Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
- DanBlack
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Z toho si pamatuju hlavně S.E.R.U. - sigle electron reverse unit
BTW: Je jasné, že ty green energy savery u nás nemůžou fungovat...jsou totiž na 60Hz!
BTW: Je jasné, že ty green energy savery u nás nemůžou fungovat...jsou totiž na 60Hz!
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hohepo, máš to špatně. Rychlost toku elektronů je závislá na průřezu vodiče a jeho proudu v něm. Tudíž se jejich rychlost mění idealizovaně podle sinusovky.
U baterky to je tak, že elektron zdroj vyšle a on se mu třeba po čase vrátí po opačné polaritě - ale nemusí. Je to jako foukat vzduch ventilátorem.
U střídavého obvodu je to tak, že ho vyšle a vrátí se mu zase zpátky. Opět idealizovaně, protže reálně se ve složitých soustavách se střídavým proudem se objevuje i škodlivá stejnosměrná složka. V obvodu generátor - odpor ji ale nenaměříš.
Taky ve skutečnosti teče proud od mínusu k plusu, ale technický úzus je opačně...
U baterky to je tak, že elektron zdroj vyšle a on se mu třeba po čase vrátí po opačné polaritě - ale nemusí. Je to jako foukat vzduch ventilátorem.
U střídavého obvodu je to tak, že ho vyšle a vrátí se mu zase zpátky. Opět idealizovaně, protže reálně se ve složitých soustavách se střídavým proudem se objevuje i škodlivá stejnosměrná složka. V obvodu generátor - odpor ji ale nenaměříš.
Taky ve skutečnosti teče proud od mínusu k plusu, ale technický úzus je opačně...
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No teď si mi v tom nadělal totální chaos
a ta stejnosměrná složka ta má čepičky červené, zelené, žluté nebo modré ?
a ta stejnosměrná složka ta má čepičky červené, zelené, žluté nebo modré ?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Musíš provést vizualizaci obloukem a podle toho, jaké bude mít barevné skeptrum, to pak rozložíš na jednotlivé barvy.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Takže duhoví 4% trpaslíci
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No a aby byl zmatek kompletní, tak v některých materiálech neběhají elektrony, ale "elektronové díry"... Takže by se mělo ještě zkoumat, jestli elektron má camprdlíka nebo díru.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ne ... DJl4vkNQIo
Chevrolet podle Reuters nově upřesnil omezení a radí majitelům, aby neparkovali ve veřejných parkovacích garážích, pakliže to není na střeše budov. Současně je ale žádají, aby Bolty neparkovali blíže než 50 stop, tedy více jak 15 metrů od jiných vozů.
Chevrolet podle Reuters nově upřesnil omezení a radí majitelům, aby neparkovali ve veřejných parkovacích garážích, pakliže to není na střeše budov. Současně je ale žádají, aby Bolty neparkovali blíže než 50 stop, tedy více jak 15 metrů od jiných vozů.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
z článku: Chevrolet už oficiálně připustil, že některé prodané vozy raději vykupuje zpět
Tak tomu říkám první úspěch nuceného prosazování elektromobility.
Tak tomu říkám první úspěch nuceného prosazování elektromobility.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.garaz.cz/clanek/test-elektr ... p&seq_no=1
V podstatě to nejdůležitější z článku: “ Hyundai uvedl na trh relativně „lidový“ plnohodnotný elektromobil ……. Základní cena za Hyundai Ioniq 5 začíná od 1 099 900 korun”
Takové srandy v pondělí ráno asi by někdo měl říct mému zaměstnavateli, ze lidové vozy teď začínají přes milion, tak aby s tím počítal v pristi výplatě
V podstatě to nejdůležitější z článku: “ Hyundai uvedl na trh relativně „lidový“ plnohodnotný elektromobil ……. Základní cena za Hyundai Ioniq 5 začíná od 1 099 900 korun”
Takové srandy v pondělí ráno asi by někdo měl říct mému zaměstnavateli, ze lidové vozy teď začínají přes milion, tak aby s tím počítal v pristi výplatě
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
V Německu mají cca trojnásobné platy, než jsou v ČR, ceny jsou tam stejné. Takže problém zatím mají pouze chudé státy.
Hyundai Ioniq 5:
Hlavní předností nové platformy je 800voltová nabíjecí architektura pro ultra rychlé nabíjení a zajímavá funkce V2L (Vehicle-to-Load), s níž se z akumulátoru stává velká powerbanka pro napájení externích elektrických zařízení. Ioniq 5 je v Evropě jedním z mála elektromobilů s touto schopností a využívá k tomu vnější i vnitřní zásuvku s výkonem až 3,6 kW.
Takže kdo má domek, Ioniq v garáží a dobře vymyšlenou fotovoltaiku na střeše, tak se blackoutu bát nemusí.
Aneb když nemají na chleba, ať jedí koláče ...
Hyundai Ioniq 5:
Hlavní předností nové platformy je 800voltová nabíjecí architektura pro ultra rychlé nabíjení a zajímavá funkce V2L (Vehicle-to-Load), s níž se z akumulátoru stává velká powerbanka pro napájení externích elektrických zařízení. Ioniq 5 je v Evropě jedním z mála elektromobilů s touto schopností a využívá k tomu vnější i vnitřní zásuvku s výkonem až 3,6 kW.
Takže kdo má domek, Ioniq v garáží a dobře vymyšlenou fotovoltaiku na střeše, tak se blackoutu bát nemusí.
Aneb když nemají na chleba, ať jedí koláče ...
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
V Německu je do konce roku dotace na elektroauto 9000 euro.
Teď je otázka jestli ty dotace uměle nezvyšují ceny. Dle skutečnosti předpokládám, že zvyšují cenu tak o 20 - 30%.
Včera jsem viděl video jak jedou z elektro Škoda eniaq nebo tak nějak do Francie.
https://youtu.be/BKWK092KNZA
Závěr co cca 250km (cca tři hodiny jízdy) přestávka půl až hodinu a veselá zábava při hledaní nabíječky. Přepočet na spotřebu benzínu 8l/100.
Teď je otázka jestli ty dotace uměle nezvyšují ceny. Dle skutečnosti předpokládám, že zvyšují cenu tak o 20 - 30%.
Včera jsem viděl video jak jedou z elektro Škoda eniaq nebo tak nějak do Francie.
https://youtu.be/BKWK092KNZA
Závěr co cca 250km (cca tři hodiny jízdy) přestávka půl až hodinu a veselá zábava při hledaní nabíječky. Přepočet na spotřebu benzínu 8l/100.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
nojo...ale pořád většina lidí bydlí ve městech, auta zaparkovaná na ulici = tenhle argument je použitelný jen pro malé procento finančně velmi dobře zaopatřených lidí s vlastním domem a garáží
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To Německo taky není tak vesele. Berlín řeší vyvlastňování bytu.
Ale problém elektromobility je, ze ma největší smysl ve městě, ale tam zase velké procento lidi bydlí v bytech, tedy nemají kde nabijet.
Ale problém elektromobility je, ze ma největší smysl ve městě, ale tam zase velké procento lidi bydlí v bytech, tedy nemají kde nabijet.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
My ostaní stejně nikoho nezajímáme.
Před cca 10 lety mi soudružka nejvyšší krajská územní plánovačka psala, že není pravda, že bytů je nedostatek, protože neustále je nějaká nemovitost vhodná k bydlení na prodej a nové byty se dokončují každý rok.
Tuto dámu v křesle dlouhodobě držela jak koalice tak, opozice, takže mám za prokázané na obou stranách politického spektra panuje názor, že plebs (dříve zvaný střední třída) nikoho nezajímá.
Když nemáte na baráky, které pro vás staví naši kámoši developeři v urbanisticky mimořádně hloupě řešených lokalitách, tak koukejte víc pracovat, vy holto líná.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dneska přišlo od dodavatele energií, že od listopadu bude muset noční proud zdražit na 3400Kč/MWh bez DPH, to je +80%. Nic moc pro nabíjení.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
to si nemyslím. Podle mě největší smysl těhle el. aut je, když je používají lidé, kteří každý den jezdí stejnou strasu. Například právě z blízkého okolí do toho města do práce.
Tam je velká pravděpodobnost, že bude mít kde nabíjet. Ten kdo žije ve městě, tak nepotřebuje jezdit autem. MHD má většinou v blízkosti domu. To jak je to rychlé a pohodlné a cenově výhodné raději nekomentuju.
Před x lety, co jsem bydlel v Praze, tak to vyšlo cenově úplně na stejno. Jen autem jsem tam byl rychleji i přes to poskakování v kolonách, protže jsem musel 2x prestupovat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak třeba v Brně je to autem rychlejší, levnější a pohodlnější. MHD je přitom v Brně je relativně drahá, ale i tak je nutné z veřejných zdrojů pokrýt cca 67% provozních nákladů. Další dotace jdou na investice. Situace MHD ve městech je taková, že už je nejde v zásadě kapacitně posilovat, a dále by se to prodražilo. Takže si nelze představit, že (třeba) 50% lidí v pohybu, co se po městě a okolí dopravuje autem, je možné přehodit do MHD.
Dále je pitomost, že by bylo možné většinu těch lidí z aut (třeba v Brně) přesadit na jízdní kola, nebo koloběžky. není to možné, z důvodu pozice města a klimatu.
Ve městě má elektromobilita význam v tom, že se tím omezí emise výfukových plynů přímo v ulicích města (ten komín elektromobility bude jinde). Tento efekt bude u aut dojíždějících do města menší, i když i oni jezdí po městě, to je fakt.
Když si položíte otázku, jaký je smysl elektromobility, je nutné si říct, z hledisko koho to posuzujete. Jiný smysl to má pro samotného řidiče e-auta, jiný smysl třeba pro výrobce, jiný pro stát a jiný pro novodobé komouše ve vedení EU.
Dále je pitomost, že by bylo možné většinu těch lidí z aut (třeba v Brně) přesadit na jízdní kola, nebo koloběžky. není to možné, z důvodu pozice města a klimatu.
Ve městě má elektromobilita význam v tom, že se tím omezí emise výfukových plynů přímo v ulicích města (ten komín elektromobility bude jinde). Tento efekt bude u aut dojíždějících do města menší, i když i oni jezdí po městě, to je fakt.
Když si položíte otázku, jaký je smysl elektromobility, je nutné si říct, z hledisko koho to posuzujete. Jiný smysl to má pro samotného řidiče e-auta, jiný smysl třeba pro výrobce, jiný pro stát a jiný pro novodobé komouše ve vedení EU.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No je to relativní, samotný benzin a nafta šly meziročně nahoru myslím o 20%, nastávající časy budou těžké (a drahé) pro všechny.
Argumentace levným provozem e-aut je jen dočasně platná, ze strany vlád jde pak o čistý podvod, protože se elektřina do budoucna brutálně zdraží a v případě e-aut i zdaní. Vysoké pořizovací ceny e-aut pak negují ten "levný" provoz, v případě dotací se na bohatší majitele e-aut složí ti chudší.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jen to chce uvést celý kontext. Ona je to nějaká předváděčka někde na parkovišti. Tam težko kvůli jednomu dni bude někdo zavádět dostatečně dimenzovaný přívod.