Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dovolím si upozornit na drobný detail, opakovaně uváděný. Na veřejném prostranství včetně komunikace ŽÁDNÁ PRODLUŽOVAČKA, včetně použití k nabíjení elektromobilů, nemá co dělat.
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dovolím si poznamenat, že pointa s prodlužkou byla pro případy nouze, fakt nečekám, že by někoho napadlo to praktikovat na denní bázi. A v případě, kde nepůjde tankovat, tak určitě nikoho nebude zajímat prodlužka a auto na trávníků, to bude mít pčr podstatně větší problémy k řešení
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
I jako někdo kdo si parkuje tzv. "pod okny" je pro mě představa házení kabelu z okna na sídlišti do EV naprosto na hlavu postavená.
Stejně jako je hlavu srovnávat soláry v usa a eu.
To by v takovém srovnání měla mít každá česká domácnost vlastní malou hydroelektrárnu.
Stejně jako je hlavu srovnávat soláry v usa a eu.
To by v takovém srovnání měla mít každá česká domácnost vlastní malou hydroelektrárnu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Když nepujde masově tankovat, tak bych moc toho s tou prodluzkou asi nenabil, protoze kolaps přenosové dopravy je dle meho mnohem pravdepodobnejsi nez nejaky dlouhodoby nedostatek PHM, tedy pokud nebude umele vyvolan ideologicky ze strany EU.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Allstat : .. Co se tyka zivotnosti tak stejne vsechno jednou odejde, at uz ropak nebo elektro. Ropak ma taky baterii a presto jak jsou ropaci slozity, tolik veci co se ku*vi tak ty novy navic jsou prospikovany elektronikou tez velmi jako ty elektromobily. Ale ta elektronika vydrzi dele nez veci ktere se mechanicky opotrebovavaji a rozbiji. Aspon u Tesly to drzi zatim dobre.
Sorry ale psát tohle v kombinaci s Teslou , která je proslavená nekvalitou nových aut, kde odpadávají třeba skla, sere se elektronika a ani nelícujou plechy je vtipné
Předpokládám, že to mnou sdílené videjko fronty elektroaut na nabíječky je od vás z USA a předpokládám, že je to se to nedělo během žádné krize, ani katastrofy
Sorry ale psát tohle v kombinaci s Teslou , která je proslavená nekvalitou nových aut, kde odpadávají třeba skla, sere se elektronika a ani nelícujou plechy je vtipné

Předpokládám, že to mnou sdílené videjko fronty elektroaut na nabíječky je od vás z USA a předpokládám, že je to se to nedělo během žádné krize, ani katastrofy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Liqide,jak jsem psal výše - to videjko fronty na chargery je během normální situace. Žádná krize ani katastrofa takže srovnání s benzínkama mi nepřijde úplně namístě. Nepamatuju si u nás situaci , kdy naposledy došel benzín. A pokud u nás člověk narazí na zavřenou benzínku přejede pár km vedle k jiné , nečeká ho hezkejch pár hodin čekání na nabíječku .Liqid píše: ↑29.12.2021 20:20 Dovolím si poznamenat, že pointa s prodlužkou byla pro případy nouze, fakt nečekám, že by někoho napadlo to praktikovat na denní bázi. A v případě, kde nepůjde tankovat, tak určitě nikoho nebude zajímat prodlužka a auto na trávníků, to bude mít pčr podstatně větší problémy k řešení
Mimochodem tedy k nabíjení - nabíjení na sídlištích si v budoucnu představuješ jak?

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tepelné čerpadlo EV žere 300-500W. Pokud by EV měl šťávu byť jen na 50km, tak to má na 20-30h tepla. No, tepla... Trochu tepla. Nehledě na to, že některé EV mají bufíky, ale tam to taky není na mnoho hodin.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Prosím Alstratta o konkrétní a vyčíslení odpovědí na dotazy;
1.) Kolik m3 prostoru potřebujete pro tříleté uskladnění elektřiny postačující pro ujetí 10 000 km vaším elektromobilem?
2.) Kolik to stojí?
3.) Nakolik je to opravitelné?
4.) Věřím, že vaše nabíječka Tesla je super, jede už 15 let bez poruchy (OK, podraz, vím že ani náhodou, ale u spalováku ke to běžné)?
5.) Nabíjení ze solárů? Věřím, že v USA máte účinnost panelu vyšší, nez 300 % příkonu Slunce na jednotku plochy. To samozřejmě nezpochybňuji. Ale i tak...co když půl roku nebude svítit? (Na velké části povrchu naší planety celkem běžný stav). Dost reálných scénářů SHTF vyřazuje sluneční svit na měsíce až roky (jaderný úder, supervulkan, zásah asteroidu...).
6.) Nenapadlo vás, že odolnost panelů vůči vlivům extrémního počasí, násilí, gangů. .. je dost nízká? Že může být těžší uhlídat půl hektaru solárních panelů, než pár zakopaných sudů?
7.) Náklady: zásoba PHM na ujetí 10 000 km je cca polovina průměrného českého platu. Nakolik to vyjde v bateriích? Ou... 2 MWh baterie ( a to zanedbávám pokles kapacity a ztráty při konverzi, takze reálně spíše 3 - 4 MWh). Takže Alstratte, kolik stojí 4 MWh úložiště, které vydrží několik let? To lze nahradit 3, 4 sudy benzínu či nafty... stejná využitelná energie.
Fyzika je strašná svině...
1.) Kolik m3 prostoru potřebujete pro tříleté uskladnění elektřiny postačující pro ujetí 10 000 km vaším elektromobilem?
2.) Kolik to stojí?
3.) Nakolik je to opravitelné?
4.) Věřím, že vaše nabíječka Tesla je super, jede už 15 let bez poruchy (OK, podraz, vím že ani náhodou, ale u spalováku ke to běžné)?
5.) Nabíjení ze solárů? Věřím, že v USA máte účinnost panelu vyšší, nez 300 % příkonu Slunce na jednotku plochy. To samozřejmě nezpochybňuji. Ale i tak...co když půl roku nebude svítit? (Na velké části povrchu naší planety celkem běžný stav). Dost reálných scénářů SHTF vyřazuje sluneční svit na měsíce až roky (jaderný úder, supervulkan, zásah asteroidu...).
6.) Nenapadlo vás, že odolnost panelů vůči vlivům extrémního počasí, násilí, gangů. .. je dost nízká? Že může být těžší uhlídat půl hektaru solárních panelů, než pár zakopaných sudů?
7.) Náklady: zásoba PHM na ujetí 10 000 km je cca polovina průměrného českého platu. Nakolik to vyjde v bateriích? Ou... 2 MWh baterie ( a to zanedbávám pokles kapacity a ztráty při konverzi, takze reálně spíše 3 - 4 MWh). Takže Alstratte, kolik stojí 4 MWh úložiště, které vydrží několik let? To lze nahradit 3, 4 sudy benzínu či nafty... stejná využitelná energie.
Fyzika je strašná svině...
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ta kvalita u Tesly se o dost zlepsila a s nove otevrenou tovarnou v nemecku to bude este lepsi ktera uz bude na to lepe uzpusobena. TO same cisnka produkce je lepsi. Holt v kalifornii se neda zastavit vyroba jentak aby se udelalo plno zmen na stare vyrobe. Pokudk ouknu do historie jinych automobilek a to nemusim ani do historie ale i do soucasnosti jake problemy maji jine automobilky ... a jak dlouho jsou uz na trhu. Licovani plechu se prave o dost zlepsilo a je to jen u nekterych kousku a nejvic u tech starych, co cekas od nove automobilky. tesla resila hlavne dulezitep roblemy, esteticke drobnosti neni neco co by to auto ovlivnovalo jako takove co by delalo problemy. Problemy se sklama nejsou, nevim nevim presne jake myslis problemy. Jeslti myslis zatekani vzadu do kufru, tak i to uz je fixnuty. Elektroniku ma naopak dobrou, dost se navic zlepsila, kdyz to porovnam s jinyma automobilkama tak super. Spis semtam nekdy u nekoho malo kdy se vyskytnou nejake problemy, ale jsou to problemy co nemivaji vliv na funkci auta jako takoveho z velke vetsiny. A spousta starych problemu Tesla uz vyresila jako ty dvere u modelu X ze zacatku a dalsi.
A fronty byvaji i u ropaku a to mnohem casteji. Znaci to nejaky problem hned automaticky? Nejaky ano, otazka jaky, jakym zpusobem byl dany problem vytvoren, zda medii, nebo spatne naplanovanym srazem, ci cim v ruznych pripadech. To ale nejsou vetsinou problemy elektromobility a ani ropaku at uz se dany problem tyka jednech nebo druhych. Jak se rika problemy hledat u lidi, hlavne v takovyhcto pripadech u lidi co maji neco na starosti, pripadne medii apod. A vzdy kdyz je neco nove tak ze zacatku ty problemy biji vic do oci a vic lidi nadava at uz je to zmena k elektromobilite, ci jakakoliv jina zmena treba i okolo neceho jineho. Velke zmeny ze zacatku prinasi ruzne typy problemu. Stejne tak kdyz prichazely ropaci, tech problemu bylo vice a to nebyl svet este tolik propojeny jako dnes, dnes se da uz lepe ruznym problemum vyvarovat. A to je smutne ze nektere problemy, s dnesni dostupnosti informaci, a propojeni sveta este stale nekteri lide delaji zakladni lide jak kdyby zily nekolik desitek let nazpatek. Jestli prijde nejaky stupidni problem, tak za tim hledejme zase problem nekoho nahore a ne u konkretnich veci jako jsou elektromobily, ropaci apod. Prave jeden z vice duvodu proc jsme jako rodina vice sobestacnejsi a nespolehame se tolik na stat, stat ridi banda klaunu ktery jsou schopny znicit vse na co sahnou. Vy si mozna myslite ze zijete v peklu kdyz vidite co EU dela, ale nektereproblemy nedela ani EU, jak ktere. U nas se taky nadava na klauny nahore, a to nam nesefuje nejaka americka obdoba eu, vsude v kazde zemi je nejaka banda i*iotu a kdyz se postesti a neni to tak zle, tak je ta zeme zas treba v nejaske unii/uskupeni ... a ... Clovek si nevybere, na vysokych mistech byvaji casto i*ioti at uz u vas, tak u nas, tak kdekoliv jinde.
Sincerely, Alstratt
A fronty byvaji i u ropaku a to mnohem casteji. Znaci to nejaky problem hned automaticky? Nejaky ano, otazka jaky, jakym zpusobem byl dany problem vytvoren, zda medii, nebo spatne naplanovanym srazem, ci cim v ruznych pripadech. To ale nejsou vetsinou problemy elektromobility a ani ropaku at uz se dany problem tyka jednech nebo druhych. Jak se rika problemy hledat u lidi, hlavne v takovyhcto pripadech u lidi co maji neco na starosti, pripadne medii apod. A vzdy kdyz je neco nove tak ze zacatku ty problemy biji vic do oci a vic lidi nadava at uz je to zmena k elektromobilite, ci jakakoliv jina zmena treba i okolo neceho jineho. Velke zmeny ze zacatku prinasi ruzne typy problemu. Stejne tak kdyz prichazely ropaci, tech problemu bylo vice a to nebyl svet este tolik propojeny jako dnes, dnes se da uz lepe ruznym problemum vyvarovat. A to je smutne ze nektere problemy, s dnesni dostupnosti informaci, a propojeni sveta este stale nekteri lide delaji zakladni lide jak kdyby zily nekolik desitek let nazpatek. Jestli prijde nejaky stupidni problem, tak za tim hledejme zase problem nekoho nahore a ne u konkretnich veci jako jsou elektromobily, ropaci apod. Prave jeden z vice duvodu proc jsme jako rodina vice sobestacnejsi a nespolehame se tolik na stat, stat ridi banda klaunu ktery jsou schopny znicit vse na co sahnou. Vy si mozna myslite ze zijete v peklu kdyz vidite co EU dela, ale nektereproblemy nedela ani EU, jak ktere. U nas se taky nadava na klauny nahore, a to nam nesefuje nejaka americka obdoba eu, vsude v kazde zemi je nejaka banda i*iotu a kdyz se postesti a neni to tak zle, tak je ta zeme zas treba v nejaske unii/uskupeni ... a ... Clovek si nevybere, na vysokych mistech byvaji casto i*ioti at uz u vas, tak u nas, tak kdekoliv jinde.
Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ještě jednou poprosím o ta číslíčka, děkuji.
Jezdím jenom 30 let a frontu jsem na benzínce nezažil. Ačkoliv by to u druhu dopravy který bez dotaci zajišťuje 99,99% dopravního výkonu silniční dopravy bylo logické a omluvitelné.
Myslím, že to, co by majitel EV nazval "neuvěřitelně rychlým a progresivním dobíjením z 30 na 70%" je přesně ten časový interval, který majitel spalováku označí za "neuvěřitelnou frontu na pumpě, kam se hrabe Armageddon a 2012 dokupy".
Jezdím jenom 30 let a frontu jsem na benzínce nezažil. Ačkoliv by to u druhu dopravy který bez dotaci zajišťuje 99,99% dopravního výkonu silniční dopravy bylo logické a omluvitelné.
Myslím, že to, co by majitel EV nazval "neuvěřitelně rychlým a progresivním dobíjením z 30 na 70%" je přesně ten časový interval, který majitel spalováku označí za "neuvěřitelnou frontu na pumpě, kam se hrabe Armageddon a 2012 dokupy".

Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A ještě technická na Alstratta či Liquida:
Nabíjení tech nejdražších EV na vybraných nabíječkách je cca 100 x pomalejší, než u spalováků ( a zároveň to ty EV dost ničí). Kolikrát více nabíječek, než pump, bychom museli při stejném dopravním výkonu postavit?
Nabíjení tech nejdražších EV na vybraných nabíječkách je cca 100 x pomalejší, než u spalováků ( a zároveň to ty EV dost ničí). Kolikrát více nabíječek, než pump, bychom museli při stejném dopravním výkonu postavit?
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
jak píše Ulf, fronta na pumpě u nás je, že počkáš třeba 5 minut než natankujou dvě auta před tebou. Jak dlouho budou v té frontě čekat těch 15 nebo 20 aut v tom videu netuším, ale zřejmě to bude na hodiny.
Ke kvalitě tesel -jedna věc je prasácka výroba, která by žádné jiné značce neprošla.Věc druhá je , že místo aby se k tomu postavili a opravili to, tak ještě reklamace neuznávají a dělají mrtvého brouka..
Namátkou - odpadávající skla, sedačky, pásy, upadlá střecha , praskající skla ,slícování , nefunkční topení ,upadlý volant za jízdy ,odpadající nárazníky, voda ve světlech atd. atd. atd. Tohle prostě není o nějaké výrobní vadě jednoho komponentu.
Neznám jinou automobilku, která by vyráběla takhle sračkoidní auta za takový prachy a ještě ignorovala reklamace např.:
" Záběry natočené kamerou samotného auta pak ukázaly, že nárazník upadl zcela samovolně.
Snad více než upadlý nárazník ovšem majitele vozu zaskočilo chování Tesly. Když se totiž ani po hodině neobjevila žádná odtahovka, zavolal na asistenční centrum znovu. Tam se dozvěděl, že firma připravuje kalkulaci, na kolik jej odtah vyjde. Automobilka totiž nehodlala nic slyšet o úhradě nákladů, místo toho Derouannu neustále přepojovala a přepojovala... „až mi jeden člověk oznámil, že šlo o boží vůli“.
V případě Tesly má slovo ROZPAD naprosto jiný význam, a rozhodně to není auto, na které bych spoléhal v nějaké krizi
:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ma ... jici-vady/
https://www.autoforum.cz/bleskovky/tesl ... lo-jedine/
https://autobible.euro.cz/kamera-tesly- ... ni-pripad/
https://www.hybrid.cz/elektromobilum-te ... ou-vyroby/
https://www.portalridice.cz/clanek/tesl ... eho-modelu
https://fdrive.cz/clanky/tesla-ma-zrejm ... del-y-5931
https://elektrickevozy.cz/clanky/majite ... -s-topenim
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/te ... alezitost/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/da ... bozi-vuli/
https://autobible.euro.cz/nedolehajici- ... -kvalitou/
Ke kvalitě tesel -jedna věc je prasácka výroba, která by žádné jiné značce neprošla.Věc druhá je , že místo aby se k tomu postavili a opravili to, tak ještě reklamace neuznávají a dělají mrtvého brouka..
Namátkou - odpadávající skla, sedačky, pásy, upadlá střecha , praskající skla ,slícování , nefunkční topení ,upadlý volant za jízdy ,odpadající nárazníky, voda ve světlech atd. atd. atd. Tohle prostě není o nějaké výrobní vadě jednoho komponentu.
Neznám jinou automobilku, která by vyráběla takhle sračkoidní auta za takový prachy a ještě ignorovala reklamace např.:
" Záběry natočené kamerou samotného auta pak ukázaly, že nárazník upadl zcela samovolně.
Snad více než upadlý nárazník ovšem majitele vozu zaskočilo chování Tesly. Když se totiž ani po hodině neobjevila žádná odtahovka, zavolal na asistenční centrum znovu. Tam se dozvěděl, že firma připravuje kalkulaci, na kolik jej odtah vyjde. Automobilka totiž nehodlala nic slyšet o úhradě nákladů, místo toho Derouannu neustále přepojovala a přepojovala... „až mi jeden člověk oznámil, že šlo o boží vůli“.
V případě Tesly má slovo ROZPAD naprosto jiný význam, a rozhodně to není auto, na které bych spoléhal v nějaké krizi
:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ma ... jici-vady/
https://www.autoforum.cz/bleskovky/tesl ... lo-jedine/
https://autobible.euro.cz/kamera-tesly- ... ni-pripad/
https://www.hybrid.cz/elektromobilum-te ... ou-vyroby/
https://www.portalridice.cz/clanek/tesl ... eho-modelu
https://fdrive.cz/clanky/tesla-ma-zrejm ... del-y-5931
https://elektrickevozy.cz/clanky/majite ... -s-topenim
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/te ... alezitost/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/da ... bozi-vuli/
https://autobible.euro.cz/nedolehajici- ... -kvalitou/
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Sakra nejde doplnit uz predchozi prispevek tak zareaguji este na nektere predchozi starsi prispevky, + trochu na novejsi na novejsi.
Pisu ze elektrinu si vyrabime a uloziste el.energie nam nepotrebuje ukladat energie zbytecne moc dlouho dopredu. Tak velke uloziste nechat budovat zatim nehodlam.
Pokud je to narazka na nakladak, tak ja s nim nehodlam ani jezdit den co den, nemam na to ani tolik casu. ja se tim nezivim, neni to ma prace, ale semtam nekdy pracovni stroje potrebuji a zaroven v nich vdim vyuziti i ve zle dobe. O to vic kdyz budou ty stroje vice v elektro provedeni, to bude jednodussi se o ne starat a lepe to zapadne ab ude fungovat s nasi sobestacnejsi el. siti doma. Tolik veci co chci este zmenit na pozemku pracovniam strojema a ve spatne dobe v nekterych scenarich pokud nebudou k dispozici lidem sluzby ktere pouzivaji ropacke pracovni stroje, tak semtam k dispozici budeme mit stroje funkcni k dispozici my na pomoc nekde s necim, pokud v tu dobu budou v elektro provedeni. jake to ma v nekterych scenarich vyhody, myslim netreba zminovat, na neco tak jednoducheho prijde snad kazdy sam. Opakuji, pripominam, ze v nekterych scenarich, ano vim ze v jinych cenarich zas to muze zpusobit problemy poskytnout takovou pomoc nekde, ze to upouta pozornost apod. Zatim nabijecka nam funguje normalne, neni ani duvod proc by se vsem mela ku*vit v blizkych nebo i vzdalenejsich letech. Tak samozrjeme ze 15 let nejede, to muzeme hadat do budoucna co se na cem po*ere pokud vubec at uz u nabijecky, u EV, u ropaka atd. Do budoucna nevidime. Rovnou zahodte vsehcnu elektornikuco mate doma, telefon, vysilacky, auto a kde co dalsiho, ve vsem v tom je elektronika a jsou sance ze to treba i brzy na neco odejde. Neznamena to ze to oc se stane jednomu nekde, ze se to stane i vsem ostatnim s tim saym vyrobkem ze odejde na to same a za podobnou dobu. Kde kdo si mysli ze si neco koupi ze to je nesmrtelne a za nekolik let se mu neco po*ere. A jelikoz je ropaku plno a jsou obecne slozitejsi tak se to deje i u ropaku a to casteji.
Zalezi jaky typ solarnich panelu, my mame primo stresni tasky, solarni panely nemame, i kdyz maji urcite vyhodyt ak maji i nevyhody kterym jsme se chtely vyhnout. Tak moc solarnich panelu ani neprovozujeme, vetsinu solaru zajistuji na nasem bydleni solarni stresni tasky. A kdyz nebude dlouhodobe svitit, tak toho pujde obecne v delsim horizontu vice toho do zadele. Mame tu prave este ty vetrne a vodni. Uz v jinychvlaknech to pisu ze je lepsi mit vice zdroju. Rozumim lidem ktery maji jen solary,, kaslou na nejake zle scenare, zijou si svym spokojnym zivotem a neresi tolik co bude. My to mame jinak no a pocitame i s horsima scenarema. A jaka je pravdepodobnost ze by vsechno najednou selhalo, navic v jednu chvili? To je vetsi pravdepdoobnost uz ze spis dojde palivo nab enzinkach nebo nejaky velky katastroficky scenar. A kdyz prijde jaderna valka, asteroid tak velky ze to zpsuobi co to zpusobi a supervulkan ktery je primo odcela dost daleko od nas kde bydlime tak budou mit vsichni uplne jine problemy. navic dit ted v jinem vlakne a to i v jiynch vlaknech kdyz se clovke koukne do historie prispevku zde na forum tak zminuji ze mame na dome, my solarama nezastavujeme pozemek. mame obrovsky rozlehly dum, ale pozemek nechceme vyuzivat pro stavbu solarnich panelu. Ssolarni stresni tasky navic jsou mnohem odolnejsi nez solarni panely, vydrzi narazy i obrovsky kroup a jine humusarny a nepoutaji pozornost, lidi ani nevi ze to je solarni strecha. A tez mame velke zasoby nafty do pracovniho stroje a ve velke nouzi z toho tez se da vytvorit nejaka ta el. energie. navic tu El. energii muzeme vyuzit na kde co, ne jenom na EV. Nedela to hluk, nesmrdi to, neni to citit daleko a jsme na to shcopny fungovat neeeekolik let. Uz vidim cloveka co by tak chtel ziskavat elektrinu z paliva pro sve bydleni a ruzne vymozenosti v nem haha. Takove zasoby paliva nejsou ani na pouzivani z dlouhodobeho hlediska na dennodenni jezdeni i na velke dalky. A ceny neresim moc, kdyby ano tak nemam tak vybavenou pracovnu a kde co dalsiho. Ja tu el. energii potrebuju v dome i na spoustu veci v pracovne ne jenom na EV. Elektrocentralou to clovek neda a este k tomu tech nekolik nevyhod zit z elektrocentaly dlouhodob, to by sem i opravdu nechtelo promenit vyhodyk tere mame ted na nevyhody, rizika ktere by nastaly. Me nepresvedcich k prechodu zpatky na ropaka, nesnaz se. Nebudu ignorovat veskere vyhody v elektra, nebudu se omezovat a okradat o vyhody jen proto ze to nekdo chce. Fungujeme s tim co mame bez problemu, je nam lepe nez bylo drive, vice moznosti, vice zabezpeceni, vice sobestacnosti ... Vracet se k horsimu opravdu nehodlame.
No vida, ja treba na nabijeni necekam ani minutu, nenabijim vubec bezne na velkych verejne dostupnych nabijeckach, pro me je zas velka ztrata casu jet na benzinku a este na ni navic ztracet cas. Jezdim po delsi dobe jen pro naftu do prac. stroje. Ale bez nej se obejdu.
Navic ja nepisu nikde ani ze se maji vsechny ropaci nahradit a ani netvrdim ze vsichni maji jezdit na ty nejrychlejsi verejne nabijecky. Ano to dost rychle nabijeni na tech ryhclych vyrejnych nabijeckach poskozuje vice baterie. A stale je to pro me rychle, myslim v tom smyslu ze to tolik nevyuzivam a celkove za rok, mesic ... usetrim o dost vice casu nez ten co jezdi ropakem, ktery musi az na benzinku a este na ni ztracet cas, nez doplni palivo, nez dojde zaplatit, a kdyz tam bude fronta na pokladne tak si navic este pocka, nehlede na to pokud bdue cekat nekde este pred benzinku ve fronte. Narustaji rizika ze fronty na benzinkach budou castejsi. To ze nekdo nezazil fronty na benzinku, neznamena ze to nekdo jiny tez nezazil, jsou lide co to zazily a ze jich je. To same ja taky nemam zazitek z cekani nekde na uvolneni mista pro nabijeni na verejne dostupne te dost rychle nabijecce a to dokonce nai na tech verejne pomalejsich. Navic bylo by zbytecne stavet tak velky pocet verejne dostupnych dost rychlych nabijecek aby to dosahlo ekvivalentu spravneho poctu kolik potrebuji ropaci cerpacich stanic. EV lze v pohode nabijet u dost lidi uz v dnesni dobe z domova at uz vlastniho nebo u nekho, v praci atd., Takze nemusi jezdit nekam se jet nabijet na verejne dostupnou nabijecku. A nikdy ropaci ani EV nepojedou vsichni lidi najednou v jednu chvili na benzinky nebo na nabijeci stanice. Velka vetsina majitelu ropaku jezdi jen kratke trasy, na nakup, prace ... a smer benzinka pripadne jen na benzinku, nejezdi vsichni a vubec ne bezne den co den tisice km dalky aby musely zastavovat nekde pro doplneni. Ale majitele ropaku logicky nemaji moc moznosti jak zsikat palivo, samy si ho nevyrobi, tak jezdi i kratke trasy jako treba na tu benzinku. To u elektra odpada, kdzy elektrinu lze ziskat z ruznyhc mist, takze imene zahlceni verejny dostupnych superryhclych nabijecek. tak nedava nai moc smysl srovnavat pocet cerpacich stanic a stojanu porovnavt s nabijecima mistama. Uz se to na netu spoustu krat resilo, par vterin a najdete to s dlouhym podrobnejsim vysvetlenim, ruznav idea,rozhovory s odborniky co v tom rpacuji atd. Super rychlych nabijecek by zas nejak moc potreba jich logicky nebylo. Uz ted kolikrat je v nekterych statech hromady elektro aut, furt nekam jezdi, odpurci EV by si rekly ze na verejnych nabijeckach musi byt stale narvano kdyz nekde maji tak moc EV, jenze realita je takova ze na super rychlych nabijeckach byva bezne prazdno, pripadne maly pocet EV, pokud teda nekdo spatne nenaplanuje nejaky velky sraz nekam veeelmi daleko kde to navic ma cestou na dane nabijecky v danem miste zamireno nekolik tehc lidi co jedou na ten sraz, nebo pokud to nenisraz jak byva nekde na nabijeckach, jak uz bylo vyse v jinem prispevku zmineno ze symbolicky atd. To same plati u ropaku, kdyz nekdo naplanuje veelmivzdaleny sraz a rozhodnou se tankovat na jeden benzinove pumpe a bude jich hodne atd. To se bezne ale nestava. A navic kdyz si clovek veme jak velka je benzinka a co vse potrebuje na cem vsem je zavisla, jestli dovezou palivo na benzinku, kolik zabira co plochy ap resto je tam jenom par stojanu tak si zksutetu samou plochu zaplnit ruzne super rychlyma nabijeckama kolik se vam jich tam spousty vejde a to navic jich neni tolik potreba a uz vubec ne vsude mozne stavet jich na urcitych mistech na tolik tak velkyhc ploch jako je benzinka s tolika nabijeckama. Jinak uz existuji fakt dost velikeplochy s dosti nabijeckama super rychlyma na nekterych mistech, a to tak velke plochy vetsi nez benzinka o dost. na takovyhcm istech kde se ocekava vetsi mnozstvi EV ze tam bude jezdit, a kdyz se tam kouknete tak tam byva vice prazdno, neni to vubec zaplnene a to navic ta hodne velak plocha s tim vetsim poctem super ryhclych nabijecek je v miste ke jezdi hodne EV. Ani ty mene pocetna mista ssuper ryhclyma nabijeckama nebyvaji bezne plne, pokud to umyslne nekteri nezaplni, jak zminuji vyse.
Trochu OT:
Jinak ten velky pozemek chceme zaplnit necim uplne jinym, navic jen z casti a ne solarnima panelama. To by stalo zbytecne moc penez a co navic s tolik el. energii navic? Uz ted te el. energie mame spousty. Dale by to poutalo zbytecne moc pozornost a zbytecne navic vyssi udrzba neceho takoveho co by nam bylo navic k nicemu. A nahradni komponenty nektere mame este ulozene a veci na vyrobu el. energie. Nechci mit tak moc nahrandich dilu, a zbytecne to delat slozitejsi, proto taky novy nakladak by mel byt jednodussi a modularnejsi s vice modulu nebo jak tomu u vas rikate, nastavby? Tissi provoz, nesmrdi to siroko daleko atd. Ap okud neco velkeho prijde tak se hodi pocitat i s necim takovym a neignorovat to, to se ale nekterym nehodi. Ackoliv co mame ma mit dlouhou zivotnost tak i tak to vsechno neni jenom o co nejdelsi zivotnosti. Ono se to te dlouhe zivotnosti ani nemusi dozit kdyz to bude poutat ruzynam zpusoby pozornost, jako vyssi hluk, smrad siroko daleko atd. U osobaku navic i ten vykon se dost hodi, navic si z toho mohu nabit kde co dalsiho z toho EV, je i bezpecnejsi a dalsi vyhody a vymozenosti. Kdyz si to clovek secte tak si tim clovke zvysuje o dost vice sanci na preziti a vyhnuti se mnohym realne hrozicim problemum ktere jsou navic o dost pravdepdobnejsi. Jakmile se neco dost velkeho stane, tak velmi hrozi ze z lidi se stane banda agresivnich nemyslicich tvoru kteri budou predstavovat nejvetsi nebezpeci. Este ze mame bydleni v miste ktere cizi lide nenavstevuji, kdyz bude neco velkeho hrozit tak je navic o dost snizena sance nejakych castych stretu s nima.
Prasacka vyroba? pokud se byvime o vyrobe tak prave ze spickova. Myslis spis vytvoreny konecny produkt a jeho nektere chybky ktere se navic dost zlepsily a vtemer vse uz zmizelo za ty chybky. Jine atomobilce by to neproslo, ano tem dlouho zavedenym, to by schytaly velkou davku kritiky udelat treba mercedes nejaky pocet aut s trochu neslicovanyma plechama apod. u nove automobilky ktera donedavna vyrabela v jedne stare vyrobne v kalifornii kde se snazily stihat dodavat zakaznikum, u toh ose to pochopit da. Tesla ma tolik zajemcu ze nestiha ani vyrabet a ted maji vyroben jen dve plne rozjetych a to ta v Kalifornii a ta v cine. Reklamace uznavaji zadneho mrtveho brouka nedelaji, zase zeres nejake pohadky z autofora ne? A jeslti se semtam nekdy neco u nekoho velmi malokoho stane nezanmena ze to je neco bezneho. takoveproblemy ti navic najdu i u dlouho zavedenych automobilek. Dokonce se budes divit, i u bmw a jiynch znacek ti najdu neco neslicovaneho a neco co se ku*vi. I kdzy u bmw logicky to neslicovani bude o dost n mene toho, u mensiho poctu, bmw na to taky melo mnohem vice casu se rozjed a dladovat auta. Tesla tu tak dlouho neni, je to nova uatomobilka ktera navic musi stihat dodavat, to jaky tlak je na ni vyvijen aby to stihala je v uplne jine pozici nez stare dlouho zavedene automobilky. zae neznam lepsi auta nezTesla, jeslti je neco sra*koidniho tak prave ty jine uatomobilky ktere nejsou schopny Zatim stale teslu dohnat a jedou nekolik let pozadu. Nejblize k tesle je zatim Porsche, mercedes a par jich jenom. To se bavime o vymozensotech, doladeni aut, technologiich atd. A to jine znacky ty auta davaji za mnohem vyssi prachy apresto nenabizeji vice nez Tesla. Proc mylsite ze se snazi Teslu dohnat a verejne to i priznavaji. Jinak plno problemu vam najdu i u nemeckych aut a hodnotim je podle toho jako sra*ky? Ne. Si sednete a vyzkousejte si elektricka a nejen elektricka auta jiynch uatomobilek, software reaguje opozdene, pomalu, maji to rozhjazene ze aby se v tom rpase vyznalo, malo nastaveni, cele omezene, kde co tomu chybi a to ne jen software. A chteji za to takove prachy a pritom jsou horsi. To jsou takove veci co bezne lide v takovych autech pouzivaji a to uz cloveka dokaze nastvat kdyz je tam stale nekolik toho uplne na prd. Samy to verjene vysoce postaveny ldii v techautomobilakch verejne priznavaji.
Nektere weby jsou jinak odpad ktere zamerne bojuji proti EV a Tesle. Coz je lehce doheldatelne, prokazatelne treba to autoforum uz i v jinem prispevkum trochu zminuji a o jejcih nekterych autorech. Presne z takjovyhc webu jsou odpurci EV zblbly nesmyslama a myslisi ze vi nejake fakta an evi ze s nima celoudobu vy*ebava, ze je oblbujoe autoforum apod. A nekteri takove odkazy siri umyslne a mylsi si ze s tim uspejou hah. Stale dokola to je presne jedna z casti o ktere pisu, zbytecne na to reagovat, nekteri se stale dokola budou odkazovat na uplne derave stupidni clanky ktere siri myty zamerne. S takovyma lidma nema smysl se bavit, staci jen sledovat jak jim to do budocuna vsehcno mozne nebude dale vychazet ab udouse cimdal vice vztekat, jak to pokazde byva. To je uz jak v diskuzi na novinkach, hlavne neco placnout, zanadavat si jak vsestoji za prd, hlavne to co se hodi, sezrat nejaky mytus a sirit ho dal a tak dokola. To je tak tezke overovat si zpravy? Uverithned prvnimu na co clovek narazi neni dorby napad. A umyslne psotovat odkazy napsane myty proti EV a Tesle o necem svedci. Od takovyhcl dii necekam zadnou objektivitu, fakta a vubec ne nejakou dobrou informaci o EV a Tesle. Takovy lidi siri umyslne myty, umyslne hledaji jen to spatne. Den co den to dokazuji psanim cerne na bilem a stale si mysli ze vsichni jsou hloupy a vsechno sezerou, mysli si ze o tom nic ostatni lidi nevi a mysli si ze lidi nejsou schopny si to overit a neco vice si o tom nastudovat, mylsi si o sobe ze maji fakta a ten kdo s nima nesouhalsi ten je pro ne i*iot. Stejny, jak ti odpurci strelnych zbrani ktere by chtely zakazat a jiny dalsi takovy ruzny zakazovaci, vymyvaci mozku kdeceho co by chtely neco zakazat, znicit apod. bavite se treba se zakazovacema strelnych zbrani, s siritelama mytu proti zbranim a nejen proti strelnym zbranim? Tez se s nima nebavite a myslite si o nich neco nehezkeho. A pisete o nich toxicky. Tez je v tom nemusim, ale nechovam se k nim toxicky, nepisu jim myty, nic jim nevnucuji, nesirim proti nim nenavist ze je potreba je vsehcny potrestat apod. a vidim ze v necem pravdu maji a v necem ne a to i treba u te slusnejsi casti z BLM, nikoliv z te i*iotske. Nelze ignorovat problemy, fakta, ignorovanim problemu a faktu se nedosahne niceho dobreho a bude to este horsi.
OT:
Nic ve zlem, ale asi tobe a podobnym musim lezet hluboko v zaludku.
Nejlepe na tom budou stejne lide co nemaji moc co ztratit a nemusi uz ted resit hromady problemu proti kterym se zajistit, jendoduse zijou soucasnosti a nestresujou ze neco velkeho prijde. Spousta prepperu stejne driv chcipne na zdrav problemy zpusobene stresem, nespravnou stravou, srazi je auto, se svou slapaci popelnici nestihnou odjed/vyhnout se srazce apod. To jsou nejrealnejsi problemy ktere ldie zazivaji bezne. Den co den nekteri ldii takove problemy zazijou. Mnoho lidi co se pripravuje na velke scenare ktere jsou navic mene pravdepdoobne tak zapominaji na ty mnohonasobne realnejsi ktere mnohonasobne vice hrozi, byt pripraveny znamena imit dobre informace, nesirit myty, nezrat kdejaky myty, nemit 10 let a vice stare informace, nebyt toxicky, toxicita do budoucna tez bezne vytvari nepratele (ktery az se jim to bude hodit tak se vrati a bodnou do zad/zautoci a to treba v te velmi zle dobe) a hromady dalsiho co by se dalo napsat. na to ale mnozi lide o se pripravuji na kde co zapominaji. Ja treba lidi kolem sebe nejakani nepresvedcuji, kdyz je neco zajima samy se zeptaji a zjistuji si, nic jim nevnucuji a je to uspesnejsi nez jim neco cpat/vnucovat. Cpanim jim ze musi to a to, ze at se vykaslou na to a to, vnucovanim jim neceho, tak by je to akorat odradilo a podporilo opacnou stranu. Nechovam se k lidem u nas vubec toxicky, je mi jedno co podporujou, co kde o kom a o cem mluvi/pisou. Co se tyka elektro, nejvic toxicity, vnucovani, sireni mytu vidime mnohonasobne vice u tech co nadavaji na EV, na solary, na strechach domu nekoho apod. Takovym zpusobem neuspejou, pokud chteji bojovat proti EV, solarum na strechach co maji nekteri lidi atd.
Vy se v budoucnu budete hodne divit co vse bude mozne, jak co bude fungovat, tak jak to pokazde vdzy u necheo byva. Vsadim se ze najednou budete mlcet o tom co jste psaly v minulosti, pripadne si zacnete vymyslet neco deraveho aby jstenevypadaly pred sirokou verejnosti tak zle, nebo si zalozite nove profily. hele setkavam se s tim bezne, za technekolik let, si hralo dost lidi na buhvi jak chytry a rikaly kde co ze neco nebude mozne, z a snazily se cpat jinym sve nazory, ktere prezentovaly jako neprustrelne fakta a realita potom dopadla uplne jinak nez tvrdily. Ze by me nas najendou presvedcily takovy lidy ted? To tezko. SPousty toho, vetsina veci dopadne zase stejne, ukaze se v budoucnu ze zase nemely pravdu, ze jim to zase nevyslo a nektere se uz ukazuji i ted ze nemaji pravdu ve spouste vecech. takze vamusetrim cas, nesnazte se p nektere ldii presvedcit ktere nemate sanci presvedcit. Nejste nijak jiny nez ti ostatni co tvrdily a tvrdi pokazde kde co a nevyslo jim to, takovych lidi bylo a je plno. Jinak ano semtam jim neco vyjde, cim vice toho se snazi predpovedet, tak tim vetsi sance ze aspon mala cast neco z toho vyjde, ze neco uhadnou. Vypsat co vse se snazily takovy lidi predpovedet, nacpat jinym sve nazory ze nastane, ze co vse neni mozne atd. tak by mi upadly ruce to vsechno vypisovat a bylo by to tak extra dlouhe ze by to nikdo necetl. Vtipne jak si nekteri mysli ze jsou nejak vyvolenyma, mysli si ze jim vse vyjde, ze jim vsechno vsichni sezerou ze to tak vsechno bude, ze jsou nejak vyjimecny od tech jinych co se o to snazily pred nima v kdecem atd. Dopadne to zase stejne jak pokazde, proto me uz nejak ani nebavi se s takovymalidma ani bavit/psat, stale dokola to same, vnucujou svuj nazor, mysli si ze jsou nejchytrejsima na svete, ze vi vsehcno nejlepe a kdo s nima nesouhlasi je pro ne i*iot apod. zacnou poakzde utocit, byt toxicky a dalsi veci kteryma se zacnouzbytecne hloubeji potapet a snizovat tim navic hodnotu svych tvrzeni. Zamerne hledaji na vsem mozne co se hodi jenom to spatne a jsou schopny sirit velmi casto i myty, ale nikdy nezminujou to dobre, a kdyz uz nekteri zmini vzacne neco dobreho tak to z duvodu toho ze si mysli ze budou najendou vnimani lepe a ze najednou jim vsichni zacnou ty reci verit a ridit se tim. Umyslne se snazi kdeco znicit i kdyz neuspesne. Takze hromady duvodu proc se s takovyma moc nechceme ani bavit, nema to vubec smysl, je to jako mluvit do zdi. Takovy typ lidi jsou snad schopny i kdyby prisla jaderna valka a znicila by nejaka zeme jejich zemi jadernyma zbranema, tak jsou śchopni tvrdit ze i tak tu valku vyhrajou. Jsou to takovy ty co se potapi uprostred more, kdy uz vycuhuje jen pusa ktera rika ze je a bude vse v poradku, ze si poradi, ze vse bude tak jak chteji. Nemyslim to jako nejaky utok, ale ciste fakt, setkavame se s takovyma bezne v realu i na netu. Predstavte si ze by jste sly ted do ruznych diskuzi nebo ven a psaly/rikaly by jste verejnosti ze jste nebo nejste pro ockovani a uvidite s jakym toxickym odporem se setkate, taky to uvidite jako uplne zbytecnou diskuzi se s takovyma bavit a nebudete mit ani chut tu velkou hromadu mytu dokola jim nejak vyvracet nebo dokazovat na kde co aby se v tom dovzdelaly apod. Zkuste se na to podivat z opacne strany aspon trochu do hloubky pokazde kdyz neco s nekym chcete resit neco velkeho resit u ceho vas stve ze ma opacny nazor. Uz toho bylo zmineno tolik a tolik toho je verjene dostupneho a nekteri to umylsne ignoruji a nekteri zapominaji. Nesnazi se ani dat si toho vic dohromady co by davalo smysl (co by mohl byt fakt, nesnazi se najit fakt) to jak to vidi protistrana, davaji si umyslne dohromady jen to co se hodi pro ne.
A ted me omluvte jdu zas neco delat nez tu ztracet zbytecne cas.
Sincerely, Alstratt
Pisu ze elektrinu si vyrabime a uloziste el.energie nam nepotrebuje ukladat energie zbytecne moc dlouho dopredu. Tak velke uloziste nechat budovat zatim nehodlam.
Pokud je to narazka na nakladak, tak ja s nim nehodlam ani jezdit den co den, nemam na to ani tolik casu. ja se tim nezivim, neni to ma prace, ale semtam nekdy pracovni stroje potrebuji a zaroven v nich vdim vyuziti i ve zle dobe. O to vic kdyz budou ty stroje vice v elektro provedeni, to bude jednodussi se o ne starat a lepe to zapadne ab ude fungovat s nasi sobestacnejsi el. siti doma. Tolik veci co chci este zmenit na pozemku pracovniam strojema a ve spatne dobe v nekterych scenarich pokud nebudou k dispozici lidem sluzby ktere pouzivaji ropacke pracovni stroje, tak semtam k dispozici budeme mit stroje funkcni k dispozici my na pomoc nekde s necim, pokud v tu dobu budou v elektro provedeni. jake to ma v nekterych scenarich vyhody, myslim netreba zminovat, na neco tak jednoducheho prijde snad kazdy sam. Opakuji, pripominam, ze v nekterych scenarich, ano vim ze v jinych cenarich zas to muze zpusobit problemy poskytnout takovou pomoc nekde, ze to upouta pozornost apod. Zatim nabijecka nam funguje normalne, neni ani duvod proc by se vsem mela ku*vit v blizkych nebo i vzdalenejsich letech. Tak samozrjeme ze 15 let nejede, to muzeme hadat do budoucna co se na cem po*ere pokud vubec at uz u nabijecky, u EV, u ropaka atd. Do budoucna nevidime. Rovnou zahodte vsehcnu elektornikuco mate doma, telefon, vysilacky, auto a kde co dalsiho, ve vsem v tom je elektronika a jsou sance ze to treba i brzy na neco odejde. Neznamena to ze to oc se stane jednomu nekde, ze se to stane i vsem ostatnim s tim saym vyrobkem ze odejde na to same a za podobnou dobu. Kde kdo si mysli ze si neco koupi ze to je nesmrtelne a za nekolik let se mu neco po*ere. A jelikoz je ropaku plno a jsou obecne slozitejsi tak se to deje i u ropaku a to casteji.
Zalezi jaky typ solarnich panelu, my mame primo stresni tasky, solarni panely nemame, i kdyz maji urcite vyhodyt ak maji i nevyhody kterym jsme se chtely vyhnout. Tak moc solarnich panelu ani neprovozujeme, vetsinu solaru zajistuji na nasem bydleni solarni stresni tasky. A kdyz nebude dlouhodobe svitit, tak toho pujde obecne v delsim horizontu vice toho do zadele. Mame tu prave este ty vetrne a vodni. Uz v jinychvlaknech to pisu ze je lepsi mit vice zdroju. Rozumim lidem ktery maji jen solary,, kaslou na nejake zle scenare, zijou si svym spokojnym zivotem a neresi tolik co bude. My to mame jinak no a pocitame i s horsima scenarema. A jaka je pravdepodobnost ze by vsechno najednou selhalo, navic v jednu chvili? To je vetsi pravdepdoobnost uz ze spis dojde palivo nab enzinkach nebo nejaky velky katastroficky scenar. A kdyz prijde jaderna valka, asteroid tak velky ze to zpsuobi co to zpusobi a supervulkan ktery je primo odcela dost daleko od nas kde bydlime tak budou mit vsichni uplne jine problemy. navic dit ted v jinem vlakne a to i v jiynch vlaknech kdyz se clovke koukne do historie prispevku zde na forum tak zminuji ze mame na dome, my solarama nezastavujeme pozemek. mame obrovsky rozlehly dum, ale pozemek nechceme vyuzivat pro stavbu solarnich panelu. Ssolarni stresni tasky navic jsou mnohem odolnejsi nez solarni panely, vydrzi narazy i obrovsky kroup a jine humusarny a nepoutaji pozornost, lidi ani nevi ze to je solarni strecha. A tez mame velke zasoby nafty do pracovniho stroje a ve velke nouzi z toho tez se da vytvorit nejaka ta el. energie. navic tu El. energii muzeme vyuzit na kde co, ne jenom na EV. Nedela to hluk, nesmrdi to, neni to citit daleko a jsme na to shcopny fungovat neeeekolik let. Uz vidim cloveka co by tak chtel ziskavat elektrinu z paliva pro sve bydleni a ruzne vymozenosti v nem haha. Takove zasoby paliva nejsou ani na pouzivani z dlouhodobeho hlediska na dennodenni jezdeni i na velke dalky. A ceny neresim moc, kdyby ano tak nemam tak vybavenou pracovnu a kde co dalsiho. Ja tu el. energii potrebuju v dome i na spoustu veci v pracovne ne jenom na EV. Elektrocentralou to clovek neda a este k tomu tech nekolik nevyhod zit z elektrocentaly dlouhodob, to by sem i opravdu nechtelo promenit vyhodyk tere mame ted na nevyhody, rizika ktere by nastaly. Me nepresvedcich k prechodu zpatky na ropaka, nesnaz se. Nebudu ignorovat veskere vyhody v elektra, nebudu se omezovat a okradat o vyhody jen proto ze to nekdo chce. Fungujeme s tim co mame bez problemu, je nam lepe nez bylo drive, vice moznosti, vice zabezpeceni, vice sobestacnosti ... Vracet se k horsimu opravdu nehodlame.
No vida, ja treba na nabijeni necekam ani minutu, nenabijim vubec bezne na velkych verejne dostupnych nabijeckach, pro me je zas velka ztrata casu jet na benzinku a este na ni navic ztracet cas. Jezdim po delsi dobe jen pro naftu do prac. stroje. Ale bez nej se obejdu.
Navic ja nepisu nikde ani ze se maji vsechny ropaci nahradit a ani netvrdim ze vsichni maji jezdit na ty nejrychlejsi verejne nabijecky. Ano to dost rychle nabijeni na tech ryhclych vyrejnych nabijeckach poskozuje vice baterie. A stale je to pro me rychle, myslim v tom smyslu ze to tolik nevyuzivam a celkove za rok, mesic ... usetrim o dost vice casu nez ten co jezdi ropakem, ktery musi az na benzinku a este na ni ztracet cas, nez doplni palivo, nez dojde zaplatit, a kdyz tam bude fronta na pokladne tak si navic este pocka, nehlede na to pokud bdue cekat nekde este pred benzinku ve fronte. Narustaji rizika ze fronty na benzinkach budou castejsi. To ze nekdo nezazil fronty na benzinku, neznamena ze to nekdo jiny tez nezazil, jsou lide co to zazily a ze jich je. To same ja taky nemam zazitek z cekani nekde na uvolneni mista pro nabijeni na verejne dostupne te dost rychle nabijecce a to dokonce nai na tech verejne pomalejsich. Navic bylo by zbytecne stavet tak velky pocet verejne dostupnych dost rychlych nabijecek aby to dosahlo ekvivalentu spravneho poctu kolik potrebuji ropaci cerpacich stanic. EV lze v pohode nabijet u dost lidi uz v dnesni dobe z domova at uz vlastniho nebo u nekho, v praci atd., Takze nemusi jezdit nekam se jet nabijet na verejne dostupnou nabijecku. A nikdy ropaci ani EV nepojedou vsichni lidi najednou v jednu chvili na benzinky nebo na nabijeci stanice. Velka vetsina majitelu ropaku jezdi jen kratke trasy, na nakup, prace ... a smer benzinka pripadne jen na benzinku, nejezdi vsichni a vubec ne bezne den co den tisice km dalky aby musely zastavovat nekde pro doplneni. Ale majitele ropaku logicky nemaji moc moznosti jak zsikat palivo, samy si ho nevyrobi, tak jezdi i kratke trasy jako treba na tu benzinku. To u elektra odpada, kdzy elektrinu lze ziskat z ruznyhc mist, takze imene zahlceni verejny dostupnych superryhclych nabijecek. tak nedava nai moc smysl srovnavat pocet cerpacich stanic a stojanu porovnavt s nabijecima mistama. Uz se to na netu spoustu krat resilo, par vterin a najdete to s dlouhym podrobnejsim vysvetlenim, ruznav idea,rozhovory s odborniky co v tom rpacuji atd. Super rychlych nabijecek by zas nejak moc potreba jich logicky nebylo. Uz ted kolikrat je v nekterych statech hromady elektro aut, furt nekam jezdi, odpurci EV by si rekly ze na verejnych nabijeckach musi byt stale narvano kdyz nekde maji tak moc EV, jenze realita je takova ze na super rychlych nabijeckach byva bezne prazdno, pripadne maly pocet EV, pokud teda nekdo spatne nenaplanuje nejaky velky sraz nekam veeelmi daleko kde to navic ma cestou na dane nabijecky v danem miste zamireno nekolik tehc lidi co jedou na ten sraz, nebo pokud to nenisraz jak byva nekde na nabijeckach, jak uz bylo vyse v jinem prispevku zmineno ze symbolicky atd. To same plati u ropaku, kdyz nekdo naplanuje veelmivzdaleny sraz a rozhodnou se tankovat na jeden benzinove pumpe a bude jich hodne atd. To se bezne ale nestava. A navic kdyz si clovek veme jak velka je benzinka a co vse potrebuje na cem vsem je zavisla, jestli dovezou palivo na benzinku, kolik zabira co plochy ap resto je tam jenom par stojanu tak si zksutetu samou plochu zaplnit ruzne super rychlyma nabijeckama kolik se vam jich tam spousty vejde a to navic jich neni tolik potreba a uz vubec ne vsude mozne stavet jich na urcitych mistech na tolik tak velkyhc ploch jako je benzinka s tolika nabijeckama. Jinak uz existuji fakt dost velikeplochy s dosti nabijeckama super rychlyma na nekterych mistech, a to tak velke plochy vetsi nez benzinka o dost. na takovyhcm istech kde se ocekava vetsi mnozstvi EV ze tam bude jezdit, a kdyz se tam kouknete tak tam byva vice prazdno, neni to vubec zaplnene a to navic ta hodne velak plocha s tim vetsim poctem super ryhclych nabijecek je v miste ke jezdi hodne EV. Ani ty mene pocetna mista ssuper ryhclyma nabijeckama nebyvaji bezne plne, pokud to umyslne nekteri nezaplni, jak zminuji vyse.
Trochu OT:
Jinak ten velky pozemek chceme zaplnit necim uplne jinym, navic jen z casti a ne solarnima panelama. To by stalo zbytecne moc penez a co navic s tolik el. energii navic? Uz ted te el. energie mame spousty. Dale by to poutalo zbytecne moc pozornost a zbytecne navic vyssi udrzba neceho takoveho co by nam bylo navic k nicemu. A nahradni komponenty nektere mame este ulozene a veci na vyrobu el. energie. Nechci mit tak moc nahrandich dilu, a zbytecne to delat slozitejsi, proto taky novy nakladak by mel byt jednodussi a modularnejsi s vice modulu nebo jak tomu u vas rikate, nastavby? Tissi provoz, nesmrdi to siroko daleko atd. Ap okud neco velkeho prijde tak se hodi pocitat i s necim takovym a neignorovat to, to se ale nekterym nehodi. Ackoliv co mame ma mit dlouhou zivotnost tak i tak to vsechno neni jenom o co nejdelsi zivotnosti. Ono se to te dlouhe zivotnosti ani nemusi dozit kdyz to bude poutat ruzynam zpusoby pozornost, jako vyssi hluk, smrad siroko daleko atd. U osobaku navic i ten vykon se dost hodi, navic si z toho mohu nabit kde co dalsiho z toho EV, je i bezpecnejsi a dalsi vyhody a vymozenosti. Kdyz si to clovek secte tak si tim clovke zvysuje o dost vice sanci na preziti a vyhnuti se mnohym realne hrozicim problemum ktere jsou navic o dost pravdepdobnejsi. Jakmile se neco dost velkeho stane, tak velmi hrozi ze z lidi se stane banda agresivnich nemyslicich tvoru kteri budou predstavovat nejvetsi nebezpeci. Este ze mame bydleni v miste ktere cizi lide nenavstevuji, kdyz bude neco velkeho hrozit tak je navic o dost snizena sance nejakych castych stretu s nima.
Prasacka vyroba? pokud se byvime o vyrobe tak prave ze spickova. Myslis spis vytvoreny konecny produkt a jeho nektere chybky ktere se navic dost zlepsily a vtemer vse uz zmizelo za ty chybky. Jine atomobilce by to neproslo, ano tem dlouho zavedenym, to by schytaly velkou davku kritiky udelat treba mercedes nejaky pocet aut s trochu neslicovanyma plechama apod. u nove automobilky ktera donedavna vyrabela v jedne stare vyrobne v kalifornii kde se snazily stihat dodavat zakaznikum, u toh ose to pochopit da. Tesla ma tolik zajemcu ze nestiha ani vyrabet a ted maji vyroben jen dve plne rozjetych a to ta v Kalifornii a ta v cine. Reklamace uznavaji zadneho mrtveho brouka nedelaji, zase zeres nejake pohadky z autofora ne? A jeslti se semtam nekdy neco u nekoho velmi malokoho stane nezanmena ze to je neco bezneho. takoveproblemy ti navic najdu i u dlouho zavedenych automobilek. Dokonce se budes divit, i u bmw a jiynch znacek ti najdu neco neslicovaneho a neco co se ku*vi. I kdzy u bmw logicky to neslicovani bude o dost n mene toho, u mensiho poctu, bmw na to taky melo mnohem vice casu se rozjed a dladovat auta. Tesla tu tak dlouho neni, je to nova uatomobilka ktera navic musi stihat dodavat, to jaky tlak je na ni vyvijen aby to stihala je v uplne jine pozici nez stare dlouho zavedene automobilky. zae neznam lepsi auta nezTesla, jeslti je neco sra*koidniho tak prave ty jine uatomobilky ktere nejsou schopny Zatim stale teslu dohnat a jedou nekolik let pozadu. Nejblize k tesle je zatim Porsche, mercedes a par jich jenom. To se bavime o vymozensotech, doladeni aut, technologiich atd. A to jine znacky ty auta davaji za mnohem vyssi prachy apresto nenabizeji vice nez Tesla. Proc mylsite ze se snazi Teslu dohnat a verejne to i priznavaji. Jinak plno problemu vam najdu i u nemeckych aut a hodnotim je podle toho jako sra*ky? Ne. Si sednete a vyzkousejte si elektricka a nejen elektricka auta jiynch uatomobilek, software reaguje opozdene, pomalu, maji to rozhjazene ze aby se v tom rpase vyznalo, malo nastaveni, cele omezene, kde co tomu chybi a to ne jen software. A chteji za to takove prachy a pritom jsou horsi. To jsou takove veci co bezne lide v takovych autech pouzivaji a to uz cloveka dokaze nastvat kdyz je tam stale nekolik toho uplne na prd. Samy to verjene vysoce postaveny ldii v techautomobilakch verejne priznavaji.
Nektere weby jsou jinak odpad ktere zamerne bojuji proti EV a Tesle. Coz je lehce doheldatelne, prokazatelne treba to autoforum uz i v jinem prispevkum trochu zminuji a o jejcih nekterych autorech. Presne z takjovyhc webu jsou odpurci EV zblbly nesmyslama a myslisi ze vi nejake fakta an evi ze s nima celoudobu vy*ebava, ze je oblbujoe autoforum apod. A nekteri takove odkazy siri umyslne a mylsi si ze s tim uspejou hah. Stale dokola to je presne jedna z casti o ktere pisu, zbytecne na to reagovat, nekteri se stale dokola budou odkazovat na uplne derave stupidni clanky ktere siri myty zamerne. S takovyma lidma nema smysl se bavit, staci jen sledovat jak jim to do budocuna vsehcno mozne nebude dale vychazet ab udouse cimdal vice vztekat, jak to pokazde byva. To je uz jak v diskuzi na novinkach, hlavne neco placnout, zanadavat si jak vsestoji za prd, hlavne to co se hodi, sezrat nejaky mytus a sirit ho dal a tak dokola. To je tak tezke overovat si zpravy? Uverithned prvnimu na co clovek narazi neni dorby napad. A umyslne psotovat odkazy napsane myty proti EV a Tesle o necem svedci. Od takovyhcl dii necekam zadnou objektivitu, fakta a vubec ne nejakou dobrou informaci o EV a Tesle. Takovy lidi siri umyslne myty, umyslne hledaji jen to spatne. Den co den to dokazuji psanim cerne na bilem a stale si mysli ze vsichni jsou hloupy a vsechno sezerou, mysli si ze o tom nic ostatni lidi nevi a mysli si ze lidi nejsou schopny si to overit a neco vice si o tom nastudovat, mylsi si o sobe ze maji fakta a ten kdo s nima nesouhalsi ten je pro ne i*iot. Stejny, jak ti odpurci strelnych zbrani ktere by chtely zakazat a jiny dalsi takovy ruzny zakazovaci, vymyvaci mozku kdeceho co by chtely neco zakazat, znicit apod. bavite se treba se zakazovacema strelnych zbrani, s siritelama mytu proti zbranim a nejen proti strelnym zbranim? Tez se s nima nebavite a myslite si o nich neco nehezkeho. A pisete o nich toxicky. Tez je v tom nemusim, ale nechovam se k nim toxicky, nepisu jim myty, nic jim nevnucuji, nesirim proti nim nenavist ze je potreba je vsehcny potrestat apod. a vidim ze v necem pravdu maji a v necem ne a to i treba u te slusnejsi casti z BLM, nikoliv z te i*iotske. Nelze ignorovat problemy, fakta, ignorovanim problemu a faktu se nedosahne niceho dobreho a bude to este horsi.
OT:
Nic ve zlem, ale asi tobe a podobnym musim lezet hluboko v zaludku.

Nejlepe na tom budou stejne lide co nemaji moc co ztratit a nemusi uz ted resit hromady problemu proti kterym se zajistit, jendoduse zijou soucasnosti a nestresujou ze neco velkeho prijde. Spousta prepperu stejne driv chcipne na zdrav problemy zpusobene stresem, nespravnou stravou, srazi je auto, se svou slapaci popelnici nestihnou odjed/vyhnout se srazce apod. To jsou nejrealnejsi problemy ktere ldie zazivaji bezne. Den co den nekteri ldii takove problemy zazijou. Mnoho lidi co se pripravuje na velke scenare ktere jsou navic mene pravdepdoobne tak zapominaji na ty mnohonasobne realnejsi ktere mnohonasobne vice hrozi, byt pripraveny znamena imit dobre informace, nesirit myty, nezrat kdejaky myty, nemit 10 let a vice stare informace, nebyt toxicky, toxicita do budoucna tez bezne vytvari nepratele (ktery az se jim to bude hodit tak se vrati a bodnou do zad/zautoci a to treba v te velmi zle dobe) a hromady dalsiho co by se dalo napsat. na to ale mnozi lide o se pripravuji na kde co zapominaji. Ja treba lidi kolem sebe nejakani nepresvedcuji, kdyz je neco zajima samy se zeptaji a zjistuji si, nic jim nevnucuji a je to uspesnejsi nez jim neco cpat/vnucovat. Cpanim jim ze musi to a to, ze at se vykaslou na to a to, vnucovanim jim neceho, tak by je to akorat odradilo a podporilo opacnou stranu. Nechovam se k lidem u nas vubec toxicky, je mi jedno co podporujou, co kde o kom a o cem mluvi/pisou. Co se tyka elektro, nejvic toxicity, vnucovani, sireni mytu vidime mnohonasobne vice u tech co nadavaji na EV, na solary, na strechach domu nekoho apod. Takovym zpusobem neuspejou, pokud chteji bojovat proti EV, solarum na strechach co maji nekteri lidi atd.
Vy se v budoucnu budete hodne divit co vse bude mozne, jak co bude fungovat, tak jak to pokazde vdzy u necheo byva. Vsadim se ze najednou budete mlcet o tom co jste psaly v minulosti, pripadne si zacnete vymyslet neco deraveho aby jstenevypadaly pred sirokou verejnosti tak zle, nebo si zalozite nove profily. hele setkavam se s tim bezne, za technekolik let, si hralo dost lidi na buhvi jak chytry a rikaly kde co ze neco nebude mozne, z a snazily se cpat jinym sve nazory, ktere prezentovaly jako neprustrelne fakta a realita potom dopadla uplne jinak nez tvrdily. Ze by me nas najendou presvedcily takovy lidy ted? To tezko. SPousty toho, vetsina veci dopadne zase stejne, ukaze se v budoucnu ze zase nemely pravdu, ze jim to zase nevyslo a nektere se uz ukazuji i ted ze nemaji pravdu ve spouste vecech. takze vamusetrim cas, nesnazte se p nektere ldii presvedcit ktere nemate sanci presvedcit. Nejste nijak jiny nez ti ostatni co tvrdily a tvrdi pokazde kde co a nevyslo jim to, takovych lidi bylo a je plno. Jinak ano semtam jim neco vyjde, cim vice toho se snazi predpovedet, tak tim vetsi sance ze aspon mala cast neco z toho vyjde, ze neco uhadnou. Vypsat co vse se snazily takovy lidi predpovedet, nacpat jinym sve nazory ze nastane, ze co vse neni mozne atd. tak by mi upadly ruce to vsechno vypisovat a bylo by to tak extra dlouhe ze by to nikdo necetl. Vtipne jak si nekteri mysli ze jsou nejak vyvolenyma, mysli si ze jim vse vyjde, ze jim vsechno vsichni sezerou ze to tak vsechno bude, ze jsou nejak vyjimecny od tech jinych co se o to snazily pred nima v kdecem atd. Dopadne to zase stejne jak pokazde, proto me uz nejak ani nebavi se s takovymalidma ani bavit/psat, stale dokola to same, vnucujou svuj nazor, mysli si ze jsou nejchytrejsima na svete, ze vi vsehcno nejlepe a kdo s nima nesouhlasi je pro ne i*iot apod. zacnou poakzde utocit, byt toxicky a dalsi veci kteryma se zacnouzbytecne hloubeji potapet a snizovat tim navic hodnotu svych tvrzeni. Zamerne hledaji na vsem mozne co se hodi jenom to spatne a jsou schopny sirit velmi casto i myty, ale nikdy nezminujou to dobre, a kdyz uz nekteri zmini vzacne neco dobreho tak to z duvodu toho ze si mysli ze budou najendou vnimani lepe a ze najednou jim vsichni zacnou ty reci verit a ridit se tim. Umyslne se snazi kdeco znicit i kdyz neuspesne. Takze hromady duvodu proc se s takovyma moc nechceme ani bavit, nema to vubec smysl, je to jako mluvit do zdi. Takovy typ lidi jsou snad schopny i kdyby prisla jaderna valka a znicila by nejaka zeme jejich zemi jadernyma zbranema, tak jsou śchopni tvrdit ze i tak tu valku vyhrajou. Jsou to takovy ty co se potapi uprostred more, kdy uz vycuhuje jen pusa ktera rika ze je a bude vse v poradku, ze si poradi, ze vse bude tak jak chteji. Nemyslim to jako nejaky utok, ale ciste fakt, setkavame se s takovyma bezne v realu i na netu. Predstavte si ze by jste sly ted do ruznych diskuzi nebo ven a psaly/rikaly by jste verejnosti ze jste nebo nejste pro ockovani a uvidite s jakym toxickym odporem se setkate, taky to uvidite jako uplne zbytecnou diskuzi se s takovyma bavit a nebudete mit ani chut tu velkou hromadu mytu dokola jim nejak vyvracet nebo dokazovat na kde co aby se v tom dovzdelaly apod. Zkuste se na to podivat z opacne strany aspon trochu do hloubky pokazde kdyz neco s nekym chcete resit neco velkeho resit u ceho vas stve ze ma opacny nazor. Uz toho bylo zmineno tolik a tolik toho je verjene dostupneho a nekteri to umylsne ignoruji a nekteri zapominaji. Nesnazi se ani dat si toho vic dohromady co by davalo smysl (co by mohl byt fakt, nesnazi se najit fakt) to jak to vidi protistrana, davaji si umyslne dohromady jen to co se hodi pro ne.
A ted me omluvte jdu zas neco delat nez tu ztracet zbytecne cas.
Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Čekal jsem tři čtyři čísla, na které jsem se ptal. Čili racionální argumenty.
A dostal jsem Alstratta. Román o něčem jiném, plný osobních výpadů.
Snad jen poznámka: existují země kde třeba půl roku nesvítí Slunce aby z toho něco bylo. Na 99% lokalit pořádně nefouká a i na těch, kde fouká jsou i celé týdny, kdy nefouká vůbec. Volné vodní zdroje už nejsou. Přesto je ta země naprosto v pohodě a energie má více, než dost.
Ta země se jmenuje ČR.
Jinak pokud máte na pozemku zároveň i vlastní větrnou elektrárnu a k tomu vodní elektrárnu, tak je to sice podivuhodné a jistě vám to věřím, ale není to řešení pro každého.
Mimochodem v nemalé části Evropy by to nefungovalo. Jdou tu celé týdny, kdy nesvítí a nefouká (takže solar a VE nedá nic) a zároveň je to přesně to období, kdy jsou vodní toky na nejnižších stavech...
A dostal jsem Alstratta. Román o něčem jiném, plný osobních výpadů.
Snad jen poznámka: existují země kde třeba půl roku nesvítí Slunce aby z toho něco bylo. Na 99% lokalit pořádně nefouká a i na těch, kde fouká jsou i celé týdny, kdy nefouká vůbec. Volné vodní zdroje už nejsou. Přesto je ta země naprosto v pohodě a energie má více, než dost.
Ta země se jmenuje ČR.
Jinak pokud máte na pozemku zároveň i vlastní větrnou elektrárnu a k tomu vodní elektrárnu, tak je to sice podivuhodné a jistě vám to věřím, ale není to řešení pro každého.
Mimochodem v nemalé části Evropy by to nefungovalo. Jdou tu celé týdny, kdy nesvítí a nefouká (takže solar a VE nedá nic) a zároveň je to přesně to období, kdy jsou vodní toky na nejnižších stavech...
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Alstrat: "A ted me omluvte jdu zas neco delat nez tu ztracet zbytecne cas."
nešlo touto větou začít a skončit, než jsi sem postnul příspěvek o ničem, bez faktů a argumentů v délce 5XA4, který si tady přečte jen málokdo? Ještě dotaz - na tvém pozemku vedle FE a hydroelektrárny, nemáš tam ještě náhodou soukromou, atomovou elektrárnu, případně neplánuješ její výstavbu s pomocí kolegů z US Army?
Klidně se rozepiš, stačí 10XA4, to dáš, máš na to.
nešlo touto větou začít a skončit, než jsi sem postnul příspěvek o ničem, bez faktů a argumentů v délce 5XA4, který si tady přečte jen málokdo? Ještě dotaz - na tvém pozemku vedle FE a hydroelektrárny, nemáš tam ještě náhodou soukromou, atomovou elektrárnu, případně neplánuješ její výstavbu s pomocí kolegů z US Army?

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Skromné foto by stačilo, přece se s tím nebude primitivně popisovat. To dá, já mu věřím. 
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A jak souvisi nedostatecna vyroba elektriny a kapacita VN site s NN rozvody, o kterych jsem psal ja?devlop píše: ↑29.12.2021 19:28asi takto?
https://energozrouti.cz/z/nenabijejte-s ... ozi-kolaps
Kalifornská energetická síť se stejně jako v minulých letech začíná potýkat s vysokým odběrem elektrické energie pro klimatizační jednotky a elektrická auta. Stejně jako v minulém roce tak už musel zasáhnout provozovatel sítě a vydat takzvaný „Flex Alert“. Američané by tak neměli ve večerních hodinách nabíjet své elektromobily.
Zejména majitelé elektromobilů tak byli vyzváni, aby svá vozidla v určitých časech od 17:00 do 22:00 nenabíjeli, protože právě to vede k masivním odběrům v energetické síti.
ono ty klimošky totiž běží i v noci, kdo by chtěl spát ve 28°C v obýváku![]()
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hele, ty se tady bavíš akorát o slícovanejch plechách. Koukal jsi vůbec na ty odlazy ? Rozhodne to nejsou jen z autofora, ale jsou napříč weby - většinou s odkazy na původní zprávy kde jsou fotky nebo videa od majitelů.
Nazvat to, že ti za jízdy upadne střecha , sklo, volant ,sedačka nebo pás , případně netopící topení a vodu ve světlech chybkou mi přijde vtipné


Ty problémy rozhodně nezmizeli, protože ty zprávy se objevujou stále napříč modely. A bohužel pro vás s klapkami na očích to moc okecat nejde, protože většina těch událostí je natočená díky vlastním kamerám v autě. Stejně tak i přes ty natočené situace kdy něco odpadlo tam máš to, jak ty reklamace neuznávají. Ale asi si všichni ty přeštastní majitelé tesel z nějakého důvodu vymýšlí

Koupit si auto za mega a půl, kterému upadne za jízdy sklo, střecha nebo volant je chybka.
Moc rád budu když mi naházíš takovou hromadu odkazu na jakoukoliv autobilku, které u nových aut odpadávají a praskají skla, upadávají sedačky a pásy, odpadne za jízdy střecha,volant nebo narazník, auta mají vodu ve světlech, nefunguje jim multimediální panel nebo mají nefunkční topení.. Bavíme se tady o věcech, které ohrožují řidiče na životě

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Venitas Venitatum.
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Není to za normální situace, bylo to na díkuvzdání a je to už přes dva roky staré, od té doby je síť superchargeru ještě větší viz mapa https://www.tesla.com/findus?v=2&bounds ... A%2C%20USAzedik píše: ↑29.12.2021 22:41 Liqide,jak jsem psal výše - to videjko fronty na chargery je během normální situace. Žádná krize ani katastrofa takže srovnání s benzínkama mi nepřijde úplně namístě. Nepamatuju si u nás situaci , kdy naposledy došel benzín. A pokud u nás člověk narazí na zavřenou benzínku přejede pár km vedle k jiné , nečeká ho hezkejch pár hodin čekání na nabíječku .
Mimochodem tedy k nabíjení - nabíjení na sídlištích si v budoucnu představuješ jak?![]()
Srovnávat situaci u nás a v CA taky není na místě, neřekne to nic. A Teslu dobiješ na stovky km za 15 minut, hodiny fakt nečekáš, to si pleteš se situací, kdy socky vytáhnou pekáče a kanystry k ONO, aby ušetřili pade na nádrži.
Uprostřed sídliště nabíjecí stanice pro pár aut s příplatkem za čas. Dneska taky nemáš na každém sídliště benzínku, nabiješ když pojedeš na nákup, v práci, cestou...určitě bude víc možností k dobíjení, než je teď benzínek, natáhnout kabel jde skoro všude, kde je rozvinutější infrastruktura a je to levnější na vybudování.