vysálo nádrž. Bere si to šťávu z baterie a cca 2-3x do hodiny sepne motor cca na minutu aby dobil. Sám to nemam změřený, ale za noc nespálíš rozhodně víc než pár litrů benzinu.

Jo lidi vůči tomu maj spoustu předsudků, bojí se toho, ale za mě hybrid je smysluplná technologie. Spojení spalovák+elmotor dává zajímavý synergie, který člověk ocení až časem viz třeba co jsem napsal výše.

Jinej hybrid než od Toyoty bych ale asi nechtěl. Bavil jsem se s jednim automechanikem od Toyoty a ten mi třeba říkal, že to maj dobře udělaný, tu baterku maj zapojenou tak, abys jí využíval v poměrně malým rozsahu na co největší životnost, naopak že prý třeba u BMW s tim byl problém a baterie odcházely na to, že jí moc ždímou.

No nic nebudu tu flamovat, já jen, že Woody zmínil tu RAV.
GOD
VIP
Příspěvky: 713
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

dakujem za rady,

27.05.2020 som sem písal o tom čo by som chcel.

kupil som Ford Ranger 2,5td, 2000rv, double cab, 190 000km za cca 90 000 kč. Jazdim s tym asi týždeň.
koncepčne sa mi to zdá ako správna volba.
Akurat som mal ísť do lepšieho stavu. (nechcel som zaplatiť vela za auto u ktorého som si nebol istý využiteľnosťou - som taký váhavý typ.)

Po zaevidovaní budem objednávať pneumatiky, momentálne to má 16" disky, z vyberu sa mi najviac pozdávajú protektory Insa typ Ranger, je to kopia BF Goodrich All-terrain.
http://www.insaturbo.sk/Ranger.html

Zateka mi do hardtopu,tlmiče vytečené, nejaka manžeta na prednom kolese pušta olej, haica z duchadla je mastná, pri štartovaní to trochu zadymi, interkúler otlčený, ale štartuje to kurva na brnk (snaď na pol otačky motoru) :yes

Ram zdravý s rakuskym nastrekom proti korozii, kasna okolo blatnikov mierna krupica. Mal som popozeraných vela Niv a porovnával som stav karoserie a náhonu práve s Nivou, ako vzťažnou sústavou. 20 ročný Ranger je na úrovni 10 ročnej Nivy. To ma jeduje že tie Nivy tak hrdzaveju a teču.

Svišťal som s tým 130 a pohoda, drží smer, redukcia s štvorkolkou funguje pekne. V blate som s tym nebol - neni potreba.

Paka redukcie je bližšie než riadiaca paka. Za tmy a trochu stresu to teni zrovna ideal..

Hnoj som nechal doviezť kontajnerom a kupil som si MF 70 Jičinku s prívesným vozíkom (paráda až na ten hluk).
Na MF-ke ma trápi iba vôla v radení a ked mi zdochne motor alebo ho vypnem, tak na to aby som naštartoval musim nechať preplaviť karbes - a to sa mi zdá ako plytvanie palivom. Zatial mi pripada MF-ka ako spravna volba - uvažoval som ešte nad TK-14 even MT-8.

Ale hlavne som si spomenul na pána Pekaříka z Alfaproju. Raz hovoril zákaznikovi niečo v duchu:
" už si kúpte tu pušku, nad ktorou tak dlho vahate, aj keď Vám hovorím, že to nie je dobrá voľba, ale aspoň sa posuniete a budete mať skúsenosť naviac. Keby ste si ju kúpili už pred rokom, tak dnes by ste vedeli že Vám nevyhovuje. Ale dnes to stale neviete, či je to dobrá volba alebo nie."

Maxim, Redneck a Viktor - diky za rady
Informácia je v časopriestore.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Maximus »

Vzhledem k předčasnému konci mojí Imprezy pri vyhýbání se kamionu se dřevem na lesní cestě jsem koupil Fiat Freemont, což je přebrandovany Dodge Journey. Muj požadavek bylo 7 mist a 4x4, což mi dost omezilo vyber. U "Fiatu" je AWD v nabídce spojen pouze s autonatickou prevodovkou. Ta je v kombinaci s jinak vybornym italskym 125 kW naftovym motorem asi nejproblematictejsi. Uz jsem ridil kultivovanejsi automaty, ale zvykam si. Nebylo by ale moc fér srovnávat auto, které mělo cenovku za nova 2 az 5 x nižší než auta, které jsem mel možnost dříve řídit s AT.

Zatím ale spokojenost 🍀
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
GOD
VIP
Příspěvky: 713
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

Max, gratulujem
vo Fremonte som sa chvilu vozil ako pasažier, je to kus auta :yes
Informácia je v časopriestore.
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Germanik1 »

Hezký autíčko 👍🙂
Udělám co musím
Uživatelský avatar
Redneck
Příspěvky: 222
Registrován: 18.01.2016 21:28
Pohlaví: muž
Bydliště: Městecko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Redneck »

GOD: dobrá volba, ať dlouho a dobře složí bez poruch.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1194
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Strelec45 »

Maximus: výborný italský naftový motor - to mi nějak nejde dohromady. :mrgreen:
Pamatuju jaký problémy jsou s VM motory v Jeepce. Snad ti vydrží, přeji hodně štěstí. :hand
Mimochodem u toho mýho Actyona zakukal vstřik taky. Má to 200000km a je v háji. Měním všechny čtyři, bohužel s problémy, dva přetržený, hlava na frézku atd. atd. Prostě DELPHI není pro naší naftu. :head
A to jezdím s velkou převahou na Eouroil bez biosraček a dávám VIF aditiva sám. :roll:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Proto ted vybiram jeepa v benzinu.. ty nafty tam nebyly ulplne ono
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Já měl zj. Bylo to schopné vozítko, na to že spadá do kategorie SUV. Řekl bych, že v terénu překonal i dnešní rádoby offroady. Jen ta spotřeba a koroze.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Ja prave ted chci taky zj. Po vikendu se jedu na jedno podivat. Chci jako pracovni (kara okolo baraku a pozemku) plus obcas na ryby a taky na svezeni. Proto neresim spotrebu tak chci tu 5,2 V8.
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Ulfhednar »

Takhle by se měly dělat testy aut. Vaculík je fajn, že je ochotný strávit víc času pod autem, než osaháváním plastů na palubce a hraním si s aplikacemi infotainmentu (ne, že by ta děvočka nějaký měla):
https://www.auto.cz/martin-vaculik-test ... ala-136712
A auto celkem sympatické....Táta to kdysi měl jako služebáka, dokonce v metalíze a s nálepkama, jako z Návštěvníků... 8-)
Óðinn á yðr alla
GOD
VIP
Příspěvky: 713
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

4 ročne a 15 000 km skúsenosti s Frod Ranger 2001 double cab.

Hned na úvod, nejde o žiadny Ford Ranger. Ide o Mazdu B2500, ktoré sa vyrábali v Nemecku. S Mazdou sa Ford dohodol aby nemusel pripravovať pre europu spešl pickup. Je to hlavne preto, lebo americké Pickupy sú väčšie ako európske. Raz som sa pri oprave oklamal, keď som si pozrel americké video o oprave amerického Ford Ranger a keď som robil svoj, tak som zistil, že uchytenie je uplne iné. Na ameriku je táto Mazda malá. Super že odvezie tonu.

Bol kúpený so stavom tachometru 190 000 km na to aby sa na ňom vozil hnoj určený na výsadbu ovocných stromov v kopcovom teréne 300 m nad morom. Svahovitosť záhrady je max 20 stupnov. Takže bol vybraný ten najlacneší pojazdný, ktorý bol v okolí. Stál 3600 eur v roku 2020 s hardtopom a led lampou. Iné úpravy na vozidle neboli.
Pneumatiky:
Pneumatiky rozmeru 205 R16 C boli zjazdené ale zapísané v techničáku. Originál od výrobcu mali byť 235/75 R15. Pretože som nemal iné disky, tak som objednal v rovnakom rozmere 205R16C od Matadoru Izzarda II. Po dlhom vyberaní som sa rozhodol pre tento model z dôvodu, že ako asi jediné z AllTerrain pneumatik boli celoročné (M+S) ale boli aj Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF). Iné terenne pneumatiky toto nemali (BF BFGoodrich boli vtedy evidované ako letné, teraz keď pozerám tak sú už aj ako zimné - celoročné). Planoval som pneumatiky používať celoročne a naša prístupová cesta je strmá asfaltka na severnej strane svahu vedla slabého prameňa, ktorý sa niekedy vylieva na šikmú cestu a zamŕza. Poistil som to snežnými reťazami od Pewagu, ale za 4 roky som ich nemusel použiť. V zime sa v aute vozili. Pôdne zloženie máme prevažne zo zvetralej žuly, takže blato neriešime vôbec. Je to dôležitá informácia z dôvodu, že dole v dedine a na roliach je mazlavé blato, ale tam nevykonávame činnosť. Respektíve keď potrebujeme doviezť konský hnoj, tak si vieme počkať na pekné počasie a suché cesty. Ďalším faktorom pre výber týchto pneumatík bolo, že sa presúvame 80% po cestách. Tých 20% po teréne ale aj s maximálnym skrížením náprav a niekedy aj splne naloženou korbou (napr. piesok, lyžica bagra...). Naloženie "haluzinou, lahkym hnojom nepočítam za zaťaženie.

Prevádzkove kvapaliny:
Vo všetkých prevodovkách som nechal vymeniť oleje vo firme čo sa na to špecializuje. Ako začiatočník som nevedel presne ako je prevodova sustava koncipovana, kolko akeho oleja ma kde byť. Tak som to nechal na nich. V jednej prevodovke bol dobrý olej, ostatné boli vhodné na výmenu. To je tak na margo toho, že ked sa skontroluje jedna prevodovka nič to nehovorí o ostatných. Taktiež som nechal vymeniť palivový filter. Olej v poslilovači som neriešil, lebo prevodovka riadenia slzila, takže som iba dolieval. Žrala olej iba pri veľkom krútení pri parkovaní. Na dlhých trasách nebol badateľný pokles. Prevodovku riadenia som daval aj pretesniť, ale pomohlo to málo, udajne z dôvodu korozie hriadela.
Brzdova kvapalina sa menila v súvislosti z opravou brzd - v zadu sa menil regulátor brzdného tlaku, ktorý bol tak hrdzavý že nefungoval. A menili sa aj predné kotúče.
Spojkovu kvapalinu som refrešoval po cca 3 rokoch, lebo spojkový pedál išiel dosť ztuha - asi 2-3x taka sila ako na osobáku. Z dolneho piestu išla špinava kvapalina ale zasadna zmena k lepšiemu nebola a ani to neodstránilo sťažené radenie 2 rychlostneho stupňa pri rozbiehani na 1 pri studenom motore. Dvojku bolo treba radiť so zvýšeným citom, medziplyn nepomahal...
Spojka zaberala odzačiatku uplne hore celý čas čo som mal auto. Po roku soju chcel dať vymeniť v rámci preventívnych opráv, ale v autoservise povedali, že je to v pohode (robia najä malé náklaďáky). Takže som sňou jazdil do konca. Mal som mierne obavy pri poslednom ťahaní príslušenstva pre báger, ale so spojkou nebol vôbec problem (naložené auto s privesnym vozíkom do brutal kopca). Pri bežnej jazde a svižnejšom radení dochádzalo k prešmyku "taky poloautomat", ale pri nomralnom radení a plyne to nerobilo.

Palivo & spotreba:
Ked som auto kupoval, tak trochu dymilo - najmä pri naštartovaní. V servise som nechal skontrolovať vstrekovače a nechali sa aj zrepasovať - pýtali si to.
Tankoval som iba Slovnaft zakladnú naftu, a keď bola lacna, tak aj aditivovanu. Slovnaft z toho čo viem, je zakladná nafta, čo si drží kvalitu. OMV alebo Shell sú možno lepšie, ale na 20 ročné by mohlo fungovať dobre aj so základnou naftou. Do lacných naft som nechcel ísť, lebo som sa chcel vyhnúť problémom. Kupil som jednu plechovku VIF aditiva, ale uznal som to ako nepohodlne, takže dalej som už s tym nepokračoval.

Spotreba:
Na "dialkovej" ceste - cca 300 km po okreskách som dosiahol rekord v spotrebe 8 L/100 km, ale išiel som najmä na spotrebu, po rovine a prázdny - pre ovocné stromčeky do škôlky. Ostatné cesty som jazdil krátke trate - do 20 km a prevažne do kopca - prevýšenie cca 200m s cca 4 semafórmi. Tam bola bežná spotreba 12 L/100 km. Keď sa išlo "alternatívnou trasou" tak 15-16 Litrov. Po cca 5000 km som to radšej prestal sledovať. Prestal som to porovnávať s osobákom ktorý má v rovnakom režime polovičnú spotrebu nafty. Stotožnil som sa s tým, že je to nákladák s rotačným čerpadlom. ((s CommonRailom by to mohlo mať o 1-2 litre menšiu spotrebu". Auto nema DPF. Takže na odpoveď akú to má spotrebu, tak hovorím od 8 litrov viac.

Adhezia a terenne vlastnosti:
Koncepčne je to klasika. Permanentý pohon zadnej nápravy na listových perách. Za státia prvy krát pripojiteľný predok a nakoniec redukcia 4x4. Bez uzavierky diferencialu. Udajne má mať zadny difernecial zvyšenu svornosť - samosvornosť. Ale neviem to potvrdiť, a myslím si, že ak to niečo má, tak nie podstatne. Tým že sme v kopcoch, tak z terénnych záťaží je najviac maximálne kríženie náprav, kedy sa ide po 2 kolesách po uhlopriečke. Do kopca to mavalo problém. Takže uzavierka zadného diferaku má význam. Na druhej strane poradil som si aj bez nej. Zrejme to je ale aj tým, že som jazdil teren ale nie extrémny. Z týchto skúseností si myslím, že preverovanie terenneho auta by malo byť pri maximalnom náložení a pri jazde v maximalnom krížení. V mojom prípade to znamená 2825 Kg, ktoré by mali byť rozložené na 2 kolesá = 1410 kg na koleso. Predpísaný záťažový index 105 alebo 110 (podľa rozmeru gumy) je 925 alebo 1060 kg, čo nepasuje. Je pravda, že uplne plny som s tym v takom terene nešiel.
Sumar: terenny vzorok Matador Izzarda II 205R16C 110q v kombinacii s podvozkom: bez vyhrad, splnilo čo som požadoval. V terene ktorom som jazdil postačoval. Najlepšie sa osvedčilo zapnuť 4x4 už pred mokrým, resp. rizikovým terénom, nie až keď je upchatý vzorok pneumatiky. Gumy som mal nahustené na 300 Kpa (3bar) podľa odporučani vyrobcu gumy na ekvivalentne zaťaženie. V blate som nejazdil.
S malou pákou sa radí nasledovne: prvy krat v stoji sa môže zaradiť štvorkolka 4H, potom za jazdy je možné prepínať medzi 4H a 2H, lebo to ma nejaký RFW Lock - podtlakové pripojenie predneho diferencialu. Zaradením z 2H na 4H sa zapne kardan do predu, ale v prednom diferáku dojde k spojeniu tušim laveho kolesa až podtlakovým mechanizmom, ktorý to zapojí. 4L je treba radiť a vyradiť pri stoji. Rozmýšlal som ešte nad volnobežkami do predných kolies, aby sa dalo jazdiť s redukciou ale iba na zadné kolesá. Nakonies som to ale nepotreboval, lebo to čo som vozil motor zvládal. Auto je jazdne lenivé či je plné alebo prázdne. Ale keď je naložené tak pocitovo ide trochu lepšie.

Interier:
Dosť priestoru, dosť široké. Do zadu sa zmestia 3 detské sedačky. Podohdlne odvezie 4 dospelých ludí, núdzovo 5. Chýba odkladací priestor / preistor pre batožinu. Hodnotím ako priestranny bez zbytočností kotré by odoberali priestor (niektoré moderné auta su z vonku veľké ale z vnútra malé).

Korba:
Výhodou je nízka nakladacia hrana, takže netreba lopatovať napr. zem alebo piesok zbytočne vysoko. Niektoré Navary sú vyššie už v základe. Mal som vrubkovanu plastovu vaničku hrubu cca 3-4 mm. Paradna vec, ale tym že mala vela vln, tak sa zle čistila, zamentala. Po vylopatovaní, v drážkach vždy ostala zem. Takže keby bola hladká bolo by to lepšie.

Jazdny komfort:
Veľmi príjemná jazda po asfalte pri 80 km/hod. Vo vyšších rýchlostiach nadmerný hluk a spotreba. Na začiatku som mal aj dialničnú známku. Po dialnici to zvládalo 130 km/h. Ale nebolo to pohodlné a bola vysoká spotreba. Druhý rok som už dialničnú nekupoval. Zadné listové perá - absolutne bez výhrad. Od vyroby to malo tlmiče, takže bez výčitiek. Predne torzne tyče. Nemá to ABS. Cely čas som mal podozrenie, že zadok brzdí viac ako predok, lebo keď som išiel do fleku, tak vždy flekovali iba zadne gumy. Z autom sa jazdilo opatrne, takže nebol problem.

Poruchy & opravy ostatné:
Prasknuté od vrchru tretie listové pero na relativne novych listovych pružinách. Dokonca sa mi to stalo pri prázdnom aute a maximálnom krížení náprav.
Skrat na osvetlení vzadu aj v predu. Stačilo prekáblovať a jedeme dál. Prejavovalo sa to rýchlym blikaním smerovky.
Remene, ktoré pohnáňali klimu a alternator boli take "vetché" ale zdravé. Tak som ich dal preventivne vymeniť. A tie nové pišťali, aj som ich nastriekal nejakou lepkavou sračkou za 12eur, aj tak nepomohlo. Pištali najme pri akceleracii pri studenom motore.
Žhavič odišiel najprv jeden, tak som ho vymenil, a postupne do mesiaca odišli všetky, tak som vymenil všetky. Boli tam NGK, tak som rozmýšlal, že aké tam dám. Kupil som na porovnanie NGK za 12 eur/ks ale aj no name za 1 euro /ks. POrovnával som iba vonkajšie vyhotovenie a NGK mali jednoznačne lepši povrch závitov. A pretože problémy demontáže žhavičov sú bežné, a auto som si chcel nechať čo najdlhšie, tak som zvolil NGK - aby sa dobre povolovali aj pri dalšej výmene. Okrem toho majú NGK v danom rozmere o 5Nm väčší povolovací moment. Kupil som si momentový klúč a vymenil som si to sám. Aj s kúpou nového momentového klúču to vyšlo lacnejšie ako v autoservise a potešil som sa, že som si niečo opravil sám a že som "sa z autom viac zblížil".
Skontroloval som interkúler, či v nom neni vela oleja z turba, vypláchol som ho a namontoval naspäť. Bol od kúpy trochu dobitý, tak som ho plánoval vymeniť, ale nový stál 100 eur, tak som sa zmieril s tým čo tam bolo. Z praktickeho hladiska neni jeho umiestnenie podla mna spravne. Ja som nebrodil, ale pri brodení v kalnej vode by sa lahko mohol zaniesť. Čo u L200 hrozí iba keby išla voda cez kapotu.
Skontrolovaná vôla turba ručne - mierne dymenie som prikladal turbu, ale bolo v pohode.
Vymenené predné homokynetické kĺby. Pri jazde dole kopcom pri natočení volantu cukali. Bolo to spravené asi prvé mesiace od kúpy, potom už s tým nebol problém.

Sumar:
Aut spravilo dosť vela práce. Rozhadzovanie hnoja z korpy popojdením bol asi najluxusnejší zážitok. Davnejšie sme to robili tak, že sa vysypala vlečka hnoja a potom sa táčkami - fúrikom rozvážala ku stromkom. Raz som sa šmykol, padol na tačky a rozsekol peru pri ich tlačení. Takže rozvoz hnoja s autom po svhovitom pozemku bol brutálne komfortný. Zvlášť ked šofer nevystupoval, iba popochádzal a vyhadzovač ručne vyhadzoval z korby. Problemy s adheziou žiadne.
Svojou velkosťou je to normálne auto. Neni to RAM, alebo F150. Takže aj jazda a parkovanie po meste v pohode. Ale na jazdu po uzkych uličkách a na vybavovačky to určené neni. V tom majú jasnú výhodu mestské autá. Ako druhé auto v rodine plne spravilo svoju prácu. Tým že to bolo staršie a opotrebované auto, tak som sa nebál isť do oprav, ktoré by som si na novom aute netrufol spraviť. Takže som si zvyšoval sebavedomie opravami.
Velký rešpekt - zvládne to aj terén, aj záťaž aj "dialnicu".

Jeho koniec:
Chcel som nechať spraviť koróziu na blatníkoch. Z autoservisu volali, že zadná časť rámu je prehrdzavená s dierami. Odlupil sa asfaltový gumonástrek, ktorý tam nebol od novoty a pod ním to hrdzavelo až prehrdzavelo. Obehal som opravárov a nikto to nechcel zvárať, všetci krútili hlavou, že je to velke poškodenie, bla bla bla. Jeden zvárač že 2000 eur. Nafotil som auto vrátane korózie rámu, zohladnil stav a predal za 3000 eur. Chalani čo to kupili mi pisali, že za 2 hodiny to bolo zavarené. Takže tak.

Odporúčanie do budúcna:
Z tohoto hladiska keď pozerám náhradu, tak vyberám bez ošetrenia asflatovým gumonástrekom. Jednak sa to pri oprave hnusne patlá a neni vidno čo je pod tým. Takže ak budem robiť ochranu podvozku tak transparentnym prostriedkom na olejovej bázi. V záhrade na železné povrchy sa nám osvedčil Ovatrol.
Toto je zhrnutie najpodstatneších skúseností, ktoré som sa nedočítal, ked som hladal recenziu na auto.

Otravné:
Malá palivová nádrž - 60 Litra. Zoberme to tak, že auto neni stavané na dlhe cesty kde by sa dalo dojsť na 700km s prazdnym autom. Pri bežnej lahkej terennej jazde je max dojazd 500km. Pričom v terene neklesam pod 1/4 nadrže = 330km z dôvodu veľkých náklonov. Je pravda, že neviem ako je ošetrena terenna nádrž, aby sa nezavzdušnila palivova sustava pri náklone. Na aute tohoto typu by som uvýtal keby bola nádrž minimálne 80 litra, ideálne 100 litra v základnej výbave. Miesta je tam dosť.
Okrem toho by som uvytal, keby sa dalidvere šoféra vyvesiť. Niekedy, keď som pracoval sám, tak som auto trochu posunul jazdou, vystupil, vylopatoval, nastupil posunul 5 m a znova. Bolo to otravné zatvarať a otvarať dvere každých 90 sekund.

Čo by sa zišlo okrem toho:
Ťažné na zasuvný štvorec, mavaju to v amerike. Vytiahne sa ťažná guľa a do štvorcoveho otvoru sa da zasunúť prípravok, schodík, zverák...
Ťažné v predu auta.
Redukcia ťažného na ťažné oko - poľnohospodarske vlečky, maringotky...
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1342
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Kapo »

GOD píše: 06.09.2024 16:31
...Ťažné na zasuvný štvorec, mavaju to v amerike. Vytiahne sa ťažná guľa a do štvorcoveho otvoru sa da zasunúť prípravok, schodík, zverák...
Ťažné v predu auta.
Redukcia ťažného na ťažné oko - poľnohospodarske vlečky, maringotky...
Jo, fajn vec. Tiež to riešim pri terajšej úprave. A niekolko. A tiež vymýšlam, na čo vśetko sa to dá využit.

Dáke fotky z netu zo sveta šialenosti.
Přílohy
480768464_9754223471278891_2669084040585308337_n.jpg
479491252_1338327164284734_265762505879582659_n.jpg
459059849_122174989112202809_734188468697338708_n.jpg
459434929_828228576142493_3356406512983225398_n.jpg
459434929_828228576142493_3356406512983225398_n.jpg (50.57 KiB) Zobrazeno 2856 x
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Odpovědět